Beantwoord

TV-box zendt geen signaal uit (zwart beeld)

  • 20 April 2020
  • 5 reacties
  • 1301 Bekeken

Goedemiddag, 

Graag jullie hulp. Wij hebben sinds een paar dagen geen enkel signaal meer en dus een zwart beeld. Een chronologische beschrijving van de gebeurtenissen:  

  • Zo'n 3 weken terug tv-box ontvangen, geinstalleerd, geen enkel probleem, alles werkte (tv, internet en koppelen afstandsbediening met tv) 
  • Een week geleden was de afstandsbediening ontkoppeld van de tv zonder dat wij actie hadden ondernomen. Resetten en opnieuw koppelen mocht niet baten (op geen enkele wijze zoals beschreven in https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening
  • Een paar dagen nadat de afstandsbediening het niet meer deed op de tv, werd de tv-gids zwart (de randzaken (tijden, zenders) werden getoond, maar de inhoud van daadwerkelijke programma's bleef overal zwart. Resetten van de tv-box mocht niet baten. 
  • Sinds 2 dagen reageert de tv-box nergens meer op: het beeld is nu geheel zwart, de afstandsbediening heeft ook geen effect meer op de tv-box (het lampje knippert wel, maar er gebeurt niks, uitzetten doet hij ook niet meer). Alle instructies gevolgd zoals beschreven op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/geen-of-slechte-verbinding, maar geen enkel effect. 
  • We kijken nu tv via de tv anywhere app via de chromecast (dus internet en de tv zelf zijn het probleem niet), t werkt zo wel maar is natuurlijk niet de bedoeling en prettig tv kijken. 
  • Eergisteren de t-mobile chatfunctie geprobeerd, helaas geen respons gekregen.   

Wie helpt ons uit de brand? Hoor graag van jullie! 
 

icon

Beste antwoord door Piotr 21 April 2020, 16:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hey @Johan Meester,

 

Bedankt voor de heldere toelichting en top dat je zelf al een aantal zaken hebt uitgesloten! Ik geef je nog een paar tips mee waarmee je dit probleem kunt oplossen. Allereerst een fabrieksreset van je TV Box. In dit topic zie je precies hoe je dit kunt doen. Met een fabrieksreset proberen we je TV Box wakker te schudden. Mocht deze handeling niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om het volgende stappenplan uit te voeren: 

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.  

  1. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.  

  1. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in.  

  1. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.  

Ik hoor graag of hierna je TV Box enig teken van leven vertoond! 

Thanks Pjotr, had dit al paar keer geprobeerd maar gek genoeg is het gisteren gelukt. Thanks daarvoor :). Echter, het probleem dat de afstandsbediening niet meer werkt op de tv (wel op de tv box) bestaat nog steeds. Heb m al vaker geprobeerd te resetten (1,6 tegelijk, dan 996 intoetsen; daarna via 13 en uitknop proberen te koppelen). Dit ging drie weken terug prima en super makkelijk. Ik begrijp niet waarom dit nu niet meer werkt. Het koppelen met de fabriekscijfers werkt overigens ook niet (dus alle instructies van https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening geprobeerd). Kun je daar nog mee helpen? 

Reputatie 7

Hi @Johan Meester, fijn dat het gelukt is! Wat betreft het koppelen van de afstandsbediening, mogelijk moet je hem eerst weer even ontkoppelen. Zou je de stappen die in dit topic vermeld staan eens willen volgen? Ik hoor graag wat het resultaat is.

Ha Brian, het topic waarnaar je verwijst bevat de volgende tekst ‘Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren. [...]’ 

Het woord ‘ontkoppelen’ staat nergens op de gehele pagina. Wel staat het woord ‘loskoppelen’ onder het stukje ‘reset je afstandsbediening’ (via 46, 996). Echter, resetten heeft dus geen effect, zoals beschreven. 

Zelf vind ik dit topic, maar dit gaat over de oude afstandsbediening en heb ik dus niks aan… Ik heb instructies nodig voor het ontkoppelen van de afstandsbediening met de magenta-knop. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/afstandbediening-koppelen-aan-tv-of-tv-box-283777

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Johan Meester Loskoppelen betekent in deze context hetzelfde als resetten. Je kunt middels onderstaande stappen de magenta afstandsbediening loskoppelen:

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk

Mocht dit nog steeds niet werken, laat het ons weten. Dan gaan we zo snel mogelijk op zoek naar een andere oplossing. Die zijn er gelukkig altijd! 😄

Reageer