Beantwoord

T-Mobile TV app, Apple TV, LG C1

  • 17 November 2021
  • 34 reacties
  • 1408 Bekeken

Reputatie 1

Recentelijk de overstap gemaakt van Ziggo naar T-Mobile. Internet (1000/1000) en telefonie ‘lopen‘ inmiddels als een zonnetje. Top!

Ik gebruik geen set top box van T-Mobile maar een Apple TV 4K (model 2021) met de T-Mobile TV app (versie 1.49). Valt mij op dat sommige ‘functies’ in de app nog niet functioneel zijn (opties menu rechtsboven, instelbaarheid geluid etc.). Ondanks dit vind ik de T-Mobile TV app prettig werken op de Apple TV. 

Heb recentelijk een LG C1 TV (4K) aangeschaft. Deze TV leverde ‘een plaatje’ in combinatie met de Ziggo set top box. Met de Ziggo app op de Apple TV vond ik het beeld veel minder.

Ondanks dat ik geen ervaring heb met een set top box van T-Mobile schat ik in dat de kwaliteit van het T-Mobile beeld op mijn TV ook wel goed zal zijn? Met de T-Mobile TV app op de Apple TV heb ik deze ervaring nog niet en vind de kwaliteit van het beeld (nog) niet acceptabel.

Ookla speedtest op mijn Apple TV laat bijna gigabit snelheden zien, de gebruikte highspeed HDMI kabel, tussen Apple TV en TV, wordt door de Apple TV als goed getest (functie Apple TV) en ik heb veel tijd gestopt in het tweaken met de instellingen op de Apple TV en LG C1 maar krijg geen mooi scherp beeld.  Ik verwacht geen 4K van de streams maar wel een scherp Full HD beeld. De T-Mobile TV streams lijken wisselend in kwaliteit (en geluid) en niet voldoende scherp, met name bij beweging. 

Zie ik mogelijk iets over het hoofd of zit het in de beeldkwaliteit/verwerking van de T-Mobile streams/app?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 November 2021, 10:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 1

Hi @Henk2021, zoals je weet heb ik onlangs nagevraagd bij één van mijn collega's wanneer er een nieuwe update voor TV Anywhere op Apple TV volgt! Ik heb te horen gekregen dat er op korte termijn geen update aan komt. Sorry, want ik had je graag iets anders doorgegeven. De feedback die ik eerder voor jou heb doorgezet, ligt er nog steeds om meegenomen te worden, maar dit neemt nog een langere tijd in beslag. Zodra er een nieuwe update aan komt, dan laat ik dat zeker aan je weten! 

Hallo @Lisa,

Bedankt voor het navragen. Aan jou inzet en communicatie heeft het zeker niet gelegen.
De beeldkwaliteit en het geluid van de stream van de TMobile TV app op de Apple TV vinden mijn huisgenoten en ik onvoldoende en te duur.

Daarnaast duren update’s  van de app veel te lang en toekomstige app verwachtingen worden niet gedeeld (inhoud en planning) met de klant. Reden voor ons om TMobile TV app via de AppleTV te verlaten en op te zeggen. Inmiddels via NLZIET veel beter beeld en geluid, tegen lagere kosten. 
 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Henk2021, zoals je weet heb ik onlangs nagevraagd bij één van mijn collega's wanneer er een nieuwe update voor TV Anywhere op Apple TV volgt! Ik heb te horen gekregen dat er op korte termijn geen update aan komt. Sorry, want ik had je graag iets anders doorgegeven. De feedback die ik eerder voor jou heb doorgezet, ligt er nog steeds om meegenomen te worden, maar dit neemt nog een langere tijd in beslag. Zodra er een nieuwe update aan komt, dan laat ik dat zeker aan je weten! 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, zoals ik gisteren aangaf heb ik dit punt direct voor jou nagevraagd vandaag! Mijn collega die hierover gaat geniet momenteel van een lang weekend vrij, dus ik kom hier volgende week bij je op terug. Als je ook nog een ander punt hebt, laat het dan gerust weten. Dan check ik dat ook graag voor je!

Bedankt alvast!

Reputatie 7

Hi @Henk2021, zoals ik gisteren aangaf heb ik dit punt direct voor jou nagevraagd vandaag! Mijn collega die hierover gaat geniet momenteel van een lang weekend vrij, dus ik kom hier volgende week bij je op terug. Als je ook nog een ander punt hebt, laat het dan gerust weten. Dan check ik dat ook graag voor je!

Reputatie 7

Hi @Henk2021, tof dat je dit checkt! Ik ga dit morgen voor je navragen bij de tv meeting. Dan hoop ik je hier meer over te kunnen vertellen! 💪

Reputatie 1

Hi @Henk2021, ik vind het echt heel erg rot om te lezen dat jij momenteel niet tevreden bent! Ik hoop echt dat ik in het nieuwe jaar met je kan delen aan welke punten er is gewerkt en kunnen jij en jouw huisgenoten de App weer met plezier gebruiken. Zoals ik eerder aangaf: laat het gerust weten als er tot die tijd nog extra punten bijkomen, want ik blijf alle feedback doorzetten naar mijn collega's! 

