Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Ik ervaar ook dit probleem ( al vanaf het begin) en ben niet de enige. Ik vind het ronduit belachelijk dat een workaround via settings tv moet instellen om zoiets standaards als geluid gelijk met beeld te laten verlopen te corrigeren….   als ik in deze community rond kijk zie ik dat dit ook al MAANDEN door andere gebruikers wordt aangekaart en er maar geen verbetering in komt. Ook beeldkwaliteit met snelle beelden ( vnmlk voetbal)  is ondoenlijk om te kijken via de TV anywhere app op TV.  ( ook al MAANDEN bekend) 

 

daar moet je blijkbaar de resolutie terugzetten naar 800x600 om nog een beetje rustig beeld te krijgen……. ik ben dik tevreden over de glasverbinding en internet stabiliteit maar de decoders en TV anywhere app zijn echt verschrikkelijk.. Overal lees ik bij alle bekende problemen : de technische dienst komt snel met een fix of kijkt er naar, maar ik heb het idee dat T Mobile helemaal geen technische dienst heeft want er wordt helemaal niets gefixt….  nog 5 maanden dan ben ik van mijn contract af,…..

Reputatie 7

Hi allemaal,

Het issue is nog steeds in ondezoek, maar ik kan een tijdelijke workaround met jullie delen: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community. Ik hoop dat dit ook bij jullie werkt. Alle credits aan user @RobbieJes: topper! Hopelijk komt de technische dienst snel met de eindfix.

Hi @Nielski, ik ben volledig met je eens dat dit zo snel mogelijk permanent verholpen moet worden! Merci dat je hier zelf ook een tip deelt die anderen ook kan helpen. Hopelijk werkt de bovenstaande workaround ook bij jou. Excuses voor het ongemak!

Ja dan nog even ten overvloede. Ik heb hier ook enorm veel last van. Ik gebruik de app, maar mijn buurman, die ik nota bene T-Mobile heb aanbevolen, heeft het boxje en daar is het zowaar nog veel erger. Eigenlijk kun je zeggen dat het gewoon voor geen meter werkt en valt er niet meer op een normale manier naar de content te kijken. 

Voor de app is er wel een trucje wat vaak werkt: even heel kort de terugspoel toets indrukken (minder dan 1 seconde) en dan onmiddellijk weer op play. Hij lijkt dan even te resetten. 

Waneer ik namelijk op terugspoelen druk dan gaat hij daarna veel te snel afspelen en doet het beeld raar. Wanneer je dan het trucje toepast dan doet hij het weer normaal. 

  • voornamelijk bij live programma’s
  • herinstalleren app werkt niet 
  • bandbreedte dik in orde, kan zonder problemen 4k content streamen van Netflix, YouTube etc.. 
  • met de oude settop box geen enkel probleem 

Ik wil niet gelijk gaan zieken, maar dit moet wel worden opgelost. Dit is heel fundamenteel en een mega bug, voor mij zeker een reden om over te stappen naar iets anders. Dit is namelijk niet te doen. 

Reputatie 7

Hi @Nielski, merci voor de melding! Er zijn inmiddels gelukkig genoeg voorbeelden verzameld. Ik hoop dat ik snel de oplossing hier kan delen. Excuses voor het ongemak. Ik houd jullie op de hoogte! 

Sinds dit weekend overgestapt op de Android TV app van T-Mobile. Ik ervaar hetzelfde probleem bij met name RTL4 dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. Het betreft een Philips 55OLED805 Android TV. Gelukkig de oude setup box nog niet ingeleverd.

Reputatie 7

Hi @Winters27, hele terechte opmerking van je! Dit is zeker mogelijk en daar ga ik ook graag mee aan de slag, zodra het issue is opgelost. De komende dagen blijf ik het onderzoek dan ook goed volgen.

Reputatie 1

Hi allemaal, inmiddels is het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt op de commerciële zenders als een algemeen probleem gesignaleerd door onze technische dienst! Dus niet alleen jullie hebben hier last van. Het is nog steeds volop in onderzoek. Zodra ik een update met jullie kan delen over de oplossing, dan deel ik die hier meteen. Excuses dat dit al enige tijd loopt! 

