Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 644 reacties
  • 47725 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

644 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@soepkip67 Dank je wel voor het laten weten en het testen! Ik heb een update geplaatst in de issuelijst in de openingspost.

Helaas na instaleren van de nieuwe media box de afstandsbediening ook geprobeerd te koppelen aan mijn tv wat niet best ging in plaats dat ik het op de tv ongedaan maakte heb ik hem blijkbaar ontkoppeld op de box zelf met als resultaat dat ik er niet meer inkom. :-(

Eerst denk je nog ik voer een reset uit naar fabriek instellingen wat meestal de problemen oplost maar dit had ook geen resultaat, wel kwam ik in een safe recovery modus terecht waar ik geen verstand van heb dus ben daar ook niet verder in gegaan,

Het gekke is dat mijn tv de afstandsbediening wel herkent en connect maar ergens gaat het mis in het zoeken/pairen vanuit de box zelf.

Na contact met Odidio medewerkster is mij een nieuwe afstandsbediening toegezegd is deze al onderweg?

Goede les geleerd door volgende keer eerst even te  kijken op community voordat ik de problemen zelf probeer op te lossen

Hoop dat jullie snel het probleem met nieuwe software op kunnen lossen.

Reputatie 1

Ik ga proberen mijn hd koptelefoon via Bluetooth te koppelen. Ik kan echter nergens vinden of de mediabox aptx codecs ondersteunt en welke bluetooth versie is geïmplementeerd. Kan dit bij de techies even nagevraagd worden?

Dat de usb poort geen functie heeft is niet helemaal waar.

Een usb muis / toetsenbord werken gewoon.

Een usb stick om bestanden over te zetten werkt ook.

Zoals ik al verwacht had bij deze Android TV box.

 

Reputatie 2

@Demi van Odido Ik krijg mijn afstandsbediening helaas ook niet meer gekoppeld. 😥 Ik ontvang graag een nieuwe als dat mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +8

@joep meloen Is onderweg. Je zou deze binnen een paar dagen in de brievenbus moeten hebben.

@Bvansteyn Deze heb ik gelijk voor je besteld, je zou deze ook binnen een paar dagen moeten ontvangen.

Reputatie 6
Badge

Ik heb knoppen germaped maar nu werkt het niet naar behoren. Kan ik de box resetten zonder dat de afstandsbediening stopt met werken? Dat ik hem niet meer gekoppeld krijg?

Reputatie 2

Zojuist de nieuwe mediabox geïnstalleerd.

Het volgende wordt aangegeven:

"Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox."

De chromecast functionaliteit werkt niet goed. Als je vanaf een smartphone video cast via de mediabox loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Met andere chromecast devices heb ik geen problemen.

Ik heb knoppen germaped maar nu werkt het niet naar behoren. Kan ik de box resetten zonder dat de afstandsbediening stopt met werken? Dat ik hem niet meer gekoppeld krijg?

Nee box niet resetten.

Ik heb knoppen germaped maar nu werkt het niet naar behoren. Kan ik de box resetten zonder dat de afstandsbediening stopt met werken? Dat ik hem niet meer gekoppeld krijg?

Nee box niet resetten.

Als je de box reset kijk je voorlopig geen tv meer met komende feestdagen :-)

@joep meloen Is onderweg. Je zou deze binnen een paar dagen in de brievenbus moeten hebben.

@Bvansteyn Deze heb ik gelijk voor je besteld, je zou deze ook binnen een paar dagen moeten ontvangen.

Dank jullie, dankzij een nieuwe afstandsbediening werkt het systeem goed, ik wacht voorlopig wel even met dingen aan te passen.

Vraagje blijft wel wat te den met de oude AB die waarschijnlijk gewoon werkt maar nu even geen batterijen inzitten.

inleveren Odido winkel zodat ander zijn systeem kan activeren met mijn oude moet mogelijk zijn denk ik ( plaatselijk omruilen ? )  

Reputatie 6
Badge

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een muis aangesloten om de buttonremapper app uit te schakelen. 

Reputatie 6
Badge

Voor de Tweakers onder ons
 

Mocht je knoppen willen veranderen zoals de ‘apps knop’, snelkoppelingen willen maken, een sleeptimer willen installeren of een Appdock missen. Download en installeer dan tvQuickActions Pro App.

Deze app stelt je in staat om alle knoppen van de afstandsbediening te remappen. Wees wel voorzichtig want, aangezien je de box niet kunt resetten, is het op eigenrisico. Mocht je vastlopen en de afstandsbediening niet meer naar behoren werken, kun je een USB-muis aansluiten om de Android TV box te kunnen bedienen zonder afstandsbediening en de instellingen te resetten. 
 

 

Reputatie 2

@joep meloen Is onderweg. Je zou deze binnen een paar dagen in de brievenbus moeten hebben.

@Bvansteyn Deze heb ik gelijk voor je besteld, je zou deze ook binnen een paar dagen moeten ontvangen.

@Demi van Odido wat zijn jullie snel! De nieuwe afstandsbediening lag nu al in de bus en ik kan weer tv kijken! 👌 Dank!

Reputatie 7
Badge +1

Vrijdag j.l. de mediabox opgehaald bij een DHL punt in mijn woonplaats,  het aansluiten op de LG Oled tv was een fluitje van een cent, wat gegevens invullen en het werkte.

