Beantwoord

na update tv app werkt odido tv niet meer goed

  • 20 February 2024
  • 61 reacties
  • 2710 Bekeken

Blijkbaar vandaag een nieuwe update van de tv app doorgevoerd door Odido. Helaas duurt het steeds een tijd voordat het beeld scherp is bij het veranderen van zender. Tevens blijft het beeld ook steeds stilstaan. Het enige wat dan helpt is alles uitzetten en opnieuw opstarten. Vanmorgen al gebeld met Odido. Ze konden me ook niet helpen en wisten ook niet van een update. Onbegrijpelijk! Kan iemand van dit geweldige bedrijf misschien achterhalen wat nu het probleem is? 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 21 February 2024, 12:46

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @andreavann, ik ben er voor je! Het is niet de bedoeling om deze punten te ervaren, dit gaan we oplossen. Heb je de app op de televisie al eens helemaal verwijderd en opnieuw gedownload? Dit kan helpen! Het systeem haalt dan een hele nieuwe verbinding op. Ook maakt het vaak verschil als je de televisie opnieuw verbinding laat maken met de wifi. Test deze punten eens uit, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Mocht je de mogelijkheid hebben, check dan ook of het verschil maakt wanneer je de televisie via een kabel met het modem connect. Er gaat dan een internetkabel van het modem rechtstreeks de televisie in. Dit zijn belangrijke punten om te controleren en uit te sluiten. 

Mocht geen van deze punten verschil maken, laat mij dan gelijk weten welk model televisie je precies hebt. Ik hoor het graag van je! 

SAMSUNG QLED QE65Q6F (2018)

Al vanalles geprobeerd zoals ook in andere topics omschreven. Ik zie nu ook steeds meer topics komen van de nieuwe update. Zou heel fijn zijn als dit snel opgelost wordt. Anders gaan jullie veel klanten kwijtraken! Zet de oide versie anders gewoon terug! Was niets mis mee.

Reputatie 6
Badge +2

@andreavann Dank je wel voor je terugkoppeling! Er zijn inderdaad een aantal issues met de nieuwe update, vooralsnog lijkt dit voor te komen op de modellen uit het jaar 2018. 

Gelukkig is de update tijdelijk teruggedraaid, zodat je hier geen problemen van ervaart. Mijn collega’s van het TV Team zijn druk bezig om de bugs in de update te fixen. 

We hebben inderdaad gezien dat de update is teruggedraaid. 

Odido doet een update zonder te informeren en dan moet iedereen sukkelen om gewoon TV te kunnen kijken.  Dit is toch digitaal kijken op zijn kop?  Kom op met open glasvezel waar je niet gewongen wordt om contract af te sluiten met alleen een provider.

Reputatie 2

Hier hetzelfde probleem, stilstaan etc wat andreavann hier boven omschrijft. Waarom altijd maar updaten terwijl iets goed werkt? Ook al app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles bekabeld. Maar nog steeds tijdens het zappen naar ander kanaal stilstaand beeld wat dan iets schokt maar niets doet, en na 20 sec of korter weer werkt.  En wat ook Knap irritant is dat je bij elk keer als je zapt een info uitleg melding krijgt hoe je odido tv bedient?  Zorg er gewoon voor dat het werkt voordat je de update doorzet. Wat waardeloos dit

Blijkbaar vandaag een nieuwe update van de tv app doorgevoerd door Odido. Helaas duurt het steeds een tijd voordat het beeld scherp is bij het veranderen van zender. Tevens blijft het beeld ook steeds stilstaan. Het enige wat dan helpt is alles uitzetten en opnieuw opstarten. Vanmorgen al gebeld met Odido. Ze konden me ook niet helpen en wisten ook niet van een update. Onbegrijpelijk! Kan iemand van dit geweldige bedrijf misschien achterhalen wat nu het probleem is? 

