[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

Beste Lisa,

Ik heb goed en slecht nieuws..Het goede nieuw is dat alle zenders het weer doen!! Het slechte nieuws is dat jouw bovenstaande oplossing, helaas niet DE oplossing was.. Aangezien jouw bovenstaande verhaal over de HDMI kabel heb ik geprobeerd om de huidige HDMI kabel om te wisselen met degene die in de tv in de slaapkamer staat (die gekoppeld is aan mijn Playstation) met de veronderstelling dat het wellicht wel aan de HDMI kabel kan liggen en wat denk je… alsof alles werkt weer top!!
Heel raar dat op de een of andere manier na de update naar het nieuwe platform het kastje in combinatie met de HDMI kabel niet samen ging… wellicht dat de HDMI kabel vervangen ook werkt voor de anderen hier.. met de HDMI kabel lijkt niets mis.. op de playstation doet die het gewoon en uiteraard voor de update naar het nieuwe platform deed hij het ook op dit kastje..

Desalniettemin hoor ik graag hoe er verder omgegaan wordt met de 1,5 maand dat ik zonder tv gezeten heb..

 

Ik hoor het graag van je/jullie.

Tim. 

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, ik ben ontzettend blij dat ik in een ander topic heb gelezen dat jij weer volop van alle zenders aan het genieten bent! Ook wil ik je laten weten dat ik jouw feedback zeker meeneem. Het klopt inderdaad dat bij deze handeling de TV Box niet herstart hoeft te worden. 

Hi @MarLut, super om te horen dat jij zo aan het testen bent! Ik had graag gelezen dat modus 2 of 3 al voor verschil zouden zorgen. Ik hoor heel graag van je of modus 4 dé modus voor jou is. Zo niet, dan ga ik aan de bel trekken bij de technische dienst. 

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Bij modus 3 krijg ik ook af en toe weer een zwart beeld. Probeer nu modus 4.

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

@Lisa Ik heb zojuist alle HDMI modes uitgeprobeert maar ik heb alleen nog Ned 1,2, en 3. Het was me niet helemaal duidelijk van de instructies of de tv box ook herstart moest worden na het switchen van HDMI modus. Ik neem aan van niet, klopt dat?

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals ik eergisteren had beloofd zou ik een terugkoppeling geven van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat wij er hier aan onze kant bovenop zitten om dit proces te versnellen. Ik heb hier verder geen indicatie van meegekregen, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend kan voorzien van een heldere update. Ik hoop dat iedereen een heel fijn weekend heeft!

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik nog even een korte update ter aanvulling op mijn vorige bericht! Ik heb vandaag nog geen concrete update ontvangen, maar ik heb wel te horen gekregen dat een collega van een andere afdeling dit issue aan het chasen is om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Er vindt morgen een meeting plaats met TV specialisten en de technische dienst en ik heb gevraagd of hier een tijdsindicatie van het onderzoek kan worden aangegeven. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg, dan laat ik jullie die dit weekend aan jullie weten. 

Hi @MarLut, merci voor je snelle reactie! Ik hoop heel erg dat binnenkort het zwarte beeld nooit meer terugkomt. Fingers crossed!

Reputatie 1

Ik ben benieuwd. Vorige week ging het eigenlijk goed (geen enkele keer zwart beeld bij op start). Maar deze week is het weer raak. Elke dag wel een keer zwart beeld als ik het kastje aan zet.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik had heel graag al een passende oplossing voor dit probleem met jullie gedeeld! Bedankt voor jullie geduld, want het onderzoek loopt nu al enige tijd. Het kan altijd even duren totdat er een fix is, omdat dit vervolgens ook getest moet worden en dit gaat dan altijd mee in een zogenoemde 'sprint'. Dit is een periode waarin meerdere verbeteringen live gaan en dit vindt eens in de paar weken plaats. Ik heb bij mijn collega's nagevraagd of ik vandaag een update kan ontvangen, want jullie horen allemaal te weten waar jullie aan toe zijn. Mijn excuses dat dit issue al zo lang loopt. Ik blijf voor jullie checken of er updates zijn en zal deze hier vervolgens direct delen. Ik wil dat dit echt zo snel mogelijk voor eens en altijd is opgelost! 

Reputatie 7

Ik zeg altijd maar, liever te veel informatie dan te weinig! Heel erg bedankt voor de vliegensvlugge aanvullingen @MarLut en @Blois2019. Ik heb het er gelijk achteraan gestuurd! 💪

Ik wil daarnaast ook laten weten dat wij graag een tegemoetkoming aan willen bieden aan iedereen die al langer problemen ervaart met zijn/haar TV. Deze tegemoetkoming kan ik pas in orde maken zodra alles weer goed werkt, maar weet dus dat wij dit uiteraard op de agenda hebben staan. Jullie horen namelijk gewoon optimaal van de diensten gebruik te maken! 

En ik had het vanochtend rond 7.12 uur.

Reputatie 1

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Geen idee of jullie er iets mee kunnen, maar nadat ik de HDMI kabel uit het kastje heb gehaald had ik op deze twee momenten weer een zwart beeld bij het opstarten:

Vrijdag 18/06 zwart beeld rond 06:00 uur
Zondag 20/06 zwart beeld rond 12:50 uur

Reputatie 7

Hi @Blois2019 en @MarLut, bedankt voor het testen en fijn dat jullie dit gelijk aangeven! Ik heb dit meteen weer doorgezet en hoop jullie snel weer te kunnen voorzien van een update, of natuurlijk direct dé oplossing voor dit probleem! Zoals jullie weten zal ik alle updates hier delen, zodra ik die ontvang.

