Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik



Toon eerste reactie

196 reacties

Reputatie 3

@Lisa 

De een na oudste opname (The taking of Pelham 123 of zoiets) loopt na een minuut of 10 vast en dan moet ik de box weer helemaal herstarten. Ook modem reset helpt niet.

Reputatie 7

Je bent een topper, dankjewel voor de moeite @AdriO! 💪

Reputatie 7

Hi @AdriO, @t.stupers en @Joep.sharon, heel erg bedankt voor het testen en het doorgeven van deze terugkoppeling! Ik had heel erg gehoopt dat deze workaround zou werken, maar jammer genoeg heeft dit niet geresulteerd in een oplossing. Ik heb dit dan ook doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst. Wanneer jullie op de '1' toets drukken bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Wellicht dat deze wokaround voor jullie werkt. 

Wat betreft een vergoeding, hier hebben jullie zeker recht op. Echter kan ik dit pas in orde maken als het probleem is opgelost. Weet dat ik hier heel graag naar ga kijken voor jullie! ❤

Ondanks alle beloftes van T-Mobile dat het probleem opgelost zou zijn of dat er hard aan wordt gewerkt (al 3 maanden 😂) vanavond weer uitval van geluid. Al 3 maanden tobben nu, nog 9 te gaan. Ik tel af. 

Nou alweer te vroeg gejuicht, ziatten vanavond een opname te kijken van Nederland 1 en plots viel halverwege de opname ineens dus het geluid weg terwijl het beeld doorloopt.Even stopgezet en weer opnieuw gestart en  toen was het weer goed. Hoop niet dat we dit gedonder nu weer krijgen nu net de nieuwe update uitgevoerd en nu is dit weer mis. Hopelijk word dit snel opgelost 😡

Reputatie 7

Hi @AdriO, helemaal helder! Ik snap 'm en super dat je dit in de gaten gaat houden. Ik hoor het graag als je hier nog iets opmerkelijks in opvalt. 

Thanks voor deze aanvullingen. Dit klinkt niet als iets dat hoort, dus dit heb ik doorgespeeld naar mijn collega. Hier kom ik zo snel mogelijk bij je op terug. Fijn dat je daarnaast het wegvallende geluid ziet afnemen bij opnames, maar ik wil er naar toe dat dit bij geen enkele opname voorkomt. Zou je de opnames waarbij dit gebeurt hier willen plaatsen? Inclusief de datum/tijdstip en programma/zender. Dan kan ik hier verder mee aan de slag! 

Reputatie 7

Hi @AdriO, ontzettend bedankt voor het fijne telefoongesprek van vanmiddag! Graag plaats ik hier nog even een resumé van mijn actiepunten:

  • Ik heb zojuist een vergoeding voor je in orde gemaakt waarin ik voor 6 maanden de tv-abonnementskosten heb vergoed. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement
  • Ik heb zojuist aangegeven bij onze technische dienst dat je nog last hebt van wegvallend geluid bij Cloud Opnames die al zijn afgelopen. Je gaf al aan dat dit zich nog sporadisch voordoet. Mocht je dit weer ervaren, dan hoor ik graag van je op welke zender dit was en wanneer dit zich voordeed. 
  • Ik geef de feedback door aan mijn collega's omtrent back-ups van Cloud Opnames zoals je mij via de telefoon aangaf. Dit zal ik ook meteen bespreken bij de volgende tv-meeting. Ik houd je op de hoogte van wat hierin mogelijk is! 
  • Onlangs gaf ik al bij je aan dat het tv-platform het niet ondersteunt om herhalingen van opnames te verwijderen. Dit ga ik toch nog eens adresseren bij onze tv-specialisten om te kijken of we dit in de toekomst tóch kunnen veranderen. 
  • Ik ga nog eens bij mijn collega's aangeven of wij ervoor kunnen zorgen dat de start- en eindtijd van een opname opschuift, zodat een opname pas begint op het moment dat het daadwerkelijk begint en stopt wanneer de aflevering is afgelopen. Dit heb ik al eens eerder voor je aangesneden, maar ook dit punt gooi ik aankomende vrijdag nog eens op tafel. 
  • Zojuist heb ik ook bij één van mijn collega's laten weten dat je issues ervaart bij het opnemen van het 20.00 uur Journaal. Ik ben nog in afwachting van een reactie van hoe het kan dat soms ook het 18.00 uur Journaal wordt opgenomen in plaats van het 20.00 uur Journaal en soms zowel die van 18.00 uur als die van 20.00 uur. Hier kom ik ook nog bij je op terug. 

