Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 640 reacties
  • 47309 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

640 reacties

@Bvansteyn 

Het op infrarood zetten werkt perfect.

Het nadeel is dat de afstandsbediening niet meer geüpdate kan worden.

En het 2e nadeel dat de TV box een zichtbare verbinding met de afstandsbediening moet hebben.

Ik heb nu 2 afstandsbedieningen liggen die werken met infrarood.

En krijg een nieuwe opgestuurd.

Zodat ik weer met bluetooth kan verbinden.

En de afstandsbediening dan ook kan updaten.

Op infrarood zetten is een prima oplossing als de afstandsbediening toch niks meer doet.

 

 

Reputatie 2

@Bvansteyn

Het op infrarood zetten werkt perfect.

Het nadeel is dat de afstandsbediening niet meer geüpdate kan worden.

En het 2e nadeel dat de TV box een zichtbare verbinding met de afstandsbediening moet hebben.

Ik heb nu 2 afstandsbedieningen liggen die werken met infrarood.

En krijg een nieuwe opgestuurd.

Zodat ik weer met bluetooth kan verbinden.

En de afstandsbediening dan ook kan updaten.

Op infrarood zetten is een prima oplossing als de afstandsbediening toch niks meer doet.

 

 

Heb idd net één van de afstandsbedieningen op infrarood gezet en daarmee kan ik idd de box weer bedienen. Hopelijk krijg ik weer een nieuwe opgestuurd, maar hoe lang blijft een nieuw exemplaar werken? Of helpt die update dan om het issue met de ab op te lossen? Dank voor de tip in ieder geval! 😀

@Bvansteyn 

Volgens Update 17/01 zou het opgelost zijn.

Hoe het met handmatig ontkoppelen en koppelen gaat weet ik niet of dat ook opgelost is. @Demi van Odido ?

In ieder geval raad ik dit af om de afstandsbediening te ontkoppelen.

(Als deze goed werkt en gekoppeld is met bluetooth)

 

Reputatie 2

Heb k en vraagje, de ab word deze automatisch geupdate, of moet dit handmatig gebeuren?

Indien handmatig, bij welke instelling dan als ik vragen mag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Millyensandra, de afstandsbediening wordt automatisch geupdate als de Mediabox aan staat en de afstandsbediening gekoppeld is. 

Reputatie 2

Hey @Millyensandra, de afstandsbediening wordt automatisch geupdate als de Mediabox aan staat en de afstandsbediening gekoppeld is. 

Hallo Tommie,
Toevallig vroeg ik vandaag ook via een bericht aan Demi hoe het zit met dit probleem met mijn afstandsbediening waarvan bij mij ook nog steeds een stuk of wat toetsen niet werken.
Demi had een bericht hierover geplaatst op 27 nov. j.l. waarin zij aangaf voorál de AB niet te ontkoppelen.
Ik ben klant sinds 15 dec. en zit nog steeds met dit probleem dat ik met meerdere AB moet werken.

Reputatie 6
Badge +2

@geaaart Ik kijk graag met je mee! Op dit moment werken wij nog aan een oplossing voor de [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen, klopt het dat deze niet werken? Mochten er nog andere knoppen niet werken dan verneem ik dat graag!

Op 17-01 is er een update geplaatst in dit topic, je vindt deze in het oranje blok onderaan de tekst op de eerste pagina. Ik adviseer je om dit af en toe in de gaten te houden, @Demi van Odido zit er bovenop en plaatst updates zodra zij meer weet! 

Reputatie 2

@geaaart Ik kijk graag met je mee! Op dit moment werken wij nog aan een oplossing voor de [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen, klopt het dat deze niet werken? Mochten er nog andere knoppen niet werken dan verneem ik dat graag!

Op 17-01 is er een update geplaatst in dit topic, je vindt deze in het oranje blok onderaan de tekst op de eerste pagina. Ik adviseer je om dit af en toe in de gaten te houden, @Demi van Odido zit er bovenop en plaatst updates zodra zij meer weet! 

Hallo Teresa,
Het klopt inderdaad dat de knoppen die je noemt niet werken.
Ik zal nog even verder checken of er nog meer knoppen niet werken en ga even in het oranje blok lezen. Dank!

@geaaart Ik kijk graag met je mee! Op dit moment werken wij nog aan een oplossing voor de [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen, klopt het dat deze niet werken? Mochten er nog andere knoppen niet werken dan verneem ik dat graag!

Op 17-01 is er een update geplaatst in dit topic, je vindt deze in het oranje blok onderaan de tekst op de eerste pagina. Ik adviseer je om dit af en toe in de gaten te houden, @Demi van Odido zit er bovenop en plaatst updates zodra zij meer weet! 

De input knop rechtsonder aan werkt bij ook niet

Reputatie 2

Hoi Theresa,

De knoppen die je noemt werken bij mij ook niet. De input op rechtsonder is erg instabiel oftewel "welles/nietes". 

De 17 Jan update is ook bij mij gelukt. In het tekstje in het oranje blok lees ik ook de volgende zin: " Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt wordt dit probleem opgelost". Gaat dit dan automatisch of moet ik iets doen? 

De zin daarna dat deze update echter nog niet in alle gevallen lukt en opgelost wordt met een februari update  zou dus evt. voor mij gelden? 

Alvast dan weer voor je info

Gr. Aart

 

@Teresa van Odido 

Bedankt voor de nieuwe afstandsbediening.

Hij is netjes aangemeld via bluetooth.

Alleen wat me nu op valt is dat er geen software versie weer wordt gegeven.

Deze foto was van toen de andere afstandsbediening nog gekoppeld was.

Deze foto is van de afstandsbediening die nu gekoppeld is.

