Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 549 reacties
  • 16147 Bekeken


Toon eerste reactie

549 reacties

Reputatie 2

Voor diegene met Ubiquiti gear… de Gateway Lite is weer beschikbaar: LINK

Hiermee kun je de Odido router de deur uit doen en heb je dit soort problemen in ieder geval niet meer!

Voor diegene met Ubiquiti gear… de Gateway Lite is weer beschikbaar: LINK

Hiermee kun je de Odido router de deur uit doen en heb je dit soort problemen in ieder geval niet meer!

Dank - bij KPN was dat een beetje en gedoe met instellingen.  Weet jij of het makkelijker is geworden met de GW Lite en Odido?

Reputatie 2

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Goed idee.  Ik heb hem ook nu besteld.

Ik heb deze ook gevonden, dus het werkt wel

Reputatie 2

@allen: het wordt nog gekker. zie mijn post dat de Unify UGS geen IP adres meer krijgt van Odido. In het half uur dat ik wel internet had heb ik de Wiim Pro geinstalleerd en dat werkte totdat de muziek wegviel want Odido vond het kennelijk nodig om mij van het netwerk af te gooien. De Zyxel modem T56 maar weer opgehangen en guess what. de Wiim pro - via LAN-kabel - werkt gewoon. Het enige wat ik heb gedaan is dezelfde IP-reeks hanteren voor LAN apparaten, range 192.168.1.1.

Nog gekker: in de Zyxel onder verbonden apparaten via LAN vind ik de Wiim Pro niet terug. De streamingdiensten (spotify/Tune-In) kunnen wel afspelen op de Wiim Pro. Evenals Google Home, ziet het apparaat gewoon. Begrijp er werkelijk niets van.

Het liefst heb ik overigens wel de Zyxel helemaal niet meer in mijn netwerk en werk ik liever vanaf de Huawei ONT rechtstreeks met de Unify UGS. maar dat werkt dus niet.

 

Ondertussen is de Wiim offline want de Zyxel is weer aangesloten. Reden: ik krijg op geen enkele manier een IP meer op mijn WAN aansluiting als ik de Zyxel verwijder en de Ubiquity USG 3P aansluit. Dat werkte een half uurtje en ging toen ook uit de lucht.

 

@TMTV en @Sven-Odido ; ik lees veel topics over het feit dat eigen apparatuur geen IP op de WAN aansluiting krijgt ondanks de juiste instellingen. Hebben jullie problemen met het uitdelen van IP adressen op de eigen DHCP servers?

Reputatie 2

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Goed idee.  Ik heb hem ook nu besteld.

Ik heb deze ook gevonden, dus het werkt wel

Ik heb zojuist de Zyxel er tussen uit gehaald en de Ubiquiti Gateway Lite aangesloten. Manual settings kiezen in de UGL, bij VLAN 300 invullen. Daarna handmatig naar de CloudKey+ routen via port 443. En klaar… 😁

Zelfde probleem hier met de HK Citation 200... Kom maar door met die firmware update! 

Hier ook hetzelfde probleem alleen dan met de citation one. 

Jammer dat de kunde van tweak niet mee is verhuisd naar odido… 

Wachten met smart op een oplossing

Ik heb die gisteren besteld en nog niet binnen. Maar heb wel alvast de volgende informatie gevonden:

LINK

Goed idee.  Ik heb hem ook nu besteld.

Ik heb deze ook gevonden, dus het werkt wel

Ik heb zojuist de Zyxel er tussen uit gehaald en de Ubiquiti Gateway Lite aangesloten. Manual settings kiezen in de UGL, bij VLAN 300 invullen. Daarna handmatig naar de CloudKey+ routen via port 443. En klaar… 😁

Top. Dank voor de update. Mijn UXG wordt vandaag bezorgd 🙏

Werkt perfect. Dank. Wel een heftige oplossing, maar fijn dat mijn remarkable tablet nu weer verbonden is aan de internet. 

Hier werken de citation one mk3 speakers niet. De mk2 speakers werken wel. Beetje vreemd. Kwam dit topic tegen bij toeval. Heb al diverse malen contact gehad met harman kardon die overigens wel vriendelijk en snel contact hebben. Zal hen laten weten dat het dus een odido probleem is.

