Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 640 reacties
  • 46979 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

640 reacties

Reputatie 1

@InputUsername

Als je Nokia box 8000 pakt met jou universele afstandsbediening werken de meeste functies van de box.

 

Beetje jammer om geld uit te geven voor een apparaat dat ik verder niet ga gebruiken, maar bedankt voor het meedenken.

Je hebt een universele afstandsbediening.

Als je daar de Nokia box 8000 in kan zetten.

De infrarood commando van de Odido box is haast hetzelfde als de Nokia box.

 

Oh dat bedoel je. Nee dat gaat ‘m niet worden. Het is een Philips Prestigo SRT9320 uit 2010. Die Nokia bestond nog niet toen die afstandsbediening uitkwam. Ik weet ook niet of er een community is waar config files voor Prestigo worden gedeeld. Als ik een nieuw apparaat heb kan ik die gewoon rustig knopje voor knopje inleren en dan gaat ie weer jaren mee, maar alleen op IR uiteraard.

@InputUsername

Dan maakt het toch niet uit dat je de afstandsbediening los gaat koppelen.

Programmeer dan de knoppen en bedien de knoppen met je eigen afstandsbediening.

@floepie05 

De Kpn+ afstandsbediening werkt ook op de Odido TV box.

Ik weet niet hoe je het bij Kpn hebt ingesteld als dit via een code is kan dat nu ook werken.

 

 

Reputatie 1

@InputUsername

Dan maakt het toch niet uit dat je de afstandsbediening los gaat koppelen.

Programmeer dan de knoppen en bedien de knoppen met je eigen afstandsbediening.

 

Ja dat was de insteek ook, maar het leek me een beetje zonde als dat proces onomkeerbaar was, vandaar dat ik voorstelde om een afstandsbediening die toch al ‘verpest’ was op te sturen. Doen op IR alle knoppen het wel?

@InputUsername 

Nee alle knoppen werken niet met bluetooth.

Via infrarood werken de Netflix en apps knoppen wel.

Ik heb hier 2 afstandsbedieningen die niet meer werken via bluetooth.

Elk andere afstandsbediening werkt via bluetooth op de tv box.

Als je toch niet van plan bent om de bijgeleverde afstandsbediening te gebruiken zal ik het gewoon doen.

Ieder zijn voorkeur.

 

Reputatie 1

@InputUsername

Dan maakt het toch niet uit dat je de afstandsbediening los gaat koppelen.

Programmeer dan de knoppen en bedien de knoppen met je eigen afstandsbediening.

@floepie05

De Kpn+ afstandsbediening werkt ook op de Odido TV box.

Ik weet niet hoe je het bij Kpn hebt ingesteld als dit via een code is kan dat nu ook werken.

 

 

Oh dat is goed om te lezen!  Ik heb hem voor mijn neus staan omdat ik hem niet wilde terugsturen voor evt testen. 

Maar ik durf hem niet te voegen via de bluetooth accessories menu.  Ik zou denken dat de origineel ontkoppeld zou worden want de KPN ab werkt ook via BT.  Wat denk jij?  Kan dit kastje tegen 2 BT afstandsbedieningen tegelijkertijd aan?  

 

Misschien wordt het toch hoog tijd mijn receiver te vervangen met een CEC enabled model.

@floepie05 

Je kunt rustig meer Afstandsbedieningen koppelen.

Je moet de afstandsbediening van Odido niet ontkoppelen. !!

Ik heb er meerder gekoppeld.

Bij Kpn tv+ afstandsbediening is koppelen 7 en 9 vast houden.

 

Reputatie 1

Bedankt! - Echter blijt hij hangen op “pairing” zonder verder te gaan. 

Bedankt! - Echter blijt hij hangen op “pairing” zonder verder te gaan. 

Nog een keer 7 en 9 vast houden.

@floepie05 

Je moet als hij koppelen aan geeft een toets op de Kpn afstandsbediening indrukken. (Ledje groen)

Dan is de afstandsbediening gekoppeld.

 

Reputatie 1

Je bent geweldig!   Ik moest de mediabox even restarten voordat hij gekoppeld kon worden.  Alle knoppen doen het wel en ik heb weer controle over mijn receiver - de IR commands blijven staan - wow. 

De enige knoppen die niet werken zijn de apps knoppen en de KPN power knop.   Maar gelukkig is er wel cec communicatie tussen de mediabox en TV.

@floepie05 

Zie ook mijn topic voor de Chromecast Google TV.

Met de knoppen is vergelijkbaar.

