Traag opstarten mediabox

  • 13 October 2023
  • 35 reacties
  • 925 Bekeken

Reputatie 1

Sinds de overgang naar Odido starten mijn 3 mediaboxen zeer traag op. Met name het verbinding maken met de server duurt erg lang.

Mijn netwerk kan geen probleem zijn. Alle boxen zijn bedraad en ik meet mijn internet snelheid op 900 Mbit/s, up en down.

Nu gebruik ik om duurzaamheidsredenen slimme stekkers om mijn boxen en de bijbehorende TV uit te zetten als ze niet worden gebruikt. Dit houdt in dat er dus vaak een koude start gemaakt moet worden. Ik heb deze getimed op bijna 5 minuten!

Ik ben van mening dat dit niet acceptabel is en aannemend dat ook Odido duurzaamheid hoog in haar vaandel heeft staan, ga ik er van uit dat hier snel een oplossing voor komt.

Bij T-Mobile liep e.a. veel sneller, binnen een minuut, dus technisch moet dit zeker geen probleem zijn.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey allemaal, goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken.

Ik wil dit graag voor jullie onderzoeken. Zouden jullie de TV Box in standby kunnen laten staan? Start hij dan ook zo traag op of is het echt alleen als de TV Box zonder stroom heeft gestaan?

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, als het goed is moet het opgelost zijn. Zouden jullie een terugkoppeling willen geven of hij nu sneller opstart?

Reputatie 7
Badge +6

@Tommie van Odido Yes, hij doet het weer!

Ja, doet het weer zoals voorheen 

Reputatie 1

Bravo!

Opstarten is nu 1 minuut en 15 seconden, wat ik alleszins acceptabel vind.

Dank voor de inspanningen.

Ik hoop wel dat jullie dit aan de acceptance test set van een nieuwe release toevoegen zodat we op dit punt geen regressie meer hoeven te verwachten.

Hier werkt het ook weer. Dank!

Hier opgelost

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor alle herstelmeldingen! Veel plezier met de tv-verbinding en bij een volgend issue: laat het direct weten, dan pakken we het weer meteen bij de wortels beet. 

Reputatie 3

Ik heb het reeds reeds opgemerkt via een ander topic op dit forum maar mijn Mediabox staat altijd ‘stand-by’ maar ondanks dat lukt het niet om de box via de witte knop op de afstandsbediening in één keer in te schakelen. Ik moet minimaal 2 keer op de startknop drukken om de box ‘aan de praat’ te krijgen.
Het ligt vermoedelijk niet aan de afstandsbediening want die is recent al vervangen. Iemand ervaring met dit probleem?
Groet!

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Heb je de ECO-stand aan staan? Zo ja, zou je eens kunnen proberen of het wel in één keer goed gaat als je deze uit zet?

Reputatie 3

Dank voor de reactie maar de Mediabox staat niet in de ECO-stand (volgens mij werkt die functie ook niet meer). Volgens mij wordt de Mediabox opgestart via een Bluetooth signaal want als ik de afstandsbediening niet direct richt op de Mediabox maar een beetje ‘vrijblijvend’ in de lucht houd start de box vaak makkelijker op (met makkelijk bedoel ik dat de witte knop op de afstandsbediening vaak tweemaal moet worden ingedrukt - maar goed, daar valt mee te leven…!).

Reageer