Is er dan een compensatie mogelijk? Wij hebben namelijk geen tv-box en er is geen andere mogelijkheid om tv te kijken. 

Reputatie 7

Hi allemaal, inmiddels is het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt op de commerciële zenders als een algemeen probleem gesignaleerd door onze technische dienst! Dus niet alleen jullie hebben hier last van. Het is nog steeds volop in onderzoek. Zodra ik een update met jullie kan delen over de oplossing, dan deel ik die hier meteen. Excuses dat dit al enige tijd loopt! 

Reputatie 1

@GroenewoldJan

Om eerst duidelijk te zijn ik probeer je niet iets te verwijten. Maar hoop je te helpen het probleem te verkomen. @Lisa Waarbij t-mobile zeker ook nog wat problemen moet oplossen waaronder dolby geluid werkend krijgen.

Ja, heb al eens opnieuw geïnstalleerd. Maar toen geen verschil. Geluid gaat via denon avr.

Maar on topic:

Verwerking voor live tv en netflix gaat op een andere wijze. Live tv wordt met kleine pakketten data verstuurt in korte tijd. En netflix is een vast data bestand wat direct beschikbaar is vanaf de server dus kan met grote pakketen worden verstuurd.

Hier komt mij opmerking vandaan voor een beperkte buffering bij de tv app. Waar een stabiele bitstream is vereist. Data pakketen van geluid zijn sneller verwerkt dan beeld.

Dit is ook de reden dat tv streams anders lopen (poort 300 bij tmobile) dan je internet verkeer. Dit heeft niks met je data snelheid die je afneemt te maken. 

Elk data pakket dat door je netwerk gaat moet worden verwerkt door deze apparatuur. Doordat de data pakketten steeds groter worden is het ook van belang de netwerk apparatuur te upgraden zodat deze pakketten ook snel kunnen worden verwerkt.

Daarom zijn protocollen zoals IGMP snooping belangrijk.

Voor u situatie is misschien het volgende een mogelijkheid om tot een verbetering te komen.

Is de eerste switch een managed switch? Als dit zo is, kan de tv hier rechtstreeks op aan worden gesloten?

Of de fritzbox achter de converter en dan pas de switches. De router heeft meer power om de data te verdelen en te verwerken.

Ik zal eens kijken of ik een analyse kan maken van de stream bij mij netwerk.

Mijn opstelling is

Glasvezel (100mb) -> converter -> asus rt-ax82u router -> 5ghz wifi6 -> tv

Voor mij is dit echt abracadabra 😵‍💫 Daarom wil ik graag dat t-mobile dit gaat oplossen. Vind het wel heel aardig dat u meedenkt in oplossingen! 😊

Hi Bert,

De eerste switch is inderdaad een managed switch. Daar worden de VLAN's gescheiden, dus internet naar 300 en TV naar 640. Op deze switch zitten bekabeld 3 TV ontvangers aangesloten + de Fritzbox. Voor TV kijken via een ontvanger gaat dat prima zonder router. Deze setup heb ik elders op dit forum gevonden. 

M.a.w. achter de eerste switch kan je direct een TV ontvanger aansluiten (VLAN 640). De TV zelf kan niet rechtstreeks worden aangesloten. Die moet voor het gebruik van de TV App achter de router op VLAN 300. Die moet kunnen communiceren met mijn andere apparaten in het netwerk.

Hopelijk is je vraag zo beantwoord. 

 

@GroenewoldJan 

Om eerst duidelijk te zijn ik probeer je niet iets te verwijten. Maar hoop je te helpen het probleem te verkomen. @Lisa Waarbij t-mobile zeker ook nog wat problemen moet oplossen waaronder dolby geluid werkend krijgen.

Ja, heb al eens opnieuw geïnstalleerd. Maar toen geen verschil. Geluid gaat via denon avr.

Maar on topic:

Verwerking voor live tv en netflix gaat op een andere wijze. Live tv wordt met kleine pakketten data verstuurt in korte tijd. En netflix is een vast data bestand wat direct beschikbaar is vanaf de server dus kan met grote pakketen worden verstuurd.

