Beantwoord

Gids in app op Samsung TV blijft hangen

  • 10 December 2021
  • 90 reacties
  • 2610 Bekeken


Toon eerste reactie

90 reacties

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Helaas een programma dat niet terug te kijken is, bij deze de gegevens:

2 voor 12, vrijdag 9 december, NPO 2.

Zowel in de APP, online als met het tv kastjes is dit programma niet af te te spelen (de opname wordt niet geladen).

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel erg bedankt voor deze snelle reactie! Helemaal helder zo. Ik heb dit meteen doorgezet naar onze technische dienst. Ik kan me voorstellen dat deze vraag wat uit het niets kwam, sorry daarvoor. Ik heb deze vraag doorgekregen vanuit mijn collega's. Dit is waardevolle informatie waar de leverancier naar heeft gevraagd. 

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! .

 

Ik begrijp niet precies wat de homeknop met het probleem te maken heeft. Met mijn homeknop open ik het menu om APPs te laden. De T-mobile APP laadt gewoon. Maar binnen de APP is het probleem dat vaak het menu niet laadt. Dus dan ook geen mogelijkheid om de tv gids of opnamen te bekijken.

Door de ‘return’ knop enige tijd in te houden sluit de APP en kan ik met de homeknop de APP opnieuw laden. Soms is het probleem dan weg, vaak niet. Soms zelfs na 5 keer dit gedaan te hebben blijft het probleem. De tv geheel uitzetten (langer op de ‘on’ knop drukken) is het probleem soms opgelost, maar ook vaak niet. Deze procedure vaker herhalen geeft uiteindelijk vaak wel de oplossing, maar helaas niet altijd. Blijft over dat dan alleen live programma's bekeken kunnen worden en (bijna) geen andere functies in de app beschikbaar zijn

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

 

 
Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, hartstikke fijn om te lezen! 🎉 Top, dan spreken we dat af. Voor nu veel kijk-plezier en maak er een mooie dag van! 

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Nee, probleem met het niet kunnen terugkijken doet zich niet meer voor. Mocht het weer voorkomen, dan zal ik de gegevens noteren en op het forum plaatsen.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, dankjewel voor deze aanvulling! Klopt het dat je dit probleem tot nu toe niet meer hebt ervaren? Als het zich toch nog voordoet, dan ga ik een onderzoek laten starten. Hierbij is het voor de technische dienst cruciaal om te weten om welk programma het ging, op welke zender dit was en op welke datum en het tijdstip dit euvel voorkwam. Als je dit kunt noteren wanneer je dit weer ervaart, dan zou dat heel fijn zijn en ga ik daar verder mee aan de slag. 

Hi @Erik_Mobile, heel goed dat je dit meldt - dankjewel voor het aangeven! Kun je aangeven bij welke opnames je dit ervaarde (programma, zender, datum en tijdstip)? Ervaar je dit nog steeds of inmiddels niet meer? Als dit zich nog steeds voordoet, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Volgens mij was het Net 5 en volgens mij nog een zender, maar weet niet meer welke.

Probleem deed zich niet alleen bij de SMART tv voor, maar ook online (TV Anywhere) kon ik de betreffende films niet terugkijken.

Reputatie 7

Hi @Erik_Mobile, heel goed dat je dit meldt - dankjewel voor het aangeven! Kun je aangeven bij welke opnames je dit ervaarde (programma, zender, datum en tijdstip)? Ervaar je dit nog steeds of inmiddels niet meer? Als dit zich nog steeds voordoet, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Hi @PaulArts, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen van de opnames die je niet terug kon kijken! Mijn collega heeft aangegeven dat dit issue is opgelost. Bij hem spelen de opnames die je doorgaf zonder problemen af. Merk je dit zelf ook? Ik hoor het heel graag van je. 

