Beantwoord

na update tv app werkt odido tv niet meer goed

  • 20 February 2024
  • 61 reacties
  • 2806 Bekeken

Blijkbaar vandaag een nieuwe update van de tv app doorgevoerd door Odido. Helaas duurt het steeds een tijd voordat het beeld scherp is bij het veranderen van zender. Tevens blijft het beeld ook steeds stilstaan. Het enige wat dan helpt is alles uitzetten en opnieuw opstarten. Vanmorgen al gebeld met Odido. Ze konden me ook niet helpen en wisten ook niet van een update. Onbegrijpelijk! Kan iemand van dit geweldige bedrijf misschien achterhalen wat nu het probleem is? 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 21 February 2024, 12:46

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Nog niks concreets @Banjer1969. We doen er alles aan om dit zo snel op te lossen. Zodra er meer informatie is zullen jullie op de hoogte gebracht worden. 

Reputatie 2

Al enig uitzicht op de nieuwe aangepaste app?

Reputatie 6
Badge +2

@sieg.eilbracht @mrkock Super bedankt, ik heb alles doorgezet! 

@mrkock Goed dat je dit meldt! 

Wil je mij meer informatie geven? Dan kan ik het gelijk voor je doorzetten:

  • Welk Samsung model heb je?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV?
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd (ga in de app naar Account > Instellingen > Over)?

Het is een qe65q70r uit 2019  software versie 1406.4 (meest recent) en het besturingssysteem is tyzen.

Versie Odido app: 2.0.3583

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@mrkock Goed dat je dit meldt! 

Wil je mij meer informatie geven? Dan kan ik het gelijk voor je doorzetten:

  • Welk Samsung model heb je?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV?
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd (ga in de app naar Account > Instellingen > Over)?

 

Ook hier is het dram. Samsung 65 inch tv van 2022. Zet a.u.b. voor alle modellen de oude versie terug en rol het uit als het werkt. Het werkt dus nu op geen enkele tv. Niet zo moeilijk toch. 

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

Ik heb je een pb gestuurd met een tijdelijke download link

Reputatie 6
Badge +2

@sieg.eilbracht Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Maakt dit verschil?

Mocht dit niet zo zijn, wil je hier dan een filmpje van delen? Dit kan middels een WeTransfer link. Ik zet het dan gelijk door, zodat het TV Team dit samen met onze technische dienst kan oppakken. 

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

Samsung Neo QLED 8K 65QN800B (2022)

App start niet op ,zwart scherm.

Is traag .

Reputatie 6
Badge +2

@sieg.eilbracht De nieuwe update is teruggedraaid op alle modellen, behalve die met een bouwjaar uit 2019 en 2020. Kan het zijn dat jouw TV dit bouwjaar heeft? Mocht dit niet zo zijn dat hoor ik dit ook graag! 

Wil je mij in beide gevallen vertellen welke klachten je exact ervaart? Dan ga ik dit gelijk terugkoppelen aan het TV Team. 

Reputatie 1

Bij mij werkt dat niet Jan2323

Hallo, ik ervaar nog dezelfde klachten als alle Samsung gebruikers hierboven.

Ik heb een qe65qn800.

Hoe kan je de oude versie terugzetten?

 

Dat ging bij mij vanzelf, direct na het aanzetten van de tv verscheen er een bericht met de mededeling dat de app aan het updaten is en na die update had ik weer de oude versie.

Reputatie 1

Hallo, ik ervaar nog dezelfde klachten als alle Samsung gebruikers hierboven.

Ik heb een qe65qn800.

Hoe kan je de oude versie terugzetten?

 

Ok vervelend. Hopelijk wordt het snel opgelost. 

Bij mij leverde de nieuwe app geen problemen op; sterker nog ik vond hem een stuk overzichtelijker en bedieningsvriendelijker dan de oude versie. Wat mij betreft is het dus jammer dat er weer teruggegaan is naar de oude versie en ik hoop dus dat de problemen snel zijn opgelost en we weer naar de nieuwste versie worden geupdated. Dit is mijn televisie: 

Samsung UE55CU7172U - 55 inch - 4K LED - 2023 - Europees model

(hiermee dus geen enkel probleem met de nieuwe APP.)

Ok vervelend. Hopelijk wordt het snel opgelost. 

Reputatie 6
Badge +2

@MarmM Dit is uiteraard wel de in steek geweest. Echter bleek er uiteindelijk dat dit toch niet mogelijk is, vandaar dat we alle modellen terug moesten zetten. 

