Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

128 reacties

Weer hopeloos dit weekend. Vooral NPO 2, zowel bij gewoon kijken als terug (begin gemist). Ook NPO 1 niet volledig synchroon. 

Reputatie 7

Hi allemaal, afgelopen vrijdag heb ik om een status update gevraagd over dit issue! Er is mij verzocht om meer voorbeelden te vragen. Ik wil graag laten weten dat ik samen met een collega ervoor zorg dat dit proces voortaan efficiënter verloopt en dat gelijk aan het begin alle extra informatie wordt opgevraagd. Zo kunnen jullie het snelste verder worden geholpen! Ik lees heel graag de volgende aanvullingen:

  • Welke afstandsbediening gebruiken jullie?
  • Welke versie van de smart tv is geïnstalleerd?
  • Bij welke exacte programma's op de zenders doet het probleem zich voor?
  • Op welke datum en tijdstip doet het probleem zich voor?
  • Wat hebben jullie al geprobeerd om dit probleem te tackelen?
  • Doet ditzelfde probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Thanks voor de aanvulling @Eddy2022 en ik begrijp jouw opmerking zeker! Weet dat ik graag uitvraag wat de technische dienst aan mij doorgeeft, omdat ik jullie zo goed mogelijk wil helpen. Omdat dit probleem niet bij iedereen speelt, kunnen wij dit aan onze kant niet zelf testen. Wij willen niets liever dan dat jullie zo snel mogelijk probleemvrij zijn en daar hebbben wij deze voorbeelden voor nodig. Heel erg bedankt voor de moeite! 

Hoi Lisa, ik kan begrijpen dat je bezig bent met “damage control” maar voorbeelden en tijdstippen geven helpen echt niet! Wat ik T-mobile aanraad is om zelf te app te gebruiken. Het is niet zo moeilijk om het probleem te vinden! Als het ons lukt dan lukt het jullie echt wel, Laat je klanten verder met rust en bied ze een alternatief. Open en eerlijkheid is nodig hier zolang jullie het intern nog niet hebben opgelosd! Ga er niet mee adverteren of zet er een schrijven dat het nog kinderziektes heeft! Klanten begrijpen best dat jullie deze app nog niet zolang hebben aangeboden. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, ontzettend goed dat je deze voorbeelden doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd, want ik kan me volkomen voorstellen dat dit niet prettig kijkt. Vandaag bij een tv meeting ga ik navragen wat de status is van dit issue, want ik wil jullie graag meer duidelijkheid meegeven. Ik houd jullie op de hoogte!

Vanavond weer hopeloos, bij Op1 en ook RTL4. Geluid niet synchroon en zeer regelmatig haperen van de uitzending. Zeer irritant!

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit zo helder aangeeft! Excuses voor de latere reactie, ik zie dat de eerdere reacties tussen wal en schip zijn beland. Ik heb hiervoor direct één van mijn collega's van de technische dienst weer aan zijn mouw getrokken en een nieuw verzoek ingeschoten, want dit dient structureel te worden opgelost. Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk jullie teleurstelling weg kan nemen, want jij hoort juist met plezier de App te gebruiken. Ik ga dit de komende tijd weer voor je in de gaten houden en blijf je hier van updates voorzien. Als jij nog extra voorbeelden hebt van programma's inclusief de tijdstippen, dan voeg ik die graag toe aan het onderzoek. Ik ga mijn uiterste best doen om snel een update hierover binnen te krijgen, zodat we dit voor eens en altijd kunnen oplossen! 

Hi @GroenewoldJan, merci dat jij dit laat weten! Allereerst wil ik je laten weten dat ik jou graag via deze weg verder help, zodat je ook niet hoeft te bellen. Ook bij jou heb ik per direct weer via een nieuw verzoek laten weten aan de technische dienst dat dit issue nog steeds speelt. Ik blijf dit goed in de gaten houden, zodat ik alle updates kan delen. Dit moet zo snel mogelijk definitief worden opgelost, dus ik ben blij dat jij weer aan de bel hebt getrokken. Heb jij nog wat voorbeelden van programma's voor mij en tijdstippen waarop jij dit keek? Dat kan de technische dienst erg helpen bij het onderzoek! 

Hi @Eddy2022, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben het helemaal met je eens dat hier een oplossing voor moet komen, alleen helpen bepaalde voorbeelden de technische dienst heel erg om dit te verhelpen. Klopt het dat jij exact hetzelfde issu ervaart en dat het beeld en geluid niet synchroon loopt in de T-Mobile TV App? Als jij mij nog kan voorzien van voorbeelden van programma's inclusief de tijdstippen/datums dan zet ik dit ook gelijk door naar de technische dienst. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing voor dit probleem komt, dus ik hoor het graag van je! 

