Beantwoord

Geluid valt geregeld weg bij interactief tv gebruik



Toon eerste reactie

196 reacties

@Lisa 

Volgens mij was dat wel het geval,  dat we een opname bekeken welke live bezig was. Afgelopen weekend ook bij heel Holland bakt.

Reputatie 3

@Lisa Wat een enorm gezeik. Nu zijn wéér de opnames verloren gegaan. Gewoon pleite, weg. 

De eerste keer is nog niet opgelost of jullie gooien er gewoon een tweede keer overheen.

Als ik iets te zeggen zou hebben in die tent van jullie zouden er echt koppen rollen. Wat een incompetent zootje. 

Ik eis dat er nu eindelijk eens een keer oplossingen komen.

Ik voel me bijna genoodzaakt alle consumentenprogramma’s in te schakelen om jullie wanprestaties en zoethoudertjes aan de kaak te stellen.

Schandalige toestanden, schandalige organisatie. En dat jullie voor deze bagger nog geld durven vragen slaat echt alles.

 

 

Reputatie 7

Hi @Headhunter85, goed om te weten! Mijn advies is om bij programma's die nog bezig zijn, gebruik te maken van Terug Kijken. Hierbij kun je ook de meeste zenders vooruitspoelen. Zo ervaar jij niet dit issue!

 

Sinds een week ook een abonnement bij tmobile thuis met opname functie. Hier ook het probleem, maar valt op dat verschilt per opname. Toenstraks 1.5 uur zonder problemen. Zojuist een programma van 30 min en 2x opname gestopt en opnieuw aangezet.

 

in januari komt er een update?

 

Fijn dat er truckje is voor doorspoelen. Want 16x is erg langzaam.

Reputatie 7

Hi @t.stupers, yes uiteraard! Ik heb zojuist weer een nieuw verzoek ingediend en jij zult dan ook binnen enkele minuten een sms / e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is, zodat de monteur op korte termijn bij je langs kan komen. Fingers crossed dat na het bezoek de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik zie dat het onderzoek dat ik heb ingediend vanochtend is afgerond! Weet dat ik echt had gehoopt op een andere uitkomst. Er is uitvoerig onderzoek gedaan en kunnen niet de reden achterhalen waarom de opnames zijn verdwenen. Ook kunnen ze niet worden teruggehaald. Excuses voor deze terugkoppeling. Hoe dit heeft kunnen plaatsvinden, durf ik dan ook niet te zeggen en dat vind ik super rot. 

Wat betreft de filmdie deze melding blijft aangeven, daarvoor heb ik direct gevraagd aan een collega om dit verder op te pakken en hier het onderzoek weer voor te openen. Hopelijk hoor ik hier snel meer over, zodat jij snel van deze film kunt genieten! 💪

 

 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Ik ben hier druk mee bezig, maar ik heb het nog niet helemaal scherp. Daarom doe ik een beroep op jullie, @t.stupers, @AdriO en @VonTrox. Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

  1. Speelt dit issue op enkele zenders of op alle? Welke?
  2. Speelt het wegvallen van het geluid (of andersom) ook bij Live TV-kijken?
  3. Speelt het wegvallen van het geluid ook als je alleen het geluid van de TV gebruikt (dus geen soundbar of andere apparatuur hebt aangesloten)? 
  4. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem of zit hier iets tussen (switch of adapter)? Zo ja, wat zit hier tussen?
  5. Gebeurt het wegvallen telkens op hetzelfde moment (nadat je hebt teruggespoeld)? Zo kan ik achterhalen of het in de opname zit of dat het issue willekeurig om de zoveel tijd optreedt. 
  6. Hoe vaak gebeurt dit? Is het ook weleens een dag niet?
  7. Is het internet op het moment van wegvallen wél in orde? Of valt het internet gelijktijdig ook weg?

 

Ik probeer hier zo meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is de weg naar de oplossing!

Reputatie 3

Helaas gebeurt dit bij mij ook regelmatig. Geluid stopt en gaat dan soms na ±10 seconden weer verder. Soms moet ik de het bekijken van de opname stoppen en weer opnieuw starten. 

Decoder herstart, modem van stroom en weer opgestart. Het blijft tot nu toe regelmatig misgaan.

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7

Hi @AdriO, ik ben gelijk weer een kijkje gaan nemen achter de schermen! Mijn collega gaat je terugbellen, zodra er een nieuwe uitkomst bekend is van de technische dienst. Ik vind het echt rot dat we tot nu toe nog niet dé structruele oplossing met je hebben kunnen delen. Nogmaals mijn excuses hiervoor. 

