ik lees in verschillende topics dat veel andere Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?
Beste antwoord door Nora van Odido
Bekijk origineelik lees in verschillende topics dat veel andere Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?
Beste antwoord door Nora van Odido
Bekijk origineelHi
Zodra al deze vragen zijn beantwoord, kan ik het gelijk voor je doorzetten naar mijn collega's die dit voor je zullen onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet komen!
Hallo Nora,
in het rood heb ik de antwoorden gegeven:
Succes met deze uitdaging
Hi
Beste Nora,
ik heb dit probleem ook al maanden en ik heb dit ook al gemeld.
Voor de duidelijkheid:
Bedankt voor het delen
P.s. kun je de specifieke zenders nog met ons delen, alsjeblieft? Ook als het op elke zender voorkomt, hebben we specifieke zenders, programma's en data en tijdstippen nodig. Anders kan de reproductie niet plaatsvinden. Dan kunnen we gerichter onderzoek doen. Thanks!
Wat betreft specifieke zenders: in elk geval RTL4, SBS6, NPO1, 2 en 3. Het gebeurde bijvoorbeeld tijdens de recente uitzendingen van het EK Schaatsen, meerdere keren.
NB ik heb een Philips TV, HD dus niet 4K en ik heb ook geen SRS of dolby o.i.d., gewoon de ingebouwde speakers. Omdat het met Netflix en NPO plus niet optreedt, vraag ik me af of het te maken heeft met switchen van de resolutie als gevolg van een onderbroken netwerksignaal. Het viel me laatst op dat het van het ene moment op het andere begon: ineens was het geluid niet meer in sync.
Hallo,
ik heb dit issue ook, echter gebruik ik geen tv box oid.
voor tv maak ik enkel gebruik van de OdidoTV app op een AndroidTV (2 stuks).
op beide type tv’s loopt het beeld op diverse zenders niet gelijk icm het geluid.
een familielid +-40km verderop ervaart exact hetzelfde via een GoogleTV (OdidoTV app), bij dezelfde zenders.
dit o.a. bij 24kitchen.
overige informatie:
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zet ik het direct door naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit dan voor je oplossen!
Hoi
Ik zat net vrijdag 12 jan, 19.48 naar First Dates (NPO3) te kijken en de sync is weer slecht. Dus nu de modem uitgezet, 15 sec gewacht en weer aangezet. Ook de TV uiteraard weer opnieuw het programma opgezocht.
net zo waardeloos!!
kortom: het ligt echt aan Odido. Doe er wat aan.
Hier hetzelfde probleem.
lijkt de laatste tijd erger geworden. Ik gebruik de Google TV Odido app. bijvoorbeeld Gisteren op NPO 3 rond 19u tijdens het jeugdjournaal.
Hey
Welke zender:
Welk programma:
Datum en tijd toen het niet synchroon liep:
Alleen bij live tv kijken, terugkijken of beide:
Gebruikt je Wi-Fi of bekabeld internet?:
Op welk apparaat ervaar je het issue?:
Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op 1 apparaat of beide?:
Welke zender:
alle zenders, maar in elk geval NPO1, 2 en 3 en SBS6
Welk programma:
alle programma’s, maar gisteren bijv. van Roosmalen en Groeteman (NPO3)
Datum en tijd toen het niet synchroon liep:
De hele tijd, van begin tot eind.
Alleen bij live tv kijken, terugkijken of beide:
beiode
Gebruikt je Wi-Fi of bekabeld internet?:
bekabeld
Op welk apparaat ervaar je het issue?:
TV + mediabox
Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op 1 apparaat of beide?:
Alleen op mediabox. Het treedt niet op met Netflix, en ook niet met NPO plus (iPhone + chromecast)
Ik heb de hele boel laatst uit en aan gezet, geen enkele verbetering.
NB dit is nu al de derde keer dat ik deze informatie doorgeef. Doe er wat mee of ik zeg mijn abt op!
Welke zender:npo3
Welk programma: jeugdjournaal
Datum en tijd toen het niet synchroon liep:12-1 1900
Alleen bij live tv kijken, terugkijken of beide:live kijken
Gebruikt je Wi-Fi of bekabeld internet?:wifi
Op welk apparaat ervaar je het issue?:google tv
Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op 1 apparaat of beide?:
Hoi
heb inmiddels van Odido een nieuwe type mediabox gekregen.
Het lijkt erop dat de synchronisatie beter is, maar nog niet helemaal goed! Soms is de sync toch weer mis.
wat vervelender is: de bediening is k***e. De app op de mediabox doet soms anders dan je verwacht. Bijvoorbeeld, je neemt een programma op van SBS6. Als je het dan afspeelt, moet je bij de reclameblokken snel vooruit kunnen ‘spoelen’, maar de reclame blijft doorspelen terwijl de tijdbalk wel opschuift. Is dit een ‘slimme manier’ om ons toch al die reclame door de strot te duwen of zie ik iets over het hoofd?
Dank voor je reactie.
Ja, zo te zien was het een opname die tegelijkertijd nog speelde. Ik heb m nu even nagekeken en het werkt nu wel goed.
Wel is het lastig dat de afstandsbediening niet erg logisch werkt. Als je bijv. een programma selecteert in het overzicht dat nog loopt, zou ie gelijk met een vraag moeten komen of je ‘live’ wilt instappen of vanaf het begin. Nu stap altijd live in, en moet je via drie knoppen alsnog naar het begin gaan. Soms is heel hinderlijk, bij een quiz ofzo.
Een andere optie die ik niet kan vinden is om de letters van de verschillinde menukeuzes op het scherm te vergroten, nu zijn die heel klein.
Hi
Hier hetzelfde probleem.
Het apparaat is een Google TV, bekabeld aangesloten. Geen problemen met de Netflix app, maar wel met de Odido TV app.
Bijvoorbeeld het journaal op NPO 1 20:00. Het geluid loopt voor op het beeld. Erg vervelend.
Hi
Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten zodat we dit voor je kunnen onderzoeken!
Het lijkt er op dat beeld en geluid nu synchroon lopen (gebruik de nieuwe box). Maar nu valt het geluid om de haverklap ongeveer een halve seconde weg. Dit gebeurt bij alle zenders, zowel live als bij uitzending gemist. Bijvoorbeeld vanavond bij RTL4, SBS6 en de NPO zenders. Maar het is al een paar weken zo.
Heel vervelend!
Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!
Even een update: kijk op dit moment naar RTL4 via uitzending gemist op de TV, programma Renze op Zondag. Beeld en geluid NIET SYNCHROON. Verder zijn sommige programma’s oké, maar komt het ook vaak voor dat om de paar minuten het geluid 0,5 sec wegvalt.
NB ik ben vorige week benaderd door Ziggo zakelijk met een aanbod. Overwoog toen om over stappen, maar heb het nog niet gedaan omdat de telefonische acquisitie ongelooflijk agressief en onbeschoft was, maar dat terzijde.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.