Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5



Toon eerste reactie

244 reacties

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Ik heb exact hetzelfde issue, in het algemeen vind ik de app sowieso buggy. Wanneer ik kijk naar het aantal updates verhoogt dat mijn vertrouwen niet, de laatste update was 3 maanden geleden, de voorlaatste zelfs 1 jaar geleden!!

Reputatie 2

Hi @Daven, zoals al door @Tommie gemeld zijn ze sinds vrijdag met een nieuwe versie aan het testen. Deze zou de crash moeten oplossen.

Daarnaast wordt ook gewerkt aan een geheel nieuwe versie, maar meer dan “Binnenkort horen jullie meer” weet ik daar ook niet over.

Hi @Daven, zoals al door @Tommie gemeld zijn ze sinds vrijdag met een nieuwe versie aan het testen. Deze zou de crash moeten oplossen.

Daarnaast wordt ook gewerkt aan een geheel nieuwe versie, maar meer dan “Binnenkort horen jullie meer” weet ik daar ook niet over.

Zou goed nieuws zijn maar waar zie jij deze mededelingen?

Daarnaast hoop ik dat ze ook al aan het testen zijn met tvOS 17 want op mijn andere (test) Apple TV met deze versie kan je helemaal niets meer kijken wat opgenomen is, app crasht meteen.

Reputatie 2

Hi all!

Ik heb goed nieuws voor jullie, wij ontvangen vrijdag een nieuwe versie. Wij gaan deze versie eerst voor jullie testen voordat we deze kunnen uitsturen. Hopelijk zal dit het euvel oplossen! Snel meer hierover.

 

 

@Tom456 deze update zal alleen bugfixes bevatten. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV, dit zullen we snel gaan aankondigen. Daar later meer over en zal een eigen topic krijgen!

 

@Daven Deze posts uit deze thread (zie pagina 2) bijvoorbeeld.

Reputatie 2

Overigens maak ik me wel zorgen om tvOS 17. @Tommie, wordt daar ook al mee getest, zodat we zeker weten dat we straks nog gewoon TV kunnen kijken als tvOS wordt uitgerold naar onze Apple TVs?

Ik had wat beter in het forum moeten zoeken, dank voor de info.

Ik hoop wel dat de app wat meer aandacht gaat krijgen in de toekomst want het aantal updates zegt genoeg over de kwaliteit van een app…

@Tommie , zijn jullie de app ook al aan het testen met tvOS 17? Ik krijg hier constant crashes wanneer ik opnames uit de cloud wil bekijken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi guys! Als het goed is kunnen jullie de nieuwe versie (1.5.3) downloaden!

Over tvOS 17 heb ik op dit moment nog geen informatie maar ik ga er vanuit dat dit uiteraard getest zal worden.

Reputatie 2

Aannames zijn dodelijk naar mijn mening ;) Zou je dat kunnen verifiëren misschien, @Tommie?

Reputatie 7
Badge +9

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

Reputatie 2

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

De beta van tvOS 17 is al uit. Apple biedt app developers altijd de kans om hun apps te testen voor een nieuwe versie van tvOS, iOS, macOS etc. uitkomt. Dat mag dus geen excuus zijn.

Reputatie 6
Badge +3

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

Waarom als ik vragen mag. Zoals @mjepson al aangeeft er zijn Developers en publieke beta beschikbaar. Waarrom dan wachten tot het uit is. Op die manier blijf je altijd achter de feiten aanlopen als er zaken niet werken met een nieuwe release. 

Het geeft mij niet echt het vertrouwen dat de Apps heel serieus worden genomen. Het gebrek aan updates en verbetering is een van de reden geweest dat ik Tv heb opgezegd en naar NLZiet ben gegaan. 

Reputatie 4

Hi @Tommie,

de update werkt inderdaad weer. Dank daarvoor. Het zou nu fijn zijn als we in de toekomst dit soort problemen voor kunnen zijn. Zie ook de eerdere opmerkingen over tvOS 17 hierboven. 
 

