Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 1

Nog steeds niks in Krispijn, 3314 BR…. Al een hele werkdag verloren..

 

TV en internet doen het weer :dancer_tone5:

Reputatie 2

We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

Heb geen vpn en de snelheid 389 van de 1000

Kl nr. XXXX → Ik heb ‘em voor nu toegevoegd aan de lijst, maar gelieve in het vervolg geen persoonsgegevens in een openbaar bericht te plaatsen. Thanks! 😉

Vraag je toch zelf naar.

Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

Reputatie 1

VPN Forticlient werkt ook niet! 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Ton Elshout Dat klopt, daarom gaf ik aan het via een privébericht te doen, maar excuses dat dit ondergesneeuwd is door de rest van het bericht! 

Thanks voor het doorgeven, we hebben het in onderzoek!

Reputatie 7
Badge +16

@Jamiestuurman -Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?-VPN +voorbeeld -Probleemomschrijving

Bedankt voor je melding, zou je deze in een privébericht naar mij toe willen sturen, alsjeblieft? Dan zet ik je melding door! 

Reputatie 7
Badge +16

De wijziging is aangebracht en heeft ervoor gezorgd dat het grootste deel van het internet- en TV-verkeer hersteld is. De VPN- en gaming-issues worden momenteel nader onderzocht. Hier komen we zo snel mogelijk op terug met updates.

Reputatie 1

Ja wel erg vervelend… aangezien de meeste thuiswerkers niet uit de voeten kunnen zonder VPN!

Info volgt middels prive bericht...

Reputatie 7
Badge +16

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 

Reputatie 2

@Jason, @Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

Reputatie 2

@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.

Reputatie 2

@Jason@Sander De internet snelheden voor zowel down- als upload is voor een 1gbit verbinding bedroevend laag. Heb hierover vandaagcontact gehad met de webcare afdeling van t-mobile maar die vinden de waardes (476mbit down en 129 upload)  acceptabel.

Tijdens deze metingen zat ik vrijwel naast het modem en dus geen tussenkomende factoren ( zoals dikke muren, radiatoren, (beton) ijzer o.i.d.

graag zou ik dan ook zien dat er serieus naar dit probleem gekeken wordt en verder dan alleen de randstad. Zelf woon ik in meppel / Drenthe waar dit probleem zich afspeeld.

De 1 Gbit ga je zeker niet via wifi halen. Al zou je de chips naas elkaar houden.

Enkel bedraad zal je de volle snelheid halen.

Een beetje verlies snap ik, maar toch niet meer dan de helft op download snelheid en meer dan 80% op upload snelheid.

Reputatie 4

@Jason

 

Verbinding is wisselvallig met Playstation 4, bekabeld.


 

 

Reputatie 1

hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer

Reputatie 2

hier in 3315PM werkt het weer als van ouds! Ook de tv doet het weer

Heerlijke snelheden, mogen ze in meppel Drenthe ook wel eens meekomen..

Reputatie 1

buiten deze storing en ook de vorige, werkt het hier naar mijn volle tevredenheid. Ook dat mag wel eens gezegd worden...

Reputatie 1

Bepaalde websites lijken niet bereikbaar te zijn. Als ik een traceroute uitvoer op mega.nz en krant.trouw.nl dan zie je dat de DNS resolutie wel werkt, maar dat alles na de 1-32-178.143.ftth.glasoperator.nl machine (ip 143.178.32.1) stopt.

 

 

Dit is overigens een probleem dat al langer lijkt te lopen want ik kon vorige week ook al niet bij mijn cloud drive en krant komen.

Reputatie 1

bij mij ziet het er beter uit:

 

Reputatie 7
Badge +16

@staub3232 Een Wifi-downloadsnelheid van 476 Mbit/s is uitstekend. Dat betekent niet dat je theoretisch niet hoger kunt halen, maar meer dat er niets mis is met de verbinding. De snelheden die wij garanderen, zijn bekabelde snelheden. Op Wifi is een groot aantal factoren van invloed en hierdoor is het lastig een minimummarge te pinpointen. Doorgaans zal je tussen de 20 tot 50 procent van je bekabelde downloadsnelheid binnenhalen. 

Je uploadsnelheid is wel aan de lage kant in verhouding: heb je meer testmomenten uitgevoerd? Kom je zelden boven die 129 uit? 

@all We zijn nog steeds bezig met het onderzoek aangaande gaming-servers en VPN-issues. Ik heb om een update gevraagd en ben in afwachting. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!

Reputatie 2

@staub3232 Een Wifi-downloadsnelheid van 476 Mbit/s is uitstekend. Dat betekent niet dat je theoretisch niet hoger kunt halen, maar meer dat er niets mis is met de verbinding. De snelheden die wij garanderen, zijn bekabelde snelheden. Op Wifi is een groot aantal factoren van invloed en hierdoor is het lastig een minimummarge te pinpointen. Doorgaans zal je tussen de 20 tot 50 procent van je bekabelde downloadsnelheid binnenhalen. 

Je uploadsnelheid is wel aan de lage kant in verhouding: heb je meer testmomenten uitgevoerd? Kom je zelden boven die 129 uit? 

@all We zijn nog steeds bezig met het onderzoek aangaande gaming-servers en VPN-issues. Ik heb om een update gevraagd en ben in afwachting. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!

Ik heb een odf of wba (vernieuwde t-mobile ) verbinding en zou volgens de monteur van guidion minimale verliezen hebben op WiFi snelheid en bekabeld. Dit zou komen door vernieuwde technieken e.d.komen volgens hem. De download snelheid schommelt sinds begin maart 2021 enorm van tussen de net 100mbit to de getoonde 476mbit (bijna nooit hoger). Upload snelheid is altijd (vanachter begin) al behoorlijk  lager geweest

Hier nog geen tv 3315BS

Reputatie 4

Niet alle tv zenders doen het. 3317 Crabbehof. NatGeo Wild en CI staan bijvoorbeeld nog op zwart. 

Reputatie 7
Badge +16

@John van der Gracht en @Arnoldokus Hebben jullie de TV Box inclusief het modem al herstart op de volgende manier?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien jullie bovenstaande al op exact die manier hebben uitgevoerd, pak ik dit op individueel niveau verder op. Dan lijkt er iets mis te gaan losstaande van de issues in Dordrecht. 

Kunnen jullie mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN, alsjeblieft?

Reputatie 4

@John van der Gracht en @Arnoldokus Hebben jullie de TV Box inclusief het modem al herstart op de volgende manier?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien jullie bovenstaande al op exact die manier hebben uitgevoerd, pak ik dit op individueel niveau verder op. Dan lijkt er iets mis te gaan losstaande van de issues in Dordrecht. 

Kunnen jullie mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het IBAN, alsjeblieft?

Dank je wel. Ik moet nu naar een afspraak. Vanavond zal ik de procedure uitvoeren en je laten weten of het heeft gewerkt. 👍

Reputatie 7
Badge +16

@Arnoldokus Top! Succes met de afspraak en houd ons alsjeblieft op de hoogte vanavond met betrekking tot de procedure!