Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast


Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door Appie2000 17 May 2023, 15:20

Bekijk origineel

136 reacties

Hoi Tommie,

Ik laat het voorlopig zoals het nu is. Je hoef niets in gang te zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TonR, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je op dit moment twee TV Boxen in bezit hebt. De Entone en de Amino, wil je beide TV Boxen omruilen naar de Mediabox? Je hebt op dit moment nog twee oude kortingen, deze kan ik jammer genoeg niet meer toevoegen. Wel kan ik de Mediabox een jaar lang voor je vergoeden. Dit zal je dan in één keer vergoed krijgen. Laat je mij weten of ik iets voor je in gang kan zetten? 

Hallo, 

Mijn entone tv box loopt regelmatig vast. Indien er geen extra kosten aan verbonden zijn zou ik deze 

willen omruilen voor een nieuwe mediabox.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ruud van Maarseveen , ik zie dat jij ook nog een erg oude TV Box hebt en ook een erg oud modem. Nu zie ik dat je in aanmerking komt om proactief een modemswap te krijgen en dat Guidion dit nieuwe modem komt installeren, zo te zien hoef je alleen nog een afspraak in te plannen hiervoor. Ik stuur je de afspraaklink in een privébericht. Daarnaast heb ik ook direct onze nieuwe Mediabox voor je geregeld. Met deze nieuwe apparatuur moet het zeker weten stukke beter gaan en kan je weer onbezorgd tv kijken! 😁

Mijn entone tv box loopt voortdurend vast waardoor tv kijken nagenoeg onmogelijk wordt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SvE, ik heb alles voor je in orde gemaakt. De korting blijft bestaan en de nieuwe Mediabox is aangevraagd. Ook zag ik dat je nog een T-50 in bezit had, deze heb ik voor je omgeruild naar een T-56. Alvast veel kijkplezier! 

@Jason van Odido 

Daarmee ga ik akkoord. Bedankt voor de oplossing 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SvE, de Mediabox kost normaal gesproken hetzelfde als de reguliere TV Box (€ 5 per maand) maar er zit een standaardkorting op van € 2,50 per maand. Omdat jij echter nog een vaste (oude) korting hebt op de interactieve TV Box van € 5 per maand waardoor deze gratis in bruikleen is, voegen we nog een korting toe zodat je ook de Mediabox gratis kunt gebruiken. Ga je hiermee akkoord? Dan maken we het morgen nog in orde voor je en wordt de Mediabox uiterlijk donderdag bezorgd.

@Nora van Odido 

Indien er geen extra kosten aan de nieuwe tv box gekoppeld zijn is dit akkoord. Anders graag het technische onderzoek. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @SvE, geen zorgen: ik kan hier een onderzoek voor opstarten bij onze technische dienst, zodat zij voor je na kunnen kijken wat er mis gaat met de TV Box. Wat ik ook kan doen is gelijk een nieuwe Mediabox naar je toe sturen, wat de problemen die je nu ervaart met de TV Box zal oplossen. Wil je me aangeven waar jouw voorkeur naar uit gaat? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je! 

@Tommie van Odido 

Onder de nieuwe slogan 'Het kan ook anders' zet de provider in op een hogere klantvriendelijkheid dan concurrenten.

Graag zie ik nog een reactie op mijn bericht van 10 dagen geleden 

Alvast bedankt. 

Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

Ik heb exact dit probleem. Een andere moderator op dit forum heeft hierop besloten om een nieuwe modem op te sturen. Die doet het net zo goed als de vorige waarbij ik heel mijn huis opnieuw op WiFi heb moeten aansluiten. TV probleem is nog altijd hetzelfde. Kan de moderator van dit forum die van mij helpen? 

@Tommie van Odido Die TV box is 2 jaar geleden door t-mobile vervangen. Ik snap dat jullie nu met een andere box werken, maar die 'oude' zouden gewoon moeten werken. 

Ik ga ervanuit dat de storingen, technisch aan de achterkant verholpen worden. Mocht dit niet lukken dan ontvang ik graag kostenloos, dus met de aanhoudende korting, de nieuwe tv box. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SvE, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een Amino TV Box in bezit hebt. Dit kan opgelost worden door deze om te ruilen met de nieuwe Mediabox. Je hebt op dit moment nog een oude actie korting, namelijk: Gratis TV Box. Deze actie bestaat niet meer en zal komen te vervallen. Je zult een nieuwe actie ontvangen, € 2,50 korting op de eerste TV Box. De Mediabox zal dan € 2,50 per maand gaan kosten. Omdat ik de oude korting niet meer kan toedienen, kan ik uit coulance één jaar lang de korting vergoeden. Dit zal in één keer worden verrekend op een volgende factuur. Je ontvangt dan 12 x € 2,50. Zal ik dit voor je in gang zetten?

