Beantwoord

slechte tv signaal

  • 27 January 2022
  • 34 reacties
  • 652 Bekeken

Reputatie 1

Hoi ik ben sinds maandag klant van t-mobile,

nu heb ik het volgende probleem, beeld slaat regelmatig vast, audio loopt op meerder kanalen niet synchroon(al in onderzoek) bij het zappen duurt het even voordat er beeld is.

 

waar ligt dit aan?

icon

Beste antwoord door Boris 8 February 2022, 10:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HansAdri 

Is de tv box rechtstreeks op de modem aangesloten zonder iets er tussen en werkt het internet wel goed?

Neem ook hier eens een kijkje, wellicht staat er een oplossing tussen

Reputatie 1

Hoi Waggas,

 

ja, box is rechtstreeks aangesloten op het modem en wel op de lan4 poort.

Ik ben al bezig geweest met de helpdesk ivm audio synchroon probleem. 
toen alle aansluitingen nagelopen.

dit is sinds vandaag het probleem. 

 

Reputatie 1

Sinds vandaag loopt het beeld regelmatig vast en duurt het zappen soms wel 9 seconden voordat het beeld er is! 
baal enorm hiervan en heb enorme spijt van deze overstap!

 

Reputatie 7
Badge +15

@HansAdri 

Indien je glasvezel hebt haal dan ook eens de mediaconverter even van het stroom.

Reputatie 1

Zal de hele boel resetten.

Reputatie 1

Reset gedaan, overal stroom er af en achter elkaar opgestart, begonnen met de converter, dan het modem, toen de animo tv kastje. 
helaas zappen duurt nog steeds nog steeds erg lang en audio loopt nog steeds niet synchroon op meerdere kanalen. 
helaas!

Hoi 

 

Ik heb nu 2 weken T Mobile en ervaar sinds vandaag precies het zelfde.

Ook het zappen duurt heel lang 

Heb alles al gedaan en geprobeert maar niks helpt .

Hopelijk straks weer over 

Reputatie 1

Hoop het ook!!

Reputatie 1

Las net ergens iets over een update! Volgens mij kunnen ze die het beste direct terugdraaien! 

Hopelijk dan straks klaar en dan weer normaal

Reputatie 1

Hoop met je mee, maar wacht het nog maar even af! Anders morgen maar weer bellen of chatten met de helpdesk!

Reputatie 2

Goedenavond,

Ook hier in Putten hetzelfde probleem, je wordt er helemaal gek van, of je nu opnames zit te kijken of dat je gewoon live kijkt, het werkt voor geen kant.

Ook de wifi is weer niet wat het hoort te zijn we hebben 1000 1000, maar komen vanavond weer eens niet verder dan 250 / 350.

We zijn overgestapt van KPN naar T-Mobile omdat KPN af en toe gekke regels had met bepaalde services, maar voorlopig is het nog altijd beter als de belabberde service die we hier hebben. Het lijkt er een beetje op, of T-Mobile niet helemaal begrijpt, dat ze dit soort dingen goed moet door testen, omdat mensen er tegenwoordig aan gewend zijn, dat deze dingen het gewoon doen. Net zoals de koelkast en de oven en de auto.

Als het werkt, gaat het best goed, maar we zijn nog geen half jaar bij T-mobile en heb al een aantal sessie met hen achter de rug om de zaken op orde te krijgen, dan wel te houden.

Ook in Zevenaar hetzelfde probleem, irritant!

Reputatie 2

Goedenavond,

Ook hier in Putten hetzelfde probleem, je wordt er helemaal gek van, of je nu opnames zit te kijken of dat je gewoon live kijkt, het werkt voor geen kant.

Ook de wifi is weer niet wat het hoort te zijn we hebben 1000 1000, maar komen vanavond weer eens niet verder dan 250 / 350.

We zijn overgestapt van KPN naar T-Mobile omdat KPN af en toe gekke regels had met bepaalde services, maar voorlopig is het nog altijd beter als de belabberde service die we hier hebben. Het lijkt er een beetje op, of T-Mobile niet helemaal begrijpt, dat ze dit soort dingen goed moet door testen, omdat mensen er tegenwoordig aan gewend zijn, dat deze dingen het gewoon doen. Net zoals de koelkast en de oven en de auto.

Als het werkt, gaat het best goed, maar we zijn nog geen half jaar bij T-mobile en heb al een aantal sessie met hen achter de rug om de zaken op orde te krijgen, dan wel te houden.

We hebben ook nog even geprobeerd, om via de laptop te streamen, maar ook dat blijft hangen. Lijkt erop dat de TV servers van T-Mobile het even niet kunnen trekken. Leuk veel klanten, maar wel blijven up-scalen, want anders wordt het er niet beter op.

