[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Goedeavond,

wij hebben helaas sinds 26 mei hetzelfde probleem.. na de update naar het nieuwe TV platform doen alleen nl 1, 2 en 3 het. De rest van de zenders zijn zwart en als we terug willen naar nl 1, 2 of 3 moeten we het kastje herstarten. De rest van de opties doet het ook niet meer (als ik bijv op menu druk gebeurt er niks)
 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) Ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) sinds de update op 26 mei alleen maar zwart beeld bij alle zender behalve 1, 2 en 3
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) sinds de update continu hetzelfde probleem
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten correct
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. Correct 
Reputatie 7

Hi @Blois2019, merci voor jouw vliegensvlugge reactie! Ik heb de bovenstaande vier formats alvast doorgezet en ik houd jullie hier op de hoogte zodra ik updates ontvang van de technische dienst. Wanneer er nog meer gegadigden zijn, laat het mij dan vooral weten. Ik wil dit namelijk graag zo snel mogelijk voor jullie allemaal hebben uitgezocht en opgelost! 😊

Dank je @Lisa ik heb inderdaad nog steeds last van dit probleem 

Reputatie 7

Hoi allemaal, super goed om te zien dat jullie in dit topic aan de bel trekken! Ik zie dat dit topic tussen wal en schip is beland, mijn excuses hiervoor. Graag pak ik het daarom gelijk weer op waar we gebleven zijn. 

Hi @Jauwkson, top dat jij dit bij mij aangeeft! Ik ga het format doorzetten om dit nader te laten onderzoeken. I'll keep you posted!

Hi @MarLut, heel fijn dat jij alle informatie hebt aangevuld! Ik ga alles doorzetten en houd jou op de hoogte zodra ik hier nieuws over krijg. 

Hi @R Maassen, heel fijn dat jij direct het format hebt meegestuurd. Ervaar jij deze problemen nog steeds? Zo ja, dan zet ik dit gelijk door voor onderzoek.

Hi @pvdh14, super dat jij ook nog een uitgebreidere toelichting hebt gedeeld! Ik ga dit direct aangeven bij de TV specialisten om dit verder uit te pluizen en houd hier een oogje voor in het zeil!

Hi @Blois2019, bedankt voor het doorzetten van het format! Kan ook jij aan mij laten weten of jij deze problemen nog steeds ervaart? Dan kan ik gelijk verder voor jou aan de slag!

Reputatie 1

Is er eigenlijk al een oplossing voor dit probleem in zicht. Het gebeurd te vaak dat het beeld zwart blijft en ik het stroom er af moet halen om weer beeld te krijgen.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50
Donderdag 20/05 zwart beeld 20:35
Zaterdag 22/05 zwart beeld 08:50
Maandag 24/05 zwart beeld 13:35
Zaterdag 29/05 zwart beeld 08:45?

He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 

Hier komt het nu ook weer vrij regelmatig voor. 

Vaak bij enkele zenders. Bij herstarten box(stekker uit en in) is het vaak opgelost.

Probleem is nu toch al lang bekend bij t mobile. Inmiddels al actie ondernemen, t mobile?

Reputatie 2

@Brian zoals ik hier al eerder aangaf heb ik zwart beeld bij het aanzetten van de tv box en moet ik het tv menu herstarten.

 

Het valt mij op dat dit gebeurt, nadat ik een uitzending gemist / verder kijken programma heb bekeken. Als ik de tv box uitzet en na enige tijd weer aan dan komt dit voor. Zover ik nu heb kunnen bepalen gebeurt dit niet als ik de tv box aanzet en alleen "live" heb gekeken en niets gedaan heb met verder kijken / replay tv en uitzet en na enige tijd weer aan. Dan heb ik direct beeld.

 

@Brian  @Lisa Ben er nu wel zeker van dat het  bij jullie te reproduceren is.

Als je via uitzending gemist een programma heb bekeken en in mijn geval was dit een film die niet in het geheel bekeken is, maar onderbroken en je zet de tv box s'avonds uit en de volgende ochtend weer aan. Dan heb ik zwart beeld. Dus geen liniare tv signaal. Ik kan wel het tv menu oproepen. Ik moet dan het tv menu herstarten om weer liniar tv beeld te krijgen en dat de naam van de tv ontvanger ook weer in het menu komt te staan. Deze is dan leeg. Hier heb ik al een foto van aangeleverd in dit forum in een andere topic.

Kunnen jullie hier naar kijken.

Reputatie 2

@Brian zoals ik hier al eerder aangaf heb ik zwart beeld bij het aanzetten van de tv box en moet ik het tv menu herstarten.