Hoop snel op een firmware update zodat ik deze ellende achter me kan laten

Reputatie 2

Werkt perfect. Dank. Wel een heftige oplossing, maar fijn dat mijn remarkable tablet nu weer verbonden is aan de internet. 

Plus dat je nu veel meer inzicht en meer zelf in de hand hebt! 😄

Reputatie 1

Nou tot op heden was het dus bij mij alleen de wiim zonder ip. Nu krijgt mn desktop ook geen ip via ethernet. Maar om een of andere reden wel via wifi :|

Bij mij ook hetzelfde. Op 18 dec overgegaan van tweak naar odido en er kon vanaf die dag geen ipadres verkregen worden voor mijn Wiim pro plus. Dagen bezig geweest met Wiim zonder succes. Uiteindelijk voor grap bij de buren (met Ziggo abonnement) geprobeerd en daar werkt het perfect. Toevallig deze link gevonden. Ik lees mee, hoop dat de firmware snel aangepast wordt. Krijgen we een notificatie van Odido via de mail als er een nieuwe firmware geïnstalleerd wordt?

Reputatie 2

Ok, het topic loopt nu bijna een maand. Twee weken geleden heeft iemand van Odido voor het laatst gereageerd. Ik begrijp dat de nieuwe firmware nog wordt getest, alhoewel het mogelijk nu even wat rustiger is vanwege Kerst en Oud en Nieuw. Ik zou het héél fijn vinden als ik een klein beetje wordt meegenomen in het proces. Wat is de status, de planning, daadwerkelijke uitrol..? Vermoedelijk spreek ik ook voor anderen en vraag mij tegelijk af hoeveel klanten op dit moment zich suf prakkezeren over de vraag waarom hun apparatuur maar geen internetverbinding kan maken..

 

Kijk, dat er alternatieve apparatuur is, is natuurlijk heel mooi. Heel fijn als je nog iets in huis hebt liggen ter vervanging van de Zyxel. Tegelijkertijd betaal ik wél voor een dienst waar een werkende router bij hoort. Odido heeft erkend dat de oorzaak van het probleem een bug in hun eigen software is, dus ik verwacht dat het probleem ook adequaat wordt opgelost. Een stukje degelijke communicatie met concrete verwachtingen hoort daar naar mijn mening gewoon bij. Kleine moeite, groot gemak! Zoals anderen hebben aangegeven, een ‘je hoort wel van ons’ schiet echt tekort!

Ik dacht laatst aan het woord ‘escaleren'. Zover wil ik het nog niet laten komen, alhoewel mijn geduld niet oneindig is. In het verhaal van Odido lees ik wél het volgende: “We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.” Daar kan ik dan maar één ding op zeggen: kom op, mensen van Odido, maak je verhaal geloofwaardig en informeer ons! Wordt zeer gewaardeerd :)

Reputatie 1

Hier zelfde probleem met hk speaker

Ook hier bij toeval op dit topic gestuit na van alles te hebben geprobeerd om de wiim pro plus te laten verbinden. Met hoe lang dit inmiddels blijkt te duren en de radiostilte vanuit Odido geeft het erg weinig vertrouwen. Wanneer is dit opgelost, Odido? En als dat niet spoedig is, welk alternatief bieden jullie?

 

Ok. Kersverse Odido-gebruiker hier. Zelfde probleem met mijn speakers en andere hardware. Ik heb alles zelf aangesloten omdat monteur ziek was (kan gebeuren) maar ik kan echt geen dag zonder internet (pubers thuis) en zonder verwarming (Tado). Aansluiten was zo gebeurd met de Zyxel T-56. Ik had de installatie van Guidion geannuleerd en werd binnen 10 minuten gebeld door Odido, zelf aansluiten heeft impact op de garantie eventuele compensatie et etc. Nu afgesproken dat Guidion begin volgend jaar een check doet op mijn aansluitkunsten en deze dan binnen 5 minuten goedkeurt :)

 

Direct veel problemen met Smart Home-apparaten en ik werd gek. Totdat ik deze post tegenkwam (waarvoor dank). Direct de Zyxel ertussenuit gegooid en internet rechtstreeks via mijn Deco X95. Alles klaar nu! Wat een verademing! Als ik zie dat er wordt gezegd, firmware wordt getest met verder geen info dan twijfel ik wel of Odido de beste keuze is. Ze nemen je niet serieus, dat is duidelijk. Problemen met speakers, lampen en camera's is echt heel vervelend. Het moet gewoon werken en als het niet werkt, zorg dan voor een rollback. Eventueel handmatig installeren van de vorige firmware! 

