Opnames RTL en SBS


Reputatie 1

Wij hebben sinds we de T-Mobile app gebruiken problemen met het afspelen van opnames,  van SBS en RTL zenders.

Bij selecteren wordt de opname geprobeerd te laden. Na “OK” drukken op de afstandsbediening komt er een onwerkelijke tijd in beeld, t.w. 466821:21:47/00:00:00 waarbij de tijd voor het slash-teken doorloopt en blijft de app de opname laden (zonder resultaat). 

Voorbeeld: Maandag 3 april RTL4 Help mijn man is klusser.

Na selecteren “Terugkijken”, “Opnames” wordt aangegeven dat we reeds de opname hebben bekeken (rode balk met status voltooid)

Hebben meer kijkers dit probleem en wat is hiervoor de oplossing?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @anika53, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijke informatie doorzetten.

 

  • Kijkt je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt?
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Wanneer is de opname gemaakt (datum en tijdstip)?
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

 

Alvast bedankt, talk soon!

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, dat is inderdaad wel vreemd. Ik heb direct een voeding voor je aangevraagd, deze zal zo snel mogelijk worden verzonden! 

Reputatie 1

Tommie,

 

Zojuist de doos met de volgende items ontvangen:

TV-box

UTP-kabel

HDMI-kabel

 

maar geen adapter.

 

Kan deze nog inclusief snoertje nagestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles direct voor je in gang gezet. Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending van de TV Box is te zien in My T-Mobile. De vergoeding zul je terugzien op een volgend factuur!

 

Hey @anika53, het klopt dat we op dit moment nog geen oplossing hiervoor hebben. Dit moet naar onze leverancier van de TV app voor Samsung. Hier gaat meestal veel tijd overheen omdat dit niet zomaar gefixt kan worden. 

Wat ik voor je kan doen is je een TV Box opsturen en de kosten, in 1 keer, vergoeden. Je krijgt dan het bedrag van één jaar, in 1 keer, op je rekening. Ik kan je namelijk niet een gratis TV Box opsturen. Dan hebben we in ieder geval de kosten voor je vergoed en kan je als nog een jaar lang genieten van de TV Box. Daarnaast zal ik de kosten van Cloud Opnemen vanaf maart tot en met juli voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten?

 

Reputatie 1

Hallo Tommie,

Dank voor je snelle reactie.

Je was de enige die online snel reageerde 👌. We vinden het jammer dat er nu pas door T-Mobile wordt bevestigd dat de app niet correct werkt en het probleem niet zo maar opgelost is.

We accepteren je voorstel wat onze frustraties enigszins zal wegnemen. Misschien dat dit probleem volgend jaar dan opgelost is 🤞

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, het klopt dat we op dit moment nog geen oplossing hiervoor hebben. Dit moet naar onze leverancier van de TV app voor Samsung. Hier gaat meestal veel tijd overheen omdat dit niet zomaar gefixt kan worden. 

Wat ik voor je kan doen is je een TV Box opsturen en de kosten, in 1 keer, vergoeden. Je krijgt dan het bedrag van één jaar, in 1 keer, op je rekening. Ik kan je namelijk niet een gratis TV Box opsturen. Dan hebben we in ieder geval de kosten voor je vergoed en kan je als nog een jaar lang genieten van de TV Box. Daarnaast zal ik de kosten van Cloud Opnemen vanaf maart tot en met juli voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 1

Verrassende (?) status update:

  1. Geen oplossing to nu toe
  2. Niet teruggebeld (is nog geen enkele keer gebeurd !!!! )
  3. Moet nu regelmatig te tv opnieuw opstarten om te kijken of de opname wel werkt na eerst een zandloper in beeld gekregen te hebben

Ik stel T-Mobile voor om een tv-box (gratis) beschikbaar te stellen tot het probleem is opgelost. In de tussentijd zal ik op verzoek testen of de opnames lukken zonder de huidige problemen.

Wanneer kan ik restitutie verwachten van de kosten voor “opnemen” vanaf maart 2023 en verlaging van mijn huidige abonnementskosten tot het probleem is opgelost.

Wat kan T-Mobile wel:

  1. Aanmelding als klant en bevestiging, doorlooptijd 5 dagen
  2. Melden wijzing naar glasvezel, doorlooptijd circa 3 weken incl. aanleggen vanaf straat

 

Verzoek van mij: T-MOBILE REAGEER ZELF EENS I.P.V. DAT IK ZELF ELKE KEER WEER MOET REAGEREN OF IEMAND VAN DE COMMUNITY

 

Reputatie 7
Badge +9

@anika53 bedankt voor je terugkoppeling, ik geef het door aan de techneuten!

Reputatie 1

Hallo Tommie.

