Beantwoord

T-Mobile TV Anywhere app crasht i.c.m. Chromecast


  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hi, ik ben sinds vorige week klant bij jullie en heb daarbij TV afgesloten zonder de TV box. Hiermee kan ik dus via de mobiele app TV kijken en streamen naar mijn Chromecast. Helemaal prima natuurlijk, alleen crasht de app steeds zodra ik start met streamen. Op de Chromecast begint vervolgens wel de TV zender af te spelen welke ik had aangeklikt maar ik kom de app niet meer in. Pas als ik via de Google app het streamen weer stop kom ik de app weer in. Heb uiteraard de app al opnieuw geïnstalleerd en de cache daarvan gewist. Mijn telefoon draait op Android 11.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 April 2022, 09:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de update heeft ervoor gezorgd dat de crash niet meer optreedt, daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

@Hans oneliner Zou jij me nog kunnen voorzien van jouw antwoorden op de vragen, dan speel ik het meteen door naar de specialisten. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met de info, alsjeblieft?

Reputatie 7
Badge +16

@rctroodt Heel fijn, bedankt voor je herstelmelding! Ervaar jij verder nog bugs of is het nog te vroeg om iets zinnigs te constateren? 

Reputatie 2

Goedemorgen all, de langverwachte update is dan eindelijk uitgerold. We hebben de nieuwe versie meteen live gezet zodat deze kan worden geüpdatet vanuit de Google Playstore. De crash zal niet meer plaatsvinden. Bedankt voor jullie enorme geduld in deze case!

 

Gisteren moest ik opnieuw inloggen in de app, dus er is een nieuw update uitgerold. En inderdaad: deze verbindt weer netjes zonder daarna te crashen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Elsxxxp, bedankt voor het melden van jouw bevindingen; heel fijn dat jij de problemen niet ervaart. Toch hebben we het gemeld bij de specialisten om dit te onderzoeken. @Hans oneliner Mocht jij in de gelegenheid zijn om bovenstaande vragen te beantwoorden, dan zet ik die graag direct door.

Beste Jason,

Ik heb de update even getest, en, ik durf het bijna niet te zeggen, het werkt perfect. Ik stream vanaf mijn Android telefoon (Galaxy 21 Ultra) naar de Google Chromecast. De problemen die @Hans oneliner beschrijft heb ik helemaal niet.

So far so good, bedankt!

Pieter

Reputatie 7
Badge +16

@Hans oneliner Vanuit de specialisten heb ik een aantal vragen die ik graag bij je check eer we het verder oppakken:

"vandaag blijft hangen" -> gaat dit over de TV-gids? 

"bij verbinding vervalt het telefoonbeeld" -> wat voor verbinding? wat voor telefoonbeeld? Het klinkt alsof je een telefoongesprek probeert te voeren en tegelijk iets wilt kijken in de app.

"voortgangsbalk terugzetten naar begin" -> op de zenders waar we trickplay ondersteunen kan ik nog steeds de voortgang helemaal terugslepen naar het begin van het programma. Of bedoel je hier iets anders?

Alvast bedankt voor je medewerking!

Reputatie 7
Badge +16

We zetten de gevonden bugs meteen door; sorry dat nog niet alles eruit gewerkt is. Ik vermoed dat gekozen is voor een rollback zodat in ieder geval de crash niet meer opspeelt. Het is begrijpelijk dat hierover frustraties zijn en ons TV-team doet hun uiterste best om alles eruit te slijpen. Zodra we meer weten, horen jullie het meteen. Voor nu bedankt voor de feedback @Hans oneliner en ik beloof je dat deze tovenaar niet stopt voordat alles werkt!

Leuk,

Maar het probleem is verplaatst: Nu blijft “vandaag” steken op de laatste dag dat TV Anywhere is gebruikt, bij verbinding vervalt het telefoonbeeld en gaat TV Anywhere erop uit, zodat op je telefoon de voortgang balk niet kan terugzetten op het punt waar het programma begint, wanneer je iets helemaal wil volgen, wanneer je het begin mist.Het was prima 2-3 manden geldeden en nu blijft het iedere keer kijken wat er uit je hoge telefoon hoed komt, also ik ik TiTa tovenaar ben 

Ga zo door Jason en gij zult spinazie eten en groen….. -:(

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de langverwachte update is dan eindelijk uitgerold. We hebben de nieuwe versie meteen live gezet zodat deze kan worden geüpdatet vanuit de Google Playstore. De crash zal niet meer plaatsvinden. Bedankt voor jullie enorme geduld in deze case!

 

De update werkt, alleen zie ik dat het controleren van het volume van de Chromecast via de volumeknoppen niet goed werkt. Bij zowel mij als mijn vriendin. Kan hier nog naar gekeken worden?

't Blijft pielen: Ook terugspoelen werkt nog steeds slecht; zowel het oude goed werkende programma met alle mogelijkheden is weg.

 

De update werkt, alleen zie ik dat het controleren van het volume van de Chromecast via de volumeknoppen niet goed werkt. Bij zowel mij als mijn vriendin. Kan hier nog naar gekeken worden?

Vanmorgen is er eindelijk een update live gegaan die dit probleem oplost. In de komende uren zal de update zichtbaar worden op alle apparaten.

