Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 614 reacties
  • 45255 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

614 reacties

Ik overweeg over te stappen naar Odido en dus ook de mediabox te gebruiken. Wat ik niet helemaal duidelijk terug kan vinden of het mogelijk is om een opname al door te spoelen voordat het programma klaar is. Specifiek natuurlijk voor de commerciële zenders waarbij doorspoelen niet wordt toegestaan. Deze optie heeft KPN in ieder geval wel - bij Delta was in het in ieder geval in het verleden niet mogelijk. Wat mij betreft een harde eis namelijk om over te stappen.

Dat kan gewoon bij Odido! Speelt nog wel een bug dat de box kan vastlopen tijdens opnemen. Reboot is de enige oplossing.

@Chantal00  Super leuk om te lezen dat je geïnteresseerd ben in onze nieuwe Mediabox! Ik zie dat het is gelukt om deze te bestellen. Echter bleef deze hangen in het systeem. Ik heb dit nu in orde gemaakt. Je ontvangt de Mediabox binnen twee tot vijf werkdagen.

 

@Gerpo  Ik zorg graag voor een werkende oplossing! Ik ben gelijk het systeem ingedoken om het modem en de Mediabox uit te lezen. Gelukkig ziet de verbinding er goed uit! Wil je de Mediabox eens op de volgende manier een herstart geven? Ik weet zeker dat dit voor verbetering zal zorgen!

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.

 

  1. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
  2. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.

Oké gaan we dat eens proberen.

Hoi allemaal,

 

Ik heb ook sinds kort de nieuwe box.. 

Ik merk wel dat deze het zelfde signaal heeft als de afstandbediening van een led kaars van de Action 🤣

Als ik die aanzet zie ik at de tv naar kanaal 9 gaat, ook de radio gaat naar 9 🤣

 

Kunnen jullie hier iets mee?

Ook ik heb het logo helemaal uitgelijnd naar rechts bijna buiten beeld. 

Ja ik heb problemen met een plotseling verdwijnend geluid dat niet meer terugkomt en dan ruil ik de nieuwe mediabox om en heb ik weer (tijdelijk) geluid. Wat is dat toch dat zoveel mensen daarmee tobben? 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dank je wel voor je feedback! 

Bedoel je dat als je gebruik maakt van de afstandsbediening van de Mediabox deze ook jouw aparte radio bediend? 

@Michael37 Goed dat je dit meldt, dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je het volgende eens proberen? 

Ga naar Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, wil je dan dit proberen?

 Ga naar Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Mocht dit niet de oplossing zijn dan sta ik natuurlijk klaar om verder te helpen! 

@Teresa van Odido 

Ik bedoel meer als ik de odidobox aan heb staan op tv of radio stand dat als ik dan savonds de led kaarsjes aan doe met de afstandbediening van die kaarsjes de ontvanger daar op reageerde met het getal 9 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dat is inderdaad vreemd. Je hebt de afstandsbediening van de LED kaarsjes niet zelf aan de Mediabox gekoppeld toch? 

Wil je eens in de instellingen kijken of deze er wel tussen staat? Je vind dit onder Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Afstandsbedieningen en accessoires. Op die manier kun je de afstandsbediening dan loskoppelen. 

Hoi @Teresa van Odido deze is niet gekoppeld aan de mediabox, dat had ik net gecontroleerd. Vind het wel apart nog nooit meegemaakt. 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dank je wel voor het nakijken! Wil je hier filmpje van maken en deze delen middels een WeTrafser link? 

@Jan.lohman

Waarschijnlijk heeft de led kaarsen afstandsbediening dezelfde “code” als de afstandsbediening van de Odido box.

Omdat led kaarsen meestal via infrarood werken zou U de kaarsen op een ander plekje neer kunnen zetten.

De Odido TV box reageert namelijk ook op infrarood.

Zodat het infrarood signaal van de kaarsen afstandsbediening niet de Odido TV box kan bereiken.

Of de Odido TV box in een dichte kast plaatsen zodat deze alleen via bluetooth bediend kan worden.

Of iets voor zetten de infrarood ontvanger zit hier achter.

 

 

@Jan.lohman Dank je wel voor het nakijken! Wil je hier filmpje van maken en deze delen middels een WeTrafser link? 

Hierbij de link @Teresa van Odido  https://we.tl/t-keiQZ2CjVl

@Jan.lohman

Waarschijnlijk heeft de led kaarsen afstandsbediening dezelfde “code” als de afstandsbediening van de Odido box.

Omdat led kaarsen meestal via infrarood werken zou U de kaarsen op een ander plekje neer kunnen zetten.

De Odido TV box reageert namelijk ook op infrarood.

Zodat het infrarood signaal van de kaarsen afstandsbediening niet de Odido TV box kan bereiken.

Of de Odido TV box in een dichte kast plaatsen zodat deze alleen via bluetooth bediend kan worden.

Of iets voor zetten de infrarood ontvanger zit hier achter.

 

 

@peter-keetfm 

Dank voor de tip, maar vind je het zelf ook niet raar dat ik de kaars dan aar ergens anders moet gaan verzetten of de box dichtbouwen?

