Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 645 reacties
  • 47770 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

645 reacties

Reputatie 2

Vanmorgen de mediabox ontvangen.

Installeren was een makkie.

Alles werkt als een tierelier, veel makkelijker als de app op tv.

En alles met wifi, de hele installatie incl.  update.

Alleen nu nog de knop"Netflix en apps".

Reputatie 2

Nog een vraagje,

Ik krijg tijdens het wisselen van zender, rechts onder in beeld en popup schermpje met de tekst"druk op LINKS voor.....".

Is dit te verwijderen?

Reputatie 2

Zoals al eerder vermeld zou ik 2 nieuwe mediaboxen krijgen opgestuurd, wat denk je wordt er maar 1 gestuurd. Deze klaar gemaakt voor installatie, afstandsbediening gekoppeld. En begonnen met installeren tot deze bij het installeren van nieuwe update komt, blijft ook deze box net als de eerste 2 hangen, dus weer geen goede ontvangen. Weer gebeld met 0800-0092, wachten wachten en nog eens wachten. Tot 3 keer toe doorverbonden en kreeg dame aan de telefoon die navraag gaat doen bij technici, ben benieuwd wanneer ze terug belt. Maar eigenlijk ben ik al helemaal klaar met Odido (met hun mooie 😡 reclame) en wil mij abonnement het liefst weer beëindigen, ben er klaar mee. Ben echt boos en teleurgesteld over de handelwijze van Odido

@HansieH,

 

Dat is wel heel bijzonder! Zit de Tv box rechtstreeks op de modem van Odido? En gebruik je Odido modem of eigen?

@HansieH,

 

Dat is wel heel bijzonder! Zit de Tv box rechtstreeks op de modem van Odido? En gebruik je Odido modem of eigen?

Wat maakt dat uit dan.?

Ik gebruik de Odido TV box achter een Fritzbox 5590 zonder enkel probleem.

Nou ja de knoppen van de afstandsbediening na dan. (Probleem bekend)

Reputatie 2

@HansieH,

 

Dat is wel heel bijzonder! Zit de Tv box rechtstreeks op de modem van Odido? En gebruik je Odido modem of eigen?

Hoi,

De TV box zit rechtstreeks op het modem van Odido (ZYXEL T56 modem glasvezel.) en ja inderdaad bijzonder dat ook deze box blijft hangen bij update software. Overigens heb ik ook installatie via WIFI geprobeerd, ook niet gelukt

Reputatie 2

Vandaag overgestapt naar Odido met de nieuwe mediabox. 

Ik heb helaas nog wat problemen waarvan 1 erg onhandig is. 

 

Wanneer ik knop 19 input gebruik op de afstandsbediening doet deze het niet.. En erger nog daarna werkt de hele afstandsbediening niet meer. Enkel kanaal omlaag knopje lijkt nog te werken?

Ik moet dan de mediabox van de stroom halen wilt het weer werken. 

Is hier een oplossing voor? 

 

Reputatie 2

@HansieH,

 

Dat is wel heel bijzonder! Zit de Tv box rechtstreeks op de modem van Odido? En gebruik je Odido modem of eigen?

Hoi,

De TV box zit rechtstreeks op het modem van Odido (ZYXEL T56 modem glasvezel.) en ja inderdaad bijzonder dat ook deze box blijft hangen bij update software. Overigens heb ik ook installatie via WIFI geprobeerd, ook niet gelukt

Wat ook raar is dat de “oude” 2 mediaboxen naar update v11.8.3270 zoeken, en degene die ik vandaag heb ontvangen (en ook niet werkt) zoek naar update v11.8.3265. 🧐

@peter-keetfm,

Dat maakt inderdaad niet uit. Alleen moet er een reden zijn dat het met drie verschillende boxen niet werkt :)

@HansieH,

Gebruik je een eigen DNS server zoals bijvoorbeeld via Pihole of AdGuard? Ik probeer even mee te denken omdat het bijzonder is, dat ze alle drie niet werken. (Ken jij nog iemand met Odido internet in de buurt?)

Om een niet werkende afstandsbediening weer werkend te krijgen heeft @René Etten Een oplossing.

Bedankt Rene.👍

 

Reputatie 2

@peter-keetfm,

Dat maakt inderdaad niet uit. Alleen moet er een reden zijn dat het met drie verschillende boxen niet werkt :)

@HansieH,

Gebruik je een eigen DNS server zoals bijvoorbeeld via Pihole of AdGuard? Ik probeer even mee te denken omdat het bijzonder is, dat ze alle drie niet werken. (Ken jij nog iemand met Odido internet in de buurt?)