@Tommie van Odido @Demi van Odido Schreef eerder: We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Maar dat klopt dus niet of hoe is dat anders wel te organiseren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MarmM, het klopt inderdaad dat ook de Frame tv's zijn teruggezet. De fix voor het zwarte scherm zat in de nieuwe update. Hopelijk kunnen we spoedig een nieuwe versie lanceren zodat alle bugs eruit zijn! 

@Hen_1987 @CarWee heel erg bedankt voor het laten weten!

Zojuist ook het volgende te horen gekregen. We gaan de Samsung app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Demi,

Ik heb nu versie 1.0.20 en krijg nadat het een week goed ging nu bij het opstarten van de Odido-Tv-app weer alleen een zwart scherm.

Kan ik daaruit concluderen dat de app bij mij  ook terug is gezet naar de oude versie?

Ik heb een Samsung Frame model 2023 code:QE32LS03CBUXXN.

 

de tv app werkte al niet goed maar nu al helemaal niet meer. Wordt door klantenservice ook niet geholpen en dit duurt nu al een week. Ben er beetje klaar mee. 

 

Bij zenderwisseling blijft de app laden. Duurt echt meer dan een halve minuut. 

Ook de bediening die voorgestaan wordt → is echt onhandig, zeker met een afstandsbediening van samsung frame tv. 

Bijzonder dat odidio geen compensatie biedt en zelfs klanten niet informeert. 

Odido gaat het helemaal anders doen…...als daarmee het bovenstaande bedoeld wordt dan klopt dat!

Hi allemaal, inmiddels is de Samsung TV versie teruggezet naar de oudere versie. We hopen snel een fix te hebben voor de nieuwe update zodat we deze opnieuw kunnen uitrollen!

Beste Demi,

Ook bij mij (Samsung QE55QN93AAT) werkt de app niet goed en is deze ook niet teruggezet naar de oude app. Bij elke zenderwisseling moet ik tussen 5 en meer dan 30 seconden wachten op bewegend beeld en geluid. Dit ondanks uw belofte van 4 dagen geleden. Kunt u eerlijk aangeven wanneer wij mogen verwachten dat de TV weer normaal werkt?

Ook bij de oude app werden steeds oplossingen voor problemen beloofd die 2 jaar lang niet werden nagekomen. Daarom nogmaals het verzoek voor een eerlijk antwoord, dat ODIDO ook na gaat komen.

Hi @Banjer1969 @Wateenellende @Bvan_os , we hebben het issue gevonden en er is ook al een ticket gemaakt voor de leverancier die aan de slag gaat met de fix. We hopen snel op een fix hiervoor. Wel ontvangen we nog steeds graag voorbeelden van type modellen omdat de issues niet op alle modellen lijken te spelen. Mocht de fix bijvoorbeeld lang op zich laten wachten, dan kunnen we kijken of we de update terug kunnen draaien. Dit wordt zo in een meeting besproken, dus zodra ik ook meer hierover weet, laat ik het hier weten. 

We zijn inmiddels 4 dagen verder en nog steeds geen oplossing. Wanneer krijg ik nu eens een werkende oplossing aangeboden met tekst en uitleg hoe te handelen? Ik voel mij totaal niet serieus genomen door Odido (what's in a name?) en zie dat er door andere klanten ook nog flink geklaagd wordt.

ACTIE GRAAG!!!!!!!!!!

Beste Odido,

Helaas is het nog niet opgelost, het was afgelopen weekend vreselijk irritant.
Ik ben nu sinds afgelopen woensdag klant bij jullie, maar tot nu toe is het een teleurstelling.
Sinds de overstap geen fatsoenlijk tv kunnen kijken, en een internetsnelheid van nog geen 80MB p/s terwijl we betalen voor 1 Gbit/s.

De overstap is tot nu toe een grote teleurstelling.

Graag ontvangen ik een reactie van jullie wanneer het probleem met de TV opgelost gaat worden.

 

Groet,

Henno

@Hen_1987 @CarWee heel erg bedankt voor het laten weten!

Zojuist ook het volgende te horen gekregen. We gaan de Samsung app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ik heb Samsung QE65QN90C - 4K Neo QLED (2023)

Oude versie nog steeds niet teruggezet. Waarom duurt dit zo lang? Gaan jullie alle klanten met problemen schadevergoeding betalen?

Oude versie is niet teruggezet en kan ik ook niet vinden bij de apps.. Dus nog steeds gedoe. Het begint nu vrij irritant te worden!  Kunnen jullie de oude versie terugzetten??

Reputatie 2

Beste Odido, Ik wil echty niet o pde klaagstoel gaan zitten maar ik heb nog steeds de nieuwe app. Die dus niet werkt. Zouden julie aub voor iedereen de oude app weer terug kunnen zetten. Kunnen gewoon al paar dage ngeen tv kijken.

Reageer