Zou je daar nog iets over kunnen zeggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, @TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

Reputatie 2

Hey @wmuys@TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

 

Hi @Tommie, nou wil ik niet heel vervelend doen, maar dit is nogal een tegenspraak op je eerdere bericht:
 

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

 

Wat is nu de status van de app voor tvOS 17, zijn jullie die al aan het testen en fixen (want er zijn al bugs gemeld met de app in tvOS 17), of gaan jullie daar pas naar kijken wanneer tvOS 17 uit is?

Reputatie 7
Badge +6

De update lost het probleem ook hier op, waarvoor dank!

Ik sluit me aan bij de suggestie om de app te testen met de beta's van tvOS. Dit is al de vierde keer sinds ik de app gebruik dat een tvOS-update de app om zeep helpt. Dat is zonde, want het is vrij eenvoudig te voorkomen. Er zit genoeg tijd tussen de beta en de uitrol om bugs op te lossen, zodat de meeste mensen er geen last van hebben. Hopelijk kan dit voor de toekomst worden meegenomen.

Reputatie 7
Badge +9

@mjepson, dit is echt alles wat ik op dit moment kan zeggen. Wij willen natuurlijk dat de app perfect werkt en met elke update mee kan gaan. 

 

@TMTV, top dat de update dit euvel in ieder geval verholpen heeft. Daarnaast heb ik alles doorgezet naar ons TV-team, alle feedback helpt ons in het verbeteren van onze diensten en producten. Ik ben het hier namelijk meer dan mee eens! 

Reputatie 6
Badge +3

De update lost het probleem ook hier op, waarvoor dank!

Ik sluit me aan bij de suggestie om de app te testen met de beta's van tvOS. Dit is al de vierde keer sinds ik de app gebruik dat een tvOS-update de app om zeep helpt. Dat is zonde, want het is vrij eenvoudig te voorkomen. Er zit genoeg tijd tussen de beta en de uitrol om bugs op te lossen, zodat de meeste mensen er geen last van hebben. Hopelijk kan dit voor de toekomst worden meegenomen.

Zelfs als de update van de App later is dan de tvOS update is dat nog niet eens het grootste probleem. De verificatie van Apple kan bijvoorbeeld langer duren dan gedacht, nog even alles verifiëren of het allemaal werkt met de GA versie voor de update de deur uit gaat. 

Zoalang bekend is wat de problemen zijn kan het actief worden gemeld in een uitgelicht topic bijvoorbeeld. Dat geeft al meer zekerheid dat de Apps serieus worden genomen dan dat we nu steeds achter de feiten lopen. 

Hey @wmuys@TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

 

Hi @Tommie, nou wil ik niet heel vervelend doen, maar dit is nogal een tegenspraak op je eerdere bericht:
 

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

 

Wat is nu de status van de app voor tvOS 17, zijn jullie die al aan het testen en fixen (want er zijn al bugs gemeld met de app in tvOS 17), of gaan jullie daar pas naar kijken wanneer tvOS 17 uit is?

Ik heb het gevoel dat de TV app van T-mobile niet de aandacht krijgt die het zou moeten hebben, het is alleen maar reactief in plaats van proactief bezig zijn met de software.

Als ik nu al kan zeggen dat er bugs in de app zitten i.c.m. tvOS 17 (zoals het crashen wanneer ik een opgenomen programma wil bekijken), dan kan T-mobile dit ook.

 

Reputatie 2

Helaas zit er nog wel een issue in de app: als je nog verder naar ‘rechts’ gaat en dan wat omhoog of omlaag navigeert en dan weer naar links, dan gebeuren er toch wel vreemde dingen. Overigens geen blocking issues, maar toch wel serieuze ‘schoonheidsfoutjes.’

Voor mij overigens geen spoed om het op te lossen, maar mocht er aan de app gewerkt worden is dit misschien wel iets om naar te kijken.

Reputatie 7
Badge +9

@mjepson we zijn druk bezig om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Dit zullen we binnenkort groot aankondigen als het zover is! Ik ga er vanuit dat deze “schoonheidsfoutjes” opgelost zullen zijn.

Reputatie 1

Hey @wmuys@TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

 

Hi @Tommie, nou wil ik niet heel vervelend doen, maar dit is nogal een tegenspraak op je eerdere bericht:
 

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

 

Wat is nu de status van de app voor tvOS 17, zijn jullie die al aan het testen en fixen (want er zijn al bugs gemeld met de app in tvOS 17), of gaan jullie daar pas naar kijken wanneer tvOS 17 uit is?

