Beantwoord

Foutmelding TV Box 133066

  • 4 November 2021
  • 40 reacties
  • 1455 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Goedemiddag @Geus-T2019, om eventjes alles uit te sluiten, heb ik een lijnmeting gedaan en er valt me een aantal dingen direct op: 

  1. Er zijn wat kleine foutjes in de verbinding geslopen; deze zijn herstelbaar middels een reprovisie + herstart van het modem
  2. Het modem en de WAN (hoe lang de diensten online zijn) staan al 58 dagen onafgebroken aan; zou je deze alsjeblieft kunnen herstarten middels een stroomonderbreking van 20 seconden - stekker eruit en erin?
  3. Er was één aangesloten apparaat (een MyCloudEx2Ultra) dat voor een IP-lease error zorgde. Deze heb ik inmiddels eruit gehaald na de reprovisie.

Laat me weten hoe de verbinding zich gedraagt nadat je het modem opnieuw opgestart hebt, alsjeblieft.

P.s. een herstart via de power-knop is niet genoeg. De stroom dient echt onderbroken te worden door de stroomtoevoer uit het stopcontact te halen.

Hi Jason,

Ik heb de modem opnieuw opgestart en sindsdien (nu 5 dagen) dit probleem niet meer gezien.

Mocht het zich weer voordoen dan laat ik het je weten. Anders bedankt voor je hulp!

Groeten, Gé Post


Hi Jason,

Ai, te vroeg met mijn reactie! Vanavond verschijnt het probleem weer! Zo maar ineens als ik over wil schakelen naar een andere zender.

Het probleem is dus nog niet opgelost!

 

Groeten,

Gé Post

Reputatie 7

Hi @Geus-T2019, heel goed dat je dit aangeeft! Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor onze technische dienst om dit issue op te lossen. De komende dagen ga ik dit goed voor je in de gaten houden en laat ik het aan je weten als er een update volgt. Ik hoop dat ik snel de oplossing met je kan delen! 😁

Reputatie 7

Hi @Geus-T2019, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek vandaag succesvol is afgerond! Mijn collega's geven aan dat dit issue is verholpen en er geen foutmelding meer te zien is. Kan jij aangeven of jij dit ook zo ervaart? Ik hoor het graag! 

Hi Lisa,

Als je het niet erg vindt dan wil ik eerst een tijdje zien dat het goed gaat. Want gisteravond ging het weer mis, net bij de start van de formule 1, dus die heb ik gemist. Voor mij is het dus nog geen afgesloten zaak.

 

groeten,

Gé Post

Reputatie 7

Hi @Geus-T2019, heel erg bedankt voor de super snelle reactie! Wat rot om te lezen, ik had echt gehoopt dat jij nu hartstikke probleemvrij zou zijn. Heel fijn als je dit in de gaten wilt houden. Zodra dit weer opspeelt, trek dan gelijk aan de bel. Dan zorg ik dat het onderzoek wordt heropend. Als jij dan weer de zenders/programma's in combinatie met het tijdstip zou kunnen noemen, dan zou dat top zijn!

Fout komt voort uit het te lang aanstaan van de TV box. Er is allang en herhaaldelijk gevraagd om de settop box ongemoeid te laten, hoe lang die ook aan staat. Er komen allerlei rare en door t-mobile onverklaarbare problemen door.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @rahrah wat bedoel je precies met rare en onverklaarbare problemen? De TV Box gaat standaard op standby wanneer er geen interactie is met de tv. Mocht je dit niet willen? Dan kan je bijvoorbeeld binnen de tijd het volume aanpassen of een keer switchen van zender. Dan schakelt de TV Box niet uit en gaat de timer wanneer het naar standby gaat opnieuw lopen. 

Wat is het bezwaar om de tv box met rust te laten, het lopende kanaal niet te storen met een interrupt als standby? Het is toch mijn keus om mijn tv door te laten spelen?

Voor foutmelding (code 133066) heeft men zo te zien nog geen duidelijk aanwijsbare oorzaak gevonden. Ergo geen oplossing en fout onverklaarbaar.

In mijn geval bleek de fout verdwenen door simpelweg de roze knop "tv box" op de a.b. in te drukken. Ik zag nl dat de tv box rood stond, dwz op standby. Vandaar de associatie dat gekke dingen kunnen gebeuren als de tv box automatisch op standby wordt gezet. Laat dat dus graag met prio ophouden?!

Kut bedrijf huldiging Ajax en ja hoor weer een fout code 133066.  En nee ik heb geen utp kabels over en zeker geen poort op dat kut modem van jullie. 

Zit hier lekker op mijn telefoon tv te kijken  en mijn tv van 3 ruggen staat weer lekker uit 

Reputatie 7

Hi @rahrah, dankjewel voor het meedenken! Ik ga dit bespreken tijdens onze tv-meeting van morgen. Heel fijn dat je hier deelt hoe die foutmelding bij jou is verdwenen. Ik hoop ook dat deze niet meer bij jou terugkomt. Zo wel, dan hoor ik het heel graag. Ik ga hier in ieder geval achteraan!

Hi @schuddenvoorgeb, ik vind het heel rot dat je deze ervaring hebt gehad! Ik zie in jouw verbinding al dat je het modem onlangs hebt herstart en de TV Box ook. Zou je voor mij nog de volgende stappen kunnen uitvoeren? Ik wil namelijk dat je heel snel van deze problemen af bent. 

  1. Wil je de stekker van het modem en de Media Converter uit het stopcontact halen?
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden
    • De Media Converter sluit je vervolgens eerst aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten

Hierna mag je ook een factory reset van de TV Box uitvoeren. Dit doe je door met een paperclip het resetknopje aan de achterkant 10 seconden in te drukken. Kun je hiermee uit de voeten? Ik hoor graag of de foutmelding hierna verdwenen is. Weet dat ik je heel graag hierbij wil helpen, want jij hoort zonder problemen te genieten van de tv! 

Reputatie 7

Hi @rahrah en @schuddenvoorgeb, graag wil ik jullie nog laten weten dat ik dit issue afgelopen vrijdag bij onze tv-meeting heb aangesneden! Mijn collega's van de technische dienst gaven aan niet op de hoogte te zijn van deze foutmelding. Mocht dit zich weer voordoen bij jullie, dan dien ik direct een verzoek in bij onze technische dienst zodat dit verder onderzocht kan worden. 

 

Raar, leest de td de community niet? 133066 komt er best vaak in voor. Het is mij ook niet duidelijk hoe wij als klant de td direct kunnen berichten, graag info hierover.

Reputatie 7

Hi @rahrah, goede vraag van je! Aan mij de taak om alles door te spelen naar onze technische dienst. Dus zodra dit zich weer voordoet, dan hoor ik graag op welke zender, bij welk programma en op welke tijdstippen dit voorkwam. Dan ga ik vervolgens verdere actie ondernemen. Zodra er meerdere verzoeken binnenkomen bij onze technische dienst over hetzelfde issue, dan wordt dat ook altijd aan hun kant gesignaleerd. Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is!