Beantwoord

slechte tv signaal

  • 27 January 2022
  • 34 reacties
  • 653 Bekeken

Reputatie 1

Hoi ik ben sinds maandag klant van t-mobile,

nu heb ik het volgende probleem, beeld slaat regelmatig vast, audio loopt op meerder kanalen niet synchroon(al in onderzoek) bij het zappen duurt het even voordat er beeld is.

 

waar ligt dit aan?

icon

Beste antwoord door Boris 8 February 2022, 10:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Hoe is het beeld op de app of via de site? Dat zijn namelijk dezelfde streams (vandaar ook de over het algemeen lagere kwaliteit streams ten opzichte van ziggo en kpn), alles wordt gecomprimeerd door hun platform en vrij grof.

Als de app en site ook haperen ligt het aan je verbinding. Haperen deze niet op 1080p dan zou je kastje de oorzaak kunnen zijn.

Gisteravond haperde de stream hier ook continu en was de kwaliteit veel matiger dan normaal, alsof het tv platform bij t-mobile het allemaal niet trok. Ook via de site trouwens. Vandaag allerlei artifacten. Maar normaalgesproken werkt het allemaal wel redelijk alleen is de kwaliteit van de stream door de hoge compressie niet erg denderend en van de gids klopt vaak het startpunt niet, dus als je wat terug wilt kijken begin je achteraan het programma en kun je terugspoelen.

Reputatie 1

Gisteravond was het echt om te huilen.

Zenders die telkens om de 10/15 seconden hangen. Vaak commerciële zenders zwart beeld...

Eigenlijk na overzetten naar het nieuwe tv platform is het feest en begin ik T-mobile echt beu te worden.

Begin dit jaar een nieuwe tv gekocht, films kijken / Netflix / videoland superbeeld, maar zodra je terugschakeld naar normaal TV is het belachelijk beeld: onscherp / pixels etc..

En kom niet aan met domme opmerkingen over bekabeling vervangen, cat6a bekabeling rechtstreeks van modem naar decoder, 

Hdmi 2.0 pro kabel van decoder naar tv.. 

Dit moet niet lang gaan duren of ik ga naar kpn... 

 

 

Reputatie 7

Dank allen voor het signaal! Momenteel is de fix doorgezet en ben ik ook erg benieuwd hoe jullie ervaring nu is. Ik hoor het graag! 

Reputatie 3

Hi @Waqqas@Gerrit078 

Long time no see.

Dat weet ik, maar deze "storing" duurt al weer zo'n 15 a 16 dagen.

Blijkbaar klagen er nu voldoende mensen om er een storing van te maken.

Ik ben benieuwd of de fix iets uithaalt.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bergeend 

Op dit moment is er een storing bij T-Mobile.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

@Boris @Sander ,

het is weer feest. Televisie kijkennis weer geen feest. Het haperen is weer terug. 

 

Wordt al aan gewerkt @Bergeend zie ook

 

 

Reputatie 3

@Boris @Sander ,

het is weer feest. Televisie kijkennis weer geen feest. Het haperen is weer terug. 
 

Graag nu eens een oplossing ipv van een verhaal over hoe fijn het is om de reacties te krijgen voor onderzoek. 
Na een week nog steeds af en aan hangend beeld en extreem trage reactie van het menu met vandaag weer een nieuw “hoogte punt” .

Graag met spoed oplossen!

Alvast bedankt.


 

 

 

Reputatie 2

Nadat alle kastje van het stroom af zijn geweest kom ik bedraad  op 264 / 909 qua upload uitstend, maar download net iets meer dan een kwart.

Wifi is nu 123 om 96.

Lijkt me niet wat het moet zijn. Misschien dat ze bij t-mobile een zelfde regeling moeten doen als bij de liander. Als je vaker dan zoveel keer last hebt dat je geen goede ontvangst hebt, krijg je een vergoeding. Om nog maar niet te praten over de tijd en ergenis die het oplevert.