Inmiddels ben ook ik al een paar weken bezig met het opnieuw installeren van de Cloud Key. Als werkte perfect tot mijn modem gewisseld werd  met een Zyxel 5-T. Ben tot nu toe niet verder gekomen dan het lokale netwerk: zowel via Wifi als bedraad kan ik terugkijken en realtime mijn twee camera's bereiken. Cloud Key wacht elke keer na een reset op een IP adres maar kan geen ethernet vinden....Het toewijzen van een vast IP adres werkt ook niet. Als ik alle eerdere opmerkingen en reacties hier lees snap ik nu waarom. Maar waarom krijg ik deze uitleg niet als ik naar Odido bel? Zij verwijzen mij naar de fabrikant van mijn Cloud Key en zeggen verder niets te kunnen doen.

Overigens stel je niet te veel voor van de monteur die Odido stuurt. Ik kreeg van familie te horen dat ik nooit thuis ben als ze mij op de vaste lijn bellen. Gaat wel over maar niet aan mijn kant. Heeft de monteur de telefoon in poort 2 gestoken...beginnersfouten toch?

Ik blijf het nog even volgen om de Cloud Key ook van buitenaf te kunnen bereiken, maar overweeg over te stappen naar bijvoorbeeld KPN. 

Nou tot op heden was het dus bij mij alleen de wiim zonder ip. Nu krijgt mn desktop ook geen ip via ethernet. Maar om een of andere reden wel via wifi :|

Ook bij mij het geval, soms geen ip op de wifi verbindingen, iedereen hier maar klagen, geen internet.

Ook val de tv verbinding uit met de tv app. Maar gelukkig nog een paar maanden geduld, dan is het testen van de nieuwe firmware klaar, niet best. ook mijn WiiMpro werkt niet. en mn ASUS Router, krijgt maar 100mbit jammer genoeg, dan maar wachten.

Reputatie 4
Badge

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak gevonden heb: de dnsmasq-dhcp reageert niet goed op een DUID van type 2 in option 61 van de DHCP Discover..
Zie ook deze post met screenshots:
 

 

Reputatie 2

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak gevonden heb: de dnsmasq-dhcp reageert niet goed op een DUID van type 2 in option 61 van de DHCP Discover..
Zie ook deze post met screenshots:
 

 

En hop @Odido fiksen die firmware. Kan niet waar zijn dat we een maand onderweg zijn en er niet eens overwogen wordt voor een rollback van firmware die wel werkt.

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

Ook ik heb exact dit probleem met citation 200! Wat ik vreemd vind is dat er behoorlijk wat problemen geconstateerd worden maar er nog steeds niets aan gedaan wordt. 

Reputatie 1

Ook hiero problemen met Citation 300 speakers

Ook hiero problemen met Citation 300 speakers

HIer ook het probleem dat de T56 mijn Roonserver/streamer geen ip adres geeft. Al heel wat tijd en energie ondertussen aan gespendeerd.  Ook via de helpdesk geprobeerd, maar daar kan men mij niet helpen. Ben niet blij met mijn overstap naar Odido. Moet op de community lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er nieuwe firmware moet komen. Zit nu met een apparaat van ruim €3000,-  dat ik niet kan gebruiken. Bijzondere gang van zaken. 

Ook hier iemand met een probleem met het koppelen van een WIIM Pro. Zowel via wifi als bekanbeld krijgt de WIIM geen verbinding met de Zyxel T56.

 

En inderdaad het is toch niet meer voor te stellen in deze tijd dat een Odido meer dan een maand nodig heeft om dit op te lossen?

De helpdesk van WIIM stuurde mij dit:

 

To help resolve the issue, we suggest the following steps for configuring your router:
1. Log into your router.
2. Navigate to 'Wireless' and then 'Professional'.
3. Disable 'Airtime Fairness' for both the 2.4GHz and 5GHz bands.
4. Afterwards, connect your cell phone to the 5GHz network. Then, on your WiiM device, press and hold the play button for 3 seconds to configure it to the 5GHz network.

 

Nu nog zien in te loggen op de Zyxel want dat lukt hier ook al niet.

Reageer