Ik heb het gevoel dat de TV app van T-mobile niet de aandacht krijgt die het zou moeten hebben, het is alleen maar reactief in plaats van proactief bezig zijn met de software.

Als ik nu al kan zeggen dat er bugs in de app zitten i.c.m. tvOS 17 (zoals het crashen wanneer ik een opgenomen programma wil bekijken), dan kan T-mobile dit ook.

 

Ik kan melden dat bovenstaande bug (app crashed bij bekijken van opnames) tot op heden nog steeds aanwezig is in de RC van tvOS 17. Ook de bug waarvoor dit topic oorspronkelijk is aangemaakt is soort van terug. (App crashed niet meer bij raadplegen van de zenderlijst, maar je kan er niet meer doorheen scrollen). tvOS 17 word waarschijnlijk 18 of 19 september released. Mocht je deze bugs onoverkomelijk vinden dan is het advies om niet te upgraden en automatische updates van aps uit te schakelen in tvOS. 

Reputatie 4

Hey @wmuys@TechRacing93 & @mjepson, we zijn er altijd mee bezig om te zorgen dat de app goed blijft werken, al helemaal met nieuwe updates. We testen altijd alles op voorhand zodat we zoveel mogelijk bugs eruit kunnen halen. Dit lukt natuurlijk niet altijd 100% maar daar streven we zeker naar!

 

Hi @Tommie, nou wil ik niet heel vervelend doen, maar dit is nogal een tegenspraak op je eerdere bericht:
 

@mjepson wij zullen de app pas kunnen testen als tvOS 17 uit is.

 

Wat is nu de status van de app voor tvOS 17, zijn jullie die al aan het testen en fixen (want er zijn al bugs gemeld met de app in tvOS 17), of gaan jullie daar pas naar kijken wanneer tvOS 17 uit is?

Ik heb het gevoel dat de TV app van T-mobile niet de aandacht krijgt die het zou moeten hebben, het is alleen maar reactief in plaats van proactief bezig zijn met de software.

Als ik nu al kan zeggen dat er bugs in de app zitten i.c.m. tvOS 17 (zoals het crashen wanneer ik een opgenomen programma wil bekijken), dan kan T-mobile dit ook.

 

Ik kan melden dat bovenstaande bug (app crashed bij bekijken van opnames) tot op heden nog steeds aanwezig is in de RC van tvOS 17. Ook de bug waarvoor dit topic oorspronkelijk is aangemaakt is soort van terug. (App crashed niet meer bij raadplegen van de zenderlijst, maar je kan er niet meer doorheen scrollen). tvOS 17 word waarschijnlijk 18 of 19 september released. Mocht je deze bugs onoverkomelijk vinden dan is het advies om niet te upgraden en automatische updates van aps uit te schakelen in tvOS. 

Helaas krijgen we dus gelijk. Met de update naar tvOS17 begint het hele gezeur dus weer van voren af aan. We moeten doorgeven welke Apple TV versie we hebben, welke app versie, blablablabla. Dan gaat het ‘TV-team’ (wie dat ook maar mogen zijn) een maand lang proberen dit te reproduceren, etc.

In dit topic is er voldoende aandacht voor gevraagd. Waarom is dit toch zo moeilijk?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmuys, welke versie van de app heb je op dit moment? Dit zou namelijk opgelost moeten zijn met de update naar 1.5.3. Als het nog niet opgelost is ontvang ik graag de feedback! 

Reputatie 1

Hey @wmuys, welke versie van de app heb je op dit moment? Dit zou namelijk opgelost moeten zijn met de update naar 1.5.3. Als het nog niet opgelost is ontvang ik graag de feedback! 

Voor tvOS 16 bracht de laatste versie van de tvapp een oplossing voor het probleem. Nu met tvos17 welke vandaag word released, is er weer een probleem met het scrollen door de zenderlijst, en het terugkijken van opnames. De app crashed dan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ferdid, bedankt voor je terugkoppeling.

Zijn dit de enige issue's? Kun je exact uitleggen hoe het ontstaat, dan kunnen we het reproduceren. Dan zet ik dit direct intern door aan het TV-team! 

Reageer