Nieuwe software Entone ( beperking lokale opname functie)

  • 17 May 2023
  • 30 reacties
  • 386 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Wellicht kan t-mobile duidelijker aangeven wat nu precies de eigenschappen zijn van hun produkt.

In de overzichten staat de mogelijkheid om lokaal opnemen niet vermeld.

Is dit “by design” of is het een vergissing?  En dus een bug in de huidige software..Als bij design lokale opname mogelijk moeten blijven zou dit bij het testen van de nieuwe versie, dit  toch opgevallen moeten zijn.

 

Gezien de antwoorden van de moderatoren ( zie ook andere threads op dit forum) krijg ik sterk de indruk dat men van de lokale opname graag af wil en alleen nog opnames in de cloud wil.  

Mogelijk staat men lokale opnames niet meer toe om meer gebruikers info te verzamelen.   Een andere reden zoals kosten kan ik me niet voorstellen omdat de functionaliteit om alles te kunnen opnemen van alle aangeboden zenders al jaren aangeboden is. Als het om nieuwe licentie kosten gaat ben ik benieuwd naar welke zenders nu extra geld vragen voor de functionaliteit voor opname van hun programma's.

 

We zijn nu een maand verder en geen antwoord gekregen. Is het nu wel of niet mogelijk om lokaal  op te nemen met de functionaliteit die eerder beschikbaar was?

  1. van alle aangeboden zenders  ( inclusief Een, canvast ARD, ZDF    enzovoort, dit is nu niet zo,  eerder kon je alle zenders opnemen)..
  2. alle programma's   ( dit is nu b.v. niet het geval voor belgische zenders een beperkt aantal programma's kun je opnemen   , was eerst alle programma's)
  3.  2 programma's tegelijkertijd opnemen en een 3e bekijken? 

Als dit niet zo is de  maandelijkse 5 euro die je betaald voor de hd-functionaliteit  onterecht. 

Verder is de leesbaarheid ( bij programma overzicht)  sterk verminderd door de transparantie. Als je zicht wat minder is , is dit erg hinderlijk en en het is ook niet te veranderen.

De teletext functionaliteit is niet meer beschikbaar terwijl de NPO ( als voorbeeld) dit nog wel beschikbaar stelt.

Kan T-mobile dit soort veranderingen in functionaliteit  niet veel eerder communiceren zodat je hier tijdig op kunt anticiperen.  

 

Reputatie 7
Badge +14

1) Als de mogelijkheid van HDD opname na de migratie niet is geselecteerd,  dan is cloud recording nog de enigste mogelijkheid.  Dat is niet terug te draaien.

2) bij cloud recording zijn een aantal zenders niet op te nemen. Deze staan in het zender overzicht. 

3) Bij cloud recording kun je 'vele' zenders tegelijk opnemen. 

4) Als je cloud recording in 'my-tmobile' kiest, dan wordt ook automatisch de HDD toeslag verwijderd. Zo heb je zeker geen hogere kosten dan eerder.

Best Eric,

 

bedankt voor je reactie maar HDD is geselecteerd !  zoals eerder beschreven het aantal beschikbare Gb staat bij opnames.

Ik had een abonnement met de mogelijkheid om lokaal op te nemen. Dit kun je niet zomaar eenzijdig naar beneden , qua functionaliteit,  aanpassen.

Dat iets niet werkt na een update kan ook gewoon een bug zijn. Dat is vervelend maar als het goed is van korte duur.   Als het geen bug is verwacht ik een formele reactie en een oplossing van t-mobile.

Reputatie 7
Badge +9

@k.eenschoten je zit opeens in een heel ander topic haha!

Ik heb antwoord gegeven op je reactie in dit topic: 

 

 

Zou je hierop kunnen reageren? Alvast bedankt!

Reageer