Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 640 reacties
  • 46982 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

640 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AndyDenise, Vizio is een merk van extern audio apparatuur. Heb je je tv verbonden met een soundbar of speakers? Dan zijn hun leidend namelijk en springt hij automatisch over. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido nee de HDMI zit rechtstreeks in de tv en soms decteert die Philips gewoon en dan staat het in 1 keer weer fout waardoor mijn geluid ook niet werkt. Heeft dit met dolby atmos te maken wat de Philips tv ondersteund. Ik heb bij HDMI sec ook het geluid aan dus soms doet die het wel over het internet het geluid en dan weer niet

@Demi van Odido,

Deze nieuwe box kan ook 4K aan. Waarom doet Odido vooralsnog dan niet mee? Ziggo en KPN doen het wel:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-ek-voetbal-in-betere-beeldkwaliteit-aanbieden-olympische-spelen-vooralsnog-niet/

Reputatie 2

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.

Waarom nu al 4K ?

Laat ze eerst de bitrate van de 1080p stream eens omhoog gooien zodat er een stuk minder ruis in het beeld zit. Het is te doen momenteel, maar het kan zoveel beter.

Als ze 4K uitzenden weten ze dat het kan en knallen ze wellicht alles omhoog 😜

Reputatie 7
Badge +8

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 

@Dave670 Dat is zeker een goede vraag! Ik vermoed dat dit zeker nog komt, maar op dit moment zijn er voornamelijk eerst nog andere zaken die lopen waar aan gewerkt wordt om de Mediabox te verbeteren. 

Begrijpelijk! Maar wellicht toch het vragen waard intern? 😉 Lijkt mij ook een goede test voor Odido

Reputatie 1

@Tommie van Odido het probleem lost zich niet van zelf op!!

Reputatie 2

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 1

De source knop zorgt er ook steeds voor dat niks meer het doet voor ik weet niet hoe lang. Kan er geen nieuwe opgestuurd worden dit schiet niet op

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Reputatie 2

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.

Ik heb sinds kort de mediabox, maar sinds vanavond gaat hij regelmatig een paar seconden op zwart en gaat dan weer verder…

Is daar een oplossing voor?

Dit is een berucht probleem wat ze niet opgelost krijgen tot op heden.

Elke keer als er een nieuw programma begint in de gids, dan krijg je een zwarte flits door het beeld.

Afhankelijk van de ping in je netwerk kan dit een fractie van een seconde zijn maar soms ook wel 5 seconden duren.

Vooral heel erg merkbaar in de ochtend of tegen 18:00 in de avond met de reeks, nieuws/weerbericht/etc. Dan heb je achter elkaar die ^%#@ flitsen.

Het gebeurt bij mij helaas gewoon onder een programma en dan telkens na enkele minuten.

Zeer irritant.

Heb de mediabox een keer opnieuw opgestart en tot nu toe gaat het beter...ben benieuwd voor hoelang.

Reputatie 2

Hallo, ik heb de laatste dagen steeds het probleem dat tijdens het tv kijken het beeld bevriest. 

Ik kan dit alleen verhelpen door de tv uit een weer aan te zetten. 

Is hier een oplossing voor?

Iemand enig idee!!

Het gebeurd nu ook dat hij tijdens een uitzending heel kort hapert.

Maakt niet uit welke zender, of op welke tijd.

Reputatie 6
Badge +2

@Millyensandra Ik ben gelijk het systeem ingedoken om met je mee te kijken! Ik zie dat er iets niet goed gaat met de internetverbinding, dit heeft ook effect op het TV signaal.

Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in de plannen. 

Reputatie 2

Oki, bedankt voor de service.

Dat “geknipperde beeld” gebeurt bij het starten van een nieuw tv-programma volgens de gids. Soms gebeurt dat tijdens een uitzending omdat een programma nog bezig is. Ik heb dit ook. En soms gebeurt dit samen met een rode foutmelding. 

Eerlijk gezegd vind ik dit een hoge prio issue. Niet zo hoog dat acuut een oplossing moet komen maar kan wel met een tijdelijke update worden opgelost denk ik. Het is een zichtbaar probleem...

Uit de TS lees ik dat dit probleem wordt opgelost met de volgende update. De laatste update was 20/3 . Wanneer is deze update gepland voor uitrol?

