Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast


Sinds de update lopen beide Entone boxen voortdurend vast. Soms gaat het een half uur goed, waarna het soms wel vier tot zes keer achter elkaar misgaat. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. Overigens loopt de box in de woonkamer vaker en sneller vast dan de box in de slaapkamer.

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door Appie2000 17 May 2023, 15:20

Bekijk origineel

136 reacties

@Eydgskhv@r.auwema en @sanderw84 welkom op onze Community!

Ik heb jullie TV Boxen vervangen voor de Amino Aria 610, ook het modem heb ik vervangen voor de Zyxel T-50. Hiervoor dient wel een monteur langs te komen om het modem en Media Converter te installeren. Hier krijg je nog een bericht over om de afspraak in te plannen met de monteur. Ook kunnen jullie de zending volgen in My T-Mobile! Kunnen jullie mij laten weten, na de installatie, of alles het nu goed doet? Talk soon!

Tommie! Wát een fijne service, dank je wel!

monteur is zojuist geweest voor het modem, heb daarna de nieuwe tvbox aangesloten en alles lijkt nu goed te zijn! Beeld is beter ook, alles lijkt sneller te werken en tot nu toe (veel zenders en ‘zappen’ geprobeerd en verder) stabiel te zijn zonder vastlopend beeld. 
dank jullie wel!!!

hartelijke groet

Reputatie 2

UPDATE-JE:

inmiddels een week onderweg en geen problemen meer gehad TOP!!!

Groet Jan 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @J.B. Wind, dit los ik graag voor je op! Ik begrijp dat je TV Box zelf reset. Met de TV Box die jij hebt, kun je een daadwerkelijke fabriekreset niet uitvoeren. Wel ben ik benieuwd of deze reset zal helpen om je signaal te verbeteren. Heb je momenteel opnames die belangrijk zijn en die graag wilt kijken? Zo niet, geef mij dan een seintje. Ik geef deze TV Box dan vanaf een afstand deze fabriekreset. Wil je dit niet en heb je opnames die je wilt kijken, laat het mij dan ook weten. Ik check graag of er dan andere opties zijn!

@Ryan05 Ik zie meteen dat jij gebruik maakt van een verouderd model. Geen zorgen! Ik heb er direct voor gezorgd dat je een nieuwe TV Box van mij ontvangt. Hiermee kun je weer zorgeloos tv kijken. De nieuwe TV Box zal binnen vijf werkdagen geleverd worden, het aansluiten is een kwestie van het omprikken van de kabels. De oude TV Box hoeven wij niet terug, deze kun je aangeven bij een milieupunt. Dit komt goed!

Reputatie 2

@J.B. Wind dat is goed om te horen, je zult dit zeker gaan merken in je thuisnetwerk. Een snelheid aanpassing heeft wel een powerflip nodig van al het apparatuur. Dit doe je zo: 

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Daarna kan je genieten van je nieuwe snelheid!

Uitgevoerd so far so good Dankjewel. 

Mocht ik in de toekomst weer ergens tegenaan lopen weet ik de community wel weer te vinden. 

 

Dank voor jullie hulp👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze goede update. Daar ben ik erg blij om! Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aanlopen, laat het dan gerust weten. Ik sta voor je klaar. 

Reputatie 5
Badge +4

@Lisanne1308 Ik heb gelijk een nieuw modem voor je aangevraagd en de Entone Kamai voor je vervangen. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op! 

Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code. Zo weet je precies wanneer je de nieuwe apparatuur zult ontvangen. Zodra deze binnen zijn kan je een afspraak inplannen met de monteur voor de installatie van het modem en de Media Converter. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Wij helpen je met alle liefde verder! 

Hoi @Egig67, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer genieten van je TV Boxen! Daarom heb ik meteen de handen uit de mouwen gestoken en je zal snel twee vervangende TV Boxen van ons ontvangen. De oude TV Boxen kan je inleveren bij een elektronicapunt. 

Ik wens je alvast veel plezier toe en zorgeloos kijkplezier! 😃

Hallo @Cal

Heel erg bedankt.

Reputatie 7
Badge +6

@Gidion.1988 Ja, de Zyxel heeft deze functies ook. Als je het mij vraagt, werkt het zelfs beter dan met de Huawei.

Bedankt @Tommie !