 

Reputatie 1

@floepie05

Zie ook mijn topic voor de Chromecast Google TV.

Met de knoppen is vergelijkbaar.

 

Super!  Die heb ik ook - ik ga ermee aan de slag.  :)

Welke gebruik je liever?  Ik vind de gemak op de mediabox heel handig met het tv kijken.  ik weet niet of de bitrate van de stream via de app is gelijk aan die van de mediabox.  Bij KPN althans is er een kwalitatief verschil.  

@floepie05

We gebruiken hier meestal een Sony bravia Android TV met app.

Daar naast een Philips Android TV met app.

Ook de Nvidia Shield tv pro met de app werkt prima. (Naast de andere toestellen)

De Odido TV box was voor mij leuk om het te testen.

Werkt super mooi maar soms ook een ergenis.

Dan geen geluid meer en de afstandsbediening.

Het probleem met het geluid heb ik niet met de Nokia box en Chromecast Google TV op die simpele Philips tv.

Het mooiste zal zijn dat de app dezelfde scherm en menu zal krijgen als de Odido TV box.

Ps

Een nieuwe tv box heeft bugs en ik blijf nog testen😃

Bitrate is helaas niet hoog.

NPO1

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@HansieH Super, dank je wel voor het laten weten! Zou je de foto in een wetransfer willen sturen en de link van de wetransfer willen delen met mij in een privébericht? Dan kan ik dit gelijk doorzetten naar mijn collega van de back office. 

@InputUsername Goeie aanvulling! Ik heb het nagevraagd of er een mogelijkheid is om dit in de brief mee te sturen. Ze zijn dit nu intern aan het bespreken of ze dit kunnen doen.

Reputatie 4

Nu twee dagen nieuwe mediabox (Android device). Best wel tevreden, in ieder geval snel.

 

Wel mis ik info over welke instelling wordt aangeraden te kiezen voor beeld en geluid.

 

En hoe is die vervelende melding rechtsonder weg te krijgen "druk op links voor uitleg over hoe je odido tv bedient"? 

Ik gok dat de USB poort die standaard op dit kastje (SEI Robotics G7/4K TV Box) zit buiten gebruik is gesteld voor gebruik bij Odido (als Odido Mediabox). Aangezien je anders software kan '’sideloaden'’ met foute bedoelingen/malware.

Reputatie 1

Ik gok dat de USB poort die standaard op dit kastje (SEI Robotics G7/4K TV Box) zit buiten gebruik is gesteld voor gebruik bij Odido (als Odido Mediabox). Aangezien je anders software kan '’sideloaden'’ met foute bedoelingen/malware.

Foute gok😁, de box herkent mijn usb stick prima.

Ik gok dat de USB poort die standaard op dit kastje (SEI Robotics G7/4K TV Box) zit buiten gebruik is gesteld voor gebruik bij Odido (als Odido Mediabox). Aangezien je anders software kan '’sideloaden'’ met foute bedoelingen/malware.

Zie een eerder bericht in dit topic.

Poort werkt gewoon.

 

Reputatie 7
Badge +8

@robbietobbie Super dat de Mediabox tot nu toe bevalt! Dit is inderdaad bekend bij ons, daar gaan we nog iets aan doen om dit aangepast te krijgen. 

Goedendag,

 

Tot mijn grote spijt ben ik ook nu slachtoffer geworden

Van de afstandbediening affaire.

Afstandbediening koppelt niet meer alles geprobeerd 

Maar helaas.

Ik wil bij deze odido vriendelijk verzoeken een werkende afstandbediening naar mijn op te sturen 

Bij voorbaat dank

 

Met vriendelijke groet,

Joepmeloen

Reputatie 1

Goedendag,
Sinds een paar dagen hebben wij ook de nieuwe Mediabox in werking. Wij zijn zeer tevreden over het nieuwe kastje en de GUI is gebruiksvriendelijk. Wij hebben alleen 1 vraag en 1 aanbeveling. 

Eerst even de vraag: Onderstaand issue staat in het lijstje van recent opgelost. Is deze oplossing ook al uitgerold in een nieuwe update? Sporadisch krijgen wij nog het profiel selectie scherm te zien als we de Mediabox uit de stand-by halen. 