Daarnaast zijn we jammer genoeg nog in afwachting van een concrete reactie voor het onderzoek van de ladende tv-gids. Zodra ik deze doorkrijg, dan plaats ik deze in het onderstaande topic:

 

Ik heb ook een paar keer gehad dat ik opnamen niet kon afspelen, maar dat probleem was niet bij alle opnamen. Voornamelijk opnamen van een bepaald aantal zenders, wat een week later opeens wel weer in orde was.

Reputatie 7

Hi @Roos90, dankjewel voor het aangeven! Deze beslissing respecteerd ik uiteraard al had ik graag gezien dat ik al een poos geleden de oplossing voor dit issue kon aandragen. Omdat je jouw tv gaat opzeggen, heb ik voor jou alvast de vergoeding van de afgelopen maanden geregeld. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik nog iets voor je kan betekenen, klop dan vooral weer aan. Alle updates rondom het onderzoek deel ik in het onderstaande topic: 

Zodra ik hier een update over binnenkrijg, dan deel ik die direct! 

Reputatie 1

@Lisa hoi lisa, inmiddels na bijna 8 maanden nog steeds geen oplossing, hebben we besloten om het opnemen op te zeggen en de tv kast ook terug te sturen. Ik hoop dat het menu eens een keer gaat werken want anders ga ik binnenkort ook het tv abonnement afsluiten. Zeker als ik ook nu bericht krijg dat de abonnementen fors gaan stijgen maar een probleem als deze schijnbaar niet op te lossen valt. Is er al iets meer bekend over dit probleem? Aangezien er ook beloofd is om gecompenseerd te worden voor zolang dit probleem duurt weet ik niet hoelang dit nog uitgesteld moet worden. 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen van de opnames die je niet terug kon kijken! Mijn collega heeft aangegeven dat dit issue is opgelost. Bij hem spelen de opnames die je doorgaf zonder problemen af. Merk je dit zelf ook? Ik hoor het heel graag van je. 

Daarnaast zijn we jammer genoeg nog in afwachting van een concrete reactie voor het onderzoek van de ladende tv-gids. Zodra ik deze doorkrijg, dan plaats ik deze in het onderstaande topic:

 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, ik heb goed nieuws voor je omtrent het onderzoek van de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met je. De update geef ik in het bovenstaande topic aan. 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, check - merci voor deze razendsnelle reactie! Helemaal helder en ik heb dan ook alles doorgezet naar onze technische dienst. Dit gaan ze aanvliegen naast het onderzoek dat al loopt voor de ladende tv-gids. Van dit onderzoek verwacht ik deze week trouwens meer te horen, dus daar licht ik jullie meteen over in als ik iets doorkrijg. En dit onderzoek houd ik daarnaast ook goed in de gaten voor je. 

Hoi @Lisa , geen andere foutmeldingen en ook geen problemen op andere apparaten. 

Reputatie 7

Hi @PaulArts, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ik heb toch nog wat extra vragen voor je. Kun je enkel nog aangeven of je hier ook een foutmelding bij te zien krijgt of bljift het scherm enkel zwart? Ervaar je daarnaast ook problemen met het afspelen van opnames op andere apparaten? Verder heb ik alle informatie die ik nodig heb, dus ik ga dit zo snel mogelijk verder laten uitzoeken als je op deze twee vragen terug kunt komen. 

Hoi @Lisa , een aantal voorbeelden van vandaag rond 12.15 uur:

 

Opnamen van 01-11-2022 die ik probeerde terug te kijken:

RTL8, Law & Order

Net5, Chicago Fire

Op 1 november had ik ook problemen met het terugkijken van een opname van diezelfde dag op RTL8, Law & Order.

 

Later vandaag romd 14.00 lukte het wel om Chicago Fire terug te kijken. Super random..

Reputatie 7

Hi @PaulArts, hartstikke bedankt voor alle informatie die je eerder hebt doorgezet! Zojuist heb ik jou toegevoegd aan het onderzoek naar de ladende gids in Smart TV App. Je hebt hier ook een mail over gekregen ter bevestiging. In het onderstaande topic zal ik alle updates hierover delen: 

Ik hoop dat ik snel een update kan geven! 🍀

Wat betreft het Terug Kijken: ook al doet het zich random voor, kun je misschien enkele zenders/programma's noemen van opnames die dit probleem hadden en aangeven op welke datum en op welk tijdstip je dit ervaarde? Dan ga ik ook daar graag achteraan. Ik wil namelijk dat je zonder problemen van de App kunt genieten. 

