Opnames RTL en SBS


Reputatie 1

Wij hebben sinds we de T-Mobile app gebruiken problemen met het afspelen van opnames,  van SBS en RTL zenders.

Bij selecteren wordt de opname geprobeerd te laden. Na “OK” drukken op de afstandsbediening komt er een onwerkelijke tijd in beeld, t.w. 466821:21:47/00:00:00 waarbij de tijd voor het slash-teken doorloopt en blijft de app de opname laden (zonder resultaat). 

Voorbeeld: Maandag 3 april RTL4 Help mijn man is klusser.

Na selecteren “Terugkijken”, “Opnames” wordt aangegeven dat we reeds de opname hebben bekeken (rode balk met status voltooid)

Hebben meer kijkers dit probleem en wat is hiervoor de oplossing?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @anika53, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijke informatie doorzetten.

 

  • Kijkt je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt?
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Wanneer is de opname gemaakt (datum en tijdstip)?
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

 

Alvast bedankt, talk soon!

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, super bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb dit direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hier zo snel mogelijk naar kijken! Als ze hierover meer weten, wordt er contact met je opgezocht. Het kan ook zijn dat ze dit aan mij laten weten, in dat geval zal ik het meteen aan je doorgeven. Wordt vervolgd. 

Reputatie 1

Jason,

 

Dat is akkoord om de tv-box op te sturen en dat we e.e.a. kunnen testen. Is een testscript beschikbaar om de testen volledig te kunnen uitvoeren?

Maar om eerlijk te zijn heeft in de cloud opnemen met de app van T-Mobile nooit bij mij correct gewerkt. Ik ben dan ook niet van plan te gaan betalen voor het gebruik van de tv box, ook na de testen, want de app is naar mijn mening de oorzaak van de problemen en die dienen door T Mobile opgelost te worden. 

Ik verwacht ook restitutie voor het opnemen in de cloud vanaf het moment dat wij de tv box (ontvangen bij aanmelding als klant) hebben ingeleverd na aanleg van de glasvezel.

 

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Zojuist weer 1 uur met T-Mobile klantenservice gesproken en gaat probleem wederom doorzetten, want na je adviezen opgevolgd te hebben blijven de problemen zich voordoen. Iemand spreken van de technische dienst is onmogelijk, alleen maar via de klantenservice of via dit forum.

Er is wederom beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, maar heb wel aan de vriendelijke dame van de klantenservice doorgegeven dat wanneer we niet teruggebeld worden vóór 18 juli we het tv-abonnement met T-Mobile zullen opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijke informatie doorzetten.

 

  • Kijkt je de opname terwijl de live uitzending van hetzelfde programma nog loopt?
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?
  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Wanneer is de opname gemaakt (datum en tijdstip)?
  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

 

Alvast bedankt, talk soon!

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Zojuist weer 1 uur met T-Mobile klantenservice gesproken en gaat probleem wederom doorzetten, want na je adviezen opgevolgd te hebben blijven de problemen zich voordoen. Iemand spreken van de technische dienst is onmogelijk, alleen maar via de klantenservice of via dit forum.

Er is wederom beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, maar heb wel aan de vriendelijke dame van de klantenservice doorgegeven dat wanneer we niet teruggebeld worden vóór 18 juli we het tv-abonnement met T-Mobile zullen opzeggen.

 

12 juli

Gisterenavond programma 112vandaag 21:32 uur op RTL5 opgenomen en om ongeveer 23:00 uur willen kijken, maar na zandloper van laden een zwart scherm.

Onze tv opnieuw opgestart en dan wel de opname kunnen bekijken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @anika53, heel fijn dat je nog een extra voorbeeld kon aanleveren! Ik heb ‘m meteen toegevoegd aan het lopende onderzoek van de technische dienst. Zij gaan hun tanden hier stevig inzetten voor je, ik ga duimen dat het heel snel en daadkrachtig opgelost is!

Reputatie 1

Hallo Tommie,

 

Dank dat je je tijd en de moeite neemt om ons probleem op te lossen.

 

We kijken de opname als de live uitzending is afgelopen

Op mijn laptop kijk ik met TV-Anywhere en heb dan hetzelfde probleem

 

Uitzending Steenrijk, straatarm zender SBS6 opgenomen op woensdag 5 april 20:29

Opname kijken op woensdag 5 april 21:45 gelukt. Zelfde opname kijken op 6 april 09:35 mislukt

 

Uitzending 112Vandaag zender RTL5 opgenomen op woensdag 5 april 21:32

Opname kijken op woensdag 5 april 21:45 gelukt. Zelfde opname kijken op 6 april 09:40 mislukt

 

Uitzending RTL Nieuws zender RTL4 met “Op TV” + “Terug Kijken” niet gelukt.

 

Onze aansluiting is sinds 1 februari glasvezel en hebben de tv-box op advies van de glasvezel-monteur ingeleverd. Het lijkt wel dat we sindsdien de problemen hebben.

