Beantwoord

TV resolutie slechts 576P



Toon eerste reactie

114 reacties

Sinds 13 augustus ben ik over naar het nieuwe TV platform, en sindsdien zit ik weer regelmatig naar 576P te kijken. Maar dan dus op een Aria 610x die ik juist had gekregen ter vervanging van de Entone om dit probleem op te lossen…

Is dit een bug van het nieuwe TV platform die al bekend is, of moet dit nog onderzocht worden?

Zie bijgesloten foto.

 

Beste ,

ik heb helaas ook hetzelfde probleem… en hiervoor een apart topic geopend. Ik zou je ook willen adviseren om dat topic ook in de gaten te houden mocht daar de oplossing komen :D

Heb je een linkje?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-kwaliteit-325240

Reputatie 2
Even een update, gisteravond ook via Facebook contact gehad met T-mobile. Vanmiddag een email gehad:

"[Ticket#2018070211038015] Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!"

Zojuist thuis gekomen, maar helaas nog steeds slecht beeld. Ook even de mediabox opnieuw opgestart maar dat mocht ook niet baten.
Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!


Goedemiddag Brian,
Super, bedankt voor de reactie! Ik heb voor morgenochtend een afspraak staan met Guideon, ze gaan dus de glasvezeldemping meten, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik zal het posten op deze pagina!

Grt Jeroen

Hi firecaps30, jebo85, bedankt voor het testen! Mijn collega's zijn al druk voor jullie bezig en we gaan dit intern doorzetten naar onze technisch specialisten om dit verder te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, excuses voor het ongemak!
Goedemiddag Brian,
Super, bedankt voor de reactie! Ik heb voor morgenochtend een afspraak staan met Guideon, ze gaan dus de glasvezeldemping meten, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik zal het posten op deze pagina!

Grt Jeroen



Hallo allemaal,

Een update. De Guideon monteur is langsgeweest en heeft het modem vervangen. Vervolgens is door de backoffice de demping gemeten en deze was RX -12, wat ik begrijp is dat ook Reggefiber langs moet komen om te kijken of het signaal nog verbeterd kan worden. De tv gaf weer een goed beeld, echter heb ik wel vaker gezien dat het later weet verslechtert. Ik was dan ook niet al te euforisch naar de monteur toe en heb aangegeven dit te willen aankijken! Hij zou alles noteren en terugkoppelen!

We gaan het weer even afwachten. Ik merkte namelijk de afgelopen dagen ook toen ik bij m'n vriendin was die ADSL heeft bij een andere provider, dat die zoveel scherper beeld heeft, zeker nu met het voetbal op de NOS, dat ik wel degelijk met een minder beeld zit.

Tot zover

Grt Jeroen
Bedankt voor je update! Ik wacht nog op terugkoppeling van de klantenservice, ticket ligt bij het TV team. Overigens geen problemen met internet qua snelheid.


Nee ik ook niet gelukkig. Maar tv beeld is nog steeds niet wat het zou moeten zijn.

Ik ben benieuwd naar jou terugkoppeling, ben blij dat ik overigens niet de enige ben met dit probleem.
Reputatie 2
Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Hi jebo85, firecaps30, bedankt voor de updates! Ik heb het vermoeden dat het issue met de demping los staat van de resolutie en dat dit toevallig tegelijkertijd speelde. Met het oplossing van de demping zou je verbinding overigens wel stabieler moeten zijn 🙂 Het issue van de resolutie is inmiddels in onderzoek bij onze "derde lijn", zeg maar echt de programmeurs en ICT collega's, ik houd jullie op de hoogte!
Reputatie 2
Goed om te horen, ik wacht het af!
Reputatie 2
@Brian is de derde lijn nu (vanaf ongeveer 17:30) bezig met mijn TV box?

Bij het opstarten blijft deze hangen op het roze scherm met T-Mobile logo, en onderin in de zwarte balk:
"Netwerk starten
App: 2.9.19.1_build3-etv-vma--glop"


Na een paar minuten krijg ik vervolgens een scherm te zien:
Ophalen van IP-adres is niet gelukt
Oeps! het lijk erop dat de UTP-kabel van je interactieve TV Box op de verkeerde poort in aangesloten.[...] Haal je modem van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot deze helemaal is opgestart. Herhaal dezelfde stappen met je interactieve TV Box.


Uiteraard deze stappen geprobeerd, zonder succes. Bekabeling etc nagelopen maar lijkt in orde.

TV boven doet het wel gewoon, dit is een 'normale' TV Box zonder opneem functionaliteit.

Gister avond heb ik nog TV gekeken (jammer van België :)).
Reputatie 2
@Brian is de derde lijn nu (vanaf ongeveer 17:30) bezig met mijn TV box?