Dank voor je begrip. Er zijn natuurlijk wel belangrijkere dingen in de wereld dan een app die het niet helemaal optimaal doet. Alles relatief he.
Hopelijk in januari verbetering… Fijne dagen!

 

 

Hallo,

Was even nieuwsgierig of er al zicht is op een nieuwe update van de T-Mobile Apple TV app. 
 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, ik vind het echt heel erg rot om te lezen dat jij momenteel niet tevreden bent! Ik hoop echt dat ik in het nieuwe jaar met je kan delen aan welke punten er is gewerkt en kunnen jij en jouw huisgenoten de App weer met plezier gebruiken. Zoals ik eerder aangaf: laat het gerust weten als er tot die tijd nog extra punten bijkomen, want ik blijf alle feedback doorzetten naar mijn collega's! 

Dank voor je begrip. Er zijn natuurlijk wel belangrijkere dingen in de wereld dan een app die het niet helemaal optimaal doet. Alles relatief he.
Hopelijk in januari verbetering… Fijne dagen!

 

 

Reputatie 7

Hi @Henk2021, ik vind het echt heel erg rot om te lezen dat jij momenteel niet tevreden bent! Ik hoop echt dat ik in het nieuwe jaar met je kan delen aan welke punten er is gewerkt en kunnen jij en jouw huisgenoten de App weer met plezier gebruiken. Zoals ik eerder aangaf: laat het gerust weten als er tot die tijd nog extra punten bijkomen, want ik blijf alle feedback doorzetten naar mijn collega's! 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, ik had echt heel graag gelezen dat jij heel blij was met het gebruik van de App! Dankjewel dat jij zo helder aangeeft dat dit jij geen verbetering hebt opgemerkt. Zojuist heb ik je in het onderste topic van een antwoord voorzien: 

Wij willen er alles aan doen om de App zo goed mogelijk te laten werken, dus mijn collega's gaan hard aan de bak om deze feedback te verwerken! Mocht jij nog andere punten hebben, laat die dan zeker weten. Ik geef heel graag alles door aan mijn collega's, zodat jij met veel plezier van de App gebruikt kunt maken!

Gisteravond meerdere keren ‘vastlopers’ van de app. Mijn huisgenoten willen over op NLZIET omdat dit wel werkt. Pffff

Reputatie 7

Hi @Henk2021, ik had echt heel graag gelezen dat jij heel blij was met het gebruik van de App! Dankjewel dat jij zo helder aangeeft dat dit jij geen verbetering hebt opgemerkt. Zojuist heb ik je in het onderste topic van een antwoord voorzien: 

Wij willen er alles aan doen om de App zo goed mogelijk te laten werken, dus mijn collega's gaan hard aan de bak om deze feedback te verwerken! Mocht jij nog andere punten hebben, laat die dan zeker weten. Ik geef heel graag alles door aan mijn collega's, zodat jij met veel plezier van de App gebruikt kunt maken!

Reputatie 1

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 

In de releasenotes van de Apple TV T-Mobile app staat dit issue niet vermeld als opgelost. Wat moet ik dan testen?

 

Zojuist met het live kijken wederom een vastloper. Pffffffff……

@Lisa De Apple TV T-Mobile app is op dit moment niet echt klaar voor normaal tv gebruik. Er is daarnaast op korte termijn geen zicht op verbetering. Ik zou adviseren dit product terug te trekken uit de App Store.

 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 

In de releasenotes van de Apple TV T-Mobile app staat dit issue niet vermeld als opgelost. Wat moet ik dan testen?

 

Reputatie 7

Dankjewel voor de aanvulling @Henk2021, goed om te weten! Yes, ik hoor heel graag morgen een nieuwe terugkoppeling van je. Als dit probleem zich dan nog voordoet, dan speel ik dit ook meteen door naar mijn collega. Super dat je mij in de topics zo goed op de hoogte houdt! 💪

Reputatie 1

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 

Lijkt toch random te gebeuren. Zojuist midden in een programma 
 

 

 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Vandaag tijdens het live kijken naar het T mobile Ziggo F1 kanaal hetzelde issue en de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Direct de tv gids functie gestart en blijkt dat volgens de tv gids het volgende programma moet starten. Vervolgens het Ziggo kanaal via de tv gids weer gestart en de live tv met Ziggo F1 ging weer verder. Issue lijkt op te treden bij overgang tussen live programma’s gekoppeld met de tv gids. 


 

 

Reputatie 1

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Het issue ontstaat soms bij live tv. Niet bij terugkijken. Mogelijk verliest de app zijn verbinding met de stream bron. Ik heb niet de indruk dat de internet verbinding de boosdoener is. Even de update afwachten

Reputatie 7

Hi @Henk2021, goed dat je dit als extra punt aangeeft! Ervaar jij dit toevallig wanneer je opgenomen programma's terug wilt kijken? De fix voor dit issue zit in de update van de Apple TV van 14 december. Wat tot die tijd een workaround is het volgende: als je de opname op een ander apparaat start en dan stopt, dan kun je die wel verder kijken op Apple TV. Ik hoor het graag van je, zodat ik dit eventueel ook nog mee kan geven aan mijn collega van het TV Team samen met de andere verbeterpunten. 