 

 

Wel apart dat T-mobile helemaal niet meer reageert.

Echt goede service!☹️

Wordt het niet tijd dat T-mobile de synchronisatie problemen bij hun eigen apparatuur gaan zoeken ipv van de klanten lastig vallen met allerlei onzin verhalen wat zij moeten doen. Als IT engineer ligt dit aan jullie data systemen die mogelijk niet goed zijn opgezet als master/slave. Nee het ligt  niet aan de bandbreedte want die is voldoende. Ik heb het op een 40mbits link getest met Ziggo en nu T-Mobile van 1gb/s met hetzelfde resultaat. Erg vervelend want gezien ik special een smart TV heb aangeschaft heb ik er dus niets aan! Nu moet ik dus een TV-box aanschaffen door jullie onkunde die jullie eigenlijk mij gratis moeten leveren! Kostprijs minder dan 25 euro!. Volgend jaar maar weer terug naar Ziggo!

Hi Lisa,

 

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Het geluid blijft voorlopen op het beeld. Je denkt iedere keer bij de start van de sprint dat ze heel traag weg zijn…..

Ik heb een mail gehad om terug te bellen. Dat gaat via jullie algemene service nummer. Niet heel handig, aangezien ik iemand moet spreken en dat je dan door allerlei menu's moet, vind ik vrij irritant. Wellicht handig om daar een speciaal nummer voor te gebruiken o.i.d.

Ik hoor het wel als er verbetering verwacht wordt.

Groet,

Jan

 

Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn.

Het lijkt erop dat je nu problemen hebt die bijna iedereen ervaart. Er is op dit moment namelijk een storing bekend waarbij beeld en geluid voor enkele seconden tot soms een minuut stilstaan. Dit probleem is bekend en daar werkt T-Mobile op dit moment dan dus ook hard aan.

 

 

Je hebt het dus niet getroffen maar weet dat T-Mobile dus op de hoogte is en ermee bezig is.

Beste Lisa, er leek verbetering na eerst de vorige versie van de app te verwijderen en de nieuwe te installeren, naar vaak na langer kijken verloopt het geluid toch iets. Bij RTL is wel de grote afwijking verdwenen. Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn. Het meest treedt het op bij live kijken of ‘teruggespoeld’ (begin gemist), bij programma terug kijken gaat beter. Bij andere apps (bv Netflix) of casten geen problemen, dus zal het niet aan de TV liggen.

We hadden speciaal een nieuwe smart-TV gekocht en zijn overgestapt naar T- Mobile om draadloos TV te kunnen kijken, maar zijn erg teleurgesteld. 
Ik hoop dat er toch een oplossing komt voor dit probleem (nu ik dit bericht schrijf is het programma zeker 10 - 20 keer ‘gestopt’, heel irritant!

Met vriendelijke groet, 

E.J. 

 

Reputatie 7

Helemaal super! Merci @dulkenhek en @GroenewoldJan. Dat klopt als een bus. De uitrol van deze update gebeurt in delen en op maandag is iedereen aan de beurt gekomen, dus dan zouden jullie deze update sowieso moeten kunnen installeren. Het zou dus ook al kunnen zijn dat dit nu al mogelijk is. Mochten jullie de upate al eerder kunnen installeren, dan hoor ik graag jullie bevindingen! 💪

Hi Lisa,

 

Ik hou het in de gaten. Deze update is er dan uiterlijk a.s. maandag? 

Groet,

Jan

 

Beste Lisa,

We zullen het in de gaten houden.

 

Groet,

 

E.J.

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, zoals jullie weten heb ik het onderzoek in de gaten gehouden! Ik heb de volgende uitkomst gekregen die ik graag met jullie deel. Er komt een nieuwe update aan voor de T-Mobile TV App op Android. Mijn collega's van de technische dienst willen dan ook afwachten of deze update ervoor zorgt dat jullie van deze problemen af zijn. Uiterlijk volgende week maandag is de update voor iedereen beschikbaar. Willen jullie mij die dag een seintje geven of de issues hiermee verholpen zijn? Ik hoop het! 😁

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, helemaal super! Merci voor de snelle aanvullingen. Ik heb alles doorgezet en laat het weten, zodra er een nieuwe update te zien is. Fingers crossed op een snelle en mooie uitkomst.

Beste Lisa,

Ik heb ook software versie PKG6.5076.0635EUA.

Groet,

E.J.

De software versie kan je vinden door de volgende knoppen in te drukken op de AB:

  • Home 
  • Help 

Dan zie je linksonder op je TV de software versie staan.