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman

Waarschijnlijk heeft de led kaarsen afstandsbediening dezelfde “code” als de afstandsbediening van de Odido box.

Omdat led kaarsen meestal via infrarood werken zou U de kaarsen op een ander plekje neer kunnen zetten.

De Odido TV box reageert namelijk ook op infrarood.

Zodat het infrarood signaal van de kaarsen afstandsbediening niet de Odido TV box kan bereiken.

Of de Odido TV box in een dichte kast plaatsen zodat deze alleen via bluetooth bediend kan worden.

Of iets voor zetten de infrarood ontvanger zit hier achter.

 

 

@Jan.lohman Dank je wel voor het filmpje! Ik heb inmiddels ook antwoord van het TV Team en dat komt overeen met de uitleg van @peter-keetfm. Hier kunnen wij niet veel aan veranderen. Wellicht is het toch idee om de kaarsen of de Mediabox te verplaatsen?

@Jan.lohman 

Het kan voorkomen dat apparatuur op elkaar kan reageren.

Dan is het signaal hetzelfde.

In dit geval infrarood.

Hier is helaas niks aan te doen.

Je zal iets kleins zwart er voor kunnen  zetten.

Een stukje zwart isolatie tape werkt ook.

 

@Teresa van Odido 

Het is wel mogelijk om infrarood uit te schakelen.

Dat kan via ontwikkelaars menu.

Het is niet de bedoeling dat een gebruiker hiermee aan de slag gaat.

Daarom plaats ik hier geen handeling hoe.

@Jan.lohman Mijn advies klein stukje isolatie tape. (Verkrijgbaar bij Gamma)

 

Waarom is de mediabox zo traag?

Letterlijk alles gaat langzaam, en soms word het scherm zwart voor 0,5 seconden… als ik op Twitch een livestream kijk is dit om de 30 seconden.

 

Had ook een topic gemaakt hierover, maar dacht ik plaats het hier ook, misschien hebben mensen hier er ook last van.

Reputatie 6
Badge +2

@Laeyon Ik heb zojuist gereageerd in jouw andere topic: Waarom is de 4k TV box zo traag? | Odido community

Spreek ik je daar verder? 

@Teresa van Odido

Het is wel mogelijk om infrarood uit te schakelen.

Dat kan via ontwikkelaars menu.

Het is niet de bedoeling dat een gebruiker hiermee aan de slag gaat.

Daarom plaats ik hier geen handeling hoe.

@Jan.lohman Mijn advies klein stukje isolatie tape. (Verkrijgbaar bij Gamma)

 

Dit is gelukt 😀 scheelt een stuk plakband wat ik ook al niet zo mooi vind. 

Reputatie 2

Goedemiddag

ik heb verleden week vrijdag een medewerker aan de lijn gehad om te vertellen dat mijn afstandsbediening niet werkt ik maakte de doos open waar de mediabox inzat en zag de afstandsbediening knipperen na alles uitgepakt te hebben zag ik dat er gebruikerssporen op de afstandsbediening zaten ,ik heb hem geprobeerd te koppelen maar dat lukt op geen enkel manier hij kan de bluetooth niet vinden van de afstandsbediening ,nu zou hij mij een nieuwe toesturen maar ben al een week verder en nog niets ontvangen mijn vraag komt hij nog???

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ben1953, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het gisteren in gang gezet is, excuses voor de vertraging. Je zult je afstandsbediening zo snel mogelijk ontvangen! Groetjes, Ishana

Helaas,besteld en hier zie ik pas bovenaan wat de aansluitingen zijn, geen 3,5 mm jackplug voor audio, wat de vorige wel had en geen zin om een HDMi apparaat of omzetter te kopen dus retour, maar dat gaat ook niet zo makkelijk, de oude box was al afgezegd voordat ik de nieuwe in huis had en moest veel moeite doen om het weer te actualizeren...Dat moet toch makkelijker kunnen.

Reputatie 2

Begin de beruchte “zwarte flitsen” toch wel behoorlijk zat te worden.

Zitten tegenwoordig flitsen van ~5seconden bij als ik nieuws aan het kijken ben.
En dan niet tijdens de reclame, maar gewoon door de uitzending heen.

Is dit echt niet iets wat eens gefixed kan worden.

Reputatie 2

Nu een tijdje met de box aan het spelen en ik merk dat deze qua opnames niet zo heel intelligent is helaas.

Serie opnames ingesteld voor enkele programma's bijvoorbeeld op 24 Kitchen.
Afleveringen worden gewoon netjes opgenomen, dat is het probleem niet.

Maar als ik de aflevering gekeken heb en daarna verwijderd staat de volgende dag vrolijk de herhaling weer opgenomen in de lijst. 

Kan de serie linking / opname registratie niet even iets slimmer worden zodat de herhalingen niet meer opgenomen worden?

hoi @Tommie van Odido, graag ontvang ik ook graag een nieuwe tv media box.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @advanoirschot, ik stuur je hem dolgraag op. Alleen zie ik dat je twee TV Boxen hebt, wil je dat ik ze allebei omruil voor de nieuwe Mediabox? Dan zal ik het meteen voor je in gang zetten! 

Reageer