Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 641 reacties
  • 47456 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

641 reacties

@Tommie van Odido

Life is too short to for Odido.

Ik wacht al 14 dagen op antwoord op mijn melding , omdat mijn leven nog kort is stap ik toch maar over naar KPN de kabel ligt nu in de straat.

Allen bedankt voor de snelle reacties.

Reputatie 7
Badge +9

Nog niet @Jan.lohman, maar zodra er meer bekend is zullen we het in dit topic laten weten! 

@Ishana van Odido Is er al bekend wanneer er een update uitgaat komen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @AndyDenise, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Zou je het willen verduidelijken? Bedankt! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan.lohman, zeker! Het is op dit moment in onderzoek. Zodra we meer informatie hebben, zullen we het direct laten weten! Groetjes, Ishana

Komt erin de update ook een volume gelijktrekken van tv en radio? Het is iedere keer weer harder zetten vanaf de radio, en als je van tv naar radio gaat schrik je je wilt van de disco. 

 

Groet Jan 

Reputatie 1

Ik heb nog steeds het probleem dat de geluidsnormen doet werkt! Ik heb dan van plaats een Philips tv een vaio of zoiets. Was dit al opgelost het geluid gedeelte?

Reputatie 1

Ik zou ook graag de nieuwe mediabox willen, mag ik bij jou een verzoek doen @Tommie van Odido ?

Thanks! 😊

 

 

Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.

 

Dit heeft de “oude” mediabox ook. Start standaard in stereo op, even zappen naar een andere zender en het werkt weer in DD. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@NickLitening Ik wil je echt graag vertellen wanneer dit zal zijn, maar op dit moment is dit nog niet bekend. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s van het TV Team druk bezig zijn met het onderzoek, er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik wil je heel erg bedanken voor je geduld!

Reputatie 1

Hoi Odido,

Weten jullie misschien al wanneer de update wordt uitgerold die problemen oplost met het zwarte scherm tussen programma’s in en de problemen met opnames terugkijken wanneer de opname nog bezig is?

Deze vraag omdat er al sinds 20 maart 2024 in het oranje vak “belangrijkste known issues” staat dat de problemen worden opgelost in de volgende update van de Mediabox.

Reputatie 2

Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.

Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Deze probleem is bij mij ook de laatste tijd aanwezig maar dan helemaal geen geluid ook wanneer ik een app Netflix , Disney of een andere afsluit.

Hoi Tommy van Odido,

Met de Pasen had ik 2x pech ,beide afstandsbedieningen voor mijn 2 boxen deden het niet meer ,

Beide ab opnieuw geprobeerd te koppelen met de boxen maar helaas niet gelukt.

Kan jij mij 2x een nieuwe ab opsturen en alvast bedankt. 

Reputatie 2

Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @advanoirschot. Ik heb je twee nieuwe Mediaboxen opgestuurd! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en als ze verzonden zijn kun je de zending volen in Mijn Odido. 

Graag beide boxen omruilen thx Tommie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @advanoirschot, ik stuur je hem dolgraag op. Alleen zie ik dat je twee TV Boxen hebt, wil je dat ik ze allebei omruil voor de nieuwe Mediabox? Dan zal ik het meteen voor je in gang zetten! 

hoi @Tommie van Odido, graag ontvang ik ook graag een nieuwe tv media box.

Reputatie 2

Nu een tijdje met de box aan het spelen en ik merk dat deze qua opnames niet zo heel intelligent is helaas.

Serie opnames ingesteld voor enkele programma's bijvoorbeeld op 24 Kitchen.
Afleveringen worden gewoon netjes opgenomen, dat is het probleem niet.

Maar als ik de aflevering gekeken heb en daarna verwijderd staat de volgende dag vrolijk de herhaling weer opgenomen in de lijst. 

Kan de serie linking / opname registratie niet even iets slimmer worden zodat de herhalingen niet meer opgenomen worden?

Reputatie 2

Begin de beruchte “zwarte flitsen” toch wel behoorlijk zat te worden.

Zitten tegenwoordig flitsen van ~5seconden bij als ik nieuws aan het kijken ben.
En dan niet tijdens de reclame, maar gewoon door de uitzending heen.

Is dit echt niet iets wat eens gefixed kan worden.

Helaas,besteld en hier zie ik pas bovenaan wat de aansluitingen zijn, geen 3,5 mm jackplug voor audio, wat de vorige wel had en geen zin om een HDMi apparaat of omzetter te kopen dus retour, maar dat gaat ook niet zo makkelijk, de oude box was al afgezegd voordat ik de nieuwe in huis had en moest veel moeite doen om het weer te actualizeren...Dat moet toch makkelijker kunnen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ben1953, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het gisteren in gang gezet is, excuses voor de vertraging. Je zult je afstandsbediening zo snel mogelijk ontvangen! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Goedemiddag

ik heb verleden week vrijdag een medewerker aan de lijn gehad om te vertellen dat mijn afstandsbediening niet werkt ik maakte de doos open waar de mediabox inzat en zag de afstandsbediening knipperen na alles uitgepakt te hebben zag ik dat er gebruikerssporen op de afstandsbediening zaten ,ik heb hem geprobeerd te koppelen maar dat lukt op geen enkel manier hij kan de bluetooth niet vinden van de afstandsbediening ,nu zou hij mij een nieuwe toesturen maar ben al een week verder en nog niets ontvangen mijn vraag komt hij nog???

@Teresa van Odido

Het is wel mogelijk om infrarood uit te schakelen.

Dat kan via ontwikkelaars menu.

Het is niet de bedoeling dat een gebruiker hiermee aan de slag gaat.

Daarom plaats ik hier geen handeling hoe.

@Jan.lohman Mijn advies klein stukje isolatie tape. (Verkrijgbaar bij Gamma)

 

Dit is gelukt 😀 scheelt een stuk plakband wat ik ook al niet zo mooi vind. 

Reputatie 6
Badge +2

@Laeyon Ik heb zojuist gereageerd in jouw andere topic: Waarom is de 4k TV box zo traag? | Odido community

Spreek ik je daar verder? 

Reageer