Beantwoord

Opnemen


Reputatie 1

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 May 2020, 11:29

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het verschil zit hem in de wijze van opnemen neemt men op met een STB voorzien van een ingebouwde harde schijf zoals b.v. de Entone 515 bij een dergelijke recorder kan men alle zenders opnemen welke de provider beschikbaar heeft.

Bij het opnemen via de cloud kan het inderdaad zo zijn dat er sprake is van rechten of licenties.

Reputatie 6
Badge

@Waqqas,

Dat is geen antwoord op de vraag en het probleem van deze klant. Feit blijft dat deze klant een abonnement heeft afgesloten in de veronderstelling dat het mogelijk was om op te nemen. Nu T-Mobile dat niet kan leveren vind ik dat het contract kosteloos ontbonden moet kunnen worden. 

Reputatie 6
Badge

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

@Folkert,

Echter is het abonnement niet officieel gewijzigd en wordt er op versChillende pagina’s nog verwezen naar de mogelijkheid tot opnemen. Dus  T-Mobile blijft in gebreken. 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Erwin t 

Graag één keer dezelfde reactie plaatsen, als je je verhaal aan meerdere gebruikers kwijt wil kun je ze taggen met @ 

Dit wordt gezien als spammen en is tegen de community huisregels.

Of het nu wel snel komt of niet, het had er allang moeten zijn, de opname boxen zijn al veel langer een probleem, de productie is al wat jaartjes geleden gestopt en toen had men al een alternatief moeten klaarhebben ipv het steeds vooruitschuiven.

Na de aanwas van vorig jaar door de prijsverhogingen bij de concurrenten is de voorraad in korte tijd opgedroogd en heeft men nog wat boxen kunnen bemachtigen bij conculega bedrijven die wel hun zaakjes op orde hadden, maar nu is de koek op, en de uitrol vertraagd, waarschijnlijk door incompetentie van het software team of gewoon te weinig mensen die er mee bezig zijn.

Zal ik maar niet vragen naar de competentie van de testgroep, als hier mensen zich melden omdat ze geeneens de test afdeling kunnen vinden op het forum zal daar ook niet veel goeds uit komen.

Reputatie 7
Badge +1

Het grote euvel bij zo'n testgroep is dat er hooguit een paar procent is die werkelijk verstand heeft van de hele materie, m.a.w. er zijn er dus maar een paar die in staat zijn om b.v. de tv aan te sluiten op de router enz.

Wil je al provider een goede testgroep zal men voor men begint veel meer onderzoek vooraf moeten doen en niet willekeurig een aantal klanten moeten vragen, als ze simpel het forum doorlezen komen er m.i. al diverse namen naar voren welke wel verstand van zaken hebben.

Daarbij speelt ook nog de blamage van de tv update van een tijd geleden en de problemen welke klanten de laatste ondervinden met het aanmelden van de tv box.

Reputatie 2

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

 

De 14 dagen gaan volgens T-Mobile in vanaf het moment dat de overeenkomst is afgesloten, maar zoals hieronder te zien kun je dit via de geschillencommissie aanvechten. Zal waarschijnlijk al snel na het indienen van de klacht geregeld zijn, tot een zaak laten ze het niet meer komen. Paar andere providers hebben de regels daarom ook al aangepast (zoals KPN), maar T-Mobile loopt zoals met veel zaken nog een beetje achter. Succes. 

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.


Het is net hoe je het leest, als jij iets koopt en het voldoet niet aan hetgeen je hebt gekocht mag dat volgens jou, een dienst moet ongeacht de voorwaarden aan de eisen voldoen die je afspreekt, als TM dan er iets extra bij doet kan je er niks tegen doen, maar minder mag wettelijk geeneens zonder van een koop af te zien.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @GertK, het is een rechtenkwestie waarbij de specifieke zender ons geen licentie heeft verleend voor het opnemen van hun zenders. Dit betekent niet dat de VRT die mogelijkheid niet heeft, maar meer dat wij die mogelijkheid niet ondersteunen vanwege eerder genoemde licentie. Dit geldt ook voor onder andere BBC One en Two waarbij de functie an sich dus wel bestaat, maar (nog) niet mogelijk is bij T-Mobile Thuis.

Sorry voor het ongemak en dat ik geen positiever antwoord voor je heb. Indien ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Ik zit altijd voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +1

Zoals het nu gaat bij T-Mobile thuis moet men niet vreemd opkijken dat veel klanten welke afgelopen tijd vanuit o.a. KPN en Ziggo e.a. klant zijn geworden na 1 jaar weer terug gaan naar de oude of andere provider.

Mocht dit echt gebeuren dan heeft T-Mobile dit volledig aan zich zelf te danken, zelf ben ik best tevreden met mijn pakket maar heb dan alleen het basispakket internet en tv zonder opname mogelijkheid.