Bij het opstarten blijft deze hangen op het roze scherm met T-Mobile logo, en onderin in de zwarte balk:

"Netwerk starten
App: 2.9.19.1_build3-etv-vma--glop"
Na een paar minuten krijg ik vervolgens een scherm te zien:

Ophalen van IP-adres is niet gelukt
Oeps! het lijk erop dat de UTP-kabel van je interactieve TV Box op de verkeerde poort in aangesloten.[...] Haal je modem van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot deze helemaal is opgestart. Herhaal dezelfde stappen met je interactieve TV Box.
Uiteraard deze stappen geprobeerd, zonder succes. Bekabeling etc nagelopen maar lijkt in orde.

TV boven doet het wel gewoon, dit is een 'normale' TV Box zonder opneem functionaliteit.

Gister avond heb ik nog TV gekeken (jammer van België :)).


Inmiddels weer beeld!
Goedemorgen allemaal,

Mijn hoop ten spijt. Gisterenavond zette ik mijn tv weer aan, wederom slecht beeld, pixelig, 576i beeldkwaliteit..... Ik weet het niet meer....en ja ik kan mn box wel weer uit en aan zetten, maar dat schiet niet op, ik mag wel wat meer verwachten van T-Mobile en glasvezel combi

Ik hoop echt dat Reggefiber hier iets mee kan en gaat doen, dit vind ik gewoon niet kunnen
Reputatie 2
Is er al een update @Brian? Ik moet zeggen dat ik het prima vindt om ook weer een gewone box te krijgen, zonder opnemen, aangezien we dat bijna nooit gebruiken.

Neemt niet weg dat dat het probleem niet oplost, en er zullen vast wel meer klanten zijn met dit probleem.
Reputatie 7
Hi firecaps30, onze techneuten hebben het nog in behandeling, de laatste update is van 16-07 dat ze er nog mee bezig zijn. Ik verwacht overigens niet dat dit iets is wat we binnen een week op kunnen lossen mocht het echt een software fout blijken. In dat geval zal er een patch/update aan te pas moeten komen. Uiteraard gaan we wel ons uiterste doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht je hierdoor inderdaad toch besluiten om de TV Box met opnamefunctie te willen wisselen voor een exemplaar zonder laat het mij dan even weten, dan ruil ik de TV Boxen graag voor je om!
Is er al een update @Brian? Ik moet zeggen dat ik het prima vindt om ook weer een gewone box te krijgen, zonder opnemen, aangezien we dat bijna nooit gebruiken.

Neemt niet weg dat dat het probleem niet oplost, en er zullen vast wel meer klanten zijn met dit probleem.


Wil je mij in een privébericht je nummer sturen @firecaps30 ? Ik ben namelijk erg benieuwd welke problemen jij allemaal ervaart!

Hoor het graag!

Grt Jeroen
Reputatie 7
Hi firecaps30, ik heb zojuist de TV Box omgewisseld en de nieuwe TV en een retourdoos komen jouw kant op! De problemen met de resolutie gaan zeker opgelost worden en onze ontwikkelaar is er mee bezig. Op dit moment kan ik nog geen verwachtte tijd aangeven maar zodra er meer bekend is laat ik dat zeker weten!
Reputatie 7
@firecaps30
Supernieuws! Bedankt voor de update. Begrijp ik dat puur door het wisselen van de TV Box de resolutie is verbeterd?

@jebo85
Ook goed nieuws! Wel bijzonder dat je hetzelfde issue als firecaps30 had, maar de oplossing bij jullie aan twee compleet verschillende zaken lag. Oh trouwens, je mag het ook hier plaatsen als het wel goed blijft werken: succesverhalen horen we ook graag! ;)

Hoe dan ook, ik ben blij dat jullie beiden weer haarscherp beeld hebben!
Reputatie 7
Hi @firecaps30,

De upgrade is niet doorgevoerd. De datum hiervoor is nog niet bekend. Voor nu is dus een korte stroomonderbreking een tijdelijke oplossing. Zodra de datum bekend is, meld ik het hier.
Reputatie 2
Inmiddels een maand verder met de 'kleine' TV box.... En vandaag merkte ik op dat het beeld weer slechter was.

Lijkt hetzelfde verhaal, wanneer de box van de stroom afhaal in het Entone startscherm in HD, maar na het opstarten weer 576P. Andere HDMI kabel geprobeerd, op verschillende poorten maar zonder succes.

@Sander is er een software update oid voor de box geweest de afgelopen dagen?
ik deel dezelfde mening. even had ik gedacht dat alles weer in orde was, maar precies hertzelfde als @firecaps30 heb ik precies dezelfde issues.....

@Sander kunnen jullie dit verder oppakken??
Reputatie 7
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! 😉
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.

Ook heb ik de TV Box een reset gegeven. Wellicht dat dit ook al effect heeft. Wil je voor mij testen?