 

Reputatie 2

We hebben vanavond weer problemen, zitten een opname te kijken via tv kastje. Maar elke minuut blijft hij hangen. Stap 1 tv kast van de stroom en opnieuw aan de stroom werkt niet.

Daarna reset uitgevoerd om te kijken of dat wel werkt. 

Wifi snelheid ook weer waardeloos. 198 om 74 i.p.v. 250 om 250.

Bedraad 213 en 782.16

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ik heb jullie probleem voorgesteld aan de onze technische collega's, om te kijken wat wij het beste kunnen doen in dit geval. Fijn om te zien dat de meeste problemen zijn afgenomen, maar voor degene die nog problemen ervaren, hoor ik graag nog een voorbeeld programma. Deze is nodig om de technische dienst aan het werk te stellen om het probleem te onderzoeken. Denk daarbij aan de zender, programma, tijd, datum en de problematiek die speelt. Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Nou, het zappen duurt soms toch nog tot 3 seconden, ik kijk nu ff tijdens het zappen naar FOX, en de synchronisatie is echt pet! Op Spike is het echt een drama!

Reputatie 3

@Boris zoals je in mijn reactie kan lezen is alles bij mij bedraad via Amino-box.

TV-Anywhere via wifi, bedraad (op laptop) en Mobiel werken wel naar behoren.

Zoals @flipse2020 aangeeft is het momenteel goed, echter wil ik je verzoeken wel een en ander uit te zoeken. Al is het alleen maar om de root-cause te vinden om zo dit issue in de toekomst te voorkomen dan wel snel te kunnen oppakken.

Graag hoor ik, en ik denk @HansAdri en de rest hier, wat de oorzaak is geweest van de verstoring.

 

Vandaag lijkt het erop dat de problemen (zo goed als) over zijn.

Er wordt gekeken via de tv box en deze zit rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten.

Het probleem doet / deed zich voor bij live tv en cloud opnemen. (terug kijken hebben we niet gedaan)

Reputatie 1

Beste Boris,

 

ik kijk via de tv box, via utp aangesloten op lan 4 van het modem.

(ook al rechtstreeks geprobeerd via andere utp kabel)

grootste probleem is dat het lang duurt voordat er beeld is bij het zappen (kan wel tot 9 seconden duren)

vanaf rtl 4 komt het regelmatig voor dat er geen audio synchronisatie is, geluid is dan ietwat sneller dan het beeld.

af en toe slaat het beeld vast!

ik kreeg out of the bleu vandaag een mail van Gideon voor een afspraak, helaas niet eerder dan 15 februari!

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank jullie voor het signaal. Ik kijk en denk graag met jullie mee, maar is er meer informatie noodzakelijk om dit zo goed mogelijk op te pakken. Vandaar de vragen:

  • Hoe wordt er TV gekeken? TV Box, TV Anywhere of TMTV App?
  • Wanneer dit via de TV Box het geval is, hoe is deze gekoppeld aan het modem?
  • Wanneer dit voor één van de apps is, hoe is het apparaat waarop je tv kijkt, gekoppeld aan het modem?
  • Komt het probleem voor bij live tv, of bij bijvoorbeeld Cloud Opnemen of Terug Kijken?

Met deze punten hoop ik een duidelijker beeld te schetsen van de problematiek en kunnen we voor jullie aan de slag. Ik hoor het graag! 

Ook wij ervaren de eerder genoemde klachten met name sinds gisteren. 

Reputatie 1

Dan blijft nu de vraag, is er een t-mobile medewerker die dit ook leest en kan aangeven wat er aan d3 hand is en of er een oplossing voor is?

probleem doet zich nu nog steeds voor en ik begin steeds meer te balen van mijn beslissing om over te stappen naar T-Mobile thuis en mobiel!