Ook de zeer trage uitrol van het tv platform werkt natuurlijk ook niet mee aan het imago, zo kreeg ik een mail van Youfone dat ze een nieuw tv platform hebben, als provider kun je beter je mond houden en niet van de toren gaan schreeuwen dat je iets nieuws gaat uitrollen daarmee wek je verwachtingen.

 

Tja, een mogelijk tele2 overstapster heb ik naar Ziggo gedirigeerd, heb geen zin om steeds wat op te lossen bij mijn moeder van 76 jaar oud, is nu al te vaak raak bij Tele2 terwijl het 2 jaar eigenlijk vlekkeloos heeft gewerkt, nieuwe adres is glas of kabel.

Reputatie 7

Hey @Wenos,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! Ik hoop niet dat je ons nu al gaat verlaten. :disappointed:  Netflix is inderdaad niet beschikbaar via onze TV Box, maar zo te lezen heb je dat gelukkig kunnen oplossen met een Chromecast. :relaxed: Het kunnen opnemen zal gelukkig in de toekomst wel mogelijk zijn. Momenteel zijn we een nieuw TV platform aan het uitrollen waarbij je kunt opnemen. Het kan eventjes duren, maar die update ga jij hoe dan ook ontvangen. Meer hierover lees je hier

Daarnaast zie ik dat je vandaag telefonisch contact hebt opgenomen met mijn collega over het koppelen van je afstandsbediening. Is dit gelukt?

Reputatie 1
L.S.,
Reeds twee maal heb ik zowel telefonisch als via de community chatline (zie Opnemen, onder GertK) gevraagd waarom het niet mogelijk is om Belgische TV-zenders (21,22,23) op te nemen.
Hier kreeg ik antwoord dat dit niet mogelijk is i.v.m. licenties.
Volgens de VRT (zie onderstaande mail) is dit echt onzin, zij kunnen het opnemen van deze zenders niet uitschakelen! Ik vraag u daarom dringend om deze mogelijkheid niet meer te blokkeren.
Als u aan dit verzoek geen gehoor geeft, overweeg ik om weer over te stappen naar een andere provider.
 
Met vriendelijke groet,
Gert Korteweg
 
Begin doorgestuurd bericht:
 
Van: VRT-Klantendienst <hallo@vrt.be>
Datum: 19 november 2020 om 17:03:26 CET
Aan: "gertkorteweg@icloud.com" <gertkorteweg@icloud.com>
Onderwerp: Opnemen - 00168248
 
servlet.ImageServer?id=0150Y000001M8HN&oid=00D0Y000000qTNP
Beste Gert,
 
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
 
Zoals ik u ook al in mijn vorige mail liet weten, kunnen we als VRT opnemen niet uitschakelen. Dit wordt bepaald door uw provider.
  
Wij hopen u hiermee enige duidelijkheid te hebben gegeven en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
 
 
Met vriendelijke groeten,
Edda
VRT-Klantendienst
------------------------------------------
Uw vraag: Opnemen
Beschrijving vraag: Ik heb deze vraag al eerder gesteld, nl. waarom het niet mogelijk is voor mij om programma’s op te nemen. Ik heb uw antwoord terug gespeeld naar mij provider T-mobile, maar zij antwoorden dat VRT geen licentie daarvoor heeft gegeven aan hen. Klopt dat?
 
 
U had recent contact met de VRT-klantendienst. Wij hopen dat dit contact naar wens verlopen is. Om onze diensten nog te verbeteren, peilen wij graag naar uw tevredenheid met een korte enquête (1 minuut) die u vindt door op deze link te klikken.
 
ref:_00D0YqTNP._5001n1V9MyY:ref
 
servlet.ImageServer?oid=00D0Y000000qTNP&esid=0181n00000JOGBz&from=ext



-- Disclaimer -- 
Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie 
Auguste Reyerslaan 52 
1043 Brussel 

nv van publiek recht 
BTW BE 0244.142.664 
RPR Brussel 
VRT Gebruikersvoorwaarden <http://www.vrt.be/gebruiksvoorwaarden>
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leeuwhans, je kunt meegenomen worden in de volgende batch dus dat is goed nieuws! 

De verwerkingstijd bedraagt ongeveer twee weken inderdaad. Houd rekening met de belangrijke punten die Demi hierboven aankaartte en dan komt het helemaal goed! 😄

Reputatie 7

Hoi @GertK ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Het klopt nog steeds wat mijn collega @Jason heeft gezegd en wat VRT met de e-mail bevestigd. Om via Cloud Opnemen op te nemen, zijn er verschillende licenties nodig. Dit betekent niet dat de VRT die mogelijkheid niet heeft, maar meer dat wij die mogelijkheid niet ondersteunen vanwege eerder genoemde licentie. Vandaar dat VRT aangeeft dat dit niet kan worden uitgeschakeld.