@jebo85 @PeterB80

Graag wil ik ook voor jullie deze reset uitvoeren. Willen jullie de TV Boxen op de stroom zetten en aansluiten op het modem?

@PeterB80

Speelt het bij jou op beide TV Boxen? Vind je het goed als ik de reset uitvoer? Je bent dan ook de gemaakte opnames kwijt. Dat doe ik liever niet zonder akkoord! ;)



@Sander

Helemaal prima. Ik zit nu tv te kijken, en net met opstarten wederom 576i resolutie. De reset mag je uitvoeren!

Grt Jeroen
Reputatie 2
@firecaps30

Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ik zie één verschil tussen beide TV Boxen en dat is de resolutie van het TV scherm dat eraan gekoppeld is. Zou je voor mij willen testen door de TV Boxen om te wisselen? Volgens mij blijft het probleem dan bij de TV en niet de TV Box. Graag kan ik dit uitsluiten. Dit betekent trouwens niet dat er iets mis is met de TV, want de TV zou het prima aan moeten kunnen (1920x1080). Ik probeer hiermee uit te sluiten wat de oorzaak kan zijn. Er is in ieder geval geen update geweest de laatste tijd.


@Sander

Net de boxen omgewisseld, dus Box 1 (woonkamer) naar slaapkamer, en Box 2 (slaapkamer) naar woonkamer.

Nu heb ik in de woonkamer weer HD beeld, en op de slaapkamer SD (576P). Het lijkt dus echt aan de box zelf te liggen.

De oude box die op de slaapkamer staat stamt nog uit het Vodafone thuis tijdperk. De woonkamer box heb ik pas een paar weken, sinds de omwisseling van dit topic.
Reputatie 1
@Sander

Als ik de box omwissel met de slaapkamer wat firecaps30 ook gedaan heeft heb ik in de woonkamer gewoon weer HD1080 beeld, ligt gewoon aan de box, of de software daarvan dus. TV heeft hier niks mee van doen die gaat gewoon op de resolutie van de box draaien die wordt uitgezonden.
En ja mijn slaapkamer box is ook uit het Vodafone tijdperk en werkt nog gewoon perfect, nooit problemen mee gehad, en altijd op HD1080 uitzenden.

Ik heb hier al weet ik niet hoe vaak over gebeld met de helpdesk, die doen dan een Factory reset en dan doet de woonkamer box het weer goed in HD1080.
Totdat er weer een update of iets komt en dan is het weer mis.
En ja meneer word er dan gezegd, we gaan er mee bezig en u word op de hoogte gehouden van de oplossing.
Helaas hoor je dan niks meer, totdat je weer kunt gaan bellen om te zeggen dat er weer geen HD beeld is.

En het blijkt nu dan toch echt dat dus meer mensen hier last van hebben, terwijl de helpdesk maar blijft melden dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt, bizar gewoon. En gewoon weer een nieuwe TV box opsturen.

Het is toch niet normaal dat ik nu in ongeveer een jaar 4 of 5 boxen heb gehad, waarvan er zelfs 1 helemaal niet deed toen ik die binnen kreeg.😣
Heb zelf het idee dat de hardware die T-mobile uitgeeft niet van al te beste kwaliteit is, en dat daar ergens de schoen wringt.

Maar wat wil je nu oplossen dan?
Weer een factory reset uitvoeren en daar is de kous mee af of gaat er nu echt eens naar dit diepgaande probleem gekeken / opgelost worden ?
En ja, reset het ding maar want ik wil HD tv waar ik voor betaal !
Reputatie 7
@jebo85

Ik probeerde de Tv Box te resetten, maar ik kon geen verbinding krijgen. Sterker nog, ik vond twee TV Boxen terug. Zou je een fabrieksreset van het modem willen uitvoeren, zodat deze weer helemaal bij de les is? Dan zal ik daarna de TV Box weer bij de les trekken!

@firecaps30

Ik heb de reset doorgevoerd. Laat je weten of de resolutie weer in orde is?

@PeterB80

Ook bij jou heb ik de reset uitgevoerd. Graag hoor ik of het succesvol was.

En uiteraard wil ik verder kijken dan deze tijdelijke oplossing. Ik ben in gesprek hiermee met ons TV team. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier plaatsen. To be continued!
Reputatie 1
@Sander

Wat heb je gereset dan ? In ieder geval niet de TV box want die draait nog steeds op SD kwaliteit en alle opnames staan er nog gewoon op, niks gereset.
Vraag me trouwens gelijk af hoe je dan weet welke box je moet resetten zonder dat ik enige informatie verstrekt heb?

Wederom een valse belofte / uitspraak van T-mobile en er wordt niks aan gedaan, SCHANDE !

Ik wil compensatie ontvangen voor de tijden dat ik geen HD tv geleverd heb gekregen, want ik ben het zat.

Reageer