TV Anywhere app Apple TV



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robger888, goed weekend gehad? Zou je het Zyxel modem voorlopig eventjes aangesloten willen laten? Dan kunnen de onderzoekers controleren of het aan de inkomende verbinding ligt. Alvast bedankt wederom!

Reputatie 1

Goedemorgen @robger888, goed weekend gehad? Zou je het Zyxel modem voorlopig eventjes aangesloten willen laten? Dan kunnen de onderzoekers controleren of het aan de inkomende verbinding ligt. Alvast bedankt wederom!

Ik zal hem straks weer aansluiten, hij zit dan alleen niet op de WAN.

Reputatie 7
Badge +16

@robger888 Wanneer het modem niet op de WAN aangesloten is, kunnen wij geen lijnmetingen uitvoeren en de resultaten bekijken. Kun je dit alsnog zo aansluiten, alsjeblieft? Ik weet dat we erg veel vragen, maar zonder die resultaten is het lastig om ons domein uit te sluiten/te checken.

Reputatie 1

@robger888 Wanneer het modem niet op de WAN aangesloten is, kunnen wij geen lijnmetingen uitvoeren en de resultaten bekijken. Kun je dit alsnog zo aansluiten, alsjeblieft? Ik weet dat we erg veel vragen, maar zonder die resultaten is het lastig om ons domein uit te sluiten/te checken.

Zou je kunnen aangeven wanneer zij exact de lijnmeting willen uitvoeren? Dan kan ik zorgen dat het modem dan op de WAN is aangesloten, anders moet ik het hele netwerk om gaan zetten voor onbepaalde tijd. Als het een keer een half uurtje is, is dat niet zo'n punt.

Reputatie 7
Badge +16

@robger888 Helemaal begrijpelijk dat het veel werk vereist wanneer je je setup moet omzetten, om echter actie uit te kunnen voeren op ons eigen domein hebben we echt aangesloten apparatuur van T-Mobile nodig op de WAN. Ik kan niet precies duiden hoe laat het onderzoeksteam daarmee aan de slag gaat, daarom is het noodzakelijk om de Zyxel eraan te laten hangen zolang het onderzoek nog duurt. Even heel kort door de bocht: als je een auto ter reparatie aanbiedt, moet het wel de auto zijn die initieel aangeleverd is, anders kun je de motor en inhoud niet bekijken zeg maar.

Reputatie 1

@robger888 Helemaal begrijpelijk dat het veel werk vereist wanneer je je setup moet omzetten, om echter actie uit te kunnen voeren op ons eigen domein hebben we echt aangesloten apparatuur van T-Mobile nodig op de WAN. Ik kan niet precies duiden hoe laat het onderzoeksteam daarmee aan de slag gaat, daarom is het noodzakelijk om de Zyxel eraan te laten hangen zolang het onderzoek nog duurt. Even heel kort door de bocht: als je een auto ter reparatie aanbiedt, moet het wel de auto zijn die initieel aangeleverd is, anders kun je de motor en inhoud niet bekijken zeg maar.

Maar de garage geeft dan wel aan hoe laat ik de auto moet brengen en hoe laat ik de auto weer kan ophalen. Dat zou wel zo prettig zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @robger888

Gezien het met de Zyxel wel goed werkt, heb ik het idee dat het niet goed gaat met de pfsense router. 

Wat je nog kan nakijken is; 

Als ik bij mij kijk worden er door de app een aantal servers benaderd. Kan je eens kijken of ze deze kan bereiken vanuit de pfsense router. Ze reageren niet op ping, maar met een traceroute kun je wel zien of het verkeer je netwerk verlaat en of de DNS werkt. 

vsc01.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc02.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc03.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc04.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc05.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc06.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc07.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc08.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc09.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc10.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc11.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc12.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc13.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc14.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc15.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc16.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc17.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc18.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc20.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc21.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc22.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc23.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc24.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc25.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc26.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc27.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc28.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc29.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc30.prd.tv.t-mobilethuis.nl

 

Anders kan je ook een packet capture maken op de pfsense wanneer je het probleem reproduceerd. Dan zou je moeten kunnen zien wat er gebeurd. 

Voor de rest laat ik het over aan @Jason :) 

Reputatie 1

Hi @robger888

Gezien het met de Zyxel wel goed werkt, heb ik het idee dat het niet goed gaat met de pfsense router. 