Moet ik na tientallen uren kijkuitstel, verloren van gevolgde programma's en series, uren modderen, zeker 7 telefoontjes met doorschakelen “welkomst menu's:  nu de vlag uithangen, nadat er intern aan de software en/of i.c.m. met Google playstore was gerommeld in een prettig werkend systeem? Voor mij is het amateuristisch hobby werk van een mondiale speler!

Hartelijk dank voor uw bericht, inmiddels heb ik de update van de app uitgevoerd. Het functioneert weer als vanouds. Top 👍

 

Reputatie 7
Badge

Vanmorgen is er eindelijk een update live gegaan die dit probleem oplost. In de komende uren zal de update zichtbaar worden op alle apparaten.

Het is wel triest dat dit zolang duurt,     Gelukkig heb ik ook een  Canal digitaal account, zodat ik hier op ons vakantieverblijf wel de Canal digitaal app normaal gebruiken kan.

 

Hans V.: Mijn problemen zijn exact dezelfde: 2 LG TV's 1 smart, 3 chromecasts met updates:1-2-3 jaar oud, 2 LG mobieltjes updated laatste Android, 1e klas internetverbinding NOS/Portugal klachten: Meteen nieuwe router, alle 4 de mobieltjes zijn recent permanent bijgewerkt: Als de TV Anywhere werkt(NB! ALS !)blijft gecompliceerde ongestoorde WiFi-dataverbinding bij telefoneren op 3 telefoons, werken op tablet ook onberispelijk: signaal sterkte en snelheid optimaal en boven de 25 via WiFi  router: Vanaf eind februari tot heden 5-7 klachten telefoontjes(hele beleefde antwoorden die geen snars helpen, behalve de laatste 2: DE technische dienst werkt er aan. Inmiddels uitgevogeld dat er waarschijnlijk een Android-Google play software probleem is wat T-Mobile zowel-bij indien dit zo is- niet vermeldt, zowel niet weet te herstellen nu alweer ruim 1 maand: Terugkijken bijna onmogelijk, overschakelen: Dan eerst alles uit/aan zetten en dan maar vingers kruizen dat “iets” lukt, vaak dan weer op mijn andere Android mobieltje of IOS tablet en telefoon

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RobertGr, het probleem bleek hardnekkiger te zijn dan zo op het eerste oog zichtbaar was, daarom duurde het langer voordat alles inzichtelijk gemaakt was. Het onderzoeksteam test momenteel een aantal versies zodat er sneller naar een eindoplossing kan worden gekeken. 

Hi, ik ben sinds vorige week klant bij jullie en heb daarbij TV afgesloten zonder de TV box. Hiermee kan ik dus via de mobiele app TV kijken en streamen naar mijn Chromecast. Helemaal prima natuurlijk, alleen crasht de app steeds zodra ik start met streamen. Op de Chromecast begint vervolgens wel de TV zender af te spelen welke ik had aangeklikt maar ik kom de app niet meer in. Pas als ik via de Google app het streamen weer stop kom ik de app weer in. Heb uiteraard de app al opnieuw geïnstalleerd en de cache daarvan gewist. Mijn telefoon draait op Android 11.

en nog steeds crasht de app bij verbinden met de chromecast ‘heeft on ze aandacht’ al voor meer dan een maand?!?! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen, er wordt nu gekeken naar een mogelijk nieuwe variant van de software. Dit wordt uitgebreid getest zodat deze crashes niet meer kunnen voorkomen. Later meer!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, een kleine update vanuit onze kant: momenteel test het onderzoeksteam bepaalde aanpassingen in de besturing. We houden jullie op de hoogte!

Hallo @RensH 

Misschien is de T-Mobile TV app wat voor jou?

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/alles-over-de-t-mobile-tv-app-voor-smart-tv-333670

Die werkt hier niet helaas, onze tv kan geen apps, vandaar de chromecast oplossing.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RensH 

Misschien is de T-Mobile TV app wat voor jou?

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/alles-over-de-t-mobile-tv-app-voor-smart-tv-333670

Hetzelfde hier, zowel bij onze tablets met android 10 en 11, als mijn telefoon met android 12.

Ik ben sinds vandaag klant en vind dit een vervelende binnenkomer, ik wil geen tv kastje en alleen mijn chromecast gebruiken, maar dit kan nu dus niet. Ik word graag op de hoogte gehouden wanneer dit is opgelost en het zou fijn zijn als dit probleem eventueel tijdelijk opgevangen kan worden met toch een tv kastje, mocht het te lang duren.

Alvast dank en succes met de oplossing.

Reputatie 7
Badge +16

Indien het niet lukt met het bestandstype of om überhaupt een video te uploaden, kun je jouw video sturen naar: klantenservice@t-mobilethuis.nl Zorg er alsjeblieft voor dat je jouw e-mail verstuurt vanuit het e-mailadres dat geregistreerd is bij T-Mobile voor thuis en dat je jouw klantnummer plaatst in het onderwerp/de titel. 

We hebben trouwens vernomen dat het probleem nu meermaals gereproduceerd is en dat komt mede dankzij jullie omschrijvingen: grote dank daarvoor! We proberen het nu zo snel mogelijk tot een eindfix te ontwikkelen. Hierover spoedig meer!

Reputatie 7
Badge +15

@Paul_Keizer 

Ik heb hier op de community wel een aantal mensen video's zien plaatsen, niet alleen YouTube maar ook zelf gemaakte video's, ik weet niet zeker welke bestandstypes ondersteund worden.