Hoi Nora,

Als goed is wordt al àlles geregeld 🙂. 

Hoi Tommie,

Ik laat het voorlopig zoals het nu is. Je hoef niets in gang te zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, ik heb zojuist de reset uitgevoerd. Heeft dit nu niet geholpen dan stel ik het volgende voor: Ik zie dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit modem is verouderd en worden geen nieuwe updates meer voor uitgestuurd. Ik stuur je graag een Zyxel T-50 op. 

Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ook stuur ik je het liefst een nieuwe TV Box op. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Ook U bedankt voor het snelle antwoord 

Super dank je wel dan pas ik nu ook even m'n abbo aan naar cloud opname.

Oeps moet even wachten tot de bestelling is afgerond 😂😂😂 maar komt goed 

Groet Jan 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PaulSe, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles direct voor je in orde gemaakt. Je zult zo een bericht over de wijzigingen ontvangen, dit is ook terug te zien in My T-Mobile! Zie graag je terugkoppeling tegemoet, als je nog ergens tegenaan loopt, hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar!

Hi @Gert-Jan87, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist Guidion opnieuw aangestuurd. Als het goed is krijg je zo opnieuw een SMS op een afspraak in te plannen! 

Super, ik heb hem ontvangen en vanmiddag komt er al een monteur langs.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Johannes Folkertsma, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je TV Boxen direct omgeruild voor twee nieuwe Amino Aria's. Je ontvangt hier nog een bericht over en als het verwerkt is kun je dit terugzien in Mijn Odido. De Entone Kamai's hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten! 

Reputatie 2

@Robert A.D. ik help je hier graag mee!

Ik heb direct je TV Box omgeruild voor een Amino Aria 610. Hopelijk lost dit alles op! Wil je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles nu weer goed werkt? 

 

Super, ik laat het weten 

Reputatie 2

Hey @J.B. Wind, bedankt voor deze terugkoppeling.

Dit is goed om te horen, zou je mij alleen nog na de installatie een terugkoppeling kunnen geven of alles nu goed werkt? 

Komt goed👍🏻

Groet Jan 

Sinds vandaag de amino tv box in gebruik. Het jammere is dat deze steeds vastloopt op alle kanalen. Ik heb alle stappen doorlopen. De box is direct op de modem aangesloten. 
 

factory reset

hdmi modi allemaal geprobeerd 

kabels eruit met stroom eraf

modem reset

 

Ik ben gelijk op de community gaan kijken en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben. 
Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?

Was overgestapt van Ziggo om van vastlopers af te komen, maar hier wordt je niet vrolijk van. 


Ik heb nog twee keer een reset gedaan en opeens kwam er een update tevoorschijn. 
 

Tot nu geen vastloper meer gehad. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Radvan, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb meteen de omruiling van het modem in gang gezet. Je ontvangt binnen een paar minuten een bericht om de afspraak in te plannen met de monteur en dat je een nieuw modem gaat ontvangen. Ik zal dit wat verder vooruit plannen of pas inplannen als het apparatuur binnen is! Dan weet je zeker dat alles goed zal verlopen. 

Hey @Raymond1980, ik heb besloten om je direct een nieuwe TV Box op te sturen. Je ontvang hier zo een bericht over. Je huidige Amino willen we wel graag terug. De retour informatie staat ook in de e-mail! Kan je ons een terugkoppeling geven als je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt. 

De nieuwe mediabox werkt prima en de oude is retour gestuurd. Bedankt nog!

@Tommie van Odido Die TV box is 2 jaar geleden door t-mobile vervangen. Ik snap dat jullie nu met een andere box werken, maar die 'oude' zouden gewoon moeten werken. 

Ik ga ervanuit dat de storingen, technisch aan de achterkant verholpen worden. Mocht dit niet lukken dan ontvang ik graag kostenloos, dus met de aanhoudende korting, de nieuwe tv box. 

Reputatie 7
Badge +5

Geweldig @Appie2000, dankjewel voor de update! Geniet ervan! 😄

Beste T-mobile,

Wij ondervinden dezelfde problemen met de tv-boxen als dat hier beschreven wordt. Na de update van een paar maanden geleden lopen de boxen constant vast. Hopelijk kan dit gefixt worden.

Vriendelijke groet, Enrico

Reageer