Nogmaals bedankt voor jouw tijd van vandaag en ik spreek je snel weer. Geniet van deze dag! 😊

 

 

@Lisa ik heb nog steeds dezelfde problemen met het wegvallen van geluid bij opnames terugkijken. Zojuist keek ik een opname terug, en viel het geluid na een paar minuten ineens weg. Toen heb ik dus jouw tip geprobeerd van op nummer 1 drukken. Het programma begon weer van voor af aan, en weer op exact hetzelfde moment viel het geluid weg. Dus... ik druk weer op 1, en wederom valt op hetzelfde moment het geluid weg. Probeer het nog eens... helaas.…enige optie is dus om de opname te stoppen, en terug in het menu opnieuw de opname te starten, toen deed geluid het weer.

Is er inmiddels al een structurele oplossing gevonden??

 

 

Groeten Claudia

 

 

 

Dankjewel dat jij in dit topic ook jouw verhaal deelt @Claudia W! Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en ik had ook gehoopt dat ik al een structurele oplossing met jullie kon delen. Jammer genoeg blijkt dit gecompliceerder te liggen en is onze technische dienst hier ontzettend druk mee bezig. Als ik een definitieve oplossing met je kon delen, dan had ik dat heel graag gedaan. Op dit moment kan ik wel de volgende workaround met je delen:

Wanneer je op de '1' toets drukt bij het afspelen van je programma, zorgt dit er dan voor dat de problemen verdwijnen? Ik hoop dat dit tot een verbetering bij jou leidt. Daarnaast hoop ik volgende week meer te kunnen delen over de structurele oplossing. Als hier iets bekend over is, dan zijn jullie de eerste die het horen! 💪

 

 

 

Reputatie 7

Hi @rvaneerd, merci voor de snelle aanvulling! Check, dan duik ik graag nog eens in de vergoeding en ik geef je een seintje in een privébericht als ik dit voor je in orde hebt gemaakt. Hopelijk kan jij vanaf dit jaar zonder zorgen gebruikmaken van Cloud Opnemen! ☘

Hi @Davevh, super fijn dat je dit doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd. Want hoe meer voorbeelden, hoe beter. Ik laat het weten zodra er iets uitrolt! 💪

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik wil je graag laten weten dat mijn collega hier verder mee gaat testen! Heel fijn dat je dit al zo snel kon doorspelen. Mocht je ook nog specifiek een zender of programma kunnen noemen en tijd/datum van de opname, dan zou dat super zijn. Mijn collega kan dan gerichter testen. Zodra ik een terugkoppeling van haar krijg, dan ben je de eerste die het hoort. 

Hier gisterenavond precies hetzelfde. Ook een opname van NPO1. Plots het geluid weg. Opname gestopt en opnieuw gestart. Normaal weet de box waar je bent gebleven, maar dit keer niet. De box startte het programma vanaf het begin op 😡.