Ik had je graag van beter nieuws kunnen voorzien, maar kan deze situatie niet voor je veranderen. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Ik begrijp dit nog steeds niet. VRT geeft aan dat zij de mogelijkheid om op te nemen niet kunnen uitschakelen, dus waar zit dan de blokkade? Wie geeft dan de licentie? Waarom is dit bij andere providers (bijv. Ziggo) geen probleem? Wordt dit opnemen van VRT-zenders bij T-mobile binnen afzienbare tijd wel mogelijk? Zonee, dan stap ik over naar een andere provider.

Ik heb toch besloten om mijn abonnement te behouden. De afstandsbediening werkt niet optimaal dus we moeten het met 2 afstandsbedieningen doen. 

Harder en zachter en de tv aan en uit zetten kan alleen met de afstandsbediening van de tv. Dit schijnt niet anders te kunnen. 

Netflix is idd geregeld en het opnemen wacht ik af. 

Groetjes Wendy 

 

Reputatie 7

Hey @Wenos,

Leuk dat je toch bij ons blijft! :smile:  Heb je ook al geprobeerd om je afstandsbediening te koppelen met de Loewe TV code? In dit topic staat uitgelegd hoe je je afstandsbediening kunt koppelen. Mocht dat niet lukken dan kun je ook overwegen om een universele afstandsbediening aan te schaffen waarmee je je apparatuur kunt bedienen. Die heb je in verschillende soorten, maten en prijzen. :relaxed:

Reputatie 7

Hoi @GertK ,

Wat @BeMu je heeft kunnen vertellen, klopt inderdaad. Omdat het hier geen fysieke opnames zijn, zoals dat wel bij bijvoorbeeld Ziggo het geval is, is er wel sprake van licenties. Hierdoor ondersteunen wij (op het moment) VRT niet. Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

Wel rekening meehouden dat ik TM erop gewezen heb dat de website gewoon aangaf dat je de interactieve tvbox met opnemen kan bestellen.

Nergens op de website stond dat het op dit moment niet mogelijk was om op te nemen ivm de de cloud functie nog niet werkt en dat de huidige tvbox dit niet als functie heeft.

 

TM heeft toen wel aangegeven om de website aan te passen, wat mij het idee gaf dat TM me kosteloos liet opzeggen.

Dit is allemaal in de eerste 2 weken meerder keren besproken met TM klantenservice.

Reputatie 1

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

 

De 14 dagen gaan volgens T-Mobile in vanaf het moment dat de overeenkomst is afgesloten, maar zoals hieronder te zien kun je dit via de geschillencommissie aanvechten. Zal waarschijnlijk al snel na het indienen van de klacht geregeld zijn, tot een zaak laten ze het niet meer komen. Paar andere providers hebben de regels daarom ook al aangepast (zoals KPN), maar T-Mobile loopt zoals met veel zaken nog een beetje achter. Succes. 

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

Wel rekening meehouden dat ik TM erop gewezen heb dat de website gewoon aangaf dat je de interactieve tvbox met opnemen kan bestellen.

Nergens op de website stond dat het op dit moment niet mogelijk was om op te nemen ivm de de cloud functie nog niet werkt en dat de huidige tvbox dit niet als functie heeft.

 

TM heeft toen wel aangegeven om de website aan te passen, wat mij het idee gaf dat TM me kosteloos liet opzeggen.

Dit is allemaal in de eerste 2 weken meerder keren besproken met TM klantenservice.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Helma en Raymond, om de verwarring weg te nemen, onderneem ik graag nog een poging:

Voor zover ik het helemaal begrijp; bij Cloud Opnemen beheert een aanbieder zelf de opnamefunctionaliteit en worden licenties aangevraagd bij de verschillende omroepen/zenders om in de cloud te mogen opnemen. Een zender behoudt hierbij te allen tijde het recht om een licentie niet te verstrekken. Daar gaat de aanbieder zelf niet over. Aanbieders kunnen hooguit een verzoek bij de desbetreffende partij indienen om dit toch voor elkaar te krijgen. 

Dat dit bij een andere aanbieder, zoals KPN of eventueel Ziggo, wel voorheen mogelijk was, of nog steeds mogelijk is, is in dit geval niet relevant. Het besluit om hier (Cloud Opnemen) een licentie voor te verstrekken wordt nog steeds door de zender/omroep bepaald en niet door de provider.

In weerwil van bovengenoemde uitleg, ben ik het natuurlijk volledig eens met de constatering dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn, maar dat gaat de situatie hierin niet veranderen.

Reputatie 1

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Stuur een brief van ingebrekestelling van product.

In deze chat vind je de template.

TM heeft zijn kans gehad om alle verwijzingen naar opnemen te verwijderen maar hebben dit niet gedaan zodat ze meer klanten konden vast leggen.

Klassieke click and bait techniek.

Reageer