Hoi @Demi,

 

Ik heb de app meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, dat maakt geen verschil. Ook als de tv al een tijd aan staat krijgen we regelmatig te maken met dit probleem. Het is heel onvoorspelbaar en geen touw vast te knopen aan wanneer het zich voordoet. 

In het kort:

Gids blijft hangen

Bij het openen van het menu scherm wil deze niet laden. Er is een soort zandlopertje in beeld - ik heb deze laatst een uur aan laten staan - maar hij blijft op hetzelfde scherm.

 

Terugkijken via gids werkt niet

Als dit probleem zich voordoet dan proberen we via de tv gids een programma terug te kijken. Met regelmaat komt het voor dat het scherm zwart wordt als je op het programma klikt, maar er daarna niets meer gebeurt. Soms is het zo dat als je een andere zender probeert, het daar wel werkt. Het zijn echter niet altijd dezelfde zenders waarbij het wel of niet werkt, dit varieerd. 

 

Terugkijken via de cloud werkt niet

Dit is exact hetzelfde probleem als bij het terugkijken via de gids. Ook hier weer volledig random wanneer het zich voordoet en bij welke opnames. 

 

Paul 

Reputatie 7
Badge +8

@PaulArts Heb je ook geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dit wil vaak ook de oplossing zijn! Je geeft aan dat je de tv ook van de stroom haalt elke avond. Kan het zo zijn dat het niet goed opstart, zodra je de app gelijk wilt openen? Het kan soms zo zijn dat de app nog bezig is met het verbinden met het internet, waardoor het eventjes duurt voordat de gids omhoog komt. Wat werkt er verder niet goed met terugkijken of een opname? Krijg je ook nog een foutmelding of wat gebeurt er precies? Hoe meer informatie ik heb, hoe beter ik je kan helpen! 😁

Hallo,

Ik ben sinds vorige week klant met Internet & TV. Voor 1 van mijn TV’s gebruik ik het kastje, dat prima werkt (jammer dat je er er geen Netflix mee kunt kijken).

Echter - op de TV in de woonkamer gebruik ik de Samsung APP. Het probleem dat ik heb is dat de gids regelmatig niet (goed) opstart, terugkijken via de gids of via de Cloud werkt niet (altijd).

Ik sluit de app altijd af door de ‘back’ knop ingedrukt te houden en elke avond haal ik de stroom van de tv af tot de volgende ochtend. Elke keer is er weel iets wat niet naar behoren werkt, heel erg irritant. Hoe kunnen we dit oplossen?

Hieronder alvast antwoord op de standaard vragen:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? De TV afstandsbediening
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN): QE65QN95AATXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? TIZEN 
  • Wat is de software versie? T-NKM2DEUC-2101.0, BT -S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 1.0.16
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Vanaf 21-10-2022 (dag 1 installatie)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)?  Nee
Reputatie 7

Hi @Roos90, merci voor het aangeven! Toevallig ben ik nog in afwachting van een update over dit issue. De workaround blijkt inderdaad niet bij iedereen te werken, dus we werken nog steeds aan de fix. Zodra ik deze update doorkijg, dan plaats ik die in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 1

@Lisa helaas werkt de oplossing toch niet. Vandaag is hij weer aan het laden en laden en laden en helpt ook de backup knop indrukken niet om het menu op te starten. 
 

gr Roza

Reputatie 7

Hi @Roos90, ik word ontzettend blij van jouw bericht! Wat fijn om te lezen dat het ook bij jou lijkt aan te slaan. Yes, helemaal super als je ons hiervan op de hoogte houdt. Fingers crossed dat dit blijft aanhouden. Ik hoor het graag van je, merci. 

Reageer