Sinds een kleine week loopt mijn TV box ook iedere keer vast. Dan resetten en ik kan weer tv kijken. Soms kan ik een lange tijd kijken zonder storing, andere keren komt de storing vrij snel terug. 

Graag een oplossing. 

Hoi Nora,

Als goed is wordt al àlles geregeld 🙂. 

Hoi Nora,

Super regel het maar, ik ga hier mee akkoord. 
Is het misschien een idee om dan meteen ook het modem te vervangen. Dit is ook nog van het Vodafone tijdperk 🙂. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @bhthijssen, ik wil voor jou ook graag de TV Boxen omwisselen voor de nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je op dit moment een korting ontvangt op de TV Box die met de omwisseling komt te vervallen. Hierdoor ga je in totaal €2,50 meer betalen per maand dan je momenteel doet. Ik kan dit voor één jaar voor je vergoeden, door een eenmalig bedrag te vergoeden van €30. Als je hiermee akkoord gaat, laat het me dan weten dan maak ik graag de omwisseling en de vergoeding voor je in orde! 

Bij ons hetzelfde probleem, de tv box loopt continu vast. Kunnen wijhier ook nieuwe voor krijgen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hilda Bisselink, ik heb de wisseling gelijk voor je in gang gezet! Zodra het pakket met jouw nieuwe modem en de Media Converter onderweg is, zul je een e-mail krijgen van DHL met een track-en-trace code zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak in te plannen voor de installatie. Dit kan je inplannen op een moment waarop je zeker weet dat het pakket bij jou binnen is, zodat ze hier gelijk mee aan de slag kunnen! 

Hey @Hilda Bisselink, tot mijn veronderstelling is je huidige actie: Gratis TV Box, blijven bestaan na het swappen. Je blijft dus hetzelfde betalen en ook hoef ik de €2,50 niet voor je te vergoeden. 

Wel zie ik dat je ook nog een oud modem in bezit hebt, de DrayTek. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen naar de Zyxel T-56? Hier dient wel een monteur voor langs te komen om het mediaconverter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Alvast bedankt!

Dat is fijn om te horen. Graag ontvang ik een nieuwe modem. Ik zie uitnodiging tegemoet. 

Groet Hilda

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hilda Bisselink, tot mijn veronderstelling is je huidige actie: Gratis TV Box, blijven bestaan na het swappen. Je blijft dus hetzelfde betalen en ook hoef ik de €2,50 niet voor je te vergoeden. 

Wel zie ik dat je ook nog een oud modem in bezit hebt, de DrayTek. Zal ik deze ook meteen voor je vervangen naar de Zyxel T-56? Hier dient wel een monteur voor langs te komen om het mediaconverter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Alvast bedankt!

Hi @Hilda Bisselink ik vervang graag jouw huidige TV Boxen door onze nieuwe Mediaboxen! Ik zie alleen dat je op dit moment een korting ontvangt op de tweede TV Box, waardoor je voor twee boxen €5 per maand betaald. Deze korting komt te vervallen zodra je van de Mediabox gebruik maakt, waardoor je voor twee boxen €7,50 per maand gaat betalen. Nu kan ik dit verschil van €2,50 voor één jaar voor je vergoeden, door een vergoeding aan te maken van eenmalig €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. 

Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik de omwisseling gelijk voor je in orde maken! 

Hoi Nora, 

Graag ontvang ik de 2 nieuwe mediaboxen en de korting voor 1 jaar. Ik zie ze graag tegemoet.

Groet Hilda

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hilda Bisselink ik vervang graag jouw huidige TV Boxen door onze nieuwe Mediaboxen! Ik zie alleen dat je op dit moment een korting ontvangt op de tweede TV Box, waardoor je voor twee boxen €5 per maand betaald. Deze korting komt te vervallen zodra je van de Mediabox gebruik maakt, waardoor je voor twee boxen €7,50 per maand gaat betalen. Nu kan ik dit verschil van €2,50 voor één jaar voor je vergoeden, door een vergoeding aan te maken van eenmalig €30. Dit zal met jouw volgende factuur verrekend worden. 

Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik de omwisseling gelijk voor je in orde maken! 

Hey @Raymond1980, ik heb besloten om je direct een nieuwe TV Box op te sturen. Je ontvang hier zo een bericht over. Je huidige Amino willen we wel graag terug. De retour informatie staat ook in de e-mail! Kan je ons een terugkoppeling geven als je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 

De nieuwe mediabox werkt prima en de oude is retour gestuurd. Bedankt nog!

Reageer