Hier ook zelfde probleem op mijn Samsung tv. 
bij het zappen duurt het wel tot 10 seconden totdat er beeld komt en als er dan beeld komt dan hapert het. Echt waardeloos. Aan de telefoon bij Odido weten ze niks en gaan ze doodleuk het lijstje af wat je kan doen wat op hun site staat. Werkt allemaal niet. En nu Odido? 
bij mij is de oude versie niet terug gezet…. Ook geeft de tv nog steeds de  T mobile logo’s weer

Wij hebben er met een nieuwe Samsung 55S93C ook problemen mee. Zenderwisselen in de Odido app gaat heel langzaam en haperend. Zowel op wifi als bekabeld.

Wij hebben precies hetzelfde na de update, soms duurt het 20 - 30 seconden voordat het beeld gaat bewegen na een zender wisseling. Het was al niet heel stabiel, in de vorige versie stond het beeld vaak op zwart en moest je drie keer heen en terug schakelen voordat er beeld kwam, maar dit is nog erger. 

Hier ook probleem met de odido app. Het odido kastje op andere tv werkt wel goed.

Ook hier problemen na de update, het was al niet vlekkeloos op de samsung tv maar nu is het helemaal prut.

Vastlopend beeld na zappen, hinderlijke bediening(was met t mobile app prettiger) ook bedraad geen verbetering(heb juist wifi om gebruiksgemak)

Ue55au7040kxxn

Sw: t-ksu2edeuc-2201.0

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren heeft mijn Samsung S95B tv uit 2022  een update gedownload en sindsdien alleen maar problemen. App loopt vast, lang stilstaand beeld bij zenderwisseling en melding er gaat iets mis,  probeer opnieuw. Vandaag zelfs bij opgenomen programma. Tv is op kabel aangesloten. App verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Update App is bij mij ook niet teruggedraaid Gelukkig doen andere apps zoals videoland en netflix het wel goed.

Ook hier grote problemen met het gebruik van de app. Ik lees hier dat er sinds 7 dagen problemen gemeld worden, maar Odido heeft nog niet de moeite genomen om het verder uitrollen te stoppen of klanten te waarschuwen. Ik lees alleen een gebruikelijke reactie dat de klant eerst van alles moet doen zonder dat Odido hand in eigen boezem steekt. 

Hoe los ik deze ellende op? En snel graag.

Ook hier dezelfde problemen met Samsung Q77AA tv. Lang stil beeld en daarna haperend.  Erg vervelend

Reputatie 2

@andreavann Dank je wel voor je terugkoppeling! Er zijn inderdaad een aantal issues met de nieuwe update, vooralsnog lijkt dit voor te komen op de modellen uit het jaar 2018. 

Gelukkig is de update tijdelijk teruggedraaid, zodat je hier geen problemen van ervaart. Mijn collega’s van het TV Team zijn druk bezig om de bugs in de update te fixen. 

Hi, aub lees ook de overige reacties. Heeft niet alleen met 2018 modellen te maken. ik heb er een van eind 2022 en zelfde issues. Wat is jullie workaround voor ons?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi allemaal, 

We horen inderdaad geluiden dat het niet alleen om het model uit 2018 gaat. Gelukkig is het TV Team druk bezig met het opsporen van de bugs en het vinden van een oplossing hiervoor. Om zo gericht mogelijk te zoeken, wil ik jullie vragen om de volgende informatie: 

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App?
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)?

Alvast super bedankt voor de moeite, ik zet het allemaal gelijk door! 

Reputatie 2

Blijkbaar vandaag een nieuwe update van de tv app doorgevoerd door Odido. Helaas duurt het steeds een tijd voordat het beeld scherp is bij het veranderen van zender. Tevens blijft het beeld ook steeds stilstaan. Het enige wat dan helpt is alles uitzetten en opnieuw opstarten. Vanmorgen al gebeld met Odido. Ze konden me ook niet helpen en wisten ook niet van een update. Onbegrijpelijk! Kan iemand van dit geweldige bedrijf misschien achterhalen wat nu het probleem is? 