Reputatie 7

Hi @Headhunter85, thanks voor het laten weten! Klopt het dat jij hier weer het wegvallende geluid mee bedoelt bij een Cloud Opname? Ik hoor graag van je of dit een opname was, die op dat moment nog live bezig was. Dit is iets wat onze technische dienst gaat aanpakken in een volgende update. Sorry voor het ongemak! 💪

@T-Mobile:

Ik ben door een medewerkster van T-Mobile gebeld en heb als workaround de T-Mobile TV app als oplossing aangeboden gekregen. Ik heb die nu in gebruik. Werkt zonder tv box. Veel te omslachtige interface, gids zoeken: 5 tot 6 klikken! en terugkijken en opnemen veel handelingen. Wel sneller doorspoelen 64x. Goed beeld. Kan T-Mobile dit verbeteren, dan heeft deze app meer potentie dan de Tv box en Dan kan die retour met €5,- korting!

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

De ‘oude’ opnames zijn nog steeds verdwenen. Na 5 dagen pas een reactie… pfffff, wat een club. Best balen want er zaten een aantal programma’s bij die ik best graag wilde zien. Maar in het licht van alle wereldgebeurtenissen: waar hebben we het eigenlijk over. 

Echter, en daar gaat het ook om, als ik een opname maak beschouw ik deze opname als mijn data. Dit impliceert dat mijn data niet veilig is bij t-mobile. Dat is een teken aan de wand en zorg gevend. Als mijn data zo makkelijk kan verdwijnen en er blijkbaar geen backups zijn, hoe zit het dan met de rest van het t-mobile systeem. Bottom line…. ik vertrouw het allemaal voor geen meter. Of jij houdt ons aan het lijntje, of de organisatie poeiert jou ook af. In ieder geval blijkt t-mobile een zeer incompetente club te zijn voor het hele tv gebeuren. Jullie reclames zijn misleidend en ik verbaas me er ook dagelijks over dat er geen grote rechtzaken zijn aangespannen. Met de manier waarop de praktijk zich ontvouwt zou dit zeer wel mogelijk zijn. Immers, ik ben sinds oktober 2020 klant en heb nog geen dag zonder rariteiten of problemen tv (inclusief opnames, begin gemist, terug kijken) kunnen kijken. Er wordt mij € 25 compensatie geboden terwijl er naar mijn mening echt sprake is van een wanprestatie waarbij volledige restitutie van de abonnementsgelden op zijn plaats is. Dan laat ik maar even liggen wat er voor vergoeding zou moeten worden betaald voor het feit dat t-mobile haar klanten misbruikt als beta tester voor een slecht doordacht en geïmplementeerd systeem. Let wel, het gaat niet alleen om mij maar om alle tv klanten waarbij ik er van overtuigd ben dat het merendeel dezelfde problemen ondervindt maar niet klaagt.

De nieuwe opnames gaan gewoon weer goed. Wat meer is; het doorspoel probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wel had mijn vrouw gisteravond weer een geluidsstop bij een opname van een aantal dagen geleden. Het lijkt er dus op dat deze issue slechts gedeeltelijk is opgelost.

Zie maar wat je er mee doet…… 

In ieder geval succes er mee….. 

 

Reputatie 7

Hi @Alain13, super dat jij de moeite hebt genomen om zo uitgebreid het issue met het geluid toe te lichten! Ik pak dat probleem in jouw andere topic op. Voor wat betreft het spoelen, wil ik je vragen of jij ook een video hier dan delen van het euvel? De collega's van de technische dienst hebben laten weten dat het lastig te reproduceren is en dat een video hierbij kan helpen. Zou jij die hier kunnen delen? Dat zou heel fijn zijn, dankjewel! 

Reputatie 3

@Lisa Bedankt voor je reactie.

Ik heb een extern geluidssysteem. Een Sonos Arc. Loskoppelen of instellingen veranderen maakt geen verschil. Zoals @t.stupers ook aangeeft bevriest ook het beeld. Bij mij is dat meestal kortstondig en loopt het daarna weer verder. Ook zie ik dat soms de afspelende opname een stukje terug springt. Als de bevriezing te lang duurt stop ik het afspelen en start het weer opnieuw. Het loopt daarna weer een poosje goed totdat het circus weer opnieuw begint.

