Beantwoord

Wanneer gaat T-Mobile IPv6 ondersteunen?


Reputatie 5

T-Mobile is een van de weinige providers die nog een ‘halve’ internetverbinding levert. Namelijk eentje zonder IPv6. Daardoor zijn legio websites en services niet beschikbaar vanaf een T-Mobile verbinding. Wie klant is bij Ziggo, KPN of (binnenkort) Delta kan wel genieten van onbeperkt toegang tot het internet. Maar bij T-Mobile zijn er niet eens plannen.

Hoe het kan dat je in 2023 nog geen plannen hebt voor IPv6 hebt is mij echt een raadsel. Incompetentie? Onwilligheid? Iets anders?

T-Mobile heeft al wel een IPv6 assignment gekregen van RIPE. Zo is hier te zien: https://bgp.tools/as/50266#prefixes

Kortom, ik ben diep, diep teleurgesteld in T-Mobile als bedrijf en ik vind eigenlijk dat T-Mobile op deze manier geen bestaansrecht heeft. Verkoop de hut alsjeblieft aan iemand die wel weet hoe ze internetdiensten moeten aanbieden.

T-Mobile, dit is je kans, verander mijn perspectief en kom met IPv6.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 5 July 2023, 16:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

170 reacties

Reputatie 4

Vandaag werd deze flyer van Open Dutch Fiber in mijn brievenbus gedaan. Odido staat niet tussen de vermelde providers.

Wel opmerkelijk dat de provider die er als eerste beschikbaar was op ODF glasvezel niet vermeld wordt. Odido vindt informeren blijkbaar niet nodig.

Het is tijd voor IPv6, Odido...

 

Nou wat @Mister-v6 zegt klopt helemaal want ze vinden het toch maar een moeilijke werk of klusjes opdrachten terwijl het alleen maar het algemene bestaande (IPV6) volledig uit te delen aan (Odido) klanten, maar helaas en jammer genoeg nog niks van hun echt belachelijk en schande triest..!? 🙎🏻‍♂️

 

🤨 ❔

 

(⁠ ͠⁠°⁠ ͟⁠ʖ⁠ ⁠°͠⁠ ⁠)

 

 

Voor me zakelijke verbindingen heb ik IPv6 ondersteuning nodig, wanneer komt dit? Overweeg KPN als alternatief.

Reputatie 5

Voor me zakelijke verbindingen heb ik IPv6 ondersteuning nodig, wanneer komt dit? Overweeg KPN als alternatief.

Zeker doen. Ik vind dat Odido op de huidige manier geen klanten verdiend.

Kijk voor een zakelijke verbinding ook zeker even naar het aanbod van A2B. Of klik op een van de letters uit de zin “Het kan ook zo” op heeftodidoalipv6.nl voor een Nederlandse aanbieder die wel IPv6 ondersteunt.

Reputatie 1

you guys are aware that AWS just rolled out charges for IPv4 addresses as per February 1st which costs about 48$ per IPv4 per year. We also operate a few servers on AWS and have since switched to IPv6 entirely which is provided free of charge. That is when we noticed that Odido fiber doesn’t support this as our sites are now not accessible by customers on the Odido fiber network.

We expect this will increase tremendously as these charges could cost bigger providers a lot of money on AWS and in this day and age IPv6 is supported by most.

This is an urgent topic and should be escalated. 

Reputatie 5

With Odido, you get what you pay for.

Pay peanuts, get monkeys.

I would definitely cancel and switch to a competent provider. At least one that can communicate about their IPv6 rollout.

Reputatie 1

I would do that in a heartbeat but Odido is the only provider which provides fiber to my home so it’s not like we have choices. I’d happily even pay extra to get IPv6 as I need it for my business but not having any option is ridiculous. 

Reputatie 5

There is always something possible, maybe not with Odido but there may be other business ISPs delivering on the same fiber network.

I recommend reaching out to XXXX

 

Moderator edit: Although we allow a lot, explicitly advertising for other tel-companies is strictly prohibited. Please refrain from posting links. 

Reputatie 1

thank you for that. will reach out to them. 

With Odido, you get what you pay for.

Pay peanuts, get monkeys.

I would definitely cancel and switch to a competent provider. At least one that can communicate about their IPv6 rollout.

 

This (Odido) company is obviously XXXXX, unfortunately it will never happen anyway (IPV6)

😤🤬

 

Moderator edit - scheldwoord/kwetsende uiting verwijderd: het is niet toegestaan om te schelden of andersoortige kwetsende uitingen te plaatsen op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft door en houd je hieraan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Bij een volgende waarschuwing zijn we genoodzaakt je te bannen.

 

Reputatie 2

There is always something possible, maybe not with Odido but there may be other business ISPs delivering on the same fiber network.

I recommend reaching out to XXXX

Unfortunately Odido is the only provider allowed on the ODF network for the first year since they pay partly for the installation of those fiber cables. But after a year other provider will come to these cables and then you will have a choice.

