Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, merci voor deze terugkoppeling! Fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met de stappen, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb nog één laatste troef in handen, voordat ik een verzoek indien bij onze technische dienst. Zou je de volgende handeling kunnen uitvoeren om de bitrate aan te passen:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Als dit het issue ook niet oplost, wil ik alvast de volgende informatie bij je opvragen zodat ik een verzoek kan inschieten:

  • Welk type tv gebruik je?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Kan je de datum en tijd noteren van de issues die je bij BEAU ervaarde?
  • Heb je naast BEAU nog meer voorbeelden waar dit zich vooral afspeelt?

Dankjewel alvast! 😁

Hi Lisa,

Jij ook de beste wensen! 

Het maakt niet uit hoe ik het geluid instel. Standaard of Dolby, geen verschil.

Verder heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het issue blijft hetzelfde. Het is vooral goed zichtbaar bij de praatprogramma's zoals BEAU op RTL 4.

 

Via de box is het keurig synchroon, maar via de app niet. De app is fijner, want die reageert sneller op zenderwisselingen etc. dan de box. Ook de gids is veel sneller. Dat je de zenders achter het kinderslot niet kunt zien, is voor mij niet zo relevant.

 

Groet,

Jan

 

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar! Super dat je zo helder aangeeft wat er bij jou speelt, want zo kan ik meteen aan de slag. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent over de App en help je dan ook graag mee om er nóg blijer mee te worden. 

Ik wil graag testen of de volgende stap dit issue verhelpt. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt nog niet goed ondersteund in de App. Je kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Zou je willen testen of je deze instelling aan stond en of dit tot een verbetering heeft geleid? 

Als dit niet het geval is, dan wil ik aan je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Als jij hierop terug kan komen, dan ga ik er vervolgens weer voor zorgen dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt! 😊