Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

244 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mark036, bedankt voor de informatie. Op dit moment zijn we druk bezig met Apple om dit op te lossen. Er lijkt een bug in de nieuwe iOS te zitten waardoor dit ontstaat. Hopelijk heb ik snel meer informatie hierover. 

Reputatie 1

Hi @mark036, bedankt voor de informatie. Op dit moment zijn we druk bezig met Apple om dit op te lossen. Er lijkt een bug in de nieuwe iOS te zitten waardoor dit ontstaat. Hopelijk heb ik snel meer informatie hierover. 

Dat “druk bezig” zal wel een beetje meevallen 🤨 Zijn al meerdere bekende bugs en app is al maanden niet geüpdatet. 

Sinds vandaag werkt de hele Apple TV app niet meer crasht bij opstarten, verwijderen en opnieuw installeren werkt niet, LG app is zoiezo een drama. Ik kan nu geen tv kijken (of ik moet weer vervelend gaan streamen) wanneer word dit opgelost ?! Anders wil ik een optie om tv pakket stop te zetten, voor iets waar ik voor betaal verwacht ik dat het werkt. Zo is het ook verkocht. 

Reputatie 1

Als Odido ‘t serieus meent dat ze het allemaal heel vervelend vinden voor hun klanten zou het netjes zijn als ze, zolang de Apple TV-app onbruikbaar is, hun klanten kostenloos een tv-box leveren… Want we betalen nu voor een waardeloos product waarvan de ontwikkeling stilgelegd lijkt te zijn

Reputatie 2

Ik krijg ook sterk het idee dat ze juist hier geen energie is stoppen zodat je uiteindelijk zo’n nieuwe tv-box bij je abonnement neemt. Dat moet tenslotte terug verdiend worden 😏

Een van de redenen om voor Odido te kiezen is dat ik juist GEEN tv-box meer wil, maar zelf wil bepalen dat een Apple TV beter past in mijn Apple eco-systeem.

Lees al een tijdje mee, meest bewonderenswaardige vind ik nog dat als je 2 minuten (of nog korter) door die app heen klikt je alle issues tegen komt die hier al eerder in dit topic vermeld staan, en ik elke keer het idee heb dat er iets gemeld wordt wat totaal onverwachts is en maar doorgegeven wordt intern.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jellos, kun je nu helemaal niet meer tv kijken? Zou je een filmpje willen maken van het scherm? Zodat we het kunnen reproduceren? Ondanks de bugs moet de app nog wel werken namelijk.

 

Hey @mauriceg75, we zijn er druk mee bezig. Het TV-team gaat er vanuit dat dit met een volgende sofware update opgelost wordt. Wanneer die komt durf ik alleen niet te zeggen. 

Reputatie 1

Hi @Jellos, kun je nu helemaal niet meer tv kijken? Zou je een filmpje willen maken van het scherm? Zodat we het kunnen reproduceren? Ondanks de bugs moet de app nog wel werken namelijk.

 

Hey @mauriceg75, we zijn er druk mee bezig. Het TV-team gaat er vanuit dat dit met een volgende sofware update opgelost wordt. Wanneer die komt durf ik alleen niet te zeggen. 


Jullie hebben neem ik aan gewoon een releaseplanning. Niet eens een globale indicatie willen geven stelt mij écht niet gerust. Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van dat er actief gewerkt wordt aan een update. 
 

En betalende klanten tijdelijk de beschikking geven over een box óf financieel compenseren omdat ze niet krijgen waarvoor ze (al maanden!) betalen? Daar hoor ik je niet over. Zou Odido sieren om ook daar gewoon op deze community op te reageren....

Reputatie 7
Badge +8

@mark036 Ik had je graag meer informatie willen geven over de planning, maar dit kunnen we niet delen op dit moment omdat nog niet bekend is wanneer het opgelost is. Eerst wordt namelijk getest of het probleem wordt opgelost in de nieuwe versie en de oorzaak gevonden is. Zodra hier groen licht voor is,en de oplossing is er, kan de nieuwe update uitgerold worden en kunnen we meer delen over de datum. Het zou zonde zijn als we een datum met je zouden delen, maar dat hierin het probleem niet is opgelost natuurlijk. Uiteraard gaan we kijken ook naar een passende vergoeding. Dit doen we altijd achteraf zodra het probleem is opgelost. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je hier in de tussentijd niks aan hebt. Je kunt dan in de tussentijd gebruikmaken van of een Mediabox of je gebruikt de Odido Online TV app en streamt deze naar de tv om tv te kijken. 