Alvast bedankt

 

Reputatie 1

Hoi Tommie,

Wat schets mijn  verbazing, maar de uitzending van Steenrijk Straatarm konden we vanavond 21.30 uur kijken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles direct voor je in gang gezet. Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending van de TV Box is te zien in My T-Mobile. De vergoeding zul je terugzien op een volgend factuur!

 

Hey @anika53, het klopt dat we op dit moment nog geen oplossing hiervoor hebben. Dit moet naar onze leverancier van de TV app voor Samsung. Hier gaat meestal veel tijd overheen omdat dit niet zomaar gefixt kan worden. 

Wat ik voor je kan doen is je een TV Box opsturen en de kosten, in 1 keer, vergoeden. Je krijgt dan het bedrag van één jaar, in 1 keer, op je rekening. Ik kan je namelijk niet een gratis TV Box opsturen. Dan hebben we in ieder geval de kosten voor je vergoed en kan je als nog een jaar lang genieten van de TV Box. Daarnaast zal ik de kosten van Cloud Opnemen vanaf maart tot en met juli voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, bedankt voor de update! Lijkt het euvel opgelost te zijn? 

Reputatie 1

Helaas Tommie,

De problemen doet zich nog steeds voor.

Ik heb vrijdagavond een aantal programma’s als test opgenomen

Hufters in beeld kanaal 8 Veronica Disney 21:24 kijken 23:30 werkt

HFL8 SBS6 19:34 kijken 23:30 werkt

112vandaag RTL5 21:30 kijken 23:30 werkt niet

De Verraders RTL4 20:01 kijken 23:30 werkt niet

Nieuws RTL4 19:30 kijken 23:30 werkt niet

 

Nieuws RTL4 vrijdag 23:07. Kijken vanuit de gids om zaterdag 00:15 werkt niet

 

We horen wel weer van je

Reputatie 1

Op 3 mei contact gehad met klantenservice en belofte om binnen 5 werkdagen terug te bellen heb ik op 17 mei maar wederom contact gezocht met klantenservice. Er worden dan excuses aangeboden dat er niet eerder naar ons (maar wel intern) gereageerd is en zij zullen de zaak weer doorgeven aan de technische dienst en belooft om binnen 5 werkdagen terug te bellen. Nu weer 2 weken verder en helaas weer niet teruggebeld.

Sinds de aansluiting met glasvezel en het inleveren van de tv-box heb ik alleen maar irritaties over de werking van de app. Na elke keer weer dingen uittesten blijkt het toch weer niet te werken (ik ben geen applicatie-tester maar klant van T-Mobile).

Is het mogelijk om de tv-box voor de tijd dat de app niet naar behoren werkt gratis beschikbaar te stellen? 

We kijken naar een andere provider, want T-Mobile levert niet wat er wordt beloofd.

Vandaag teruggebeld door klantenservice met de informatie dat de technische dienst geen problemen ondervindt met afspelen uit de cloud. Helaas ondervindt ik wel problemen hiermee.

 

Hoe nu verder? Andere provider? TV-box?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anika53, ik heb de informatie direct doorgezet naar de technische dienst! Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @anika53, om één en ander uit te sluiten, zou ik graag willen proberen om toch nog de TV Box te testen. Dit gaat dan om de Aria 7x. Deze kan ik bij wijze van test naar je toesturen, ik vergoed dan meteen de eerste twee maanden qua kosten (à € 15 in totaal) zodat je Cloud Opnemen en de box kunt uitproberen - is dit een idee? Mocht het toch niet bevallen, dan kun je de box kosteloos retourneren.

Reputatie 7
Badge +9

@anika53 de techneuten hebben je opnames bekeken en hier zijn geen problemen te herkennen. 

Ik gok dat het aan je internet vebrinding ligt. Heb je de tv bekabeld aangesloten of via wifi? Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch aangesloten hebt. Zou je je eigen apparatuur kunnen loskoppelen en de stream opnieuw kunnen checken? Daarnaast zie ik dat het ONT al langer dan 100 dagen aan staat. Ik adviseer om de app opnieuw te verwijderen en opnieuw te installeren en een volledige powerflip uit te voeren, dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hopelijk ga je hierdoor verandering zien in de stream!

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Dank voor je reactie

  • Kijk je de opname terwijl het live programma loopt?

Nee

  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?

Op laptop met TV Anywhere hadden we hetzelfde probleem

  • Om welke uitzending of uitzendingen gaat het en op welke zender? Vermeld ook wanneer de opname is gemaakt (datum en het tijdstip). 

Zoals in mijn reactie heb ik het programma van vrijdag 2 juni 2023 20:30 uur tijdens de uitzending opgenomen (willen opnemen)

  • Wanneer heb je het opgenomen programma bekeken (datum en tijdstip)?

Zaterdag of zondag daarna

 

Reputatie 7
Badge +16

@anika53 Met testen doelde ik niet op het testen zoals we in een friendly user test bijvoorbeel doen, sorry voor de verwarring! Ik bedoelde dat ik jou de TV Box toestuur en jij deze kunt uitproberen. Bevalt het? Dan kun je de box blijven gebruiken, bevalt het niet? Dan kun je de box retourneren en hoef je er verder natuurlijk niet meer voor te betalen na die eerste twee maanden. 

