Beantwoord

Beeld/internet valt weg tv kastje

  • 6 February 2022
  • 43 reacties
  • 477 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 3

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen.

 

Herstart modem lost het tijdelijk bij mij op. Dan begint hij na 10 a 15 minuten weer, en dan is zappen van kanaal naar kanaal genoeg om het te fixen. 

Reputatie 3

 

Je hebt een DM van me ontvangen. Hoor graag hoe ik de screenshots bij je krijg. 

Screenshots kan je hier in het topic plaatsen, hier mag je overigens je eigen IP-Adres / Hostname uit verwijderen daar hebben klanten en- / of moderators weinig aan (deze laatste sturen de screenshots veelal in combinatie met je klantgegevens door naar de TD).

Sorry voor het kapen van dit topic.

Heb het zelfde probleem. Maar kan schijnbaar geen topic plaatsen dus doe het maar even hier. 

Doetinchem /7007

 

Over welk “zelfde” probleem heb je het precies ?

Haperen/blijven hangen van het beeld. 

Erg lange laadtijd bij het zappen.

 

Herstart modem lost het tijdelijk bij mij op. Dan begint hij na 10 a 15 minuten weer, en dan is zappen van kanaal naar kanaal genoeg om het te fixen. 

Modem en tv-kastje al los gehad evenals het glasvezel kastje. 

Idd het probleem houd dan even op.  Zappen nog niet geprobeerd daarna. Zal dat proberen als het weer voorkomt. Bedankt! 

 

Reputatie 3

Ik raak even niets meer aan @Jason Na 5 keer resetten en modem inclusief glas kastje nieuw opstarten, lijkt er weer leven in te zitten. Dit is bekabeld boven, het WIFI is nog immer klote beneden. 

 

Reputatie 3

Hier ook problemen met lange laadtijden na zappen en stotterend beeld. Postcode 7424. 

Reputatie 3

Hier ook de problemen: Culemborg 4102.

een Ping naar www.fast.com valt om de zoveel keer weg. en precies wanneer dit op treed staat het beeld van de tv ook stil.

Modem, tv kastje, mediaconverter, allemaal al van het stroom gehaald.

Bellen met de klantenservice meld dat er meerdere problemen zijn maar vertellen niet WELKE problemen.

Tevens staat er op de website alleen maar een melding dat er bepaalde ip adressen niet beschikbaar zijn. Denk dat er een groter probleem aan de hand is.

Ook een ping naar www.nu.nl lukt niet bijvoorbeeld omdat de naam niet geresolved kan worden.

Reputatie 3

Bij mij al langer hoor hahahaha

Duurt wel lang dan. Deze storing is al meerdere weken bezig. 

Duurt wel lang dan. Deze storing is al meerdere weken bezig. 

Het voor enkele seconden vastlopen van beeld en geluid is iets wat zich twee weken geleden voor het eerst voordeed en de dag erop voor het grootste deel van de klanten weer was verdwenen. Vanavond kwam dit probleem wederom naar voren.

In tegenstelling tot vorige week staat er vanavond wel een melding op de website omtrent het vastlopende beeld en geluid. Onbekend is of dit probleem samenhangt met het niet synchroon lopen van beeld en geluid, mogelijk staan beide los van elkaar. Overigens is nog niet bekend of het probleem ook gepaard gaat met de melding dat er geen netwerkverbinding beschikbaar is.

 

Sommige mensen ervaren echter daarnaast ook nog andere problemen zoals een tragere of zelfs volledig wegvallende verbinding. Dit probleem staat - voor zover ik weet - volledig op zichzelf.

 

Buiten dat is er dan daarnaast ook een probleem met de routering naar bepaalde IP-Adressen. Dit probleem lijkt sinds eergisteren ( 9 februari ) te zijn ontstaan, de eerste meldingen zijn toen ook al langzaamaan binnengekomen. Hiervoor is inmiddels een fix voor handen die komende nacht wordt uitgerold.

 

Of te wel, het lijkt erop dat er met televisie op dit moment verschillende problemen spelen. Bij mij liep het beeld en geluid soms vast voor enkele seconde maar verscheen er niets over het netwerk en was de internetsnelheid uitmuntend. Twee weken geleden merkte ik wel een drop in snelheid ten tijden dat beeld/geluid vastliepen bij TV.