Reputatie 1

@mark036 Ik had je graag meer informatie willen geven over de planning, maar dit kunnen we niet delen op dit moment omdat nog niet bekend is wanneer het opgelost is. Eerst wordt namelijk getest of het probleem wordt opgelost in de nieuwe versie en de oorzaak gevonden is. Zodra hier groen licht voor is,en de oplossing is er, kan de nieuwe update uitgerold worden en kunnen we meer delen over de datum. Het zou zonde zijn als we een datum met je zouden delen, maar dat hierin het probleem niet is opgelost natuurlijk. Uiteraard gaan we kijken ook naar een passende vergoeding. Dit doen we altijd achteraf zodra het probleem is opgelost. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je hier in de tussentijd niks aan hebt. Je kunt dan in de tussentijd gebruikmaken van of een Mediabox of je gebruikt de Odido Online TV app en streamt deze naar de tv om tv te kijken. 

In de tussentijd gebruikmaken van een Mediabox lijkt mij een goed voorstel. Stuur maar op, zodra het opgelost is stuur ik 'm weer naar jullie terug. Vanzelfsprekend ga ik er niet voor betalen, maar dat had je vast al door. Ik hoor graag wanneer ik 'm kan ontvangen.

Reputatie 4

Hi @mark036, bedankt voor de informatie. Op dit moment zijn we druk bezig met Apple om dit op te lossen. Er lijkt een bug in de nieuwe iOS te zitten waardoor dit ontstaat. Hopelijk heb ik snel meer informatie hierover. 

Dit lijkt een beetje op de reactie van het ‘TV team’ die we bij de eerdere keren kregen. 
Ten eerste: laten we hopen dat jullie naar tvOS kijken. iOS is voor de iPhone. Die app werkt trouwens zonder problemen. 
Ten tweede: als iedere keer jullie TV app problemen geeft en bijv Netflix, YouTube, HBO Max, Amazon, Disney+ etc zonder enig probleem blijven werken, dan is het raar als het aan tvOS ligt. 
 

Al met al duurt het al weer een maand. En, zoals velen al hebben gezegd: komende week komt tvOS 17.3 uit. Dat graag meteen even meenemen. 

Reputatie 4

tvOS 17.3 is uit en die heeft helaas niet op magische wijze de problemen doen verdwijnen. We zullen dus echt een update van de Odido TV app moeten krijgen.

@Tommie van Odido @Jason van Odido @Demi van Odido : een update en een planning zouden op prijs worden gesteld.

Reputatie 7
Badge +6

De app was toch al stuk, dus ik heb me ook aan de update gewaagd. Inderdaad geen verschil, dus de oplossing zal echt vanuit Odido moeten komen.

Los van het proces dat hier al vaak (met suggesties tot verbetering) is besproken, gaat er ook iets structureel mis met de app zelf. Er zijn apps voor de Apple TV die in geen maanden of zelfs jaren zijn geüpdatet en toch elke tvOS-update feilloos overleven. Met de Odido TV-app is het vaker wel dan niet raak. In plaats van elke keer pleisters plakken zou het beter zijn om 'm eens grondig te herschrijven.

Ik heb gelukkig de mediabox erbij, dus ik heb nog het minste recht van klagen, maar als de Apple TV-app de enige manier is om TV te kijken, is het erg vervelend als je om de zoveel tijd geen gebruik kunt maken van de TV-dienst. Hopelijk mogen we de vernieuwingen van de mediabox ook snel op de Apple TV ervaren.

Reputatie 1

@Tommie van Odido @Jason van Odido @Demi van Odido 

Ik heb helaas nog niets gehoord over het voorstel dat Demi mij deed. Die app is waardeloos en ik betaal dus voor iets dat niet bruikbaar is. Wanneer sturen jullie die mediabox naar mij op? Of blijven jullie een spelletje ‘kop in het zand steken en hopen dat het overwaait’ met mij spelen? 