 

Het valt mij op dat dit gebeurt, nadat ik een uitzending gemist / verder kijken programma heb bekeken. Als ik de tv box uitzet en na enige tijd weer aan dan komt dit voor. Zover ik nu heb kunnen bepalen gebeurt dit niet als ik de tv box aanzet en alleen "live" heb gekeken en niets gedaan heb met verder kijken / replay tv en uitzet en na enige tijd weer aan. Dan heb ik direct beeld.

Reputatie 1

Mijn stand van zaken van het aantal keren dat het beeld zwart blijft bij aanzetten kastje. Dit is sinds ik het 11 dagen geleden hier in dit topic meldde.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50

Valt er al iets leuks te melden? :)

Reputatie 2

Ik schreef hier eerder dat ik dit niet met 1080p50 had.

Helaas heb ik dit nu ook ervaren met 1080p50.

Ik heb sinds een week of 2 hetzelfde probleem. Het doet zich vooral 's ochtends voor als de ontvanger 's nachts uit is geweest (rood lampje). Lampje wordt bij aanzetten blauw, maar verder gebeurt er niets. Zwart beeld. Enige wat helpt is de stekker er even uithalen. 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 

Helaas was dit ook niet het euvel

Reputatie 2

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 

Ook ik vanaf gisteren ochtend weer zwart beeld alleen NED 1,2 en 3 beeld

 

Gisteren 45 min aan de telefoon alle behandelingen doorgenomen niks werkt…..storing werd doorgezet naar vandaag zal gebeld worden…...nog steeds niet gebeurd 

Ik ben er nu wel klaar mee onderhand

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) verschillend ook weleens alleen RTL 4
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

 

Reputatie 1

Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?

Ja, volgens mij voldoe ik aan al die voorwaarden

Reputatie 1

Dank je. Komt jouw aansluiting verder overeen met de “voorwaarden” in de openingspost? Dan zou ik je ook graag meenemen in het onderzoek. @mods, kunnen jullie daar voor zorgen?

Reputatie 1

@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?

Het is mij nu drie keer gebeurd:

Woensdag avond rond 21:00: geen beeld, opnieuw opgestart.

Dondermiddag rond 15:00 uur (eerste keer dat ik gisteren het kastje aanzette): geen beeld. Opnieuw opgestart. Daarna half uur tv gekeken.

Dondermiddag rond 17:00 uur: kastje startte zonder problemen op, meteen beeld. Uurtje tv gekeken

Donderdagavond rond 20:30: geen beeld. Opnieuw opgestart.

Zappen naar andere zenders heeft geen effect, beeld blijft zwart. Ook niet als ik een zender nummer intoets.

 

 

 

 

Reputatie 1

@MarLut Ik heb een paar vragen over jouw situatie.Gebeurt dit elke keer als je je box aanzet? Hoe lang heb je dan in standby gestaan, gebeurt het ook als je kort in standby hebt gestaan? Heb je ook geprobeerd om naar een ander kanaal te zappen, en heb je dan ook geen beeld?

Reputatie 1

Help!! Ik heb sinds gisteravond het volgende probleem. Als ik het kastje (entone68) aan zet dan blijft het beeld zwart. Er gebeurd niets als ik heen en weer zap.Druk ik bijvoorbeeld op de knop 'gids' dan krijg ik ealleen de lege gids te zien. Programma gegevens worden niet geladen.

Ik moet de stroom van het kastje halen en daarna heb ik pas weer beeld.

Gisteravond, vanmiddag en zo even bleef het beeld zwart. Elke keer stroom er afhalen is niet echt handig als ik televisie wil kijken.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Oh ja: nieuwe platform, geen internetproblemen (tenminste niet opgevallen), kastje is rechtstreeks bekabeld met modem.

He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor jullie meldingen!

@Jauwkson @martin_vd Ik zie dat jullie een eigen switch gebruiken. Zouden jullie eens willen testen of het ook gebeurt wanneer de TV Box rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de modem, dus zonder switch er tussen?

@Nas9 Omdat jij niet op het nieuwe TV platform zit, speelt er hier wat anders. Zou jij eens een reset met loskoppelen van de netwerkkabel en de media converter willen proberen zoals beschreven in dit topic? Dat zou de problemen moeten verhelpen.

@pvdh14 We gaan het voor jou graag verder onderzoeken, zou jij ook de vragen zoals ze gesteld zijn in het format nog even willen beantwoorden? Dan gaan we er mee aan de slag!

@patrick 1968 Bedankt voor de informatie, ik ga het doorzetten naar ons TV team :slight_smile:

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week en  af en toe paar keer per dag
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → box reageert niet zwart of stilstand beeld
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, en de tv
Reputatie 2

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Reputatie 3

Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Nee

Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Al vanaf maart op heel veel zenders zwart beeld. Ik kijk alleen Ziggo Sport en soms zijn er meer zenders weg. Maar vandaag heb ik alleen 2 ziggo kanalen. 

We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, sinds maart al, beeld blijf zwart. 

Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.

De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem. 

Reageer