Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 640 reacties
  • 46978 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

640 reacties

Reputatie 1

Hi @peter-keetfm,

Bedankt, alles werkt nu. Top!

Hi allemaal, wat betreft het pairing issue. We zijn erachter dat de afstandsbediening absoluut niet ontkoppeld of reset mag worden. Dit lijkt ervoor te zorgen dat de Bluetooth functie niet meer werkt en niet meer gekoppeld kan worden. Het probleem is verder in onderzoek. Houd de known issues lijst in de openingspost goed in de gaten.

Hi Demi!
 

Helaas zagen wij dit bericht te laat! 
kunnen we het op een andere manier oplossen? Nieuwe afstandsbediening?

Reputatie 6
Badge +2

@Haleluja_nl @SbnvDijk Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor jullie besteld, deze wordt snel opgestuurd! 

@Cliffdijk Is het allemaal gelukt? Mocht je nog een nieuwe afstandsbediening nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik stuur er dan gelijk één naar je toe. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Fuske Super om te lezen dat de input knop nu werkt! Ik help je graag bij het oplossen van de geluidsproblemen. Wil je mij hier meer over vertellen? Wil je daarnaast de volgende vragen beantwoorden?

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?​​​​​​
  •  Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?​​​​​
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

 

@Haleluja_nl @SbnvDijk Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor jullie besteld, deze wordt snel opgestuurd! 

@Cliffdijk Is het allemaal gelukt? Mocht je nog een nieuwe afstandsbediening nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik stuur er dan gelijk één naar je toe. 

 



Dank je wel! 

Reputatie 1

Hoi @Teresa van Odido,

Onanks dat de afsandsbediening niet is veronden zoals het hoort doet hij het wel.

Een nieuwe is op dit moment niet nodig,  mocht het niet meer goed functioneren dan laat ik dt weten. Bedankt en een fijne maandag

Hoi @Teresa van Odido,

Ik had sinds vandaag audiosync problemen met mijn mediabox en in een poging deze op te lossen heb ik de box een factory reset gegeven. Natuurlijk niet bedacht dat je daarna de afstandsbediening opnieuw moet koppelen wat, je raadt het al, nu niet meer lukt ☹️.

Zou je een nieuwe op willen sturen?

Reputatie 6
Badge +2

Geen zorgen, @dommel26 ik heb direct een afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Niet meer resetten hè? 😋

Hoi @Teresa van Odido,

Onanks dat de afsandsbediening niet is veronden zoals het hoort doet hij het wel.

Een nieuwe is op dit moment niet nodig,  mocht het niet meer goed functioneren dan laat ik dt weten. Bedankt en een fijne maandag

Helaas zal hij dan niet geüpdate worden dat gaat via bluetooth.

Op infrarood zetten is dus de laatste redmiddel.

@Teresa van OdidoIk heb nu 2 afstandsbedieningen liggen die niet meer met bluetooth gekoppeld kunnen worden.

Wanneer komt er een fix voor dit probleem.?

Ondertussen gebruik ik de afstandsbediening van mijn Nokia box 8000 op de Odido TV box.

 

 

Geen zorgen, @dommel26 ik heb direct een afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Niet meer resetten hè? 😋

Ja, achteraf stom. Ik had niet ontkoppelen of resetten wel gelezen maar dacht dat beide over de afstandsbediening ging en niet over de box.

@Teresa van Odido 
Ook ik heb de afstandsbediening gereset en kan daardoor geen TV meer kijken. Kan je mij een nieuwe afstandsbediening toesturen? Dank alvast.

Reputatie 2

Mijn 2 Mediaboxen werken nog steeds niet en ook geen reactie mogen ontvangen van de technische dienst (Referentienummer 68178852 van do 04/01), wordt het nu toch wel een beetje zat. 😡😡 Graag een reactie wat ik kan/moet doen. Opmerkelijk dat wel een update van afstandsbediening bij 1 van de boxen binnen kwam en werd verwerkt 🧐

Reputatie 2

Mijn 2 Mediaboxen werken nog steeds niet en ook geen reactie mogen ontvangen van de technische dienst (Referentienummer 68178852 van do 04/01), wordt het nu toch wel een beetje zat. 😡😡 Graag een reactie wat ik kan/moet doen. Opmerkelijk dat wel een update van afstandsbediening bij 1 van de boxen binnen kwam en werd verwerkt 🧐

@Demi van Odido of @Teresa van Odido heb jij een oplossing hoe ik eindelijk eens televisie kan kijken via de mediaboxen (lees mij meldingen maar eens door)

@Teresa van Odido 

Ik heb de mediabox ook gereset en kan daardoor alleen nog maar via ir de afstandsbediening gebruiken. Kan je mij misschien een nieuwe afstandsbediening toesturen? Dank alvast

Reputatie 2

@Fuske Super om te lezen dat de input knop nu werkt! Ik help je graag bij het oplossen van de geluidsproblemen. Wil je mij hier meer over vertellen? Wil je daarnaast de volgende vragen beantwoorden?

