Beantwoord

Ondertiteling BBC 1 en 2 - hoe zet ik die aan?



Toon eerste reactie

107 reacties

Nope, bij mij werkt het nog niet. Even ter controle, als jij op BBC1 en 2 de teletekst knop indrukt, krijg je dan wel tekst te zien, of blijft het dan ook leeg? (op de groene 888.00 bovenin beeld na)
Hallo, bij mij werkt de ondertiteling ook niet. Is het bij jou al opgelost?
Bericht verstuurd.
Reputatie 7
Nou Madjo, dat blijkt een hardnekkig probleem. Ik wil het nu echt graag oplossen! Even ter controle de volgende zaken. Mocht het niet blijven werken, mag je mij de gevraagde info doorsturen in een privébericht.
-Niet bij iedere zender en/of programma wordt ondertiteling uitgezonden. Kun je mij vertellen bij welke zenders er geen ondertiteling is?
-Kun je het beeldformaat van je TV aanpassen? Schakel dan tussen bijvoorbeeld zoom, letterbox of wide.
-Ik wil nog een fabrieksreset uitvoeren van je TV Box, dan raak je eventueel gemaakte opnames wel kwijt. Is dat oké?

Kun je mij ook in het privébericht jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer doorgeven?
Helaas, geen van beiden biedt mij een oplossing.

Ik heb ondertiteling op "Geen" gezet, terug naar het beeld gegaan, en vervolgens op "Nederlands" gezet (met het vinkje ernaast dus), en terug naar beeld. Geen ondertiteling. Toen heb ik het op "Geen" gezet en vervolgens op "Engels" volgens dezelfde methode. Geen resultaat. Ook niet na enige tijd wachten.

De Teletekst knop bij BBC1 en 2 geeft een groene "888. 00" tekst in een zwarte balk bovenin beeld, maar verder geen ondertiteling, ongeacht de programmering.

De reset van de TV Box levert ook geen verschil op.

Ik heb ook nog even gecheckt of Teletekst wel werkte op de Nederlandse zenders. Maar daar krijg ik gewoon Teletekst, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

ps. ik wilde deze reactie bewerken maar klikte per ongeluk op 'beste antwoord' Dat was niet de bedoeling. Weet niet hoe ik dat ongedaan kan maken.
Reputatie 7
Hey @madjo, heeft de uitleg van @apis4 je kunnen helpen? Probeer anders eens een reset van de TV Box. Wat ook nog wel eens kan helpen is de ondertiteling in het menu even uit te zetten en daarna weer in te schakelen.

Houd je ons op de hoogte? :8
Reputatie 6
Badge
Werk hier gewoon op beide manieren (in het menu Nederlandse ondertitels gekozen, zou niks moeten uitmaken verder). Via het menu krijg je wel mooiere ondertitels ipv standaard teletekst formaat en via teletekst blijft er hier ook '888.00' linksboven in beeld staan in het gifgroen ...



Reageer