Wat je nog kan nakijken is; 

Als ik bij mij kijk worden er door de app een aantal servers benaderd. Kan je eens kijken of ze deze kan bereiken vanuit de pfsense router. Ze reageren niet op ping, maar met een traceroute kun je wel zien of het verkeer je netwerk verlaat en of de DNS werkt. 

vsc01.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc02.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc03.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc04.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc05.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc06.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc07.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc08.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc09.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc10.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc11.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc12.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc13.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc14.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc15.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc16.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc17.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc18.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc20.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc21.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc22.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc23.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc24.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc25.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc26.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc27.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc28.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc29.prd.tv.t-mobilethuis.nl
vsc30.prd.tv.t-mobilethuis.nl

 

Anders kan je ook een packet capture maken op de pfsense wanneer je het probleem reproduceerd. Dan zou je moeten kunnen zien wat er gebeurd. 

Voor de rest laat ik het over aan @Jason :) 

Thanks, heb er een paar geprobeerd via trace route, dit werkt prima. Voor de zekerheid, wat zijn de dns servers voor T-mobile thuis? Probeer ik de apple tv eens direct daar op te routen.

Reputatie 6
Badge +3

Thanks, heb er een paar geprobeerd via trace route, dit werkt prima. Voor de zekerheid, wat zijn de dns servers voor T-mobile thuis? Probeer ik de apple tv eens direct daar op te routen.

 

Primary DNS server
37.143.84.228
Secondary DNS server
62.58.48.20

Reputatie 1

@Jason Zojuist ben ik gebeld door een collega van je, Jill. Ik heb het Zyxcel router even aangesloten omdat men er nu mee bezig wilde. Ook de tv aan gezet, daar waar ik in de veronderstelling was dat het allemaal met het Zyxcel router goed ging, was dat iets te voorbarig. Na enkele minuten stopt die stream ook met een 90004 error. Verversen resulteert vergelijkbaar op mijn eigen router (zowel 90001 als 90004 meldingen). Even ter informatie. 

Reputatie 7

Hi @robger888, thanks voor de update! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen aan de achterkant en ik zie dat Jill nog druk bezig is om hier een oplossing voor te vinden. Ik zie een notitie terug van vanochtend waarin staat dat in de lijnmeting het Zyxel modem niet meer terug is te zien. Klopt het dat jij deze er weer hebt af gehaald? Als jij het modem aan laat staan, dan kunnen mijn collega's verder voor je aan de slag! 😊

Reputatie 1

Hi @robger888, thanks voor de update! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen aan de achterkant en ik zie dat Jill nog druk bezig is om hier een oplossing voor te vinden. Ik zie een notitie terug van vanochtend waarin staat dat in de lijnmeting het Zyxel modem niet meer terug is te zien. Klopt het dat jij deze er weer hebt af gehaald? Als jij het modem aan laat staan, dan kunnen mijn collega's verder voor je aan de slag! 😊

Klopt, ik heb hem gisteravond er weer van af gehaald. Ik zal hem nu weer aansluiten tot een uur of twee vanmiddag, dan willen de kinderen weer ‘normaal’ tv kijken.

 

Update: Zyxcel is aangesloten!

Reputatie 7

Hi @robger888, top dat je dit zo snel laat weten en heel fijn dat het Zyxel modem weer is aangesloten! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst, zodat zij weer verder kunnen met het onderzoek. 

Reputatie 1

Hi @robger888, top dat je dit zo snel laat weten en heel fijn dat het Zyxel modem weer is aangesloten! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's van de technische dienst, zodat zij weer verder kunnen met het onderzoek. 

Ik laat hem tot een uur of 5 er aan hangen, daarna koppel ik hem er weer af. Neem dat dat voldoende tijd moet zijn!

Reputatie 7

Hoi @robger888 ,

Dank je wel voor de genomen moeite! Momenteel is er nog geen update, maar wil ik je wel vragen de Zyxel aangesloten te houden. Alleen op deze manier kan onze technische dienst jouw verbinding uitlezen en voor een oplossing zorgen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Reputatie 1

Hoi @robger888 ,

Dank je wel voor de genomen moeite! Momenteel is er nog geen update, maar wil ik je wel vragen de Zyxel aangesloten te houden. Alleen op deze manier kan onze technische dienst jouw verbinding uitlezen en voor een oplossing zorgen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Laat het anders even weten wanneer jullie er naar gaan kijken, dan kan ik het model weer voor jullie aansluiten. Voor onbepaalde tijd jullie modem aangesloten houden resulteert in allerlei vlans die niet meer werken. Voor even niet zo’n probleem, vandaar het vriendelijke verzoek mij even te berichten. Bij voorbaat dank! 

