Beantwoord

Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen

  • 20 October 2019
  • 33 reacties
  • 2565 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Hoi Jason, het betreft inderdaad een platte RJ11 kabel. Ik begrijp dat deze worden afgeraden, maar daarentegen heeft deze kabel de afgelopen 3 jaar prima zijn werk gedaan op het netwerk van de concollega's (KPN) en ook daarvoor bij Vodafone Thuis. Ik vind het dus vreemd dat dit nu de reden zou zijn van mijn probleem. Overigens is ook het internetsignaal met de huidige kabel stabiel op de maximale 100mbit.

Daarnaast staat de modem natuurlijk met een reden op de plek waar hij staat, daar komen namelijk alle verbindingen samen. Ik heb het verplaatsen dan ook nog niet kunnen testen aangezien ik om dit te kunnen doen zeker 3 nieuwe ethernetkabels moet trekken om alle devices van internet te kunnen blijven voorzien. Dit kan ik niet even tijdelijk oplossen, aangezien het probleem zich pas na enkele uren/dagen voordoet nadat het modem opnieuw opgestart is.

Zou dit ook te testen zijn door een ronde RJ11 kabel toe te passen van de benodigde lengte? Of moet het persee een kortere kabel zijn?

Reputatie 1

Hoi hoi,

Dank je voor deze informatie maar dat heeft allemaal niet gewerkt. 

Vandaag werd hethet ineens heel erg extreem. Om de 1 tot 5 minuten liep het beeld vast. Wanneer je even van kanaal wisselt gaat hij gewoon weer verder 

Dit is op beide boxen het geval. Ik heb zowel 1 box met opnemen als 1 box zonder en beide hebben ze hetzelfde probleem. 

Alles werkt qua internet prima maar dit begint nu vrij vervelend te worden.

 

Reputatie 7

Hey @marcoenmarenka,

Top dat je al zelf een aantal zaken hebt uitgesloten! Hierdoor kunnen we gelijk de vervolgstappen nemen. Zojuist heb ik een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat bij jou thuis onderzoeken waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? :relaxed:

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem! moet ik een update uitvoeren of iets?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka,

 

Welkom op de Communty, nieuwe topper! :smile: Hier volgt een aantal tips waarmee je al snel een oplossing vindt:

 

Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Bij deze dan ook maar een update van mijn kant: Aanstaande woensdag komt er een monteur om hopelijk het probleem op te lossen.

Wordt vervolgd!

Ben erg benieuwd,. Bij mij al sind juni dit probleem en er komt maar geen oplossing, zie mijn eigen topic erover. Ik blijf deze even volgen om te kijken wat de monteur bij jou kan doen. Ik vermoed helaas dat dat niks wordt...

Dear T-mobile,

Sorry I am typing English.

I have TV, high speed internet 1000 Mbit/sec (Fiber optic)  and Telephone package form T-mobile.

Further about T-mobile TV box problem, I had the same problem and TV program stop regularly and  shows the error, I reflect this problem to T-mobile technical  client service , the T-mobile solution sent a new TV box as usual (thanks!) but the problem is still present (no improvement).

My modem located 15 m electrical meter cabinet (Meterkast) far from my TV-Box that I used sent T- mobile 15 m network cable to connect my modem to TV box directly.

The problem key is not in TV-Box or Modem but in sent T-mobile internet/network cable itself I will explain why.

The cable is suitable for newtwork/internet connection but not good for TV HD digital signal because it has no protection shield to eliminate external power or magnetic noise. This will be worse when you have long cable and pass through meterkast which there are many electrical power cables.

It was same as when I used a high speed power line device as well. 

TV steam digital signal should be sent continuously from modem to TV box without pause that maybe created by external noise source  There is no a buffer data in TV box because the signal is stream.

I have two parallel 15 m cables from modem to TV box one is from T-moble which is thinner (no protection shield) that used for TV Box only other was mine that high quality cable and thicker than T-mobile cable with protection shield is used for internet only.

I checked the both cables by cable tester and speed, both passed the tests and has the same speed of almost 900 mbit/s which are fine for internet only.

When I used my high-quality network cable for TV-Box, The problem was solved completely.

I would highly recommend to T-mobile customers to used high quality network cable for TV Box which can be provided by T-mobile as well to who has the same problem.

 

End of story  

Reageer