Een andere afdeling kijkt ook als extra paar ogen mee met de issues die jij nog ervaart. Ik hoop dat mijn collega jou deze week nog kan verblijden met een fijn telefoontje. Weet dat we jou meteen gaan bellen als we meer horen. Zo hoef jij hier niet ook nog via deze weg achteraan te gaan! ❤

Reputatie 7

Hi @AdriO, jeetje - dit is zeker niet de kant die het op zou moeten gaan! Merci dat je weer zo helder de punten hebt geadresseerd, zodat hier actie op ondernomen kan worden. Ik behandel ze graag op volgorde en heb nog wat aanvullingen voor je die gaan over de punten die jij eerder al aanstipte.

  1. Dit punt heb ik een poosje terug aangegeven bij mijn collega's naar aanleiding van jouw eerdere feedback. Mijn collega's kwam dit niet bekend voor, dus ze proberen uit te zoeken waarom dit kan. Hiervoor wil ik je dan ook vragen of je enkele datums/tijdstippen kan delen waarbij dit is voorgekomen. Deze specifieke voorbeelden hebben mijn collega's nodig om verder te kunnen gaan met het onderzoek, want wij willen dit echt opsporen en bestrijden. 
  2. Momenteel speelt dit issue al enige tijd en daar balen wij enorm van. Vandaag tijdens de tv-meeting heb ik nog gevraagd om een status update, maar de leverancier is nog steeds druk bezig om dit te verhelpen. Hier hebben meerdere klanten last van, dus dit algemene probleem heeft de hoogste prioriteit gekregen. Het helpt onze technische dienst enorm als er nog meer heldere voorbeelden worden doorgespeeld. Dus mocht je specifiek een programma/zender hebben op een bepaald tijdstip/datum die die aantoonde, dan hoor ik dat heel graag of zie ik daar graag een filmpje van tegemoet. Merci! 
  3. Kan je aangeven of hier gaat om een handmatige opname of een structurele? Dit punt heb ik vandaag nog voor je besproken bij onze tv-meeting. Mijn collega's hebben onlangs het issue van Cloud Opnames die niet werkten, opgelost. Maar oudere opnames die zijn hierdoor jammer genoeg niet meer terug te halen. Hiervoor dien ik graag een compensatie in, waarbij ik twee maanden Cloud Opnemen voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Klopt het dat je met de huidige opnames geen problemen hebt? Graag hoor ik nog de datum van deze oudere opnames, zodat ik zeker weet dat dit te maken heeft met het algemene issue van een tijd terug. 
  4. Dit heb ik behandeld in punt drie. Zou je nog kunnen laten weten van welke datum The taking of Pelham was? Dan ga ik dit uitpluizen voor je. 
  5. Hiervoor heb ik vanmiddag een call staan met een collega om uit te zoeken of dit te maken heeft met het algemene issue van laatst. Als dit er niet mee te maken heeft, dan wil ik uiteraard dat dit heel snel wordt verholpen.
  6. Ook dit ben ik gelijk voor je uit gaan zoeken en na gaan vragen of dit veranderd kan worden. Jammer genoeg is dit een gegeven en kan je dit niet vastpinnen, sorry hiervoor. 
  7. De back-up voor Cloud Opnemen, het verwijderen van herhalingen & start- en eindtijd opschuiven van een opname: deze punten heb ik al voor je doorgezet, zoals ik onlangs aangaf. Mijn collega's hebben dit meegenomen, maar konden nog niet concreet zeggen of en wanneer dit aangepast kan worden. Ik heb het in ieder geval nog eens onder de aandacht gebracht voor je!

Een behoorlijke terugkoppeling, maar zoals je ziet ben ik hier gelijk mee aan de slag gegaan. Voor nu is mij alles helemaal helder, op een paar kleine aanvullingen na. Als jij het zelf prettiger vindt om hier volgende week over te bellen, dan plan ik uiteraard graag weer wat met je in. Laat het vooral weten waar jouw voorkeur naar uit gaat. Er wordt in ieder geval aan gewerkt, dat kan ik je verzekeren. Alleen wil ik dat deze issues structureel bij je wegblijven. 

Ik hoop dat je ondanks deze punten van een heel fijn weekend gaat genieten! 💪

Ben ik weer! 
Ik kijk een naar een opgenomen film, spoel door bij reclame en dan beginnen de kuren weer:

scènes gaan heen en weer terug. Telkens gaat de opname weer even terug en herhaalt hij een stukje en gaat weer een eindje vooruit waar de film was gebleven. Geluid valt dan weg en hapert 

stroom van tv box eraf en opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt wel of er een barst in de cd zit…

Reputatie 3

Hoi @Lisa , dank voor je bericht.