Reputatie 6

Hoi @robger888, ik had dit graag voor je gedaan, maar dit is niet hoe het werkt. Onze technische dienst doet meerdere testen op meerdere momenten waarvoor het noodzakelijk is om de juiste apparatuur online te hebben. Ben je in de gelegenheid om vanaf morgen ochtend vroeg de Zyxel aan te sluiten totdat wij jou het seintje geven dat hij weer afgekoppeld kan worden? Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Reputatie 1

Hoi @robger888, ik had dit graag voor je gedaan, maar dit is niet hoe het werkt. Onze technische dienst doet meerdere testen op meerdere momenten waarvoor het noodzakelijk is om de juiste apparatuur online te hebben. Ben je in de gelegenheid om vanaf morgen ochtend vroeg de Zyxel aan te sluiten totdat wij jou het seintje geven dat hij weer afgekoppeld kan worden? Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Zal hem morgenochtend weer aansluiten tot het eind van de middag.

Reputatie 7
Badge +14

Jouw ticket komt in een queue. Ook kunnen tickets intern worden doorgezet. Als je de Zyxell weghaalt voordat een eindconclusie is getrokken, loopt een onderzoeksafdeling tegen een 'unknown' modem aan en wordt het ticket weer gesloten. Ik zou totdat het is opgelost de Zyxell niet weer weghalen.

Reputatie 6

@robger888 het zou inderdaad het fijnst zijn als je de apparatuur kunt aansluiten totdat het probleem opgelost is, anders is de kans aanwezig dat het onderzoek vertraging oploopt en dat zou zonde zijn!

Reputatie 1

Jouw ticket komt in een queue. Ook kunnen tickets intern worden doorgezet. Als je de Zyxell weghaalt voordat een eindconclusie is getrokken, loopt een onderzoeksafdeling tegen een 'unknown' modem aan en wordt het ticket weer gesloten. Ik zou totdat het is opgelost de Zyxell niet weer weghalen.

@robger888 het zou inderdaad het fijnst zijn als je de apparatuur kunt aansluiten totdat het probleem opgelost is, anders is de kans aanwezig dat het onderzoek vertraging oploopt en dat zou zonde zijn!

Ik begrijp dat het voor jullie handig is, het zou alleen een kleine moeite zijn dat er even een bericht wordt gedaan op het moment dat er aan wordt gewerkt. Ik heb hier een aantal vlans en met het Zyxcel modem werken die nou eenmaal niet. Vlans waar bijv. ook de kinderen op zitten voor school, vanuit huis wordt gewerkt en noem het maar op. Het modem van Zyxcel aangesloten houden voor onbepaalde tijd maakt dat bijzonder lastig, zoals jullie vast begrijpen. Een aannemer kondigt ook aan wanneer die je huis komt verbouwen, niet? Morgenochtend sluit ik hem weer aan, toevallig is dan iedereen het huis uit dus niet zo’n probleem. Eind van de middag gaat ‘ie er weer af, zodat iedereen thuis weer z’n ding kan doen. 

Reputatie 7

Hi @robger888, merci voor deze aanvulling! Ik kan me jouw voorstel zeker begrijpen, maar dit kan ik jammer genoeg niet afstemmen met de technische dienst. De technische dienst meet op meerdere momenten de verbinding door voor een zo goed mogelijk resultaat en doet dit dus niet standaard op één moment. Als dit het geval was, dan had ik het graag met hen afgestemd. Weet dus dat het 't handigste is om tijdens het volledige onderzoek de apparatuur aan te laten staan, totdat dit is afgerond. Al kan ik me uiteraard voorstellen dat dit minder prettig werkt, dus daar heb ik zeker begrip voor. Zojuist ben ik gelijk weer gaan kijken of er al een nieuwe update te zien is en momenteel zijn mijn collega's van de technische dienst nog in afwachting van onze IT-afdeling. Zij doen er alles aan om tot de oplossing te komen. Dankjewel voor jouw geduld en medewerking tot nu toe! 😊

 

 

Reputatie 1

Al even niets meer vernomen over het onderzoek, is er al iets te melden? 

Reputatie 6

Hoi @robger888, kan het zijn dat je in de tussentijd weer je eigen modem hebt aangesloten? De IT afdeling heeft het onderzoek moeten afbreken omdat ze het Zyxel modem wederom niet hebben kunnen bereiken. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 1

Hoi @robger888, kan het zijn dat je in de tussentijd weer je eigen modem hebt aangesloten? De IT afdeling heeft het onderzoek moeten afbreken omdat ze het Zyxel modem wederom niet hebben kunnen bereiken. Ik hoor het graag van je!

Zeker, ik heb dan ook meermaals het verzoek gedaan om even iets van jullie te laten horen zodat ik het modem weer kan aansluit voor jullie.