Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 641 reacties
  • 47466 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

641 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Mackeessie Dit komt echt doordat jouw verbinding niet stabiel is op dit moment. Het kan inderdaad dat andere apparaten nog wel verbonden zijn met het netwerk. Echter vraagt is er echt een goede, sterke, stabiele verbinding nodig voor het TV signaal. Het feit dat dit er nu niet is i.c.m. de andere apparaten die al gebruik maken van de verbinding, vind ik het niet gek dat dit niet werkt. 

Gelukkig ligt dit inmiddels bij mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit na onderzoek voor je gaan oplossen, zodat je weer optimaal kunt genieten van al onze diensten. 

Net weer een vastloper, melding:" Ethernet niet verbonden", terwijl de verbinding bedraad gewoon bestond en andere apparaten in huis  gewoon internet hadden, zowel bedraad als via WIFI. Stekker eruit  en opnieuw erin loste het probleem op. Het lijkt mij dus iets te zijn wat met de Mediabox te maken heeft en niet met signaal schommelingen of de glasvezelverbinding . Misschien beïnvloedt dat de mediabox wel, maar je zou  mogen verwachten dat hij  nadat het signaal weer goed is, doorgaat met waar hij mee bezig was. En het gebeurde met kijken naar HBO, dus niet bij gewoon TV.

Reputatie 6
Badge +2

@Chatbotdrama Dit is inderdaad bij ons bekend en hier wordt aan gewerkt! Het klopt wat @Jan Kees zegt, op die manier kun je het probleem tijdelijk verhelpen. 

@Mackeessie Ik ben direct het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker loopt in de verbinding, hierdoor valt deze steeds weg. Dit heeft natuurlijk ook invloed op het signaal naar de TV. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen jouw verbinding onderzoeken en ik weet zeker dat je binnenkort weer heerlijk TV kunt kijken! 

Draad onder grond erg lastig door zeer dikke betonnen vloer. Nu met Homeplugs aangesloten bedraad, dat werkt, nu afwachten of de storingen nog optreden. 

Helaas niet. Als het systeem bedraad geen problemen geeft moet ik onder grond een kabel doortrekken.

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

Heb je niet bij de tv een netwerkaansluiting zitten.?

 

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

 Ook niet tijdens het streamen.

Omdat problemen kunnen voorkomen als het via wifi gaat.

Bedraad blijft de beste verbinding en dat is het advies ook van de provider.

Test het eens met een netwerkkabel om het probleem via wifi uit te sluiten.

 

 

Waarom bedraad, op mijn laptop en andere WIFI aangesloten apparaten heb ik nooit problemen?

Ik probeer het wel, nu ligt er een netwerkkabel door de kamer, mijn vrouw iets minder blij…..

 

Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?

De ondertiteling wordt aangeboden door Videoland zelf.

Daar heeft Odido niks mee te maken.

Voor de andere problemen kunt u het beste de mediabox bedraad aansluiten met een netwerk kabel.

Net weer spontaan herstarten van de mediabox, midden in de Videoland app.  Begint nu irritant te worden. Wat een waardeloze ondertiteling  bij Videoland zeg, is dat middels AI?

Vanavond al 2x een situatie gehad dat het beeld stopte, melding: geen netwerkverbinding. 1x startte de mediabox opnieuw op en 2e keer startte de tv uitzending weer maar hij stond op een heel andere zender dan voor de storing. Heel vreemd.

Ik heb al eerder soortgelijke problemen gehad, en toen moest ik de box echt resetten door hem van de  stroom te halen, daarna werkte alles pas weer

Vorige week de Guidion over de vloer gehad ivm dit soort klachten. Hij zei dat het aan de mediabox moet liggen dus hij heeft een nieuwe besteld, maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik kan nergens zien dat hij besteld is.

Reputatie 2

Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?

Dit heb ik ook al enkele keren ervaren. In eerste instantie denk je dat het aan je signaal ligt.

Bij mij was het probleem echter opgelost door de box geheel van stroom te halen en na 1 minuut weer aan te sluiten.

Lijkt er op dat er op de achtergrond iets crashed, misschien bij veelvuldig app gebruik en door hard te resetten was het bij ons elke keer opgelost.