--Update--  Via jullie telefonische helpdesk in minder dan een paar minuten geregeld dat ik 6 maanden de beschikking krijg over een mediabox in de hoop dat de problemen daarna zijn opgelost. Het kán dus wel…. 

Reputatie 2

Inmiddels heeft Apple alweer een volgende versie van tvOS uitgebracht, maar is het Odido nog niet gelukt om de problemen met de vorige versie op te lossen. Kunnen jullie a.u.b. spoed maken met het oplossen? Inmiddels begint het toch wel erg vervelend te worden dat de app bugs blijft vertonen. Ik weet dat het al is doorgegeven aan het TV team, maar het lijkt erop dat die het verder 0 prioriteit geven.

Kan er een update komen over wanneer jullie verwachten de app onder controle te hebben?

Reputatie 6
Badge +2

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

 

 

Reputatie 2

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

Hi Teresa,

Dank voor je update. Ik heb net gekeken en er is inmiddels een versie 1.5.8, released op 25-01-2024 volgens de App Store. Echter, er lijkt helemaal niets veranderd te zijn met dee versie? De bug is er nog steeds en het ongemakkelijke zappen is ook nog steeds van de partij.

 

Zou je a.u.b. meteen weer door kunnen geven dat versie 1.5.8 nog net zo buggy is als de vorige versie en nogmaals vragen om de bug te fixen?

Reputatie 4

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

Hi Teresa,

Dank voor je update. Ik heb net gekeken en er is inmiddels een versie 1.5.8, released op 25-01-2024 volgens de App Store. Echter, er lijkt helemaal niets veranderd te zijn met dee versie? De bug is er nog steeds en het ongemakkelijke zappen is ook nog steeds van de partij.

 

Zou je a.u.b. meteen weer door kunnen geven dat versie 1.5.8 nog net zo buggy is als de vorige versie en nogmaals vragen om de bug te fixen?

Ik kan dit bevestigen. Zojuist 1.5.8 geïnstalleerd op een Apple TV 4K met tvOS 17.3 en rechtsklikken laat de app nog steeds crashen. Ik begin me af te vragen of de developers zelf wel een Apple TV hebben om te testen.

Reputatie 1

@mark036 Fijn om te lezen dat je dit telefonisch hebt kunnen regelen en dat de Mediabox al is besteld! 

@wmuys @mjepson Gister hebben wij een nieuwe versie ingediend bij de leverancier, we wachten nu op goedkeuring. Zodra wij deze hebben, wordt de nieuwe app versie uitgerold. 

 

Hi Teresa,

Dank voor je update. Ik heb net gekeken en er is inmiddels een versie 1.5.8, released op 25-01-2024 volgens de App Store. Echter, er lijkt helemaal niets veranderd te zijn met dee versie? De bug is er nog steeds en het ongemakkelijke zappen is ook nog steeds van de partij.

 

Zou je a.u.b. meteen weer door kunnen geven dat versie 1.5.8 nog net zo buggy is als de vorige versie en nogmaals vragen om de bug te fixen?

Ik kan dit bevestigen. Zojuist 1.5.8 geïnstalleerd op een Apple TV 4K met tvOS 17.3 en rechtsklikken laat de app nog steeds crashen. Ik begin me af te vragen of de developers zelf wel een Apple TV hebben om te testen.

Er is volgens mij helemaal niemand die nog gelooft dat er serieus aan die app gewerkt wordt. Nog even een paar maanden volhouden en dan stap ik weer over naar een andere aanbieder. We worden gewoon in de maling genomen. Stelletje clowns 🤡

Reputatie 2

Normaal niet van het klagen, maar brengen ze een update uit is er echt compleet niets veranderd en alle issues zitten er nog steeds in. 
 

Als we nu weer 4 maanden moeten wachten op een volgende update is het wel redelijk kansloos te noemen. 
 

Wie in hemelsnaam test dit voordat dit wordt ingediend?

Reputatie 1

Normaal niet van het klagen, maar brengen ze een update uit is er echt compleet niets veranderd en alle issues zitten er nog steeds in. 
 

Als we nu weer 4 maanden moeten wachten op een volgende update is het wel redelijk kansloos te noemen. 
 

