Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 549 reacties
  • 16149 Bekeken


Toon eerste reactie

549 reacties

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

Reputatie 1

ook ik heb problemen met het connecten van mijn Harman Kardon spekers via google home (citation one). Multibeam werkt wel. Van alles geprobeerd. net even via ziggo geprobeerd (is nog actief maar stond uit) daar werkt alles wel dus boxen zijn goed. google home zie boxen wel maar via connecten gaat het fout. Dan krijg ik de melding "verbindingsproblemen".

Reputatie 1

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

zelfde met Harman Kardon citation one MK@ speakers. Multibeam 1100 werkt wel

 

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

ik was er klaar mee. Ik heb een Unifi USG gekocht, deze er tussen gehangen en het werkte direct weer. De Zyxel heb ik er tussenuit gehaald. Op Odido kan je waarschijnlijk lang wachten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

ik was er klaar mee. Ik heb een Unifi USG gekocht, deze er tussen gehangen en het werkte direct weer. De Zyxel heb ik er tussenuit gehaald. Op Odido kan je waarschijnlijk lang wachten.

Haal je dan wel de volledige snelheid? Ik lees bij andere gebruikers dat zij dan een veel lagere snelheid halen. 

Reputatie 1

Ze kunnen beter ook gelijk maar hun website aanpassen, want blijkbaar is het een loze belofte:

https://www.odido.nl/service

Dit werkt volgens mij prima zo!

Reputatie 2

Dit werkt volgens mij prima zo!

Helemaal top! Ga even op zoek naar een exemplaar, dank je wel!

Reputatie 1

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

hoe lang gaat het duren voordat er een nieuwe update uitgebracht wordt? 

 

Reputatie 2

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

De enige juiste oplossing in de tussentijd is natuurlijk een rollback. Kan toch niet zo zijn dat zulke grove fouten het tot de productieomgeving halen en de klant er dan maar mee “moet leven”. Bizar!

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

Ook bij mij werkt de Citation 200 niet meer

Zelfde probleem hier met de HK Citation 200... Kom maar door met die firmware update! 

Zelfde probleem hier met een Octavio Stream (vergelijkbaar met WiiM Mini). Krijgt geen ip adres van de Zyxel. Ik had nog een oude Asus RT-N66U liggen, deze even helemaal leeg gemaakt, laatste FW er op en IPTV instellingen VLAN ingesteld op 300 (prio 0). NAT hardware versnelling aan en nu heb ik up- en download snelheid van 950 Mbps EN werkt mijn Octavia Stream weer. Alleen geen Wifi 6 nu.

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, de nieuwe firmware moet nog grondig worden getest voordat deze uitgerold mag worden. Later meer informatie hierover!

Reputatie 1

Hey allemaal, de nieuwe firmware moet nog grondig worden getest voordat deze uitgerold mag worden. Later meer informatie hierover!

Jullie hadden beter de vorige update uitvoerig kunnen testen. 

Ik heb vanaf ong 1 december dit probleem met Harman Kardon. Zie ook dat topic.

Tussen 16 nov en 1 dec deden mijn boxen het wel via glasvezel en wifi zyxel T-56

Hey allemaal, de nieuwe firmware moet nog grondig worden getest voordat deze uitgerold mag worden. Later meer informatie hierover!

Hey Tommie, ik kan me voorstellen dat dit allemaal even tijd vraagt. Maar ik, en ik denk velen op dit forum, zou het wel prettig vinden om iets van een tijdsindicatie te krijgen. Ik zit inmiddels al een aantal weken zonder werkende speaker die tot dan toe dagelijks gebruikt werd. Dat begint erg frustrerend te worden. Dus kun je wellicht aangeven of het hier gaat om enkele dagen, weken of maanden voordat die update gereed is? Alvast dank!

Deze week heb ik een Ubiquiti Cloud Key Gen2 gekocht. Telkens de melding dat ‘ie geen internetverbinding kan vinden en geen IP adres heeft. Lange tijd mee bezig geweest. Alles meerdere malen gereset. Nu er achter gekomen dat het waarschijnlijk door een bug in het modem komt via dit forum. Balen. Nutteloze investering van 200 euro geweest achteraf.

@nickverwer Ik heb 1.500 inclusief Gong betaald voor de Doorbird. Toen ik vroeg om een tijdelijke andere router, kreeg ik als reactie van Odido dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de hardware wat niet met hun router werkt.

@Sven-Odido, @Tommie van Odido Zelfs een tijdelijke router was te veel gevraagd. Wat een losers! Voor mij nooit meer Odido. BAH!

Reputatie 2

Dit werkt volgens mij prima zo!

Helemaal top! Ga even op zoek naar een exemplaar, dank je wel!

Wel, de unify UGS werkte slechts een half uur voordat Odido besloot om geen IP meer toe te kennen, waardoor ik helemaal geen verbinding meer heb. Lekker dan. Op de foto mijn instellingen, lijkt mij prima. 
Iemand enig idee waarom ik geen IP krijg van Odido?

Reputatie 2

@allen: het wordt nog gekker. zie mijn post dat de Unify UGS geen IP adres meer krijgt van Odido. In het half uur dat ik wel internet had heb ik de Wiim Pro geinstalleerd en dat werkte totdat de muziek wegviel want Odido vond het kennelijk nodig om mij van het netwerk af te gooien. De Zyxel modem T56 maar weer opgehangen en guess what. de Wiim pro - via LAN-kabel - werkt gewoon. Het enige wat ik heb gedaan is dezelfde IP-reeks hanteren voor LAN apparaten, range 192.168.1.1.

Nog gekker: in de Zyxel onder verbonden apparaten via LAN vind ik de Wiim Pro niet terug. De streamingdiensten (spotify/Tune-In) kunnen wel afspelen op de Wiim Pro. Evenals Google Home, ziet het apparaat gewoon. Begrijp er werkelijk niets van.

Het liefst heb ik overigens wel de Zyxel helemaal niet meer in mijn netwerk en werk ik liever vanaf de Huawei ONT rechtstreeks met de Unify UGS. maar dat werkt dus niet.

 

Hier ook hetzelfde probleem met al mijn citation speakers.

De 200 en 2 keer de One.

Ik wacht de update af👍👍

@Sven-Odido wanneer wordt het probleem opgelost? 

Reageer