Schrijf aub niet alleen om te schrijven. Ben van mening dat al heel veel mensen uberhuapt de moeite hebben genomen om hier zoveel mogelijk duidelijkheid te geven. En dat zijn dan de mensen die deze plek kunnen en wetewn te vinden. er zijn er ook nog genoeg die afhankelijk zijn van andere mensen en niet weten wat ze nu moeten doen, maar ook geen TV kunnen kijken. Julie moeten hier echt je verantwoordelijkheid in nemen en dit niet bij jullie klanten neerleggen. Wij zijn geen testpanel maar betalende klanten van Odido.

Hoi allemaal, 

We horen inderdaad geluiden dat het niet alleen om het model uit 2018 gaat. Gelukkig is het TV Team druk bezig met het opsporen van de bugs en het vinden van een oplossing hiervoor. Om zo gericht mogelijk te zoeken, wil ik jullie vragen om de volgende informatie: 

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App?
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)?

Alvast super bedankt voor de moeite, ik zet het allemaal gelijk door! 

Samsung Neo QLED 65QN92A (2022)

Bij het opstarten verschijnt er soms eerst een foutkreet (uitroepteken met tekst “er is iets misgegaan”), andere keren een zwart scherm. Na lang wachten komt er beeld dat stilstaat, om vervolgens met horten en stoten alsnog op gang te komen en ja hoor, we hebben bewegend beeld. Helaas na iedere keer van zender te wisselen herhaald deze ellende zich.

Ik zeg de oude app weer uitrollen en jullie it-afdeling opsluiten totdat ze dit opgelost en fatsoenlijk getest hebben. Vreemd dat het bij zo'n groot telecom bedrijf zo fout kan gaan.

Hallo Odido,

 

gaat er nog wat gebeuren??

hier ook dezelfde problemen die al eerder duidelijk beschreven zijn.

 

hoor graag zsm aangezien het nu erg vervelend begint te worden!!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Banjer1969 @Wateenellende @Bvan_os , we hebben het issue gevonden en er is ook al een ticket gemaakt voor de leverancier die aan de slag gaat met de fix. We hopen snel op een fix hiervoor. Wel ontvangen we nog steeds graag voorbeelden van type modellen omdat de issues niet op alle modellen lijken te spelen. Mocht de fix bijvoorbeeld lang op zich laten wachten, dan kunnen we kijken of we de update terug kunnen draaien. Dit wordt zo in een meeting besproken, dus zodra ik ook meer hierover weet, laat ik het hier weten. 

Ook hier werkt de tv app niet naar behoren.

Is traag bij het wisselen van zender, duurt lang voordat er beeld komt(lang zwart beeld te zien) en als er beeld is dan is het blokkering(niet bij alle zenders) en dit verdwijnt wel op een gegeven moment.

 

Type tv= Samsung The Frame 55LS03B (2022)

Ook hier dezelfde problemen. Opstarten duurt enkele minuten (vanuit standby) en zappen is dramatisch, eerst blijft het beeld secondenlang zwart, dan staat het stil, gaat het haperen en dan pas normaal beeld. Enorm frustrerend. Gisteren met de klantenservice het modem etc opnieuw gestart, app verwijderd etc maar niet opgelost. Onze tv: Samsung The Frame (QE55LS03AAUXXN).

 

Ik hoop dat het snel wordt opgelost want voor de update was er niks aan de hand en nu is het een drama.

Reputatie 7
Badge +8

@Hen_1987 @CarWee heel erg bedankt voor het laten weten!

Zojuist ook het volgende te horen gekregen. We gaan de Samsung app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Reputatie 2

@Hen_1987 @CarWee heel erg bedankt voor het laten weten!

Zojuist ook het volgende te horen gekregen. We gaan de Samsung app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ik heb Samsung QE65QN90C - 4K Neo QLED (2023)

Oude versie nog steeds niet teruggezet. Waarom duurt dit zo lang? Gaan jullie alle klanten met problemen schadevergoeding betalen?

Reputatie 2

Zie inderdaad dat er een bijgewerkte versie staat. Oude app verwijderd, onderhoud gedaan cache etc weg. Nieuwe installatie en geen verbetering.

Ik heb de Samsung QE75QN95B jaar 2022

Reageer