Dordrecht ( 3315 ) idem.

Merk trouwens ook dat de uploadsnelheid niet stabiel is en soms in kakt naar 300Mbit, mogelijk hangt dit samen met de TV problemen.

Getest op eigen Ubiquiti Unifi meuk alsmede default T-Mobile modem.

Hebben hier op de glasvezel de hele avond al stilstaand beeld zonder geluid, en bij schakelen naar ander kanaal duurt nieuwe beeld ook erg lang resetten van modem en tv box hebben geen nut hoe verder?

Reputatie 3

Het is vanavond echt extreem slecht. Sinds ruim een week doet dit probleem zich voor. En het is niet constant. De ene dag is het minder erg als de andere avond.

Ook is het niet constant. Soms is het 10 - 15 min. af en aan haperend beeld en dan gaat het weer voor een uur goed om daarna weer toe te slaan voor 5 min.

Resetten van alles helpt niet. Let wel, het gaat hier alleen om de TV aansluiting. Internet geeft geen problemen.

Oja, voordat er geroepen word om alles te herstarten….. Been there, Done that. Ik ben helaas ondertussen ervaringsdeskundige.

Amino-boxen zitten op een apart netwerk met CAT6 bekabeling rechtstreeks op de router. En zoals al gezegd internet geeft geen problemen.

Wanneer word dit probleem opgelost?

Reputatie 1

Dan blijft nu de vraag, is er een t-mobile medewerker die dit ook leest en kan aangeven wat er aan d3 hand is en of er een oplossing voor is?

probleem doet zich nu nog steeds voor en ik begin steeds meer te balen van mijn beslissing om over te stappen naar T-Mobile thuis en mobiel!

Ook wij ervaren de eerder genoemde klachten met name sinds gisteren. 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank jullie voor het signaal. Ik kijk en denk graag met jullie mee, maar is er meer informatie noodzakelijk om dit zo goed mogelijk op te pakken. Vandaar de vragen:

  • Hoe wordt er TV gekeken? TV Box, TV Anywhere of TMTV App?
  • Wanneer dit via de TV Box het geval is, hoe is deze gekoppeld aan het modem?
  • Wanneer dit voor één van de apps is, hoe is het apparaat waarop je tv kijkt, gekoppeld aan het modem?
  • Komt het probleem voor bij live tv, of bij bijvoorbeeld Cloud Opnemen of Terug Kijken?

Met deze punten hoop ik een duidelijker beeld te schetsen van de problematiek en kunnen we voor jullie aan de slag. Ik hoor het graag! 

Reputatie 1

Beste Boris,

 

ik kijk via de tv box, via utp aangesloten op lan 4 van het modem.

(ook al rechtstreeks geprobeerd via andere utp kabel)

grootste probleem is dat het lang duurt voordat er beeld is bij het zappen (kan wel tot 9 seconden duren)

vanaf rtl 4 komt het regelmatig voor dat er geen audio synchronisatie is, geluid is dan ietwat sneller dan het beeld.

af en toe slaat het beeld vast!

ik kreeg out of the bleu vandaag een mail van Gideon voor een afspraak, helaas niet eerder dan 15 februari!

Vandaag lijkt het erop dat de problemen (zo goed als) over zijn.

Er wordt gekeken via de tv box en deze zit rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten.

Het probleem doet / deed zich voor bij live tv en cloud opnemen. (terug kijken hebben we niet gedaan)

Reputatie 3

@Boris zoals je in mijn reactie kan lezen is alles bij mij bedraad via Amino-box.

TV-Anywhere via wifi, bedraad (op laptop) en Mobiel werken wel naar behoren.

Zoals @flipse2020 aangeeft is het momenteel goed, echter wil ik je verzoeken wel een en ander uit te zoeken. Al is het alleen maar om de root-cause te vinden om zo dit issue in de toekomst te voorkomen dan wel snel te kunnen oppakken.

Graag hoor ik, en ik denk @HansAdri en de rest hier, wat de oorzaak is geweest van de verstoring.

 

Reputatie 1

Nou, het zappen duurt soms toch nog tot 3 seconden, ik kijk nu ff tijdens het zappen naar FOX, en de synchronisatie is echt pet! Op Spike is het echt een drama!

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ik heb jullie probleem voorgesteld aan de onze technische collega's, om te kijken wat wij het beste kunnen doen in dit geval. Fijn om te zien dat de meeste problemen zijn afgenomen, maar voor degene die nog problemen ervaren, hoor ik graag nog een voorbeeld programma. Deze is nodig om de technische dienst aan het werk te stellen om het probleem te onderzoeken. Denk daarbij aan de zender, programma, tijd, datum en de problematiek die speelt. Alvast bedankt!