Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast


Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door Appie2000 17 May 2023, 15:20

Bekijk origineel

136 reacties

Hey @Lisanne1308 welkom op onze Community!

Ik zie inderdaad dat jij ook nog in bezit bent van een Entone Kamai 510, deze ruil ik graag voor je om. Wat mij ook opviel is dat je nog een oud modem hebt, de DrayTek. Deze ruil ik ook graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit ook voor je in gang zetten? Je ontvangt daarna een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Beste Tommie,

 

Dat zou super zijn, graag!

 

Groet,

Lisanne

Reputatie 5
Badge +4

@Lisanne1308 Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd en de Entone Kamai voor je vervangen. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op! 

Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code. Zo weet je precies wanneer je de nieuwe apparatuur zult ontvangen. Zodra deze binnen zijn kan je een afspraak inplannen met de monteur voor de installatie van het modem en de Media Converter. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Wij helpen je met alle liefde verder! 

Reputatie 2

Onze ENTONE tv box op een draytek modem heeft na de uitrol van nieuwe tv platform ook steeds vastloop momenten waardoor wij soms ook alles steeds moeten resetten ook valt het beeld stil als er tegelijkertijd tv wordt gekeken en er op een laptop of smartphone wordt gesurft via WiFi.

Reputatie 2

ook ik heb nog vaak last van het vastlopen, ik heb een powerflip gedaan maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Welke opties zijn er nog meer?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @J.B. Wind, dit los ik graag voor je op! Ik begrijp dat je TV Box zelf reset. Met de TV Box die jij hebt, kun je een daadwerkelijke fabriekreset niet uitvoeren. Wel ben ik benieuwd of deze reset zal helpen om je signaal te verbeteren. Heb je momenteel opnames die belangrijk zijn en die graag wilt kijken? Zo niet, geef mij dan een seintje. Ik geef deze TV Box dan vanaf een afstand deze fabriekreset. Wil je dit niet en heb je opnames die je wilt kijken, laat het mij dan ook weten. Ik check graag of er dan andere opties zijn!

@Ryan05 Ik zie meteen dat jij gebruik maakt van een verouderd model. Geen zorgen! Ik heb er direct voor gezorgd dat je een nieuwe TV Box van mij ontvangt. Hiermee kun je weer zorgeloos tv kijken. De nieuwe TV Box zal binnen vijf werkdagen geleverd worden, het aansluiten is een kwestie van het omprikken van de kabels. De oude TV Box hoeven wij niet terug, deze kun je aangeven bij een milieupunt. Dit komt goed!

Reputatie 2

Hi @J.B. Wind, dit los ik graag voor je op! Ik begrijp dat je TV Box zelf reset. Met de TV Box die jij hebt, kun je een daadwerkelijke fabriekreset niet uitvoeren. Wel ben ik benieuwd of deze reset zal helpen om je signaal te verbeteren. Heb je momenteel opnames die belangrijk zijn en die graag wilt kijken? Zo niet, geef mij dan een seintje. Ik geef deze TV Box dan vanaf een afstand deze fabriekreset. Wil je dit niet en heb je opnames die je wilt kijken, laat het mij dan ook weten. Ik check graag of er dan andere opties zijn!

@Ryan05 Ik zie meteen dat jij gebruik maakt van een verouderd model. Geen zorgen! Ik heb er direct voor gezorgd dat je een nieuwe TV Box van mij ontvangt. Hiermee kun je weer zorgeloos tv kijken. De nieuwe TV Box zal binnen vijf werkdagen geleverd worden, het aansluiten is een kwestie van het omprikken van de kabels. De oude TV Box hoeven wij niet terug, deze kun je aangeven bij een milieupunt. Dit komt goed!

Hoi, heb geen opnames die bewaard hoeven te worden.

Groet Jan 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, ik heb zojuist de reset uitgevoerd. Heeft dit nu niet geholpen dan stel ik het volgende voor: Ik zie dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit modem is verouderd en worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Ik stuur je graag een Zyxel T-50 op. 

Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ook stuur ik je het liefst een nieuwe TV Box op. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, ik heb zojuist de reset uitgevoerd. Heeft dit nu niet geholpen dan stel ik het volgende voor: Ik zie dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit modem is verouderd en worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Ik stuur je graag een Zyxel T-50 op. 

Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ook stuur ik je het liefst een nieuwe TV Box op. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Is goed zie het pakket te gemoed 

dank u wel 

Groet Jan

 

Ps: Net geprobeerd beeld blijft nog steeds even stilstaan als de laptop met een online bewerking bezig is en gezien uw reactie had u dat vast wel verwacht. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Ook U bedankt voor het snelle antwoord 

Super dank je wel dan pas ik nu ook even m'n abbo aan naar cloud opname.

Oeps moet even wachten tot de bestelling is afgerond 😂😂😂 maar komt goed 

Groet Jan 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Ook U bedankt voor het snelle antwoord 

Super dank je wel dan pas ik nu ook even m'n abbo aan naar cloud opname.

Oeps moet even wachten tot de bestelling is afgerond 😂😂😂 maar komt goed 

Groet Jan 

Hey @Tommie net beide pakketten bezorgd en een installatieafspraak gemaakt voor donderdag as.

Groet Jan 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze terugkoppeling.

Dit is goed om te horen, zou je mij alleen nog na de installatie een terugkoppeling kunnen geven of alles nu goed werkt? 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze terugkoppeling.

Dit is goed om te horen, zou je mij alleen nog na de installatie een terugkoppeling kunnen geven of alles nu goed werkt? 

Komt goed👍🏻

Groet Jan 

Reputatie 2

Goede morgen @Tommie ,

Gisteren is de monteur langs geweest en heeft alles netjes geïnstalleerd en tot op heden werkt het perfect dus geen problemen ondervonden. 

Hij zag dat ik nog het oude 20Mbit abonnement uit 2017 heb die inmiddels niet meer word aangeboden en door vernieuwende electronica  en uitgebreidere(lees zwaardere) softwarepakketten is 20Mbit eigenlijk te weinig.

Alles goed afgehandeld en werkend dus. 

Groet Jan 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij dat alles goed werkt! Daar heeft de monteur ook wel gelijk in, tegenwoordig vergt het apparatuur veel. Je internetsnelheid kun je gemakkelijk aanpassen in My T-Mobile. Mits je dit wilt doen natuurlijk. 

Top👍🏻 heb hem aangepast naar 100Mbit.

Groet Jan 

Reputatie 7
Badge +9

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Reputatie 2

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Uitgevoerd so far so good Dankjewel. 

Mocht ik in de toekomst weer ergens tegenaan lopen weet ik de community wel weer te vinden. 

 

Dank voor jullie hulp👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 2

UPDATE-JE:

inmiddels een week onderweg en geen problemen meer gehad TOP!!!

Groet Jan 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze goede update. Daar ben ik erg blij om! Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aanlopen, laat het dan gerust weten. Ik sta voor je klaar. 

Beste T-mobile,

Wij ondervinden dezelfde problemen met de tv-boxen als dat hier beschreven wordt. Na de update van een paar maanden geleden lopen de boxen constant vast. Hopelijk kan dit gefixt worden.

Vriendelijke groet, Enrico

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Hallo @Cal

Heel erg bedankt.

Goedemiddag, 

Hier hetzelfde met 2 tv boxen, die constant vastlopen..

Kan hier ook wat aan gedaan worden?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gidion.1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! 😊 Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Boxen om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Boxen om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model. Je kunt ook gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Laat het mij weten!

Reageer