Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere app crasht i.c.m. Chromecast


  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hi, ik ben sinds vorige week klant bij jullie en heb daarbij TV afgesloten zonder de TV box. Hiermee kan ik dus via de mobiele app TV kijken en streamen naar mijn Chromecast. Helemaal prima natuurlijk, alleen crasht de app steeds zodra ik start met streamen. Op de Chromecast begint vervolgens wel de TV zender af te spelen welke ik had aangeklikt maar ik kom de app niet meer in. Pas als ik via de Google app het streamen weer stop kom ik de app weer in. Heb uiteraard de app al opnieuw geïnstalleerd en de cache daarvan gewist. Mijn telefoon draait op Android 11.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 April 2022, 09:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 7
Badge +16

We zetten de gevonden bugs meteen door; sorry dat nog niet alles eruit gewerkt is. Ik vermoed dat gekozen is voor een rollback zodat in ieder geval de crash niet meer opspeelt. Het is begrijpelijk dat hierover frustraties zijn en ons TV-team doet hun uiterste best om alles eruit te slijpen. Zodra we meer weten, horen jullie het meteen. Voor nu bedankt voor de feedback @Hans oneliner en ik beloof je dat deze tovenaar niet stopt voordat alles werkt!

Reputatie 7
Badge

Vanmorgen is er eindelijk een update live gegaan die dit probleem oplost. In de komende uren zal de update zichtbaar worden op alle apparaten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de langverwachte update is dan eindelijk uitgerold. We hebben de nieuwe versie meteen live gezet zodat deze kan worden geüpdatet vanuit de Google Playstore. De crash zal niet meer plaatsvinden. Bedankt voor jullie enorme geduld in deze case!

 

Reputatie 7
Badge +16

Ons onderzoeksteam verzamelt nog steeds zoveel mogelijk materiaal/voorbeelden waarbij de crashes in beeld worden gebracht. Mochten jullie in de gelegenheid zijn om, bijvoorbeeld met een andere smartphone, de crash te filmen: dan heel graag! Upload je video in dit topic, dan pakken wij het verder op. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het onderzoek stil staat, maar meer dat ze het op elke mogelijke manier willen kunnen reproduceren zodat er een werkbare eindfix komt voor elk station.

Leuk,

Maar het probleem is verplaatst: Nu blijft “vandaag” steken op de laatste dag dat TV Anywhere is gebruikt, bij verbinding vervalt het telefoonbeeld en gaat TV Anywhere erop uit, zodat op je telefoon de voortgang balk niet kan terugzetten op het punt waar het programma begint, wanneer je iets helemaal wil volgen, wanneer je het begin mist.Het was prima 2-3 manden geldeden en nu blijft het iedere keer kijken wat er uit je hoge telefoon hoed komt, also ik ik TiTa tovenaar ben 

Ga zo door Jason en gij zult spinazie eten en groen….. -:(

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RobertGr, het probleem bleek hardnekkiger te zijn dan zo op het eerste oog zichtbaar was, daarom duurde het langer voordat alles inzichtelijk gemaakt was. Het onderzoeksteam test momenteel een aantal versies zodat er sneller naar een eindoplossing kan worden gekeken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Elsxxxp, goed dat je het hier meldt, bedankt daarvoor! Ons onderzoeksteam is nog met man en macht bezig om dit te herstellen. We houden het nauwgezet in de gaten en zullen updates geven zodra dat mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Borssie en all, het topic staat op beantwoord zodat nieuwe lezers meteen bovenaan onderaan de OP zien staan dat het om een bekend probleem gaat en dat het reeds in onderzoek is. Als we dat niet doen, riskeren we dat er onnodige verwarring ontstaat. Vooralsnog is het dus eventjes anders dan normaliter het geval is in topics: opgelost? Nee, nog niet. In onderzoek? Check! 

To be continued!

Reputatie 2

Goedemorgen all, de langverwachte update is dan eindelijk uitgerold. We hebben de nieuwe versie meteen live gezet zodat deze kan worden geüpdatet vanuit de Google Playstore. De crash zal niet meer plaatsvinden. Bedankt voor jullie enorme geduld in deze case!

 

Gisteren moest ik opnieuw inloggen in de app, dus er is een nieuw update uitgerold. En inderdaad: deze verbindt weer netjes zonder daarna te crashen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen, er wordt nu gekeken naar een mogelijk nieuwe variant van de software. Dit wordt uitgebreid getest zodat deze crashes niet meer kunnen voorkomen. Later meer!

Het is wel triest dat dit zolang duurt,     Gelukkig heb ik ook een  Canal digitaal account, zodat ik hier op ons vakantieverblijf wel de Canal digitaal app normaal gebruiken kan.

 

Vanmorgen is er eindelijk een update live gegaan die dit probleem oplost. In de komende uren zal de update zichtbaar worden op alle apparaten.