Paar opmerkingen…. 

  1. Ik ben gisteren absoluut niet gebeld. Ook geen gemiste oproepen tegengekomen. Het is natuurlijk op het t-mobile netwerk dus je weet het nooit hè met die firma. Of er wordt gewoon botweg gelogen. Overigens klopt het wel dat ik zou worden teruggebeld door een collega van je van de klantenservice. Die zou dat echter vorige week al hebben gedaan zoals dat was beloofd. Ook deze afspraak is niet nagekomen. Teleurstellend.
  2. Het is te gek voor woorden dat er geen backups worden gemaakt en dat daardoor de data niet meer terug te halen is. Laten we eerlijk zijn, ik geloof nooit dat als ik een opname maak er xGb aan data apart wordt gezet. Ik denk veel meer dat het systeem werkt met verwijzingen naar een opnamebestand binnen jullie enorme vergaarbak. Een backup zou in dat geval niets meer zijn als een klein tekstbestand met verwijzingen. Het neemt dus niet veel ruimte in en zou snel moeten kunnen worden geregeld. Boos makend en teleurstellend.
  3. Nadat de opnames gewist waren is het best een poosje aardig goed gegaan maar de problemen komen weer terug. Het geluid valt weg, ook bij opnames die al afgerond zijn.
    Heb nu ook al een paar keer gehad dat het afspelen van een afgeronde opname niet wilde starten. 
    Regelmatig start ik een serie opname. Het verbaast mij dan dat een willekeurige volgende opname niet wordt gestart. De instructie om de serie op te nemen is dan spontaan verdwenen. Belachelijk en teleurstellend.

Concluderend: t-mobile blijkt dus niet in staar om de klanten het product te bieden wat wordt beloofd.
Dat moet consequenties hebben m.b.t. de lopende abonnementen en de kosten die t-mobile hiervoor in rekening durft te brengen.

Ik ben benieuwd wat je collega’s mij hebben te vertellen. Je kunt ze alvast meedelen dat het een zeer pittig gesprek zal worden. 

Geniet van het mooie weer en (als je vrij bent morgen) alvast een gezellige en fijne koningsdag gewenst.

Reputatie 3

Ik had gisteravond geen last. Kon voor het eerst in bijna een jaar de reclame doorspoelen zonder jumps. Ik moest vooruit springen met een truc. (KIjk op hoeveel minuten de opname staat, zet afspelen weer aan en typ de afgespeelde tijd in plus een minuur of 7. 1 uur en 25 minuten moet ingetypt worden als 125)

Had ook geen last van dat heen en weer springen of stoppen van het geluid. Ik hou het vanavond opnieuw in de gaten en laat het weten.

Reputatie 7

Hi allemaal, hopelijk heeft iedereen een mooi weekend gehad! Zoals beloofd heb ik instructies doorgegeven aan mijn collega's om afgelopen vrijdag te bespreken tijdens een meeting. Er lijkt een mogelijke overlap te zijn met een ander algemeen issue dat momenteel speelt. Om deze reden dienen er dan ook nog steeds nieuwe voorbeelden verzameld te worden, zodat dit kan worden uitgesloten door de technische dienst. Ik blijf hierboven op zitten om zo de oplossing zo het snelste boven tafel te krijgen. Jullie horen weer van mij, zodra er een nieuwe update is! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AdriO, bedankt voor het doorgeven van de gevraagde info! Ik speel het door naar Lisa zodat het maandag meteen verder opgepakt kan worden. Nog een mooi weekend toegewenst!

Het lijkt erop dat de tv box geen goede/snelle verbinding heeft met de server. Gegevens van opgenomen programma’s in een reeks komen ook vertraagd binnen. Ik heb een 50 Mb glasvezel verbinding die 8 van de tien keer veel minder dan de helft aan downloadsnelheid heeft. 
zit hier mijn probleem? Moet ik upgraden? (Gebruik echter vaak alleen maar 1 tv en een ander toestel tegelijk)

Reputatie 3

@Sander 

Gisteravond zat ik een opname te kijken op mijn laptop. Had een beresterk wifi signaal. De opname echter toonde vrijwel de zelfde kuren als kijken via mijn tv systeem thuis. Het lijkt er dus echt op dat er iets mis is op jullie servers…… 

Ik weet uiteraard niet op anderen dit ook ervaren…. 