Reputatie 3

Ik pak er een mooi glaasje whiskey bij en wacht het rustig af. Meer kan ik op dit moment toch niet doen. 

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt. Heb eerder bij oxxio(kpn) gezeten en het was veel maar dan ook veel stabieler. Voor mij maakt het nu niks meer uit ben inmiddels toch over gestapt. 

Reputatie 3

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt. Heb eerder bij oxxio(kpn) gezeten en het was veel maar dan ook veel stabieler. Voor mij maakt het nu niks meer uit ben inmiddels toch over gestapt. 

Tja, ik kwam van Xs4all wat juist instabieler werd. En vooral de service was door de KPN inmenging rap achteruit gegaan. 

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt.

Over het algemeen hoor je mij niet klagen, klant sinds 2019 en in die periode zijn er hooguit 3 grote storingen/problemen geweest. De problematiek rondom vastlopende audio/video is hinderlijk maar bij grote frustraties/irritaties bestaat er hier gelukkig nog altijd een videoland/netflix/disney+ of prime.

Het kan dus wel goed - en dus zonder problemen - gaan. Het merendeel van de problemen die voorbij komen lijken zich ook vooral te richten tot bepaalde plaatsen/regio's of zelfs op bepaalde infrastructuren.

 

Tja, ik kwam van Xs4all wat juist instabieler werd. En vooral de service was door de KPN inmenging rap achteruit gegaan. 

Ook daarin waren de meningen toch redelijk verdeeld, sommige mensen in mijn omgeving waren toch nog redelijk tevreden tot de eerste dingen langzaamaan werden afgenomen. 

Reputatie 3

Mijn vertrek bij Xs4all was meer een principe kwestie.Als ik 100 + per maand betaal ga ik niet mijn eigen servicedesk spelen. Dat ik prive een Fritz7590 heb, betekend niet dat ik hem volledig reset en ff de halve dag ga testen. Stabiel is glas bijna altijd. Al lees ik soms hier wel dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij kan fronsen. Hoop dat ze dit ook snel oplossen. De community maakt T-mobile wel leuker voor me. 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal goed @bharskamp, neem je tijd en ik hoor het graag!

 

Hoi @Witjes,

Goed dat je hier aandacht voor schept, ik help je graag aan een hele stabiele verbinding! Ervaar je vooral haperingen met de Wifi of ook met bekabeld internet?

In het geval dat je last hebt van het bekabelde internet: heb je al geprobeerd om een fabrieks reset op het modem uit te voeren? Mocht dit niet geholpen hebben, dan raad ik je graag aan om de dipswitches op de Media Converter aan te passen naar een van de andere opties.

Mocht het daarentegen vooral om de Wifi gaan dan raad ik je aan om het volgende topic te doorlopen: Hoe verbeter ik mijn wifi? Ik vermoed dat je jouw Wifi hiermee een flinke boost kan geven!

Geef het gerust aan als de suggesties niet de gewenste resultaten opleveren, het liefst zie ik je genieten van een hele stabiele verbinding.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bharskamp, ik heb de reprovisie vanmorgen uitgevoerd; een reprovisie zorgt ervoor dat alle diensten (de verbinding) opnieuw naar het modem verstuurd worden zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden. 

Wat betreft de wifi: we garanderen geen snelheden op wifi, dat is niet te doen. Wifi is van duizenden factoren (vaak onzichtbaar) afhankelijk en is te fluctuerend om er een zinnige marge aan vast te hangen.

Kun je me eens een drietal speedtests sturen die uitgevoerd zijn op onderstaande manier, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Je kunt er uiteraard voor zorgen dat privacygevoelige informatie in een snipping tool wordt geblurd.

Reputatie 3

Hi Jason,

Dank voor je uitleg, maar bij mij niet heel nodig aangezien ik ook in de IT zit. 
Ik doe de hele dag hetzelfde als jij doet, dus heb het hele uitvraagscript reeds getest voor ik hier iets zal melden. Ik wil je best de screenshots van de rest van de info van Cloudflare.com sturen, maar nu druk met mensen en hun verbindings issues hahahaha

En het is weer zover. Weer haperingen. 

Zucht.