Hoi, ik gebruik geen eigen DNS, alles is origineel. En nee niemand in de buurt met Odido, raad hen dit ook af nu ik zo slecht antwoord en oplossing krijg. Ik zou vandaag worden terug gebeld met een mogelijke oplossing vanuit de technische dienst, maar ho maar niet gebeld dus. Ben teleurgesteld en vind dat ik wordt opgelicht omdat afspraken niet worden nagekomen, als ik straks de factuur niet wil betalen dan weten ze me wel te bereiken. De app waar ze zoveel over praten en adviseren doet ook z’n enigen ding, favorieten zenders ingesteld en deze zijn ineens omgedraaid of gehusseld. Wat een zooitje bij Odido, niet klantvriendelijk. Hoop dat er nu eens iemand reageert die kan vertellen wat de oplossing is voor de mediaboxen.

De werkende afstandsbediening via bluetooth ontkoppelen om de niet werkende te koppelen.

Dat werkt niet dus.

Dit om te testen helaas.

Dan de afstandsbediening maar via infrarood gebruiken. (Melding is dan weg)

Zoals omschreven huisje en play/pause knop ingedrukt houden led lampje knippert 3x. Dan werkt de afstandsbediening via infrarood. (En is het koppel scherm weg)

Waarom komt hiervoor niet snel een oplossing.?

Ga dan als provider voor een Notus afstandsbediening met eigen logo er op.

https://www.tech4home.com/product/notus-remote-control/

@Demi van Odido

Graag zou ik weer een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen.

Ps Netflix en apps knoppen werken wel als de remote op infrarood staat.

 

 

 

Reputatie 2

@peter-keetfm ik heb de ab op infra rood gezet, en nu werkt idd de Netflix knop 

Maar nu is het niet meer mogelijk om de tv uit te zetten met de ab ,is het mogelijk om weer terug gegaan naar bt?

@peter-keetfm ik heb de ab op infra rood gezet, en nu werkt idd de Netflix knop 

Maar nu is het niet meer mogelijk om de tv uit te zetten met de ab ,is het mogelijk om weer terug gegaan naar bt?

Als de afstandsbediening ontkoppel wordt van bluetooth is er geen weg terug blijkbaar.

Daarom wordt dit ook afgeraden.

Nu is het wachten op een oplossing.

Dit duurt in mijn ogen veel te lang.

Daarom gaan klanten zelf aan de slag.

Mijn advies is dan ook laat de afstandsbediening met rust.

 

 

 

Reputatie 1

App toets afstandsbediening.

Een tip voor iedereen omdat de apps toets op de afstandsbediening nog niet werkt. Met de gratis (er is ook een pro versie) versie van tvQuickActions (in de play-store) kun je de button remappen en met een quick action menu kun je dan niet alleen je apps overzicht toevoegen, maar ook individuele apps met 2 toetsaanslagen programmeren. Werkt super! Dit kun je ook met de netflix button (of welke andere button ook) doen. Voorzichtig zijn dat je geen nieuwe functies toewijst aan belangrijke knoppen (zoals bv Home) omdat je anders in de problemen kan komen!

Reputatie 1

Issue met toetsenbord.

 

Er zit een bug in de mediabox interface die niet iedereen zal tegenkomen. Ik heb een bluetooth toetsenbord/afstandsbediening gekoppeld aan de media box (Een Rii 4: Aanrader op Aliexpress). Als ik in de interface op iets zoek, dan worden de functies boven de cijfertoetsen (bv een !) geregistreerd als het cijfer+die toets (bv1! inplaats van !) Dit gaat fout bij alle cijfertoetsen op het toetsenbord. Ligt aan de hardware zul je dan denken, maar als ik binnen bv de youtube app zoek met het toetsenbordje werken alle toetsen wel zoals het moet!

Reputatie 2

Ik krijg de ab niet meer gekoppeld aan de mediabox.

Er wordt een nieuwe gestuurd na overleg.

Ze zijn nog steeds bezig om een oplossing te zoeken voor het probleem.

Reputatie 2

App toets afstandsbediening.

Een tip voor iedereen omdat de apps toets op de afstandsbediening nog niet werkt. Met de gratis (er is ook een pro versie) versie van tvQuickActions (in de play-store) kun je de button remappen en met een quick action menu kun je dan niet alleen je apps overzicht toevoegen, maar ook individuele apps met 2 toetsaanslagen programmeren. Werkt super! Dit kun je ook met de netflix button (of welke andere button ook) doen. Voorzichtig zijn dat je geen nieuwe functies toewijst aan belangrijke knoppen (zoals bv Home) omdat je anders in de problemen kan komen!