 

Reputatie 3

Dat zou ik je echt niet kunnen vertellen. Ik merk wel dat op mijn 100Mbit dsl verbinding de boel flink vol zit met het tv kijken er bij. Of dat nu live is of een opname maakt niet zoveel uit. Weet je zeker dat je maar 50Mb hebt en geen 500? Indien 500 zou dat ruim genoeg moeten zijn… 

Hallo,

 

graag wil ook ik me melden met hetzelfde probleem van het wegvallen van het geluid / bevriezen van het beeld bij het terugkijken van opnames uit de cloud.

Ik ben absoluut niet alwetend maar vanuit mijn IT-achtergrond kan ik zeggen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het kijken van live beeld en het afspelen van cloud opnames.

ook wij hebben bij het live kijken géén problemen maar bij het afspelen van een opname vrijwel continue.

ik hoop dus dat er snel een oplossing komt voor dit issue.

 

ik kom bij XS4All vandaan (weggegaan vanwege de KPN-perikelen) maar overweeg om per eerstvolgende gelegenheid toch ook weer bij T-Mobile weg te gaan!

 

groet,

Rob

Reputatie 1

Werkt spoelen en begin gemist op de Apple TV? Dit werkt bij mij op geen van de zenders en geen van de drie Apple TV’s. Als ik om 20u10 het Journaal inschakel en ik spoel terug en/of Begin Gemist, dan spoelt hij terug naar het moment dat ik gestart ben met kijken. Ik ook altijd alles maar op. 
 

Ander issue is dat als je begint met TV kijken (live/terug kijken/opname) de eerste paar seconde het geluid normaal is en daarna een stuk zachter wordt en je het volume een enorm stuk harder moet zetten. En je dus wezenloos schrikt als je naar een andere app schakelt op de ATV. ;)


Niemand hier last van? Heb dit zowel op de AppleTV HD, 4K als op de 4K 2021.

 

Nee, ik heb het basis abo. Werkte ook goed bij mijn vorige provider Telfort. Ik wacht wel even op het antwoord van T-Mobile, ik moet immers nog 10 maanden mijn abo uitzitten enwegstrepen wat het probleem kan zijn 😁.

Hi @Headhunter85 en @jk90, goed dat ook jullie aan de bel trekken! Ik hoop inderdaad dat ik in begin januari een update kan geven over de permanente oplossing voor dit issue. Heel erg bedankt voor jullie begrip! Top dat jullie het puntje van het doorspoelen aanstippen, hier deel ik vast een korte update voor. Onlangs hebben wij de functie om sneller door te spoelen getest. We hebben nog geen datum voor deze uitrol, maar weet dus dat dit er ook aan gaat komen! 💪

 

@Lisa is er inmiddels bekend wanneer dit issue wordt opgelost? Ik betaal extra voor opnames, maar kan nooit normaal kijken omdat meerdere keren per opname het geluid stil valt. 

Reputatie 3

Hoi @Lisa,

Dank voor je reactie. Ik ben heel benieuwd waar jouw collega mee komt.

Voorlopig zijn de problemen weer verergerd. Ik krijg nu (soms) als ik ga kijken een hikkend en krakend geluid. Ik moet dan de tv box spanningsloos zetten, even wachten en het ding weer op laten starten om weer gewoon te laten klinken. Als Annechien Steenhuizen van het NOS journaal gaat klinken als Ruud Lubbers in zwaar beschonken toestand is er iets grondig mis.

Daarnaast stopt het geluid ook weer vrolijk tijdens het afspelen van opnames die al lang zijn afgerond.

Reputatie 7

Hi @AdriO, ontzettend goed dat je dit gelijk doorgeeft! Ik ben dagelijks aan het checken of er al wat uit het onderzoek is gekomen. Weet dat mijn collega's van de technische dienst hun best doen om hier zo diep mogelijk in te duiken. Zojuist heb ik het onderzoek dan ook weer aangevuld met een nieuwe notitie en laten weten dat dit opnieuw heeft plaatsgevonden. Ik vind het echt rot en heel gek dat dit weer is gebeurd bij je, nogmaals excuses voor deze ervaring. Vanaf onze kant willen wij ook dat hier een heldere oplossing/verklaring voor komt, dus dit heeft mijn volledige aandacht. Dit gaan we volop uitpluizen, echt waar!  

Reputatie 7

Hoi @t.stupers

 

Ik heb een tijdelijke oplossing. Als je direct na het starten van het opgenomen programma op 1 drukt, start het programma aan het begin. het lijkt erop dat de TV Box per ongeluk start aan het einde van het programma. Uiteraard werken we aan een permanente, beter oplossing!

Reageer