Hier komt mij opmerking vandaan voor een beperkte buffering bij de tv app. Waar een stabiele bitstream is vereist. Data pakketen van geluid zijn sneller verwerkt dan beeld.

Dit is ook de reden dat tv streams anders lopen (poort 300 bij tmobile) dan je internet verkeer. Dit heeft niks met je data snelheid die je afneemt te maken. 

Elk data pakket dat door je netwerk gaat moet worden verwerkt door deze apparatuur. Doordat de data pakketten steeds groter worden is het ook van belang de netwerk apparatuur te upgraden zodat deze pakketten ook snel kunnen worden verwerkt.

Daarom zijn protocollen zoals IGMP snooping belangrijk.

Voor u situatie is misschien het volgende een mogelijkheid om tot een verbetering te komen.

Is de eerste switch een managed switch? Als dit zo is, kan de tv hier rechtstreeks op aan worden gesloten?

Of de fritzbox achter de converter en dan pas de switches. De router heeft meer power om de data te verdelen en te verwerken.

Ik zal eens kijken of ik een analyse kan maken van de stream bij mij netwerk.

Mijn opstelling is

Glasvezel (100mb) -> converter -> asus rt-ax82u router -> 5ghz wifi6 -> tv

Reputatie 1

Hi Lisa,

voorbeelden van programma’s zijn: BEAU of Jinek. Dus wanneer het Live televisie is en dan met name ‘s avonds. Qua zenders maakt dit niet uit. Wij kijken vooral de commerciële zenders. Van de praatprogramma’s op de NPO weet ik dat niet. 
 

wij maken gebruik van een soundbar. Zonder Soundbar is het geluid veel te vlak. Dit ligt aan de tv. 

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, merci voor jouw begrip! Super dat je deze tijd met de TV Box kunt overbruggen. 

Hi @Bertje36, top dat jij hier jouw reactie hebt geplaatst en deze tip met ons wilt delen! Fijn om te lezen dat de App bij jullie werkt zonder problemen. Ik zou alleen ook nog graag zien dat het issue dat jij omschrijft tijdens het zappen snel verdwijnt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maak je daarnaast ook gebruik van externe audio apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik je hier nog bij kan helpen! 

Hi @Winters27, hartstikke goed dat jij je in dit topic meldt! Onze IT-afdeling is ontzettend druk bezig om dit issue op te lossen. Ook jouw gegevens voeg ik hier graag aan toe. Maak je toevallig gebruik van externe audio apparatuur? Ik geef je graag meer duidelijkheid, dus laat het gerust weten als er nog iets onduidelijk voor je is. Zou je nog kunnen aangeven welke praatprogramma's dit betreft en op welke zender? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

mijn intentie was om een topic te openen met hetzelfde probleem, maar zag dat er al een topic was. Het is een wat ouder topic, maar ik vraag me af of de geboden oplossing inmiddels het probleem heet ft opgelost? 
 

Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Dit is voornamelijk met praatprogramma’s en live-tv. 

ik heb tussen de reacties gelezen over verbindingen en dergelijke, maar om eerlijk te zijn snap ik daar geen snars van 🫣

Wij hebben overigens ooo de Sony tv die de auteur heeft. De afstandsbediening hoort bij de tv. 
 

groetjes Nicolien

Hi Bert,

 

Dank voor de tip. Mijn configuratie is nog anders.

Glasvezel → converter → switch (voor het splitsen van tv en internet) → fritzbox 7590 → switch → TV.

M.a.w. de TV wordt via de kabel op het internet aangesloten en voorzien van een 1Gb data verbinding. Dat zou snel genoeg moeten zijn :-) 

Het probleem doet zich alleen voor bij het afspelen via de t-mobile app op de TV. Streamen van Netflix of vanaf mijn NAS is geen enkel probleem. Beeld en geluid lopen dan wel synchroon. Lijkt me dan toch dat dit veroorzaakt wordt door de T-mobile TV app en niet door de TV. Wel vreemd dat het op jouw TV wel goed werkt.