Hoop dat jullie er snel uitkomen want dit is best storend….. 

Reputatie 7
Badge +6

@Lisa Ik gebruik doorgaans de Apple TV (tot grote tevredenheid), maar toen ik laatst op de tv-box aangewezen was, viel me het volgende op. Stel dat je een opname gaat kijken die nog bezig is, dan valt het geluid weg zodra de opname het punt heeft bereikt waarop je begon met kijken. Concreet: als je de opname vanaf het begin start als de uitzending al 10 minuten bezig is, dan valt het geluid weg zodra je tot 10 minuten hebt gekeken. Op dat moment is de uitzending dus 20 minuten bezig. Als je de opname herstart, gaat hij (nu met geluid) verder waar je was gebleven (op 10 minuten). Als je dan weer 10 minuten hebt gekeken (in totaal dus 20, uitzending is dan 30 minuten bezig), valt het geluid weer weg. Enzovoorts. Hopelijk helpen deze observaties bij het oplossen van het probleem.

Reputatie 1

hi @Lisa zoals ik al aangaf is dit bij alle zenders en gebruik ik de laatste Apple TV T-Mobile app versie 1.5. Bij geen van de zenders werkt dus het terug spoelen en Begin Gemist. Heb het dus niet over het vooruit spoelen, want dat werkt voor de commerciele zenders inderdaad niet.

Qua audio gebruik ik inderdaad externe audioapparatuur.

Reputatie 3

@Lisa geen probleem, het is ook in mijn belang.
Eerste bevindingen:
Het geluid stopte gisteravond één keer kort, beeld liep door.
Vanmorgen had ik het RTL4 ontbijtnieuws even gepauzeerd maar bleek bij hervatten vastgelopen te zijn.
Opnieuw geprobeerd met Begin Gemist maar moest dat twee keer doen alvorens ik het kon kijken.
Bij vooruit of terugspoelen van een opname stuitert het een en ander heen en weer. Stukje terug, stukje vooruit, stukje terug, stukje vooruit. Het maakt daarbij niet uit of ik vooruit of achteruit in de opname wil.

Eén en ander laat mij zien dat het nog niet is opgelost…… 
 

Reputatie 7

Hi @Claudia W, super dat je dit gelijk met mij deelt! Wat balen om te lezen dat de workaround niet bij jou werkt. Ik heb vandaag weer een tv meeting staan, waarbij ik ga vragen hoe het zit met de structurele oplossing voor dit issue. Ik hoop echt dat ik dan meer met je kan delen en dat de oplossing nabij is! 

Reputatie 7

Hi @AdriO, dankjewel voor deze heldere terugkoppeling en excuses voor de latere reactie! Ik kan mij jouw eerste opmerking zeker voorstellen en wil dan ook heel graag uitzoeken wat er hier is gebeurd. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat opnames zo maar verdwijnen, dus dat wil ik tot op de bodem uitzoeken én natuurlijk hoop ik dat wij de verloren opnames nog kunnen terughalen. Weet dat wij niemand aan het lijntje houden en ik ook graag wil weten hoe de vork in de steel zit. 

Ik had graag een andere ervaring gelezen, maar ik waardeer het dat jij zo eerlijk bent. Wij willen dat iedereen met plezier van zijn/haar TV-abonnement geniet. Dus om te horen dat jij enkel problemen ervaart, daar word ik zelf ook niet blij van. Ik ga er nog eens voor je induiken om te zien of ik met een passendere compensatie kan komen. Goed dat je de geluidsstop aangeeft. Kan je laten weten bij welke opname/zender dit was? Dan ga ik hier ook verder naar kijken. Je kan mij altijd alles vragen, dus blijf dat ook zeker doen. Ik wil jouw ervaring echt volledig verbeteren! 

Reageer