Hoe kan ik nu achterhalen welke software op de afstandsbediening staat.?

 

Zet net de tv aan en er komt een update voor de afstandsbediening.

Deze staat nu op de nieuwe versie.

 

Reputatie 2

@Demi van Odido je hebt mij 26 dagen geleden een nieuwe afstandsbediening gestuurd aangezien mijn originele niet meer werkte. De nieuwe heeft tot 2 dagen geleden prima gewerkt maar nu reageert de box nergens meer op. Opnieuw opstarten van de mediabox heeft ook geen zin. Als ik het huisje + ok ingedrukt houd dan gaat de knop rechtsboven wel even knipperen, maar stopt dan direct weer. De box merkt blijkbaar wel iets want die sprint op het verbinden scherm, maar verbinden doet de ab totaal niet. Kan nu dus helemaal niks met de box. Heb uit armoe maar even een android remote app geinstalleerd op mijn telefoon, maar dan heb ik hele beperkte functionaliteit. Het gezin begint inmiddels een beetje te mopperen. Zijn er nog opties die ik kan proberen?

 

@Demi van Odido heb nu 2 ab’s waarvan 1 noodgedwongen via infrarood is gekoppeld. Dus nu kan ik de tv box bedienen, maar mijn tv doet natuurlijk niks meer. Kan ik een nieuw ab krijgen die ik via bluetooth koppel en blijft die dan gewoon werken? Want ik heb niks gereset en spontaan stopt mijn afstandsbediening met functioneren.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bvansteyn, lukt het voor die tweede ab ook niet om opnieuw te koppelen via Bluetooth? Of staat deze wel nog gekoppeld volgens de Mediabox, maar reageert deze niet? Mocht dit het geval zijn, dan ga ik uiteraard opnieuw een nieuwe ab jouw kant opsturen. Ik zie graag je reactie tegemoet!

Reputatie 7
Badge +8

@swaen13977 @geaaart Het klopt dat nog niet alle knoppen werken. Dit wordt meegenomen in een volgende firmware versie. De input/source knop werkt inderdaad ook niet, maar hier ben ik nog achteraan! De nieuwe firmwaree versies worden automatisch naar de Mediabox gepushed. Je hoeft verder niks te doen dan de updates te laten installeren.😊

Reputatie 2

@Demi van Odido de input knop werkt bij mij wel.

Heb versie 7154.03.00_1.1

Begrijp ik dat dit een GoogleTV box is? In dit geval koop je een 4K Chromecast met Google TV op diverse plekken voor circa €70. Let op, Bol heeft vaal (Select) acties.

@Demi van Odido de input knop werkt bij mij wel.

Heb versie 7154.03.00_1.1

Hier werkt input (bron) knop ook.

(Philips tv)

Versie 7154.03.01_1.1

Reputatie 2

Hi @Bvansteyn, lukt het voor die tweede ab ook niet om opnieuw te koppelen via Bluetooth? Of staat deze wel nog gekoppeld volgens de Mediabox, maar reageert deze niet? Mocht dit het geval zijn, dan ga ik uiteraard opnieuw een nieuwe ab jouw kant opsturen. Ik zie graag je reactie tegemoet!

Hij was succesvol gekoppeld via bluetooth met de box. Heeft al die tijd prima gewerkt tot voor een paar dagen geleden. Toen reageerde de box nergens meer op en opnieuw koppelen lukt niet. Als ik in de settings op de box zelf kijk zou hij nog gekoppeld zijn, maar de box reageert totaal niet op de ab.

Reputatie 7
Badge +8

@Millyensandra @peter-keetfm Check! Super dat jullie de versie er ook bij vermelden, dan kunnen we gerichter kijken hoe het bij de een wel werkt en bij de ander niet. Merci!

@WoAl Het is een Android Mediabox.

@Bvansteyn Dat is wel gek! Kan het eventueel aan de batterijen liggen? Ik heb je in ieder geval voor de zekerheid een nieuwe ab gestuurd. Je ontvangt deze zo snel mogelijk in huis!

Reputatie 2

 

@Bvansteyn Dat is wel gek! Kan het eventueel aan de batterijen liggen? Ik heb je in ieder geval voor de zekerheid een nieuwe ab gestuurd. Je ontvangt deze zo snel mogelijk in huis!

Ja, batterijen zijn nog prima. Dank alvast!

Reputatie 1

Zou het probleem met het profiel-selectie scherm met pincode bij inschakelen al opgelost moeten zijn?

 

Staat niet heel duidelijk vermeld in de post met bekende (en opgeloste) problemen of dit nu opgelost zou moeten zijn.

 

Ik heb er in ieder geval nog wel last van.

Reputatie 2

@swaen13977 @geaaart Het klopt dat nog niet alle knoppen werken. Dit wordt meegenomen in een volgende firmware versie. De input/source knop werkt inderdaad ook niet, maar hier ben ik nog achteraan! De nieuwe firmwaree versies worden automatisch naar de Mediabox gepushed. Je hoeft verder niks te doen dan de updates te laten installeren.😊

Dank voor de info. Ik wacht de feb. update af. 

Reputatie 1

Ik heb sinds een week odido tv met de nieuwe media box. Werkt goed en vlot. Helaas heeft deze geen audio output. Deze heb ik nl nodig om via bluetooth naar mijn hoortoestellen te streamen. (Speciaal kastje van Oticon) Dat is wel erg vervelend. Via de tv zelf gaat wel maar dan schakelen de speakers van m'n tv uit. Vindt mijn vrouw niet fijn want dan hoort zij niets.

Reputatie 2

Oja welke naam moet ik gebruiken voor de JBL soundbar 2.0 in de media box?

Reageer