Evengoed bedankt voor de tip.

 

 

Goededag, als gebruiker van het eerste uur van de app. Wil ik graag in haken bij dit draadje. 

Op onze sony Ag8 van 2019 onder vinden wij dit probleem geen enkel moment.

Wat ons wel op valt is dat bij het schakelen van zenders een korte tijd de zender versnelt afspeelt qua geluid. Om ervoor te zorgen dat het synchroon loopt met het beeld.

Dit suggereert mij dat de buffering van belang is. Dit is heel beperkt bij een Smart-tv anders dan een tvbox die zijn eigen buffering opbouwt. Vandaar het langzamere zappen.

Onderstaand een tip van mij die kan helpen. Maar dit geeft geen garanties.

Zorg voor een eigen modem/ router (Asus) zoals ik heb. De geleverde router is onstabiel en loopt geregeld vast (voor mij de zyxel)

Instelling kan je ook op dit forum vinden. Poort 300 voor tv bijvoorbeeld. Werkt perfect en eigen beheer. 

Als je dit niet wilt, kan wellicht een geforceerde verbinding via WiFi 5ghz een voordeel opleveren. Dit heeft een hogere bitstream.

Voor een bekabelde verbinding kan dit tevens een probleem zijn met de modem/router of een minder geschikt poort. Er kan werkelijk een verschil zitten tussen poorten 1 en 2 of 3 en 4.

Het tv deel gaat via een andere data stream dan je internet deel.

 

Doe er mee wat je wilt. Het is een suggestie vanuit mijn kant, wat jullie misschien kan helpen. 

 

Hi Lisa, ik wacht wel even af. Ben blij dat ik de ontvanger nog steeds heb….. Die zapt wat langzamer, maar het geluid en beeld lopen in ieder geval wel synchroon.

 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, helemaal terecht dat je dit hier vraagt! Ik ben dit voor jullie aan het chasen, want de update die uiterlijk 18 april zou komen is nog niet met mij gedeeld. Mijn collega's zijn ermee bezig om dit proces te versnellen en gaan jou en @GroenewoldJan bellen om meer informatie op te vragen en jullie wat meer duidelijkheid te geven. Excuses voor de vertraging! En weet dat ik zeker ga kijken naar een passende vergoeding, zodra dit issue is opgelost. 

Tot nu toe nog steeds geen stabiliteit wat betreft het synchroon lopen van beeld en geluid. Soms gaat het goed, soms loopt het nog steeds uit elkaar. Wanneer krijgen we eindelijk een definitieve oplossing? Anders wil ik korting op mijn abonnement wegens wanprestatie. 

Reputatie 7

Hi @Dirk53, super goed dat je dit topic hebt gevonden! Ik heb gelukkig goed nieuws. Ik zie dat onze IT-afdeling heeft laten weten dat hier uiterlijk morgen een update van binnenkomt. Dus dan hoop ik jullie hier meer over te kunnen vertellen. Ik laat het weten, zodra ik wat hoor! 💪

Ik heb nu ook eeen tijdje T-Mobile thuis en was ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem maar begrijp nu dat we maar gewoon moeten afwachten. 

Reputatie 7

Hi guys, zoals @Jason al aangeeft heb ik nogmaals aangeklopt bij onze IT-afdeling! Ik ben de eerste die het hoort, zodra er iets concreets gemeld kan worden. Ik heb gevraagd of er iets is dat wij alvast met jullie kunnen delen, zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn. Hier ben ik nog in afwachting van! 

Reputatie 7
Badge +16

@GroenewoldJan Ik heb aan Lisa gevraagd of ze een update met je kan delen: ze is er later op de middag weer dus het kan nog eventjes duren voordat je een antwoord ontvangt!

Nog steeds geen oplossing?

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, dankjewel voor het aangeven! Onze IT-afdeling is nog druk bezig met het onderzoek en ik heb gevraagd of er een concrete update met mij gedeeld kan worden. Ik hoop echt dat ik binnenkort de oplossing met je kan delen, zodat jij zonder problemen tv kan kijken!