Reputatie 3

Het is vanavond echt extreem slecht. Sinds ruim een week doet dit probleem zich voor. En het is niet constant. De ene dag is het minder erg als de andere avond.

Ook is het niet constant. Soms is het 10 - 15 min. af en aan haperend beeld en dan gaat het weer voor een uur goed om daarna weer toe te slaan voor 5 min.

Resetten van alles helpt niet. Let wel, het gaat hier alleen om de TV aansluiting. Internet geeft geen problemen.

Oja, voordat er geroepen word om alles te herstarten….. Been there, Done that. Ik ben helaas ondertussen ervaringsdeskundige.

Amino-boxen zitten op een apart netwerk met CAT6 bekabeling rechtstreeks op de router. En zoals al gezegd internet geeft geen problemen.

Wanneer word dit probleem opgelost?

Hebben hier op de glasvezel de hele avond al stilstaand beeld zonder geluid, en bij schakelen naar ander kanaal duurt nieuwe beeld ook erg lang resetten van modem en tv box hebben geen nut hoe verder?

Dordrecht ( 3315 ) idem.

Merk trouwens ook dat de uploadsnelheid niet stabiel is en soms in kakt naar 300Mbit, mogelijk hangt dit samen met de TV problemen.

Getest op eigen Ubiquiti Unifi meuk alsmede default T-Mobile modem.

Reputatie 2

Goedenavond,

Ook hier in Putten hetzelfde probleem, je wordt er helemaal gek van, of je nu opnames zit te kijken of dat je gewoon live kijkt, het werkt voor geen kant.

Ook de wifi is weer niet wat het hoort te zijn we hebben 1000 1000, maar komen vanavond weer eens niet verder dan 250 / 350.

We zijn overgestapt van KPN naar T-Mobile omdat KPN af en toe gekke regels had met bepaalde services, maar voorlopig is het nog altijd beter als de belabberde service die we hier hebben. Het lijkt er een beetje op, of T-Mobile niet helemaal begrijpt, dat ze dit soort dingen goed moet door testen, omdat mensen er tegenwoordig aan gewend zijn, dat deze dingen het gewoon doen. Net zoals de koelkast en de oven en de auto.

Als het werkt, gaat het best goed, maar we zijn nog geen half jaar bij T-mobile en heb al een aantal sessie met hen achter de rug om de zaken op orde te krijgen, dan wel te houden.

We hebben ook nog even geprobeerd, om via de laptop te streamen, maar ook dat blijft hangen. Lijkt erop dat de TV servers van T-Mobile het even niet kunnen trekken. Leuk veel klanten, maar wel blijven up-scalen, want anders wordt het er niet beter op.

Ook in Zevenaar hetzelfde probleem, irritant!

Reputatie 2

Goedenavond,

Ook hier in Putten hetzelfde probleem, je wordt er helemaal gek van, of je nu opnames zit te kijken of dat je gewoon live kijkt, het werkt voor geen kant.

Ook de wifi is weer niet wat het hoort te zijn we hebben 1000 1000, maar komen vanavond weer eens niet verder dan 250 / 350.

We zijn overgestapt van KPN naar T-Mobile omdat KPN af en toe gekke regels had met bepaalde services, maar voorlopig is het nog altijd beter als de belabberde service die we hier hebben. Het lijkt er een beetje op, of T-Mobile niet helemaal begrijpt, dat ze dit soort dingen goed moet door testen, omdat mensen er tegenwoordig aan gewend zijn, dat deze dingen het gewoon doen. Net zoals de koelkast en de oven en de auto.

Als het werkt, gaat het best goed, maar we zijn nog geen half jaar bij T-mobile en heb al een aantal sessie met hen achter de rug om de zaken op orde te krijgen, dan wel te houden.

Reputatie 1

Hoop met je mee, maar wacht het nog maar even af! Anders morgen maar weer bellen of chatten met de helpdesk!

Hopelijk dan straks klaar en dan weer normaal