Reputatie 1

Afgelopen dagen diverse malen de melding ‘afspelen mislukt. Probeer het opnieuw’. Internet verbinding lijkt wel oké. Moet echt snel verbeteren die Apple TV app. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @VOne, het klopt dat jij een foutmelding te zien krijgt! Je hebt nog geen toegang tot deze sub-sectie. Dat zal pas gebeuren wanneer je je ingeschreven hebt voor de testflight, precies zoals Lisa ook aangaf! 😊

Als je haar een privéberichtje stuurt met de gevraagde gegevens, komt het vast helemaal in orde!

Hi @VOne, dit klopt als een bus! Lijkt het jou ook leuk om mee te doen aan deze testflight? Dan kun je het e-mailadres dat je gebruikt voor Apple TV in een privébericht (door op mijn naam te klikken) naar mij sturen. Goed punt en merci dat jij dit aangeeft. Ik kan alvast aan je meegeven dat 14 december weer en nieuwe update volgt. Deze versie zorgt ervoor dat de App niet crasht wanneer een klant de serie recordings opent. Wij hebben een topic waarin feedback kan worden aangegeven over AppleTV, wellicht is het een idee om hier ook de verbeteringen in te noemen: 

Zou je dat fijn vinden? 😁

Hi Lisa,

Top dat T-Mobile zo actief is op de community. Als ik op de link echter klik krijg ik de melding Sorry, je hebt nog geen toegang tot deze pagina. Ik ben ingelogd, dus mogelijk is het alleen beschikbaar als je mee doet aan de test flight?

Wat ik bedoel met pagina, is dat je eigenlijk een aparte pagina op de T-Mobile site moet krijgen waarin staat hoe je mee kan doen aan test flight (actief promoten). Als dat er teveel oplevert, dan kan je een limiet aan kandidaten instellen. Wat veel ook denk ik wel willen weten is, krijg je de beta app naast je huidige officiële versie of kan je alleen maar de beta draaien en overschrijft die de officiële versie?

Reputatie 7

Hi @VOne, dit klopt als een bus! Lijkt het jou ook leuk om mee te doen aan deze testflight? Dan kun je het e-mailadres dat je gebruikt voor Apple TV in een privébericht (door op mijn naam te klikken) naar mij sturen. Goed punt en merci dat jij dit aangeeft. Ik kan alvast aan je meegeven dat 14 december weer en nieuwe update volgt. Deze versie zorgt ervoor dat de App niet crasht wanneer een klant de serie recordings opent. Wij hebben een topic waarin feedback kan worden aangegeven over AppleTV, wellicht is het een idee om hier ook de verbeteringen in te noemen: 

Zou je dat fijn vinden? 😁

Ik las in een ander deel van dit forum dat je als Apple TV gebruiker mee kan doen aan test flight. Je kan op die manier de beta versie van de volgende versie testen en feedback geven. Nu vroeg ik me af waarom hiervoor niet een pagina is zodat dit bekend wordt. Ook zou ik graag de log zien waarin staat wat er voor de volgende versie geland staat. 

Dag @Henk2021 , dank je, dat is goed om te weten. 

 

Groet,

Koen

Reputatie 1

@kvh65 

Maak zelf geen gebruik van de dienst cloud opnemen. Het terugkijken van uitzendingen werkt wel prima.

Thanks @Henk2021. Inmiddels ben ik er achter dat een aantal functies in de TV app van de Apple TV niet werken, maar dat deze functies wel werken op de Android App op de TV zelf. Daarover heb ik gisteren gebeld met T-Mobile. Zij geven aan dat er een storing is mbt de Apple TV interface, waardoor je niet door bepaalde lijsten kunt scrollen. Als ik een opname selecteer crasht de app en kom ik terug op het toegangsscherm van de Apple TV.

Door deze storing kan ik - bijvoorbeeld - de opnames via de Cloud niet bekijken. De opname staat wel klaar, maar is niet te selecteren (omdat er geen paars kader omheen staat). Hetzelfde euvel bij het scrollen door “Mijn Zenders”. Dit euvel doet zich niet voor bij de Android TV App (op de Philips TV), daar is het kader om de opname wel paars en wel te kiezen zonder dat de App crasht.

Het lijkt mij dat de implementatie van de Apple Remote API niet werkt. Hierdoor is de communicatie tussen de Apple Remote en de App interface niet goed. Dat is vreemd vind ik, omdat Ziggo dit probleemloos voor elkaar heeft.

Gisteren heb ik me dus laten vertellen dat er aan gewerkt wordt en dat de storing waarschijnlijk snel opgelost is. Echter, als ik zo eens wat rondzoek lijken de problemen met Cloud opnemen in de Apple TV App al langer te bestaan.

@Henk2021 wat zijn daarmee jouw ervaringen?

Overigens, je kunt het Touchpad op de Remote disablen en alleen met het "Clickwheel” werken, maar dat maakt het probleem niet anders. Of het Touchpad gebruikt wordt of niet, de app blijft crashen.