Wie in hemelsnaam test dit voordat dit wordt ingediend?

Helemaal niemand

Reputatie 7
Badge +6

Van mijn kant een ander geluid: het werkt zowaar weer! Volgens de App Store is de app geüpdatet naar versie 1.5.8, al staat in de app bij Account > Instellingen > Over nog 1.5.7. Maar alle menu's die eerder crashten, werken nu weer. Ik heb tvOS 17.3 op een Apple TV 4 (HD). Neemt niet weg dat de gang van zaken rondom de app nog wel voor verbetering vatbaar is en dat ik hoop dat het snel voor iedereen is opgelost.

Reputatie 2

Van mijn kant een ander geluid: het werkt zowaar weer! Volgens de App Store is de app geüpdatet naar versie 1.5.8, al staat in de app bij Account > Instellingen > Over nog 1.5.7. Maar alle menu's die eerder crashten, werken nu weer. Ik heb tvOS 17.3 op een Apple TV 4 (HD). Neemt niet weg dat de gang van zaken rondom de app nog wel voor verbetering vatbaar is en dat ik hoop dat het snel voor iedereen is opgelost.

Dit is wel heel bijzonder. Ik heb bij mij net nog gekeken en het probleem speelt bij mij nog steeds. Een druk naar rechts en de app crasht meteen.

Reputatie 4

Van mijn kant een ander geluid: het werkt zowaar weer! Volgens de App Store is de app geüpdatet naar versie 1.5.8, al staat in de app bij Account > Instellingen > Over nog 1.5.7. Maar alle menu's die eerder crashten, werken nu weer. Ik heb tvOS 17.3 op een Apple TV 4 (HD). Neemt niet weg dat de gang van zaken rondom de app nog wel voor verbetering vatbaar is en dat ik hoop dat het snel voor iedereen is opgelost.

Dit is wel heel bijzonder. Ik heb bij mij net nog gekeken en het probleem speelt bij mij nog steeds. Een druk naar rechts en de app crasht meteen.

Hiet hetzelfde. Ik heb zelfs (hoewel ik weet dat het niets er toe doet) de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en de Apple TV een harde reboot gegeven. Een klik rechts om de zenderlijst op te roepen en de app crasht.

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor jullie terugkoppelingen! Ik had gehoopt dat de nieuwe versie de oplossing zou zijn. Ik ben gelijk aan de slag gegaan om zoveel mogelijk voorbeelden te verzamelen. 

@mjepson @wmuys @mark036 @mauriceg75 @Koewinten en iedereen die op de nieuwe versie zit. Willen jullie voorbeelden/filmpjes sturen? Dit kan middels een WeTransfer link. Ik zorg ervoor dat dit direct naar het TV Team wordt teruggekoppeld, zodat zij op zoek kunnen naar een werkende oplossing. Graag verneem ik ook welke Apple TV je hebt en welke afstandsbediening je daarbij gebruikt. 

@TMTV Dank je wel voor het attenderen op dit topic vanuit: apple TV odido crash na update naar tvOS 17.2 | Odido community

Reputatie 1

@Teresa van Odido - uiteraard is het superfijn dat je dit oppakt, maar ik denk dat het echt van de zotte is om video's van alle tekortkomingen en fouten van de app te maken. 

In mijn geval het meest storend:

  • Klik op de knop rechts voor een programmaoverzicht werkt niet meer, sluit de app af;
  • Pauzeren van live-programma's werkt niet. Na hervatten is het programma weer live, niet waar het gebleven was;
  • Het starten van een opname in een map met meerdere afleveringen zorgt vaak voor afspelen van de aflevering vlak boven of onder de aflevering die je wil afspelen;
  • Het verwijderen van opnames werkt vaak niet, verwijder vaak maar de opnames op mijn iPhone omdat dat wel direct werkt.

Ik gebruik een Apple TV 4K 32GB met de bijbehorende afstandsbediening (nieuwe type)

Volgens mij zijn dit issues die alle gebruikers ervaren en ze moeten dus ook prima te reproduceren zijn door jullie ‘engineers’ (ik weet het, jullie doen dit niet zelf maar kopen die software in). 

Iets in mij zegt me dat dit nog wel een maandje of 6 kan gaan duren zo…..pffff

Reageer