  • Profiel selectiescherm bij opstarten: bij opstarten / van stand-by gaan van de Mediabox wordt het profiel selectiescherm getoond, terwijl je voorheen gewoon je startscherm te zien kreeg. Dit scherm kan je met [HOME] of [TV] knop wegdrukken. UPDATE: nieuwe software die dit probleem oplost wordt momenteel getest door tv-team. > OPGELOST


En dan hebben wij nog een aanbeveling waar we gisteren even geïrriteerd over raakte. Als je een TV zender hebt gepauzeerd en je gaat later verder kijken, dan heb je de mogelijkheid om het pauzeren te stoppen middels de ‘terug/return’ knop en door te gaan met Live TV kijken. Daar krijg je voor de zekerheid een bevestigingsvraag over of je dat echt wilt. Dat is ook fijn, maar als je een TV programma terug gaat kijken uit de TV gids en je klikt per ongeluk op diezelfde knop dan ga je ook gewoon direct terug naar waar je aan het kijken was voordat je het programma opstartte in de TV Gids. Je krijgt hier geen bevestigingsvraag over en dat is best vervelend als je ver in het programma zit waarbij je niet mag doorspoelen. Pas achteraf kwamen wij erachter dat er wordt bijgehouden waar je bent gebleven middels de Thuis pagina (onderaan ergens) of het programma in de TV gids weer opnieuw start. Kan zo'n bevestigingsvraag niet ingebouwd worden of is dit een bewuste keuze geweest?

Reputatie 6
Badge +2

@Joepmeloen Ik heb de nieuwe afstandsbediening gelijk voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 

@jdeijssel Super om te lezen dat jullie zo genieten van de nieuwe Mediabox! Het issue zou moeten zijn opgelost bij de laatste update. Echter begrijp ik uit jouw verhaal dat dit nog niet helemaal het geval is, ik ga dit maandag voor je navragen. Ik zal dan ook gelijk vragen of het mogelijk is om de waarschuwing in te bouwen bij Terug Kijken. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het je direct weten! 

Reputatie 1

@Joepmeloen Ik heb de nieuwe afstandsbediening gelijk voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 

@jdeijssel Super om te lezen dat jullie zo genieten van de nieuwe Mediabox! Het issue zou moeten zijn opgelost bij de laatste update. Echter begrijp ik uit jouw verhaal dat dit nog niet helemaal het geval is, ik ga dit maandag voor je navragen. Ik zal dan ook gelijk vragen of het mogelijk is om de waarschuwing in te bouwen bij Terug Kijken. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het je direct weten! 

@Teresa van Odido Dankjewel alvast voor je hulp. We horen het graag. Als ik naar de apparaat gegevens kijk, staat daar dat wij de app versie 2.0.2016 hebben.
 

En vandaag heb ik het selectie scherm probleem steeds kunnen reproduceren op een bepaalde manier (even testen :) ). Ik weet niet of dit gerelateerd is aan het sporadisch tonen van het profiel scherm, maar misschien kan het wel het TV team helpen.

  • Ga naar de account pagina. Het 2e icoon vanaf links, boven in het scherm menu.
  • Kies voor ‘Dit apparaat’ in het linker menu.
  • Kies voor ‘App opnieuw opstarten’. Na het opnieuw opstarten gebeurt er niks speciaals. De app start op en je kan gewoon alles doen.
  • Zet de Mediabox daarna in stand-by modus. 
  • Zodra je de Mediabox weer uit de stand-by modus haalt, krijg je het profiel selectie scherm te zien. Elke keer na deze stappen te volgen!

Ik lees dat er veel problemen zijn met de afstandsbediening, Alternatief is je mobiel koppelen met de mediabox en de app  Remote for Android TV downloaden. De meeste knoppen werken dan , ook de knoppen van Netflix en Videoland werken.

Ik lees dat er veel problemen zijn met de afstandsbediening, Alternatief is je mobiel koppelen met de mediabox en de app  Remote for Android TV downloaden. De meeste knoppen werken dan , ook de knoppen van Netflix en Videoland werken.

Het beste lijkt mij als de afstandsbediening toch al los gekoppeld is van de bluetooth verbinding en onbruikbaar is geworden deze op infrarood te zetten.

Dit doe je door huisje en play/pauze knoppen lang vast te houden tot het lampje 3x knippert.

 

Waar zit de knop Videoland op de afstandsbediening.?

De knoppen Netflix en Apps werken wel in infrarood mode.

Het nadeel is dat de afstandsbediening een zichtbare verbinding met de TV box moet hebben en deze ook niet meer geüpdate kan worden.

Verder is dit een prima (tijdelijke) oplossing voor afstandsbedieningen die onbruikbaar zijn geworden.

 

 

 

 

 

Reageer