Moet ik na tientallen uren kijkuitstel, verloren van gevolgde programma's en series, uren modderen, zeker 7 telefoontjes met doorschakelen “welkomst menu's:  nu de vlag uithangen, nadat er intern aan de software en/of i.c.m. met Google playstore was gerommeld in een prettig werkend systeem? Voor mij is het amateuristisch hobby werk van een mondiale speler!

Bij mij crasht de app ook direct wanneer ik wil casten. Ik cast voornamelijk naar een google hub. De hub neemt het beeld van die ene net die ik als eerst probeer te streamen wel over, maar daarna crasht hij dus. Vervolgens kan ik de app niet meer openen totdat ik de castingsessie beeinigd heb in de home app.

Hi, ik ben sinds vorige week klant bij jullie en heb daarbij TV afgesloten zonder de TV box. Hiermee kan ik dus via de mobiele app TV kijken en streamen naar mijn Chromecast. Helemaal prima natuurlijk, alleen crasht de app steeds zodra ik start met streamen. Op de Chromecast begint vervolgens wel de TV zender af te spelen welke ik had aangeklikt maar ik kom de app niet meer in. Pas als ik via de Google app het streamen weer stop kom ik de app weer in. Heb uiteraard de app al opnieuw geïnstalleerd en de cache daarvan gewist. Mijn telefoon draait op Android 11.

en nog steeds crasht de app bij verbinden met de chromecast ‘heeft on ze aandacht’ al voor meer dan een maand?!?! 

Ik ben sinds vandaag klant en heb exact hetzelfde probleem. Vrees dat ik op deze manier geen 14 dagen nodig heb om me te bedenken....

De update werkt, alleen zie ik dat het controleren van het volume van de Chromecast via de volumeknoppen niet goed werkt. Bij zowel mij als mijn vriendin. Kan hier nog naar gekeken worden?

Ik ben een nieuwe abonnee en  probeer dus via de app “T-Mobiele TV” te streamen naar mijn Chromecast. Ook bij mij crasht crasht de app steeds zodra ik start met streamen. Op de Chromecast begint vervolgens wel de TV zender af te spelen welke ik had aangeklikt maar ik kom de app niet meer in. Pas als ik via de Google app het streamen weer stop kom ik de app weer in. Heb uiteraard de app al opnieuw geïnstalleerd en de cache daarvan gewist. Mijn telefoon draait op Android 10.

Youtube en Netflix draaien wel netjes via de chromecast.

Ik zie dat deze melding al 11 dagen open staat, en dat dezelfde melding ook al een jaar geleden is gemeld. Is er inmiddels zicht op een oplossing? Het kan toch niet zo zijn dat T-Mobile in de documentatie vermeldt dat het casten via een Chromecast kan, maar dat dit vervolgens gewoon niet werkt?   

Hier hetzelfde probleem, maar iig fijn dat ik nu weet hoe ik het probleem kan verhelpen via google home.

Ik zou het liefst streamen vanaf de iPad maar daar zie ik geen cast mogelijkheid naar Chromecast, alleen airplay. Heeft iemand daar misschien nog een oplossing voor. 

En nu ik toch bezig ben. Zijn jullie van plan om de Belgische zenders nog toe te voegen aan Anyware?

Ik vind het wel erg lang duren voordat er een oplossing komt. De app is juist 1 van de voordelen van zo'n pakket. Dit is voor mij wel een reden om op zoek naar alternatieven. 

Reputatie 7
Badge +16

@Hans oneliner Vanuit de specialisten heb ik een aantal vragen die ik graag bij je check eer we het verder oppakken:

"vandaag blijft hangen" -> gaat dit over de TV-gids? 

"bij verbinding vervalt het telefoonbeeld" -> wat voor verbinding? wat voor telefoonbeeld? Het klinkt alsof je een telefoongesprek probeert te voeren en tegelijk iets wilt kijken in de app.

"voortgangsbalk terugzetten naar begin" -> op de zenders waar we trickplay ondersteunen kan ik nog steeds de voortgang helemaal terugslepen naar het begin van het programma. Of bedoel je hier iets anders?

Alvast bedankt voor je medewerking!

De update werkt, alleen zie ik dat het controleren van het volume van de Chromecast via de volumeknoppen niet goed werkt. Bij zowel mij als mijn vriendin. Kan hier nog naar gekeken worden?

't Blijft pielen: Ook terugspoelen werkt nog steeds slecht; zowel het oude goed werkende programma met alle mogelijkheden is weg.

 

Reputatie 7

Hoi @Joep.sharon,

 

Je hebt gelijk, die Belgische (en Duitse) kanalen zitten niet op de zenderlijst van TV Anywhere. Ik vermoed dat dit een rechtenkwestie zal zijn. Op onze website kun je altijd het zenderoverzicht raadplegen: zenderoverzicht.

Hoe kan ik hier een filmpje uploaden? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoe kan ik hier een filmpje uploaden? 

Op dit forum kun je alleen foto's meeplaatsen, geen filmpjes.

Hoe kan ik hier een filmpje uploaden? 

Op dit forum kun je alleen foto's meeplaatsen, geen filmpjes.

Hoe kunnen we dan de gevraagde video met @Jason delen?