Opgelost [11-4-2021] Problemen traag Internet / TV Dordrecht



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

472 reacties

Reputatie 4

 

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor jullie feedback: ik houd het nauwgezet in de gaten! 

Reputatie 2

Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

Reputatie 1

@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.

 

Hier nog altijd, ook na modem reboot niet de juiste snelheden. Zit aan de Maaskant-erf in Stadspolders, misschien dat dat helpt qua info.

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

Op beide vragen: dat weet ik nog niet, maar heb ik nagevraagd. Ik hoop spoedig met een antwoord te kunnen komen!

Reputatie 2

Wat was het nu eigenlijk en waarom duurde het zo lang?

Reputatie 7
Badge +16

@Bartonlol: Goed punt! Ik heropen die topics, excuses!

Reputatie 4

Hi all, met de wijziging die het internetverkeer herstelde, zouden gebruikers van het nieuwe TV-platform T-Mobile TV ook weer TV moeten kunnen kijken zonder obstructies. Gebruikers die nog TV kijken met Interactieve TV, kunnen nog problemen ervaren. Dit wordt ook zo snel mogelijk hersteld!

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

Op beide vragen: dat weet ik nog niet, maar heb ik nagevraagd. Ik hoop spoedig met een antwoord te kunnen komen!

@Jason Laat ik hier ook maar even vermelden dat de manier waarop en de snelheid waarmee jij reageert, een verademing is ten opzichte van het afgelopen weekend. 

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

 

Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.

Toevallig ook voorbeelden wat voor websites zoal?

Reputatie 2

@Jason de TV werkt ook weer hier. 3317 Crabbehof. Internet ook nog steeds verbonden.

 

Wat details over wat er nou gaande was zou prettig zijn ja. 

Reputatie 7
Badge +16

De details zullen straks bekendgemaakt worden zodra ik meer weet! Indien er nog gesloten topics zijn waar ik onterecht een slotje achter geplaatst heb, laat het alsjeblieft weten. Ik heb het gros van de gaming-topics nu heropend.

Reputatie 2

hier ook weer TV en kabel, fijn dat het weer werkt. Goed moment voor lessons learned TMobile:

hoe kan het dat een bepaald gebied het niet doet

waarom kunnen we dit niet sneller oplossen (afhankelijkheid derden)

hoe kunnen we beter communiceren

hoe gaan we proactief de gedupeerden compenseren

Reputatie 2

Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

 

Ik post hier toch zelf?

Reputatie 1

Kan je ook informatie geven omtrend compensatie?

En wat is/was er nou precies aan de hand? Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat wordt eraan gedaan om dit in de toekomst te voorkomen?

 

Compensatie is pas mogelijk als de case helemaal gesloten is, consumenten die problemen hebben ervaren door de storing moeten daarvoor zelf contact opnemen met T-Mobile.

@Jason het probleem dat bepaalde websites niet te bereiken zijn speelt ook nog. Alle topics hierover zijn gesloten met een verwijzing naar dit topic.

Toevallig ook voorbeelden wat voor websites zoal?

 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

 

Na een ochtend nagelbijten en het afzeggen van een sessie met een klant lijkt er nu licht aan het eind van de tunnel. Mijn netwerksnelheid ziet er weer een heel stuk beter uit! 

 

Reputatie 4

Actueel “beeld”…. echt f..k.ng triest dit !! Is op 3315 stadspolders 

Ik zit ook in 3315. Net RTL4 en ESPN even aan gehad. Ouderwets goed beeld en internet is nog steeds snel. Op welke zender heb jij dit?

Dit is op ned 1. Heb nu wel weer tv, internet ook weer normaal zover ik kan beoordelen 

Reputatie 7
Badge +16

@all We hebben een netwerkwijziging/ingreep uitgevoerd, maar de hoofdoorzaak (de boosdoener) is nog in onderzoek. Zodra ik hier meer over weet, zal ik dit a la minute delen met jullie.

 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

Lijkt op een nameserver (DNS) probleem aangezien hier direct de loginpagina van DigiD verschijnt om in te loggen bij GGD Online. Hier wordt thuis een eigen DNS-Server gebruikt die alles direct ophaalt via de rootservers waardoor de problematiek bij DNS-Servers van providers wordt omzeild. 

Enige hoe je dit z.s.m. kunt omzeilen is door te gebruik te maken van andere DNS Servers ben ik bang.

 

@Jason Wellicht even trap tegen de DNS Servers geven?  :joy:

 

VPN verbindingen doen het bij mij in elk geval nog niet. Die worden na een korte opleving dichtgeknepen lijkt het. Staat er misschien ergens een BlueCoat server wat te diep afgesteld? 

Reputatie 1

 

oa https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/

Maar ook de vpn site naar mijn werk. Problemen begonnen vorige week dinsdag voor mij, is ook Dordrecht/glasvezel gerelateerd.

Lijkt op een nameserver (DNS) probleem aangezien hier direct de loginpagina van DigiD verschijnt om in te loggen bij GGD Online. Hier wordt thuis een eigen DNS-Server gebruikt die alles direct ophaalt via de rootservers waardoor de problematiek bij DNS-Servers van providers wordt omzeild. 

 

@Jason Wellicht even trap tegen de DNS Servers geven?  :joy:

 

Heb de DNS van Google in m'n modem gezet, weet niet of dat DNS problemen zou verhelpen, het hielp iig niet met dit probleem

Reputatie 2

Nu TV maar nog traag internet.

Je kan ook niet alles tegelijk verwachten.

Reputatie 7
Badge +16

We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

***Dit is alleen van toepassing op gebruikers die VPN-issues ervaren***

Reputatie 2

We zijn nu VPN-voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

Dit zet ik direct door naar het onderzoekende team zodat er snel geschakeld kan worden en updates sneller toepasbaar zijn.

Heb geen vpn en de snelheid 389 van de 1000

Kl nr. XXXX → Ik heb ‘em voor nu toegevoegd aan de lijst, maar gelieve in het vervolg geen persoonsgegevens in een openbaar bericht te plaatsen. Thanks! 😉

Reputatie 1

hier ook weer TV en kabel, fijn dat het weer werkt. Goed moment voor lessons learned TMobile:

hoe kan het dat een bepaald gebied het niet doet

waarom kunnen we dit niet sneller oplossen (afhankelijkheid derden)

hoe kunnen we beter communiceren

hoe gaan we proactief de gedupeerden compenseren

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik stoor me vooral aan de slechte communicatie. Ik had vanochtend gehoopt dat het weer zou werken, maar helaas. Bij het uitblijven van informatie uiteindelijk, ondanks de Corona protocollen, maar besloten naar mijn werk te gaan. Buiten de uren die die thuis al verloren waren ook nog 2 extra reisuren en reiskosten voor mijn kiezen.

Als er geen nieuwe informatie voor handen is, is dat ook een update. Maar geen updates is beetje tasten in het duister en is het moelijk om beslissingen te nemen. Als er gisterenavond was gecommuniceerd dat er nog idee was van wat er aan de hand was had ik kunnen besluiten om s’ochtends vroeg naar mijn werk te gaan. Onze ServiceDesk van het werk geeft altijd het volgende coomunicatiemoment aan. Bijvoorbeeld het bericht wordt i.i.g. over 2 uur bijgewerkt tenzij er eerder informatie is. En als ze het dan nog niet weten geven ze dat ook gewoon aan. Dat heet transparant zijn in wat je doet. Zeggen dat je hard aan het werk bent en vervolgens niet communiceert geeft een gevoel alsof je met een kluitje het riet in wordt gestuurd.