Ik ervaar sinds vorige week problemen met tv kijken. Het beeld valt uit en het geluid valt weg om vervolgens kort daarna weer aan te gaan. zowel met tv kijken als met radio via de tv. Volgens mij ligt het niet aan mijn internetverbinding want ik kan wel ongestoord Netflix en andere streamingdiensten bekijken. 

zijn deze problemen bekend?

Reputatie 6
Badge +2

@Smai Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je straks weer ongestoord kunt streamen! 😊

Ik ben meteen een kijkje gaan nemen naar jouw verbinding. Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat, waardoor de verbinding wegvalt. Ik vermoed dat hier ook de problemen met het streamen vandaan komen. 

Om dit gelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Wij hebben exact hetzelfde probleem als Mackeessie. Regelmatig de melding in beeld dat de WiFi verbinding is verbroken, terwijl de WiFi wel als verbonden staat. Hierdoor kunnen we niet casten naar de mediabox vanaf onze telefoon. 

Onze mediabox hebben we begin maart ontvangen, dus ik ga ervan uit dat wij wel al de nieuwe versie hebben. 

Voorheen werkte het wel trouwens. 

Reputatie 6
Badge +2

@Netizen Wat ben ik blij om te lezen dat de afstandsbediening is gekoppeld en dat je de TV nu heerlijk kunt bedienen vanaf de bank! 😊

Ze zeggen niet voor niets dat een wandeling wonderen verricht, dank je wel voor het delen van jouw positieve tip! 

Het koppelen van de afstandsbediening lukte niet, enorm veel dingen lopen proberen, websites en ik weet niet wat.

 

Toen ging ik de hond uit laten en toen ik terug kwam wilde ik verder kijken naar een eventuele oplossing; dit bleek niet nodig de afstandsbediening werkt “ineens” en ik kan dus mijn tv uit zetten terwijl ik lekker op de bank kan blijven zitten. Pak van mijn hart :)

 

Wie weet dat het iemand anders helpt : als het koppelen niet lukt gewoon een uurtje wachten.

 Vind het knap dat er een monteur is langsgekomen terwijl ik niet thuis was. Dus krijg ii

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

De monteur is langs geweest en kon niks vreemds vinden. Hij heeft een nieuw TV kastje besteld omdat bij een verbroken verbinding van de TVbox er niet opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt kon worden en de WIFI wel goed werkte.Stroom eraf halen ( resetten?) was dan de oplossing. Het is een ouder kastje, nog van T-Mobile, volgens de monteur. Ik ben benieuwd 

Hallo,

Gisteren heb ik een storing gemeld voor de tv box, Ik kreeg even beeld, dan springt de tv weer op zwart, dan komt er weer even beeld, ect. Gisteren over gebeld, en ook al eerder en ik zou binnen 3 dagen worden teruggebeld. Kreeg net een mailtje met als inhoud: “ Na onderzoek blijkt dat er sprake is van een algemene storing op het netwerk. We werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.“ 

Zie nergens op de site dat er een algemene storing is. Is dat bekend bij u en geld deze storing dan ook in de regio Eindhoven? Als ik via de app kijk die ik op mijn Apple TV heb geïnstalleerd heb ik dat probleem niet. 

Reputatie 6
Badge +2

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Dan moet ik onder de grond een kabel trekken, dus liever niet.

Maar ik dacht zelf aan het resetten van modem en WIFI plus punt. Of heeft dat geen zin.

Reputatie 7
Badge +9

Is er een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten @Mackeessie? Niet bedraad op je wifipunt maar op het modem. 

Sinds kort wil de TV box soms bij het aanzetten geen verbinding maken omdat er geen verbinding is met internet. Ik moet dan de stekker eruit halen en opnieuw opstarten en inloggen en dan werkt het weer. Overigens is de internet verbinding  dan met mijn laptop en iPad nog prima . Ook krijgen we zo nu en dan tijdens tv kijken de melding dat de internetverbinding is verbroken, die melding verdwijnt dan weer snel.

Kan ik wat doen om deze problemen te voorkomen?

De TV box heeft via WIFI ( plus) verbinding met internet. Signaal sterkte is geen probleem.

Reageer