Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 641 reacties
  • 47454 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

641 reacties

Reputatie 2

Oki, bedankt voor de service.

Reputatie 6
Badge +2

@Millyensandra Ik ben gelijk het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie dat er iets niet goed gaat met de internetverbinding, dit heeft ook effect op het TV signaal.

Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in de plannen. 

Reputatie 2

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?

Iemand enig idee!!

Het gebeurd nu ook dat hij tijdens een uitzending heel kort hapert.

Maakt niet uit welke zender, of op welke tijd.

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.

Het gebeurt bij mij helaas gewoon onder een programma en dan telkens na enkele minuten.

Zeer irritant.

Heb de mediabox een keer opnieuw opgestart en tot nu toe gaat het beter...ben benieuwd voor hoelang.

Reputatie 2

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Reputatie 1

De source knop zorgt er ook steeds voor dat niks meer het doet voor ik weet niet hoe lang. Kan er geen nieuwe opgestuurd worden dit schiet niet op

Reputatie 2

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 1

@Tommie van Odido het probleem lost zich niet van zelf op!!

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 

Begrijpelijk! Maar wellicht toch het vragen waard intern? 😉 Lijkt mij ook een goede test voor Odido

Reputatie 7
Badge +8

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.

Als ze 4K uitzenden weten ze dat het kan en knallen ze wellicht alles omhoog 😜

Reputatie 2

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.

@Demi van Odido,

Deze nieuwe box kan ook 4K aan. Waarom doet Odido vooralsnog dan niet mee? Ziggo en KPN doen het wel:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-ek-voetbal-in-betere-beeldkwaliteit-aanbieden-olympische-spelen-vooralsnog-niet/

Reputatie 1

@Tommie van Odido nee de HDMI zit rechtstreeks in de tv en soms decteert die Philips gewoon en dan staat het in 1 keer weer fout waardoor mijn geluid ook niet werkt. Heeft dit met dolby atmos te maken wat de Philips tv ondersteund. Ik heb bij HDMI sec ook het geluid aan dus soms doet die het wel over het internet het geluid en dan weer niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AndyDenise, Vizio is een merk van extern audio apparatuur. Heb je je tv verbonden met een soundbar of speakers? Dan zijn hun leidend namelijk en springt hij automatisch over. 

Reputatie 1

Ik stel dit in op Philips. Als dit al gaat en springt steeds terug

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

 

Reputatie 6
Badge +2

@AndyDenise Wat bedoel je precies met dat de TV op ‘vasio’ staat? Wil je hier een foto van maken en deze met mij delen? 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido  ik ben net thuis en nu staat die weer op Vizio van plaats Philips? Is hier een verklaring voor?

Hallo, ik heb nu 1 jaar Odido abonnement en nog steeds problemen met programma terugkijken terwijl nog aan het opnemen is. En daarbij ook nog problemen met de  Afstandsbediening. Reageert nergens meer op.

 

Aub graag een nieuwe afstandsbediening.

 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido  Hoi, het werkt dan wel en dan niet wat me opvalt is dat bij de bediening van de afstandsbediening bij mijn tv van plaats een Philips tv in 1 keer op vasio staatof zoiets. Ja wat ik doe is verschillend op opnieuw aan en uit. De stekker eruit. Maar dit helpt ook maar soms. Thja wat ik dan doe is zoeken naar de tv afstandsbediening helaas

Reputatie 6
Badge +2

@Fuske Dank je wel voor jouw feedback! Ik ben het met je eens dat dit moet worden opgelost. Ik kijk dan ook graag met je mee, zodat we dit voor elkaar kunnen krijgen! 

Wil je eens proberen om de Denon receiver er tussenuit te halen, werkt het dan wel? 

Mocht dit niet zo zijn, wil je dan een filmpje maken en deze sturen met mij delen in dit topic? Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! 

 

@AndyDenise Ook jou help ik graag verder, zodat je weer kunt genieten van TV kijken met het juiste volume! Bedoel je dat de volume bediening op de afstandsbediening helemaal niet werkt of af en toe? Wat doe je zelf om dit op te lossen wanneer dit opspeelt? Ik verneem het graag, ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

Reputatie 1

Zou ik van iemand van Odido een oplossing kunnen krijgen voor het geluid probleem. Ik heb vanaf januari de nieuwe mediabox maar ik kan 3/5 keer het geluid niet aanpassen dit wordt na 4 maanden wel erg vervelend vooral als het geluid ‘s morgens veel te hard staat en je kunt het niet aanpassen!

Reputatie 2

Nu aantal maanden de mediabox in gebruik...maar nog elke dag ervaar ik meerdere keren het geluidsprobleem. 

Geluid bij het zappen naar een volgende zender valt dan weg. Ook tijdens het pauzeren, doorspoelen of terugspoelen heb ik vaak daarna geen geluid meer.

De oplossing is dan om te zappen naar weer een andere zender of nog eens op en neer te spoelen en weer verder te kijken.

Ik dacht dat het inmiddels wel eens gefixt zou worden maar dus nog steeds dit probleem. 

Het is echt zéér frusterend en irritant. Voor wat tv betreft verlang ik terug naar Ziggo..... 

Voor de probleemanalyse:

Mediabox is aangesloten op een Denon receiver. (andere apparaten hebben dit probleem niet!)

Op het display van de receiver zie ik de inkomend signaalaanduidingen knipperen op het moment datik geen geluid heb.

Dit moet toch eens opgelost gaan worden.. 

 

Reageer