Beste Lisa,

Ik kan geen specifieke softwareversie vinden, alleen de volgende specificaties:

Model Bravia 4K UR3, versie 9, niveau Android-beveiligingspatch 1 juli 2021

Kernel-versie: 4.9.125

Build: BRAVIA_UR3_EU-user 9 PTT1.190515.001.S105.650761 release-keys

Software is wel up to date.

Verder doet het probleem zich wisselend voor, meestal als we de tv aanzetten op NPO 1 gaat het nog wel, maar in de loop van de tijd neemt het toe, of als we schakelen naar bv. NPO 2. Het ergste is het bij RTL.

Ook bij terug kijken na bv. pauzeren is het probleem aanwezig.

Het is echt zelden dat het volledig goed is.

Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen.

 

Groet, E.J.

Hi Lisa,

 

Ik heb het even opgezocht. De TV heeft de volgende softwareversie: PKG6.5076.0635EUA.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet,

 

Jan

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, ik wil jou hier ook heel graag bij helpen! Top dat je al zoveel informatie mee geeft. Als je het volgende nog aan mij kan laten weten, dan dien ik ook voor jou een verzoek in bij de technische dienst. Kan je aangeven op welke tijdstippen dit gebeurt en gebeurt dit heel vaak of af en toe? Zou je daarnaast het de softwareversie kunnen aangeven? Thanks voor de moeite, ik wil dit graag voor je fixen! 

Hi @GroenewoldJan, zoals je weet houd ik een oogje in het zeil op jouw onderzoek! De technische dienst heeft me gevraagd of jij ook nog kan aangeven welke softwareversie jij gebruikt. Kan je die naar mij doorzetten? Dan voeg ik dat als notitie toe aan het onderzoek! 

Maak er een mooi weekend van allebei! 😁

Ook bij ons hetzelfde probleem. Sinds 2 maanden T-mobile abonnement en kijken tv met de app op een nieuwe Sony OLED KE-48a9 met het geluid via de TV-speakers. In begin zag het er goed uit, maar steeds vaker synchronisatie probleem beeld/geluid. Eerst vooral bij RTL, nu ook bij NPO. Kijken naar Netflix geeft geen probleem, ligt dus niet aan de TV maar aan de T-mobile app. Alle instellingen van de TV al uitgeprobeerd, ook de app opnieuw geïnstalleerd. 
Graag een oplossing voor dit probleem, het is heel irritant TV-kijken!

 Anders zijn we voor niets overgestapt naar T-mobile. 

Reputatie 7

Hi @GroenewoldJan, top dat je dit aan mij hebt laten weten! Ik heb een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit voor je in de smiezen en meld het aan je, zodra ik een update terugzie achter de schermen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪

Hi @yannickenemma, top dat je in dit topic ook jouw bevindingen hebt gedeeld! Zojuist heb ik je in het onderstaande topic van een reactie voorzien. Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek! 😊

Reputatie 1

Hi Lisa,

Ik haak hier graag even aan, aangezien ik hetzelfde probleem ervaar met de app. En niet alleen op de TV (ook Sony), maar ook op mijn mobiel (Oneplus Nord) en de Mobiel van mijn vriendin (Motor G 5G).
Telefonisch al contact gehad met de klantenservice, zij zouden het probleem doorzetten, en herkenden het niet. Zelf nu dit topic gevonden, de aangedragen oplossingen geprobeerd maar helpen helaas niet.
Graag sluit ik me dus aan bij het probleem, temeer omdat mijn settop box ook niet goed werkt en ik nog steeds geen nieuwe heb.

Wat mijn setup betreft, zoals genoemd problemen met 2 mobiele telefoons en de volgende tv:
Sony KD-50X80J

Ik gebruik de standaard afstandsbediening
Het is 70% van de tijd te zien. Nu ook bijvoorbeeld bij beat the champions op RTL4.
Het speelt zich af op meerdere zenders, zo even niet bij de hand welke exact.

Ik hoop dat het goed is dat ik hier even aanhaak omdat het exact hetzelfde probleem betreft.
Hopelijk kunnen we zo sneller aan een oplossing komen.

Groeten,
Yannick

Hi Lisa,

Als ik het tandwieltje aanklik, kan ik heel veel dingen instellen, maar onder kwaliteit staat niet iets van de hoogste resolutie.

Ik heb T mobile glasvezel 1Gbit, dus dat zou snel genoeg moeten zijn…..

De TV is een Sony ke-48a9. Dit is 4K Oled uit 2021.

De afstandsbediening is de standaard Sony AB die bij de TV hoort.

De storing is zichtbaar bij alle zenders, maar het is vooral goed zichtbaar bij praat of zang programma's. Het valt mij vooral op bij RTL 4, maar ook bij de andere zenders is het zichtbaar. Lijkt een soort bug te zijn in de app voor Google/Android TV.

Groet,

Jan