Reputatie 1

Helaas, de HDMI stekker is bij mijgeen oplossing. Zo even (vrijdagochtend iets voor 06:00 uur) weer een zwart beeld bij het opstarten

Ik heb het gister gedaan, helaas geen oplossing. Meteen vanochtend was het beeld weer zwart. Het gebeurt meestal 's ochtends als je het kastje voor het eerst aanzet

Reputatie 7

Hi @Timmievl, super dat jij gelijk de workaround hebt geprobeerd! Wat balen, ik had echt gehoopt dat dit zou werken. Ik heb zojuist dan ook gelijk weer bij mijn collega aangegeven dat dit probleem nog steeds blijft aanhouden. Weet dat ik hier bovenop blijf zitten, totdat wij weer een passende oplossing voor jou hebben gevonden. Ik zal alle updates die binnenkomen met je delen!

Hi @MarLut, super! Ik duim dat dit bij jou wel werkt. En, kan jij al aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik ben benieuwd.

Hi @pvdh14, fijn om te horen dat jij momenteel wel kunt genieten van goed beeld via een ander platform! Ik heb aan mijn collega doorgegeven dat jij ook nog steeds last hebt van hetzelfde probleem, want bij jou hoort T-Mobile TV ook gewoon perfect te werken. Ik houd jullie hier op de hoogte van het onderzoek en hoop echt dat ik ervoor kan zorgen dat dit probleem bij jullie verdwijnt!

Reputatie 2

Bij mij is het ook weg. Maar dit komt omdat ik NLziet en Canal Digitaal op dit moment gebruik. Dit bevalt mij op dit moment beter dan de TM tv.

De hdmi kwestie had ik al geprobeerd. Zelfs de kabels vervangen. Iedere keer moet je het tv menu herstarten om weer beeld te krijgen en dan is de ontvanger weer in het tv menu geregistreerd.

Voor mij is TM tv nog in Beta en misschien in de toekomst dat ik het opnieuw probeer of de Nlziet of CD behoud of dat ik toch in het geheel overstap naar een andere aanbieder.

Reputatie 1

Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

ik zal straks even de hdmi kabel uit het kastje halen. Hopelijk blijft daarmee de zwarte schermen weg. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden :)

Hi @Timmievl@Jauwkson@MarLut@Blois2019@pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Hi Lisa,

bedankt voor je bericht.

Ik heb het zojuist geprobeerd (meerdere malen), maar helaas zonder succes. Wanneer ik naar een andere zender dan 1,2 of 3 zap dan zoals ik al eerder aangaf kan ik helemaal niks meer, hij slaat volledig vast (naast het zwarte beeld). Ik kan dus ook niet meer terug naar nl 1, 2 of 3, tenzij ik de stekker eruit trek en er weer in stop..

Ook als ik dan op de ‘menu’ knop druk gebeurt er niks, het enige wat ik kan doen in het kastje uitzetten met de afstandsbediening, terwijl als die op nl 1,2 of 3 staat werkt alles zoals het zou moeten werken.

Enig idee wat ik nog meer kan doen? Dit duurt nu al bijna een maand en ik begin het nu wel erg vervelend te vinden. Ik heb helemaal geen zin om over te stappen naar een andere provider, maar begin dit nu toch serieus te overwegen..

hoop snel iets van je/jullie te horen

 

Tim

Reputatie 7

Hi @Timmievl, @Jauwkson, @MarLut, @Blois2019, @pvdh14, allereerst heel erg bedankt voor jullie geduld! Ik heb een terugkoppeling gekregen van de collega die individueel naar jullie voorbeelden heeft gekeken. Het lijkt hier om een bekend probleem te gaan. Zouden jullie allemaal eens de HDMI-kabel eruit willen halen en vervolgens er weer in willen doen? Als dit ervoor zorgt dat het zwarte beeld is verdwenen, dan was er sprake van dit bekende probleem. Er wordt hiervoor aan een algemene oplossing gewerkt, die binnen een aantal weken af zal zijn. 

Mocht deze handeling niet werken, dan is er ander probleem of een klantspecifiek probleem aan de hand. Ik hoor heel graag een terugkoppeling van jullie en duim dat deze workaround voor iedereen werkt! 🎈

 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik laten weten dat er momenteel nog gewerkt wordt aan jullie issues! Ik word op de hoogte gehouden van updates zodra er meer bekend is. Bedankt allemaal voor jullie geduld. Ik hoop dat ik jullie snel kan verblijden met goed nieuws. Voor nu een heel fijn weekend allemaal! 🌼

Reputatie 7

Hi @Timmievl, heel fijn dat jij gelijk het format gebruikt en aangeeft wat er aan de hand is. Ik heb dit zojuist doorgezet naar de technische dienst, zodat deze aan het lijstje wordt toegevoegd. Ik houd goed in de gaten wat er uit dit onderzoek rolt, zodat ik iedereen hopelijk snel kan voorzien van goed nieuws. Jullie horen namelijk allemaal te genieten van een TV zonder problemen.

Reageer