Ik had voor het aansluiten alvast de batterijen in de a.b. geactiveerd dus voor de stroom en ethernetkabel in de box gingen, viel me op dat de a.b. meteen werd gekoppeld en je vervolgens met de a.b. van de mediabox alles kon instellen.

De box althans hier werkt super het beeld is perfect in mijn beleving zelfs nog beter dan met de App van LG die ik ook een tijdje heb gebruikt, maar ook zaken als geluid via een externe bron (Sony homecinnema) en dingen als apps installeren of gids enz. werken zoals men mag verwachten.

De knop rechtsonder met “apps” werkt niet maar dat klopt want daarvoor is de knop met het huisje bedoeld, de knop om de bron in te stellen is niet nodig aangezien de box dit zelf regelt evenals het activeren van de HDMI-ARC voor het externe geluid.

@BeMu 

Dat de knop apps niet werkt is bekend.

Er wordt nog gewerkt aan een oplossing.

Hetzelfde geldt voor de Netflix,TV en radio knoppen.

 

Reputatie 2

Hallo, ik ben nieuw hier op de de site.

Mijn eerste vraag.

Heb gisteren de mediabox besteld, en ben benieuwd of er ook goede ervaringen zijn met de box via wifi.

Het is namelijk zeer lastig om in mijn appartement vanuit de meterkast(waar de kabel binnen komt), naar de woonkamer te gaan.

Heb nu dus alles via wifi, zonder problemen.

Ondanks de laagste internet snelheid.

Een andere vraag is of je de hdmi kabel moet gebruiken tussen de box en de tv of niet. Maw gaat dit ook draadloos of niet.

Ben wat dat betreft niet zo technisch.

Bvd

Reputatie 7
Badge +1

@Millyensandra De box heb ik vrijdag binnen gekregen en aangesloten, je kunt inderdaad tv kijken via wifi maar dat is zonder meer niet ideaal voor een goede kwaliteit zou de snelheid dan zeker 50mb/s moeten zijn minder kan ook maar voor de zekerheid hou 50mb/s aan, maar je ik zou het proberen kan geen kwaad.

Voor een goede werking en optimaal gebruik is wel een Google account aan te raden

De verbinding tussen de tv en box gaat altijd met een HDMI kabel die krijg je er standaard bij, de box kan niet worden aangesloten via een scartkabel, daar alles digitaal is en scart analoog is, lees voor de zekerheid ook even dit topic door en zeker de introductie waar alles word uitgelegd en hoe je moet aansluiten en vooral wat en niet te doen.

 

Reputatie 2

@BeMu , bedankt voor het snelle antwoord, zal eens kijken hoe het werkt met wifi, kan evt nog een hogere snelheid nemen. Ik heb nu 50mb/s

Heb het forum al gelezen. Staat veel nuttige info op.

Moet nog ff wachten ook de levering.

@BeMu , bedankt voor het snelle antwoord, zal eens kijken hoe het werkt met wifi, kan evt nog een hogere snelheid nemen. Ik heb nu 50mb/s

Heb het forum al gelezen. Staat veel nuttige info op.

Moet nog ff wachten ook de levering.

Hier één box via kabel en één via wifi. Beide werken gewoon zoals het hoort :) dus via Wifi kun je hem zeker instellen en gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +1

@Millyensandra Ik ben zelf ook niet technisch maar 50mb is voldoende veel belangrijker is dat de kwaliteit in de kamer van de wifi constant is en niet lijkt op de beurs in Amsterdam dus op en neer gaat, dus bij een speedtest niet fluctueert maar een haast constante rechte lijn aangeeft.

Reputatie 2

@BeMu nou ik krijg regelmatig via mn virus scan de staat van mn wifi, en die heeft altijd een mooi recht verloop aan.

Dus dat zal dan wel oki zijn.

@Millyensandra 

Ten eerste raad ik altijd aan om de tv box met een netwerk kabel aan te sluiten.

Via wifi kan goed werken maar dat hangt natuurlijk af of je veel storings bronnen hebt. (Veel buren met wifi)

Ik heb het getest via wifi en werkt goed.

Als je de tv box alleen voor Odido TV gebruikt heb je niet zoveel bandbreedte nodig.

Bij bijvoorbeeld Netflix 4k wordt dat natuurlijk meer.

Een tv stream van Odido is +/- 7mbit.

Stream van NPO1.

 

Reputatie 2

@peter-keetfm Hallo,  ik gebruik de box alleen maar voor de tv.

Verder helemaal niets, zal dus niet zon probleem zijn.

Ik woon wel in een appartement, maar heb nu ook geen last van de "buren wifi"

Zal dus wel goed komen.

Reputatie 2

Ik heb op 22 december die nieuwe mediabox opgehaald bij DHL punt. Hierna begonnen met installeren. Beide media boxen komen niet verder dan “ Odido Mediabox update (V11.8.3270)” en blijven dus hangen. Al 3 dagen achtereen gebeld voor de oplossing, maar heb deze op 25 dec nog steeds niet, wordt ook niet terug gebeld. Zeer slechte service voor een nieuwe klant sinds 7 december. Ben benieuwd wanneer deze mediaboxen wel worden geactiveerd vanuit de technische dienst. Reset ook al geprobeerd hetzelfde resultaat 😥😡😤

Reageer