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur? Ik heb helaas geen andere apparatuur
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke? Random is het geluid weg bij verschillende zenders. 1 of meerdere keren op en neer zappen verhelpt het vaker.​​​​​​
  •  Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Sinds de overstap naar Odido vorige week
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?  Live TV kijken
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor? Random bij alle zenders
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip? Zal het nu gaan bijhoden​​​​​
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland) Nee

 

 

Reputatie 2

@Teresa van Odido  Hier de antwoorden

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur? Ik heb helaas geen andere apparatuur
  •  Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke? Random is het geluid weg bij verschillende zenders. 1 of meerdere keren op en neer zappen verhelpt het vaker.​​​​​​
  •  Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Sinds de overstap naar Odido vorige week
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?  Live TV kijken
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor? Random bij alle zenders
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip? Zal het nu gaan bijhoden​​​​​
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland) Nee

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm  het tv team is momenteel bezig met een nieuwe update waarin dit opgelost moet worden. Dit wordt momenteel nog getest. Ik durf voor nu dan ook nog niet te zeggen wanneer deze update uitgerold wordt. 

@odido123 Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je besteld! 

@HansieH Ik heb dit zojuist besproken in een tv meeting waar ook de back office in zat, maar dit lijkt op een netwerk probleem ipv met de Mediabox. Gezien je dit ook met de andere Mediabox had. De collega die het ticket voor je heeft ingediend heeft zo te zien niet alle stappen doorlopen, dus ik wil graag met je meekijken om de Mediabox aan de praat te krijgen. De back office gaf ook aan dat de oorzaak hiervoor een switch kan zijn die iets blokkeert. Heb je de Mediabox rechtstreeks bekabeld ook getest? Wat betreft de wifi, is dit ook zonder VPN? Of maak je eventueel nog gebruik van een eigen router? Probeer alles rechtstreeks op onze verbinding te testen zonder externe apparatuur. Lukt het dan wel om de systeem update te laden?

@Twan.mathijssen Ik heb ook voor jou een nieuwe afstandsbediening besteld!

@Fuske Dank je wel voor de antwoorden, zodra je de specifieke voorbeelden voor mij hebt, kunnen we dit doorzetten en goed onderzoeken. Super fijn dat je het wil bijhouden! 

Geen zorgen, @dommel26 ik heb direct een afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Niet meer resetten hè? 😋

Heb hem al binnen, dank voor de snelle service. Verbinden ging nog steeds niet heel soepel. Heb de box een paar keer opnieuw opgestart door de stroom eraf te halen voordat hij verbinding maakte met de AB.

Nu heb ik rechtsboven in de hoek van mijn scherm een groen rondje staan. Niet alleen bij de TV maar ook bij gebruik van de apps. Op andere HDMI kanalen komt het niet voor, dus het komt vanuit de box. Iemand enig idee wat dit inhoudt?

 

@Demi van Odido 

Bedankt.

Ik zal dan waarschijnlijk een nieuwe afstandsbediening nodig hebben.

Omdat er nu een bug is wil ik daar op wachten tot het probleem helemaal is opgelost.

Nu gebruik ik die van de Nokia box.

 

 

Reputatie 2

@peter-keetfm  het tv team is momenteel bezig met een nieuwe update waarin dit opgelost moet worden. Dit wordt momenteel nog getest. Ik durf voor nu dan ook nog niet te zeggen wanneer deze update uitgerold wordt. 

@odido123 Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je besteld! 

@HansieH Ik heb dit zojuist besproken in een tv meeting waar ook de back office in zat, maar dit lijkt op een netwerk probleem ipv met de Mediabox. Gezien je dit ook met de andere Mediabox had. De collega die het ticket voor je heeft ingediend heeft zo te zien niet alle stappen doorlopen, dus ik wil graag met je meekijken om de Mediabox aan de praat te krijgen. De back office gaf ook aan dat de oorzaak hiervoor een switch kan zijn die iets blokkeert. Heb je de Mediabox rechtstreeks bekabeld ook getest? Wat betreft de wifi, is dit ook zonder VPN? Of maak je eventueel nog gebruik van een eigen router? Probeer alles rechtstreeks op onze verbinding te testen zonder externe apparatuur. Lukt het dan wel om de systeem update te laden?

@Twan.mathijssen Ik heb ook voor jou een nieuwe afstandsbediening besteld!