 

Updates worden automatisch ge-installeerd

Versie 1.0.19 bijgewerkt 31/5/2023 T-Moibile Thuis

Versie software Samsung  1430

 

Afspelen opname 112vandaag afl. 138 RTL5 21:35 uur vandaag 15:05 geeft zandloper en zwart beeld.

Na herstart tv kan ik deze opname wel afspelen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, bedankt voor je snelle terugkoppeling!

Werkt terugkijken via de gids wel voor de aflevering van 112Vandaag?

 

Zou je mij ook nog de versie van je Samsung tv (Tizen) kunnen doorsturen?

  1. Klik op de 'Menu' knop op de afstandsbediening.
  2. Klik nogmaals op 'Menu'
  3. Ga naar 'Ondersteuning'
  4. Scroll naar 'Software update'
  5. Aan de rechterkant zie je de huidige (Tizen) softwareversie staan.

 

Terugkijken

Ook al is terugkijken mogelijk op een zender, betekent dit niet dat alle programma's terug te kijken zijn. De zender bepaald namelijk de rechten voor elk individueel programma, wat mag wel teruggekeken worden en wat niet en in welk tijdsbestek. Het kan dus zijn dat wij aangeven dat terugkijken mogelijk is op de zender maar dat niet alle programma's ook terug te kijken zijn. Dit is compleet in de handen van de zender en heeft met bepaalde rechten te maken. 

 

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Vandaag 112Vandaag (137) op RTL5 van 17:16 opgenomen en om 23:00 uur willen gaan kijken met resultaat zandloper en zwartscherm.

TV opnieuw opgestart en programma zonder problemen kunnen kijken.

Helaas vergeten deze test op mijn laptop of telefoon te doen.

Morgen zal ik hetzelfde nogmaals testen, maar dan ook op laptop en telefoon.

 

Silent Witness op BBC First kanaal 110 van woensdag 12-7-2023 04:20 kan niet gekeken worden via de tv-gids of anders. We krijgen de melding: Terug lijken wordt niet ondersteund voor dit programma, terwijl dit volgens de zenderslijst op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx wel mogelijk zou moeten zijn

Reputatie 7
Badge +9

@anika53 ik ben net bericht door onze techneuten die dit aan het analyseren zijn!

Het lijkt er op dat de opname van 112vandaag verwijderd is. Daardoor kunnen we dit niet onderzoeken.

 

Wil je nog een voorbeeld verzamelen en de opname niet verwijderen? Dan kunnen we dit voor je gaan uitpluizen! Ook wil ik je vragen om dezelfde opname op je laptop te testen, lukt het afspelen hier ook niet? Kun je dezelfde opname afspelen op je mobiel en dan zonder een wifi verbinding, dus op een 4/5g verbinding. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten over je netwerk.

 

Kan je mij ook de software versie van je tv doorsturen?

Alvast heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @anika53, heel fijn dat je nog een extra voorbeeld kon aanleveren! Ik heb ‘m meteen toegevoegd aan het lopende onderzoek van de technische dienst. Zij gaan hun tanden hier stevig inzetten voor je, ik ga duimen dat het heel snel en daadkrachtig opgelost is!

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Zojuist weer 1 uur met T-Mobile klantenservice gesproken en gaat probleem wederom doorzetten, want na je adviezen opgevolgd te hebben blijven de problemen zich voordoen. Iemand spreken van de technische dienst is onmogelijk, alleen maar via de klantenservice of via dit forum.

Er is wederom beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, maar heb wel aan de vriendelijke dame van de klantenservice doorgegeven dat wanneer we niet teruggebeld worden vóór 18 juli we het tv-abonnement met T-Mobile zullen opzeggen.

 

12 juli

Gisterenavond programma 112vandaag 21:32 uur op RTL5 opgenomen en om ongeveer 23:00 uur willen kijken, maar na zandloper van laden een zwart scherm.

Onze tv opnieuw opgestart en dan wel de opname kunnen bekijken

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Zojuist weer 1 uur met T-Mobile klantenservice gesproken en gaat probleem wederom doorzetten, want na je adviezen opgevolgd te hebben blijven de problemen zich voordoen. Iemand spreken van de technische dienst is onmogelijk, alleen maar via de klantenservice of via dit forum.

Er is wederom beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, maar heb wel aan de vriendelijke dame van de klantenservice doorgegeven dat wanneer we niet teruggebeld worden vóór 18 juli we het tv-abonnement met T-Mobile zullen opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

@anika53 de techneuten hebben je opnames bekeken en hier zijn geen problemen te herkennen. 

Ik gok dat het aan je internet vebrinding ligt. Heb je de tv bekabeld aangesloten of via wifi? Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch aangesloten hebt. Zou je je eigen apparatuur kunnen loskoppelen en de stream opnieuw kunnen checken? Daarnaast zie ik dat het ONT al langer dan 100 dagen aan staat. Ik adviseer om de app opnieuw te verwijderen en opnieuw te installeren en een volledige powerflip uit te voeren, dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hopelijk ga je hierdoor verandering zien in de stream!