Reputatie 1

just found out that I am the only person on our whole team that doesn’t have IPv6. my developers in India all have it … 

I know it’s just one small piece but this kind of stuff is why we Europeans are falling behind the rest of the world on pretty much everything. 

Reputatie 4

just found out that I am the only person on our whole team that doesn’t have IPv6. my developers in India all have it … 

I know it’s just one small piece but this kind of stuff is why we Europeans are falling behind the rest of the world on pretty much everything. 

It's not Europeans but only Odido customers.

Als Odido eenzelfde palingdrol lijkt te zijn als die van Ronald Jan Heijn, dan pruttel ik nog wel even door met ipv6 op de roestige coax van Ziggo!

De ODF weg naar het licht van Freedom zal na een alleenrechtjaar helder voor ons schijnen, men zegt.

N.B.
Gezien op community Freedom: Odido “Ook Dit Is De Ondergang”

Als Odido eenzelfde palingdrol lijkt te zijn als die van Ronald Jan Heijn, dan pruttel ik nog wel even door met ipv6 op de roestige coax van Ziggo!

De ODF weg naar het licht van Freedom zal na een alleenrechtjaar helder voor ons schijnen, men zegt.

N.B.
Gezien op community Freedom: Odido “Ook Dit Is De Ondergang”

 

Laat! ze maar hun eigen dingen doen want ze gaan toch gewoon eigenwijz bewegen heel traag al jaren lang nog steeds bezig met het (IPV6) implementeren, en niet zoals derest efficient mogelijk genoeg volgens mij blijkbaar helaas en jammer genoeg blijkt het voorlopig zo bij die 🗣️

 

(ODIDO)

 

😤 😠

 

¯⁠\⁠_ ⁠(⁠ ͠⁠°⁠ ͟⁠ʖ⁠ ⁠°͠⁠ ⁠)⁠ _⁠/⁠¯

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Huyar_2170 ,

Kun je niet eerst gewoon een spelling checker van Word of zo gebruiken? Je brabbelt wat en zet dat op dit forum zonder enige vorm van logica. Alles in 1 zin, oh nee, niet eens een zin want zelfs een punt kan er niet vanaf.  Ik denk serieus dat je een andere hobby of uitlaatklep moet zoeken. Hier lever je geen enkele bijdrage een normaal gesprek.

Reputatie 2

Hoi @Huyar_2170 ,

Kun je niet eerst gewoon een spelling checker van Word of zo gebruiken? Je brabbelt wat en zet dat op dit forum zonder enige vorm van logica. Alles in 1 zin, oh nee, niet eens een zin want zelfs een punt kan er niet vanaf.  Ik denk serieus dat je een andere hobby of uitlaatklep moet zoeken. Hier lever je geen enkele bijdrage een een normaal gesprek.

 

Je hebt volkomen gelijk maar dan moet je natuurlijk niet zelf een typefout maken 😂😂🤣🤣. Kijk maar eens goed naar je eigen tekst. Arh, arh humor, nanu nanu.

Hoi @Huyar_2170 ,

Kun je niet eerst gewoon een spelling checker van Word of zo gebruiken? Je brabbelt wat en zet dat op dit forum zonder enige vorm van logica. Alles in 1 zin, oh nee, niet eens een zin want zelfs een punt kan er niet vanaf.  Ik denk serieus dat je een andere hobby of uitlaatklep moet zoeken. Hier lever je geen enkele bijdrage een een normaal gesprek.

 

Je hebt volkomen gelijk maar dan moet je natuurlijk niet zelf een typefout maken 😂😂🤣🤣. Kijk maar eens goed naar je eigen tekst. Arh, arh humor, nanu nanu.

 

Echt! een bemoeiziektes heeft die man bij elke reactie's van mijn berichten @eric terwijl ik alleen maar over het topic hebt en niet tegen hem, want hij heeft niks mee te maken bijzondere gast, en jou zin klopt @jdevrie (Arh, arh humor, nanu nanu) Hahaha..?

 

😂

 

🤨 💁🏻‍♂️

 

¯⁠\⁠_⁠ (⁠ツ⁠) ⁠_⁠/⁠¯

 

Reputatie 7
Badge +14

En dan nog even dit:

Bericht van de moderator ⬅️
 

Fijn weekend.

En dan door zeuren om de mogelijkheid voor ipv6. (Wat al jaren bekend is bij T-Mobile/Odido)

Het is bekend dat het niet is bij Odido.

Kunnen we er over door blijven gaan maar dat schiet ook niet op.

Wil je (algemeen) ipv6 stap dan over naar bijvoorbeeld Kpn.

Zie ook het aangehaalde dit link van @CrisTien 

Jammer dat @Jason van Odido Hier ook niet een slot op zet.

Voordat het helemaal uit de hand loopt.

Voor mensen die het willen de wens staat er.

Wil je het per direct stap over naar een provider die het wel heeft.

Prettig weekend.🍻