@Fuske Dank je wel voor de antwoorden, zodra je de specifieke voorbeelden voor mij hebt, kunnen we dit doorzetten en goed onderzoeken. Super fijn dat je het wil bijhouden! 

hoi @Demi van Odido Mijn 2 mediaboxen zijn rechtstreeks aangesloten op de originele router van Odido die door de monteur bij de installatie is aangesloten op het glasvezelnetwerk. Ik heb niets veranderd en dus ook geen VPN gebruik vanaf de router. De amino boxen die ik eerst had hebben wel gewerkt. Zou graag een foto naar je willen sturen waar de mediaboxen blijven hangen, kan dit en waar dan naar toe? Stuur eventueel een mail naar mijn e-mailadres wel bekend bij Odido. Zit nu op m’n werk maar ben morgen (woensdag) vrij en thuis voor eventueel contact.

Reputatie 1

Werkt de mediabox ook met infrarood afstandsbediening?

Ik gebruik nu een all-in-one afstandsbediening voor al mijn apparaten en zou graag ook de mediabox ermee willen bedienen. Mijn afstandsbediening heeft een leer optie die het infrarood signaal van de originele afstandsbediening opvangt en die kan je dan opslaan onder een knop. Alleen lijkt de Odido afstandsbediening geen IR signaal uit te zenden. 

Weet iemand of en hoe dit werkt?



Ik krijg over 2 weken ook Odido met TV (overstap van Tweak) en ik heb op het moment ook een all-in-one-afstandsbediening (geen Logitech) die op IR werkt en die knoppen kan inleren. Ik heb vorige week het pakket ontvangen en heb al geprobeerd om de knoppen in te leren. Na een zoektocht kwam ik op dit forum. Nu heb ik het hele topic doorgelezen en gezien dat je met een bepaald trucje de Odido afstandsbediening naar IR kunt schakelen, maar dan komt ie niet meer terug. Is het misschien een idee om mij een van de teruggestuurde afstandsbedieningen toe te sturen zodat ik die op IR kan zetten (als dit al niet is gebeurd) en ik mijn all-in-one-afstandsbediening kan gebruiken? Als iemand mij ook kan vertellen waar het oog voor infrarood op de box zit zou ik daar ook blij mee zijn, want tot nu toe heb ik niets kunnen vinden.

Tot slot nog een mededeling voor Odido:

Als ik dit topic niet was tegengekomen omdat ik zocht naar een oplossing voor mijn all-in-one-afstandsbediening had ik ook nooit het bericht gelezen dat ontkoppelen van de afstandsbediening einde oefening is voor de BT functie van die afstandsbediening en was de kans niet gering dat mij dat zou zijn overkomen. Wellicht een idee om dit als waarschuwing in het pakket met de apparatuur mee te sturen (bij mij was er in elk geval niets over geschreven in de brieven die erbij zaten).

@InputUsername 

Als je Nokia box 8000 pakt met jou universele afstandsbediening werken de meeste functies van de box.

 

Reputatie 1

@InputUsername

Als je Nokia box 8000 pakt met jou universele afstandsbediening werken de meeste functies van de box.

 

Beetje jammer om geld uit te geven voor een apparaat dat ik verder niet ga gebruiken, maar bedankt voor het meedenken.

@InputUsername

Als je Nokia box 8000 pakt met jou universele afstandsbediening werken de meeste functies van de box.

 

Beetje jammer om geld uit te geven voor een apparaat dat ik verder niet ga gebruiken, maar bedankt voor het meedenken.

Je hebt een universele afstandsbediening.

Als je daar de Nokia box 8000 in kan zetten.

De infrarood commando van de Odido box is haast hetzelfde als de Nokia box.

 

Reputatie 1

Trouwens wel raar dat ik meer aan het testen ben met deze box dan (normaal) gebruiken.

Deze box is wel een mooie verbetering ten opzichte van de oude box.

Maar het probleem met de afstandsbediening had nu wel een keer opgelost mogen zijn.

Ik gebruik nu de afstandsbediening van mijn Nokia box die werkt ten minste met bluetooth en de knoppen.

Tv en soundbar aan en uit zetten en volume gaat via hdmi cec via de Odido tv box.

Ik heb nu 2 afstandsbedieningen van Odido liggen die niet juist werken.

 

 

 

 

Zou je een ab kunnen aanraden?  Ik wil namelijk de volumen van mijn AV receiver kunnen regelen.  Dit gaat niet via CEC omdat hij net te oud is. 

Ik ervaar geen probleem met de huidige - ik mis alleen een optie om een soundbar of receiver te bedienen.  Dit kun je wel doen met de mediabox van KPN in de instellingen (hier heb je 3 keuzes voor de volume knoppen - TV, mediabox, or receiver/soundbar - in plaats van 2).  

 

Reageer