Heb jij een Samsung tv trouwens?

Reputatie 1

Jason,

Wij hebben een Samsung QN85BA 55 tv.

Ik heb een tv box in het verleden gehad en na aanschaf van de Samsung tv en een glasvezel aansluiting is het niet meer nodig om een tv box te hebben, omdat de app van T Mobile op de Samsung tv het zonder problemen zou moeten doen. 

Er zijn dus 3 mogelijkheden voor mij:

  1. T Mobile lost problemen in app op
  2. Zolang de app niet 100% werkt TV Box installeren zonder kosten
  3. Uitkijken naar andere profider
Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, bedankt voor de duidelijke informatie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Zodra we meer informatie hebben wordt er contact met je opgezocht! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anika53, bedankt voor je snelle reactie!

Dat je een Samsung tv zorgt voor wat opheldering. We hebben hier ook een verzamel topic over:  

 

 

Gisteren is er een update geweest voor de Samsung app. De nieuwe Samsung app versie staat in de store en alle nieuwere modellen kunnen deze versie (v1.0.19) ook downloaden. Zou je de app opnieuw kunnen downloaden? Hopelijk verhelpt dit alles!

Reputatie 7
Badge +9

@anika53 ik ben net bericht door onze techneuten die dit aan het analyseren zijn!

Het lijkt er op dat de opname van 112vandaag verwijderd is. Daardoor kunnen we dit niet onderzoeken.

 

Wil je nog een voorbeeld verzamelen en de opname niet verwijderen? Dan kunnen we dit voor je gaan uitpluizen! Ook wil ik je vragen om dezelfde opname op je laptop te testen, lukt het afspelen hier ook niet? Kun je dezelfde opname afspelen op je mobiel en dan zonder een wifi verbinding, dus op een 4/5g verbinding. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten over je netwerk.

 

Kan je mij ook de software versie van je tv doorsturen?

Alvast heel erg bedankt!

Reputatie 1

Verrassende (?) status update:

  1. Geen oplossing to nu toe
  2. Niet teruggebeld (is nog geen enkele keer gebeurd !!!! )
  3. Moet nu regelmatig te tv opnieuw opstarten om te kijken of de opname wel werkt na eerst een zandloper in beeld gekregen te hebben

Ik stel T-Mobile voor om een tv-box (gratis) beschikbaar te stellen tot het probleem is opgelost. In de tussentijd zal ik op verzoek testen of de opnames lukken zonder de huidige problemen.

Wanneer kan ik restitutie verwachten van de kosten voor “opnemen” vanaf maart 2023 en verlaging van mijn huidige abonnementskosten tot het probleem is opgelost.

Wat kan T-Mobile wel:

  1. Aanmelding als klant en bevestiging, doorlooptijd 5 dagen
  2. Melden wijzing naar glasvezel, doorlooptijd circa 3 weken incl. aanleggen vanaf straat

 

Verzoek van mij: T-MOBILE REAGEER ZELF EENS I.P.V. DAT IK ZELF ELKE KEER WEER MOET REAGEREN OF IEMAND VAN DE COMMUNITY

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anika53, het klopt dat we op dit moment nog geen oplossing hiervoor hebben. Dit moet naar onze leverancier van de TV app voor Samsung. Hier gaat meestal veel tijd overheen omdat dit niet zomaar gefixt kan worden. 

Wat ik voor je kan doen is je een TV Box opsturen en de kosten, in 1 keer, vergoeden. Je krijgt dan het bedrag van één jaar, in 1 keer, op je rekening. Ik kan je namelijk niet een gratis TV Box opsturen. Dan hebben we in ieder geval de kosten voor je vergoed en kan je als nog een jaar lang genieten van de TV Box. Daarnaast zal ik de kosten van Cloud Opnemen vanaf maart tot en met juli voor je vergoeden. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 1

Hallo Tommie,

Dank voor je snelle reactie.

Je was de enige die online snel reageerde 👌. We vinden het jammer dat er nu pas door T-Mobile wordt bevestigd dat de app niet correct werkt en het probleem niet zo maar opgelost is.

We accepteren je voorstel wat onze frustraties enigszins zal wegnemen. Misschien dat dit probleem volgend jaar dan opgelost is 🤞

Reputatie 1

Hallo Tommie

 

Vandaag 112Vandaag (137) op RTL5 van 17:16 opgenomen en om 23:00 uur willen gaan kijken met resultaat zandloper en zwartscherm.

TV opnieuw opgestart en programma zonder problemen kunnen kijken.

Helaas vergeten deze test op mijn laptop of telefoon te doen.

Morgen zal ik hetzelfde nogmaals testen, maar dan ook op laptop en telefoon.

 

Silent Witness op BBC First kanaal 110 van woensdag 12-7-2023 04:20 kan niet gekeken worden via de tv-gids of anders. We krijgen de melding: Terug lijken wordt niet ondersteund voor dit programma, terwijl dit volgens de zenderslijst op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx wel mogelijk zou moeten zijn

Reageer