[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!

[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!

Toon eerste reactie

111 reacties

Reputatie 3

@Sander@Brian 

Kunnen jullie hier een helder en kort antwoord op geven wanneer de beeld kwaliteit wordt verbeterd?

waarom hiermee gewacht wordt en de reden waarom dit nu zo laag is.

Mag er vanuit gaan dat we snel weer op de hoge bitrates gaan komen want zolang dit niet het geval is wil ik absoluut nog niet over op het nieuwe platform.

Interface en cloud opname is een leuke nice to have maar een hoge bitrate en goede beeldkwaliteit is een must to have!

Reputatie 3

Ik had vroeger T-Mobile met glashard media streams, dat was echt de beste kwaliteit die ik ooit gezien heb. Toen ben ik verhuisd en heb nu VDSL met KPN streams, die kwaliteit vind ik echt slecht. Zeker met de tour en voetbal als er confetti de lucht in wordt geschoten bij bijvoorbeeld de champignons League, dat was meer blokken in beeld dan confetti.

Nu gaat t mobile hier in Eindhoven hun eigen glasvezelnetwerk aanleggen, dus ODF. Ik uiteraard blij dat ik dan weer die goede kwaliteit streams zou krijgen, en nu lees ik hier deze verhalen... Ik hoop toch echt dat ze de bitrate van eerst weer van stal halen. En een vertraging van 20-30 seconden? Vroeger was glasvezel nog 5 sec eerder dan Ziggo, hoezo kan dat nu ineens niet meer? 20 sec is echt niet te doen... Ik blijf dit topic op de voet volgen, ik wil graag terug naar t mobile, maar dan wel met de kwaliteit die ik gewend was.

Reputatie 7
Badge +1

@behtjes Met alle respect voor u maar T-Mobile heeft nooit de Glashart media streams gehad, wel waren deze in het begin tot ongeveer medio 2015 of 2016 zo ongeveer bij Vodafone Thuis, de voorganger van T-Mobile thuis, en de Glashart steams waren inderdaad zeer goed.

Er waren toen diverse providers die allemaal de zelfde propositie gebruikten, en vele daarvan zijn overgenomen door KPN en toen onder de naam van Telfort samen gevoegd, nu word Telfort dus KPN.

Reputatie 3

@BeMu misschien vergis ik me. Ik had eerst fiber.nl, dat heet nu fype.nl. ik moest daar inloggen op de tablet in de glashart media app, daarna ben ik overgestapt naar t mobile en die kwaliteit was net zo goed in mijn ogen. Dus misschien ging ik er vanuit dat dat glashart was, terwijl dat niet zo was. Fiber.nl had het 100% zeker.

Reputatie 7
Badge +1

@behtjes Wat Fiber.nl heeft u terecht gelijk ik woon zelf in de Achterhoek en daar is in de periode 2008 tot 2011/2012 ongeveer pin me niet vast op de jaren in diverse plaatsen door Reggefiber glasvezel aangelegd, en kon men uit diverse providers kiezen, wij hadden toen gekozen voor Lijbrandt.

Wel verschilde het aanbod van plaats tot plaats zo uit mijn geheugen stond fiber toen niet op de lijst waar uit ik kon kiezen, het inloggen op de tablet ging inderdaad zoals u zegt maar was niet geweldig en werkte alleen maar als je in de buurt van de mediabox was.

Reputatie 2

@BeMu Thanks. Kon gedurende de testperiode niet alles delen. Maar heb zoveel mogelijk vragen uit het voortraject meegenomen in de review. 

Glashart of signaal via eigen POP's is optimaal en geeft het beeld onaangetast door. Ik ben van mening dat zodra je dit door een compressie haalt dit minder wordt, waarbij er wel degelijk veel verschil is in techniek. Daar zit nuance in. Daarbij ook nog eens dat hoe groter het beeld, hoe meer dingen opvallen. Het beeld is echt wel beter geworden gedurende de test, maar het haalt het niet bij zo'n Glashart stream.

 

Op  het oude platform zit er een verschil in bitrate tussen ODF en WBA. Op WBA zijn het KPN streams die niet hoger gaan dan 12 Mbit. Bij ODF liggen de bitrates beduidend hoger. en zien er beter uit  De glashart streams van voorheen KPN ITNS voor coax waren 1:1 en bij IPTV tot een jaar 5/6 terug ook en daarna ook gewoon van KPN. Het verschil tussen coax en KPN streams is duidelijk te zien.

Ik weet niet wat de bitrates op het nieuwe platform straks zijn maar deze week kwam er op tweakers een max van 20 Mbit voorbij.  

 

Op Anywhere app waren ze 3,5 Mbit

 

Reputatie 7
Badge +4

20Mbit voor TMT cloud?

Ik heb niet de laatste cijfers tot mijn beschikking, maar volgens mij was het lager dan WBA. Daar moet de kanttekening bij dat het ook afhangt van de gekozen compressietechniek en instellingen. Dus koud op enkel een bitrate af gaan is niet fair.

Reputatie 3

@BeMu waar kwamen de streams trouwens vandaan dan van T-Mobile? Want dat was zeker niet via KPN. Ik zit nu op de bank en vroeg me dat nou ineens af omdat je dus zei dat het niet glashart was :-)

Reputatie 7
Badge +1

Ik woon zelf in het oosten des lands waar Reggefiber een aantal jaren geleden op diverse plaatsen glasvezel heeft aangelegd voor ze in de klauwen van KPN vielen. 

En inderdaad de tv streams kwamen toen van Glashart media en eerlijk is eerlijk deze waren absoluut beter of op zijn minst gelijk aan de glasstreams van KPN, bekend is ook dat KPN klanten die glasvezel hadden bewust de mindere DSL streams leverde ondanks dat men voor glasstreams betaalde.

Reputatie 7
Badge +4

Voorheen afhankelijk van het netwerk:

WBA (100Mbit max snelheid) KPN Netwerk NL, waarbij het aanbod kon afwijken van KPN en dochters.

ODF (1Gbit max snelheid) Rechtstreekse streams van Technicolor. Vergelijkbaar met Glashart.

T-Mobile Thuis (nieuw): Eigen gehercodeerde streams.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat blijft een puntje. Zo zonde dat die streams eruit zijn. KPN heeft iets van 13Mpbs voor glasstreams 1ste 10 kanalen. Rest zijn wel gewoon de DSL streams. Ziggo had altijd 16Mbps voor NPO en volgens mij ook RTL/SBS. Andere zenders waren hier ook overgelaten aan de grillen van databesparing (VBR) en over het algemeen een lagere native bitrate (zitten kanalen bij tussen 5 en 8Mbps voor HD). Dat was juist het mooie aan Glashart en ODF; optimale kwaliteit door het ontbreken van hercodering en extra compressie. De hogere kwaliteit van een stream zie je er wel aan af op een grotere tv.

Overigens maakt Canal het helemaal bont. qua compressie.

Reageer