Reputatie 1

Ishana,

 

Dank voor je reactie.

De technische dienst meldt de issues als opgelost, maar elke keer ervaren wij het tegendeel. Wij hebben geen idee aan wie de technische dienst dit meldt, maar wij horen niets van hen, T-Mobile of helpdesk ondanks dat er beloofd wordt dat er binnen 5 werkdagen een reactie naar ons zal komen.

Opnames kijken geeft nu weer het probleem van het niet synchroon lopen van het beeld en geluid.

Ook merken we recentelijk dat “Begin gemist” op met name BBC First de melding geeft dat terugkijken van dit programma niet wordt ondersteund terwijl dit in het verleden wel kon. Dit geldt ook voor BBC One en BBC Two.

“Begin gemist” geeft zwart scherm bij Eurosport1 en Eurosport 2 bij programma's die zojuist zijn afgelopen,

Je zult begrijpen dat wij na 6 maanden het meer dan zat zijn om elke keer weer te melden dat de problemen niet zijn opgelost en gaan uitkijken naar een andere provider en de abonnementskosten vanaf januari terug eisen voor niet geleverde diensten.

Tegen beter weten in verwachten wij binnen 5 werkdagen (uiterlijk 17 juli) een bericht met een oplossing. Misschien kan er iemand van de technische dienst bij ons langskomen om het probleem in levende lijve te zien en niet vanachter een beeldscherm.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anika53, ik heb het direct voor jou nagekeken! Ik zie dat de technische dienst de opname issues als opgelost heeft gemeld. Ervaar je dit ook op locatie? Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Reactie binnen 5 werkdagen? Het is nu de 3e of 4e keer dat ik een reactie binnen 5 werkdagen zou moeten krijgen. Dus niet. Terugbellen? Excuses dat de collega niet heeft teruggebeld, maar ze bellen zelf ook niet terug.Nooit van terugbellen gehoord bij T-Mobile?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, bedankt voor de duidelijke informatie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Zodra we meer informatie hebben wordt er contact met je opgezocht! 

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Dank voor je reactie

  • Kijk je de opname terwijl het live programma loopt?

Nee

  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?

Op laptop met TV Anywhere hadden we hetzelfde probleem

  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip). 

Zoals in mijn reactie heb ik het programma van vrijdag 2 juni 2023 20:30 uur tijdens de uitzending opgenomen (willen opnemen)

  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

Zaterdag of zondag daarna

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, bedankt voor de foto's!

Ik zet dit graag direct door naar onze techneuten zodat zij een deskundige blik hierop kunnen werpen. Zou je de onderstaande punten alleen nog voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijke informatie doorzetten, thanks!

  • Kijk je de opname terwijl het live programma loopt?
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip). 
  • Wanneerheb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

 

Reputatie 1

Nieuwe versie app is automatisch ge-installeerd, maar blijf problemen hebben met opnamen.

Opname Sully Net5 van vrijdag 2 juni tijdens uitzending gestart. Later afspelen: alleen zwart scherm en dat er 0 seconden is opgenomen. Zie schermfoto's.

 

Heb later deze film met “Begin gemist” alsnog bekeken, maar opnemen blijft dus een probleem met de app.

De 3 mogelijkheden die ik eerder genoemd heb blijven dus nog steeds van toepassing.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, bedankt voor je snelle reactie!

Dat je een Samsung tv zorgt voor wat opheldering. We hebben hier ook een verzamel topic over:  

 

 

Gisteren is er een update geweest voor de Samsung app. De nieuwe Samsung app versie staat in de store en alle nieuwere modellen kunnen deze versie (v1.0.19) ook downloaden. Zou je de app opnieuw kunnen downloaden? Hopelijk verhelpt dit alles!

Reputatie 1

Jason,

Wij hebben een Samsung QN85BA 55 tv.

Ik heb een tv box in het verleden gehad en na aanschaf van de Samsung tv en een glasvezel aansluiting is het niet meer nodig om een tv box te hebben, omdat de app van T Mobile op de Samsung tv het zonder problemen zou moeten doen. 

Er zijn dus 3 mogelijkheden voor mij:

  1. T Mobile lost problemen in app op
  2. Zolang de app niet 100% werkt TV Box installeren zonder kosten
  3. Uitkijken naar andere profider
Reputatie 7
Badge +16

@anika53 Met testen doelde ik niet op het testen zoals we in een friendly user test bijvoorbeel doen, sorry voor de verwarring! Ik bedoelde dat ik jou de TV Box toestuur en jij deze kunt uitproberen. Bevalt het? Dan kun je de box blijven gebruiken, bevalt het niet? Dan kun je de box retourneren en hoef je er verder natuurlijk niet meer voor te betalen na die eerste twee maanden. 

Heb jij een Samsung tv trouwens?

Reageer