Reputatie 7
Badge +9

Ze zijn druk bezig met de nieuwe update @robertpnl! Wanneer die uit zal komen weet ik op dit moment nog niet. Hopelijk krijgen we hier snel wat meer informatie over! 

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 

Een smart TV zonder Android of Google TV waarop de Odido TV app kan werken.

Ook Apple TV kastje kan een oplossing zijn.

Je kunt naar Kpn maar daar krijg (huur) je ook een Android TV box.

 

wat een drama dat tv kastje , continu uitvallen , regelmatig 3 keer herstarten voordat je beeld hebt , geen geluid bij tv, vastlopen en onderin de balk kwijt . Waarom ben ik in hemelsnaam ooit overgestapt naar jullie ik kan werkelijk geen 1 reden meer bedenken…………...wat een ongelooflijke rommel zeg. 

Modem is echt bagger 
Tv kastjes echt slechte kwaliteit tot nauwelijks werken . Gaan jullie alle klanten hiervoor compenseren ivm het niet opleveren van werkende diensten ? 

Reputatie 3

Dat “geknipperde beeld” gebeurt bij het starten van een nieuw tv-programma volgens de gids. Soms gebeurt dat tijdens een uitzending omdat een programma nog bezig is. Ik heb dit ook. En soms gebeurt dit samen met een rode foutmelding. 

Eerlijk gezegd vind ik dit een hoge prio issue. Niet zo hoog dat acuut een oplossing moet komen maar kan wel met een tijdelijke update worden opgelost denk ik. Het is een zichtbaar probleem...

Uit de TS lees ik dat dit probleem wordt opgelost met de volgende update. De laatste update was 20/3 . Wanneer is deze update gepland voor uitrol?

 

Net zo irritant als steeds geen geluid wanneer je de box aanzet en ook een bekend issue is.

We zijn 2 maanden verder en nog geen update. Dit soort issues moet gewoon met een hotfix opgelost worden. Advies aan odido plan een maandelijkse update ronde met bugfixes en eventuele verbeteringen. Updates gaan nu te traag en geeft veel irritatie.

Denk dat het tijd voor massale oproep wordt om compensatie te krijgen . 

Wij geen abbonments kosten meer totdat de problemen opgelost zijn. 
Zo niet stoppen met betalen van de facturen ivm niet nakomen van contract voorwaarden van Odido , Ze leveren tenslotte geen werkende diensten dat houd in de rechtbank nog geen 5 seconden stand. Vind het werkelijk te belachelijk voor woorden hoeveel klachten er over deze hardware zijn. en dan bij alles standaard antwoord we wachten op update……….

Reputatie 4

Het is ontzettend regiogebonden of iemand problemen met internet danwel tv heeft.

 

Ikzelf heb op een zeer grote landelijke storing (ik meen ergens eind 2015 / 2016) na zo goed als geen storingen.

 

Ik moet daarbij wel zeggen dat de destijds geleverde Draytek een - voor mij te grote - beperking was; maar sinds dat ik een eigen - na een paar andere merken / modellen - OPNsense router gebruik dat het gewoon ontzettend stabiel werkt.

 

Ik gebruik zo min mogelijk WiFi, dat maakt waarschijnlijk ook een groot verschil. 

 

Nb; het is niet zo dat ik iedereen aanraad om een eigen router neer te zetten, je moet wel weten wat je doet. 

Het is ontzettend regiogebonden of iemand problemen met internet danwel tv heeft.

 

Ikzelf heb op een zeer grote landelijke storing (ik meen ergens eind 2015 / 2016) na zo goed als geen storingen.

 

Ik moet daarbij wel zeggen dat de destijds geleverde Draytek een - voor mij te grote - beperking was; maar sinds dat ik een eigen - na een paar andere merken / modellen - OPNsense router gebruik dat het gewoon ontzettend stabiel werkt.

 

Ik gebruik zo min mogelijk WiFi, dat maakt waarschijnlijk ook een groot verschil. 

 

Nb; het is niet zo dat ik iedereen aanraad om een eigen router neer te zetten, je moet wel weten wat je doet. 




De problemen met de tv kastjes zijn echt firmware problemen , gewoon slechte hardware waarvan de ontwikkeling niet af is . Dat is echt een landelijk probleem.   

Reageer