Goed idee misschien wel. Voor veel mensen misschien toch niet? Ik heb sinds de installatie van Odido TV en Internet afgelopen 15 dec. ook hetzelfde probleem met meerdere toetsen die niet werken.
Zeer irritant en had ik niet verwacht als oud Ziggo klant……
Hoop dat Odido snel met een afdoende oplossing komt. Dit moet toch gewoon foutloos kunnen werken?
 

Trouwens wel raar dat ik meer aan het testen ben met deze box dan (normaal) gebruiken.

Deze box is wel een mooie verbetering ten opzichte van de oude box.

Maar het probleem met de afstandsbediening had nu wel een keer opgelost mogen zijn.

Ik gebruik nu de afstandsbediening van mijn Nokia box die werkt ten minste met bluetooth en de knoppen.

Tv en soundbar aan en uit zetten en volume gaat via hdmi cec via de Odido tv box.

Ik heb nu 2 afstandsbedieningen van Odido liggen die niet juist werken.

 

 

 

 

Ik heb een probleem met 1 van de 2 afstandbedieningen van de nieuwe mediabox.

De box onder heb ik zonder problemen kunnen installeren, afstandbediening werkt prima.

De tweede box op onze slaapkamer kwam een update voor de afstandbediening binnen, die werd uitgevoerd. Tijdens het uitvoeren begon de mediabox zelf ook een update uit te voeren, en nu is de afstandbediening niet meer gekoppeld en wil ook niet meer koppelen.

Kan ik hier wellicht een ander exemplaar voor ontvangen?

 

En waarom kan met de nieuwe media box geen programma's van bijvoorbeeld duitse zenders worden opgenomen, dat ging met de oude Entone box wel, en die is een flinke achteruitgang dat dit nu niet meer kan.

Reputatie 2

Na een firmware update van de afstandsbediening werkt de input knop nu👍.

 

Ik heb nog 1 probleem nu.

Met behoorlijke regelmaat werkt het geluid niet. Ik zie dan op mijn receiver het signaal ook flikkeren. Na een paar keer op en neer zappen werkt het weer. 

Is dit bekend? 

 

Daarnaast mis ik bij vooruit of achteruitspoelen een preview venster of iets dergelijks om te zien hoever ik heb doorgespoeld. Het beeld zelf ververst maar heel sporadisch. 

Hopelijk komt dit nog met een update. 

Reputatie 1

Dag allen,

Blijkbaar is mijn afstandsbediening ontkoppeld en verbindt nu niet meer, wat kan ik hier aan doen?!

Dag allen,

Blijkbaar is mijn afstandsbediening ontkoppeld en verbindt nu niet meer, wat kan ik hier aan doen?!

Als je er echt niks meer mee kan en je krijgt iedere keer het koppelscherm ervoor zit er niks anders op de afstandsbediening op infrarood te zetten. (Bluetooth uitschakelen)

(Tv box moet dan wel een zichtbare verbinding hebben met de afstandsbediening.)

Dan kun je i.i.g. nog tv kijken.

 

Huisje en play/pause knop ingedrukt houden tot het led lampje knippert 3x. Dan werkt de afstandsbediening via infrarood. (En is het koppel scherm weg)

 

LET OP !!

Dit is echt de laatste nood oplossing om tv te kunnen kijken.

 

 

Reputatie 1

Dag allen,

Blijkbaar is mijn afstandsbediening ontkoppeld en verbindt nu niet meer, wat kan ik hier aan doen?!

Als je er echt niks meer mee kan en je krijgt iedere keer het koppelscherm ervoor zit er niks anders op de afstandsbediening op infrarood te zetten. (Bluetooth uitschakelen)

(Tv box moet dan wel een zichtbare verbinding hebben met de afstandsbediening.)

Dan kun je i.i.g. nog tv kijken.

 

Huisje en play/pause knop ingedrukt houden tot het led lampje knippert 3x. Dan werkt de afstandsbediening via infrarood. (En is het koppel scherm weg)

 

LET OP !!

Dit is echt de laatste nood oplossing om tv te kunnen kijken.

 

 

Hi @peter-keetfm 

Thanks, voor je reactie. Ik heb dit gedaan. De afstandsbediening is gekoppeld aan de tv(samsung). Ik kan nu wel de apps van de tv gebruiken en tv kijken alleen verbinden met de mediabox doet hij niet. 😞

@Cliffdijk

Het is echt de laatste optie om nog tv te kunnen kijken.

De bediening infrarood naar een tv toestel en of soundbar werkt dan ook niet meer.

Vaak werkt dat nog wel via hdmi cec.

Je moet de knoppen echt lang ingedrukt houden

huisje en play/pause knop ingedrukt houden led lampje knippert 3x.

Dan kun je de box gebruiken zonder dat het koppelscherm er iedere keer voor komt.

 

 

Reageer