Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 614 reacties
  • 45256 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

614 reacties

Graag beide boxen omruilen thx Tommie

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @advanoirschot. Ik heb je twee nieuwe Mediaboxen opgestuurd! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en als ze verzonden zijn kun je de zending volen in Mijn Odido. 

Reputatie 2

Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Hoi Tommy van Odido,

Met de Pasen had ik 2x pech ,beide afstandsbedieningen voor mijn 2 boxen deden het niet meer ,

Beide ab opnieuw geprobeerd te koppelen met de boxen maar helaas niet gelukt.

Kan jij mij 2x een nieuwe ab opsturen en alvast bedankt. 

Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Deze probleem is bij mij ook de laatste tijd aanwezig maar dan helemaal geen geluid ook wanneer ik een app Netflix , Disney of een andere afsluit.

Reputatie 2

Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.

Reputatie 1

Hoi Odido,

Weten jullie misschien al wanneer de update wordt uitgerold die problemen oplost met het zwarte scherm tussen programma’s in en de problemen met opnames terugkijken wanneer de opname nog bezig is?

Deze vraag omdat er al sinds 20 maart 2024 in het oranje vak “belangrijkste known issues” staat dat de problemen worden opgelost in de volgende update van de Mediabox.

Reputatie 6
Badge +2

@NickLitening Ik wil je echt graag vertellen wanneer dit zal zijn, maar op dit moment is dit nog niet bekend. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s van het TV Team druk bezig zijn met het onderzoek, er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik wil je heel erg bedanken voor je geduld!

Reputatie 1

Ik zou ook graag de nieuwe mediabox willen, mag ik bij jou een verzoek doen @Tommie van Odido ?

Thanks! 😊

 

 

Ik heb de audio van de box op "pass-through” staan om de juiste kwaliteit bij de juiste zender te krijgen, i.e. Stereo op stereo zenders en DD+ op DD+ etc.

Nu merk ik alleen de laatste tijd dat bij diverse zenders vrij veel ‘moeite’ gedaan moet worden om de DD+ audio stream te krijgen.

Bij het aanzetten van de box staat deze bij ons meestal op RTL4 als laatste zender.

In de ochtend bij het opstarten wordt door de box dan automatisch het stereo kanaal geselecteerd (dit terwijl er een DD+ kanaal beschikbaar is).
Dit is te verhelpen door even te zappen naar een andere  zender, een paar seconden te wachten en dan terug te zappen. Box moet het kanaal dan opnieuw inladen.

Echter gaat dit nog lang niet altijd lekker, heel vaak wordt toch weer het Stereo kanaal of het gewone Dobly kanaal gepakt.

Meestal moet er wel een keer of 5 a 6 gezapt worden voordat het DD+ kanaal eindelijk gepakt wordt.

Ik vermoed dat het te lang duurt voordat de box een reactie van de server krijgt op zijn audio verzoek en dan automatisch naar het mindere kanaal gaat. Zou het een optie zijn om die timeout iets langer te maken? Dan kan het misschien een seconde langer duren voordat je geluid hebt, maar dan heb je tenminste wel het kanaal met de beste kwaliteit te pakken.

 

Dit heeft de “oude” mediabox ook. Start standaard in stereo op, even zappen naar een andere zender en het werkt weer in DD. 

 

Reputatie 1

Ik heb nog steeds het probleem dat de geluidsnormen doet werkt! Ik heb dan van plaats een Philips tv een vaio of zoiets. Was dit al opgelost het geluid gedeelte?

Komt erin de update ook een volume gelijktrekken van tv en radio? Het is iedere keer weer harder zetten vanaf de radio, en als je van tv naar radio gaat schrik je je wilt van de disco. 

 

Groet Jan 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan.lohman, zeker! Het is op dit moment in onderzoek. Zodra we meer informatie hebben, zullen we het direct laten weten! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @AndyDenise, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Zou je het willen verduidelijken? Bedankt! 😊 Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Is er al bekend wanneer er een update uitgaat komen?

Reputatie 7
Badge +9

Nog niet @Jan.lohman, maar zodra er meer bekend is zullen we het in dit topic laten weten! 

@Tommie van Odido

Life is too short to for Odido.

Ik wacht al 14 dagen op antwoord op mijn melding , omdat mijn leven nog kort is stap ik toch maar over naar KPN de kabel ligt nu in de straat.

Allen bedankt voor de snelle reacties.

Sinds kort wil de TV box soms bij het aanzetten geen verbinding maken omdat er geen verbinding is met internet. Ik moet dan de stekker eruit halen en opnieuw opstarten en inloggen en dan werkt het weer. Overigens is de internet verbinding  dan met mijn laptop en iPad nog prima . Ook krijgen we zo nu en dan tijdens tv kijken de melding dat de internetverbinding is verbroken, die melding verdwijnt dan weer snel.

Kan ik wat doen om deze problemen te voorkomen?

De TV box heeft via WIFI ( plus) verbinding met internet. Signaal sterkte is geen probleem.

Reputatie 7
Badge +9

Is er een mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten @Mackeessie? Niet bedraad op je wifipunt maar op het modem. 

Dan moet ik onder de grond een kabel trekken, dus liever niet.

Maar ik dacht zelf aan het resetten van modem en WIFI plus punt. Of heeft dat geen zin.

Reputatie 6
Badge +2

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Hallo,

Gisteren heb ik een storing gemeld voor de tv box, Ik kreeg even beeld, dan springt de tv weer op zwart, dan komt er weer even beeld, ect. Gisteren over gebeld, en ook al eerder en ik zou binnen 3 dagen worden teruggebeld. Kreeg net een mailtje met als inhoud: “ Na onderzoek blijkt dat er sprake is van een algemene storing op het netwerk. We werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.“ 

Zie nergens op de site dat er een algemene storing is. Is dat bekend bij u en geld deze storing dan ook in de regio Eindhoven? Als ik via de app kijk die ik op mijn Apple TV heb geïnstalleerd heb ik dat probleem niet. 

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

De monteur is langs geweest en kon niks vreemds vinden. Hij heeft een nieuw TV kastje besteld omdat bij een verbroken verbinding van de TVbox er niet opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt kon worden en de WIFI wel goed werkte.Stroom eraf halen ( resetten?) was dan de oplossing. Het is een ouder kastje, nog van T-Mobile, volgens de monteur. Ik ben benieuwd 

 Vind het knap dat er een monteur is langsgekomen terwijl ik niet thuis was. Dus krijg ii

Het koppelen van de afstandsbediening lukte niet, enorm veel dingen lopen proberen, websites en ik weet niet wat.

 

Toen ging ik de hond uit laten en toen ik terug kwam wilde ik verder kijken naar een eventuele oplossing; dit bleek niet nodig de afstandsbediening werkt “ineens” en ik kan dus mijn tv uit zetten terwijl ik lekker op de bank kan blijven zitten. Pak van mijn hart :)

 

Wie weet dat het iemand anders helpt : als het koppelen niet lukt gewoon een uurtje wachten.

Reputatie 6
Badge +2

@Netizen Wat ben ik blij om te lezen dat de afstandsbediening is gekoppeld en dat je de TV nu heerlijk kunt bedienen vanaf de bank! 😊

Ze zeggen niet voor niets dat een wandeling wonderen verricht, dank je wel voor het delen van jouw positieve tip! 

Reageer